Perusteita sille miksi et käytä lisäravinteita

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bolsoi
  • Aloitettu Aloitettu
Jaa vai meinas hermanni kasvattaa lapsensa heralla, ettei näe nälkää?

En ole vielä suunnitellut lasten hankkimista missään määrin, mutta en poissulje ajatusta, ettenkö evääksi voisi laittaa vaikka jotain hedelmää ja sitä heradrinkkiä mukaan, jos on pitkä päivä tai tarvitsee urheilla ilman kunnon ruokaa. Ei se ainakaan kenenkään maailmaa minun käsittääkseni kaada. Tällä hetkellä teen tosin ruoat pääasiallisesti itse itselleni, joten ei tarvitse liioin miettiä muiden mielipiteitä, mutta jos sitä tarvitsisi muille tehdä, niin todennäköisesti ottaisin muiden mielipiteet huomioon. Jos se skidi tykkää siitä heradrinkistä, niin juokoot sitä mieluummin kuin hakee kaupasta muiden ikäistensä kanssa kokista ja karkkia.

Tästä tulikin mieleen, että mistä johtuu, että on väärin juoda tai syödä esim. koulussa omia eväitään välipaloina? Ja tämä ihan kaikilla asteilla.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Ja uutisen kommenteissa on taas joku raivotautinen foliohattu latelemassa globaaleja totuuksia illuminatin toimista saada kaikki mielenhallintaan syöttämällä proteiinituotteita lampaille. Sääliksi käy niitä ihmisiä jotka koittavat etsiä apua netistä syömishäiriöönsä. :(

Heips, haluaisin muuten kuulla jotain oikeita tuloksia ton 30g imeytyy kerrallaan jutun suhteen. Googlettamalla löysin pelkkää scheisseä.

Viimeksi muokattu:
Opetetaan lapset syömään väärin alusta lähtien.

Onko viisi salibandypeliä yhdessä päivässä normaalia? Kyllä siihen normi ruokakin saatiin sovitettua väliin, mutta osa nestetankkauksesta hoidettiin nyt kuitenkin "palkkarilla" aina pelin jälkeen. Kiinteän ruuan nauttiminen tälläisissä tilanteissa on hieman haastavaa, joten mikä tahansa imeytyy nopeahkosti, on paljon mukavampi vaihtoehto. Itsekin treeni menee helposti tunti aamupalasta, mutta pari tuntia lounaasta on paljon huonompi vaihtoehto näistä kahdesta esimerkiksi.

Tsiikaas muuten painoindeksin kehitystä viimeseltä viideltäkymmeneltä vuodelta.

Jos ovat yhtään isäänsä tulleet, niin tuo ei ole ongelma... ja kovin näyttäisi siltä tällä hetkellä.

Onko viisi salibandypeliä yhdessä päivässä normaalia? Kyllä siihen normi ruokakin saatiin sovitettua väliin, mutta osa nestetankkauksesta hoidettiin nyt kuitenkin "palkkarilla" aina pelin jälkeen. Kiinteän ruuan nauttiminen tälläisissä tilanteissa on hieman haastavaa, joten mikä tahansa imeytyy nopeahkosti, on paljon mukavampi vaihtoehto. Itsekin treeni menee helposti tunti aamupalasta, mutta pari tuntia lounaasta on paljon huonompi vaihtoehto näistä kahdesta esimerkiksi.

Jos ovat yhtään isäänsä tulleet, niin tuo ei ole ongelma... ja kovin näyttäisi siltä tällä hetkellä.

Okei, tossa kohtaa kieltämättä puoltaa paikkaansa.

Tässä nyt mun mielestä lähdetään turhaan syyttämään lisäravinneteollisuutta tai ruokateollisuutta väärin syömisestä. Tottahan toki yritykset markkinoivat tuotteitaan, jotta ne saisivat ihmisissä aikaan jonkinlaista tarvetta ostaa tuotetta. Mutta en näkisi, että se on firmojen vika, jos joku ei sitä käsitä, että ravintolisät ovat vain lisiä, eikä niitä ole tarkoitus syödä ns. perusruoan tilalla, vaan lisänä kunnollisen ruokavalion ohella. Ei se ole mäkkärin vika, jos ihmiset luulevat, että mäkkärin näkkärit olisivat jossain määrin viisasti ruokaa kotiruoan tilalla.

Nonii, kaikki vaan ei tajua, jotkut menee vipuun ja uskoo sokeesti sen mitä tuubista tulee. Aika iso osa vetää kuitenki noita ateriankorvikkeena. Minä en näe niitä ITSELLENI ollenkaan tarpeellisena.

Olen ollut ja olen edelleenkin aika helvetin puupäinen ihminen, joten voin tunnustaa, etten mä ainakaan juniorina ymmärtänyt hevon helvettiäkään mistään ravinnosta. Lapsena sitä ruokaa syödään, koska se on ruokaa, enkä ainakaan itse sen tarkemmin ajatellut sen sisältöä ja tuskin olisin mitään tajunnut, jos oisin juonut jotain pirtelöä shakerista. Kyllä sillä ruisleipä-kurkku-tomaatti-juusto-kinkku -kombollakin sitä ylipainoa saa, jos se nyt jossain määrin on hyväksyttävämpää sinun laseillasi vai olisiko paljon viisaampaa kituuttaa lastaan nälässä, kun herapurkki pidetään vain aikuisten käytössä?

Tuon takia on juuri vanhempien homma huolehtia siitä että muksut oppii syömään kunnollista safkaa.
Jos ne ostaa tauolla karkkia ja kokista tai energiajuomia tai muuten vaan ku pikkasen hiukoo, avaavat palkkarin, se ei mielestäni ole oikein vaan siihen pitää vanhempien puuttua, opastaa ja jossain määrin jopa pakottaa, mikäli ei mene heti perille.

Muokkasin vähän tuota aloituspostia, että ei tarvi tämän seuraavan asian takia uutta ketjua perustaa, vaan voidaan käsitellä se tässä samalla...

Perusteita sille miksi et käy salilla
Tai miksi mielestäsi salilla treenaaminen on tarpeetonta.

Käymällä metsätöissä 5 kertaa viikossa on kunnollista ja monipuolista ja täyttää helposti kaikki lihaskuntotarpeet ja
esimerkiks 120kg tukkia saa metsästä kun vähän viitsii laskea.

Omia perusteluita.

- Salitreeni on kallista ja sillä saavutettu hyöty minimaalista verrattuna kunnolliseen kiviaidan rakentamiseen.
- Ansaitsen mielummin rahaa rehellisellä työllä kun käytän ne keinotekoisiin harrastuksiin.
- En ole kilpaurheilija enkä tavoittele maksimaalista lihaskasvua vaan voimakasta, tervettä ja käyttekelposta kehoa.
- Kunnollinen päivittäinen ojankaivuu on paras pohja, siihen pitää satsata, ei salipumppailuun.
- Luonnnollisissa peltohommissa voima ja toiminnallisuus on oikeassa kombinaatiossa. En näe järkeä salitreenissä kasvattaakseen pumpattua lihasta
- Mielestäni salitreenin kokonaisvaltaisesta vaikutuksesta liikuntakombinaatiossa ei ole tarpeeksi tietoa.
- Mielestäni koko kuntosalitreeni on kaupallista huttua josta hyötyy vain yrittäjä. Keskiverto salipelle lähinnä köyhtyy.

Nämä siis omia mielipiteitäni salitreenistä.

:D

Ootteko muutenkin huomannu, miten paljon tää proteeini-juttu on lähteny parin viime vuoden aikan käsistä? Kauppojen hyllyllä on PROTEIINIrahkaa, PROTEIINI rahkaraejuustoa ja vaikka mitä paskaa vieläpä sokerilla höystettynä. Pakkohan sen on olla hyvää kun siinä lukee se PROTEIINI...

Huomattu. Vanhaa viestiäni lainaten: Minäkin keksin juuri uuden termin! "TRENDAUS" olkoon nimi dieetille, jossa seurataan blogien ja iltapäivälehtien mainostamia dieettejä, mieluiten tietämättä ravitsemuksesta edes peruskoulubiologian vertaa.

Tätä voisi jatkaa toteamalla, että kelpo trendaaja unohtaa aina oppimansa kun uusi trendi tulee. Ehkä rasvat tulevat seuraavana, kun kerran hiilihydraatit ja proteiinit on käyty ja superfoodit eivät tunnu olevan enää pinnalla.

Koita elää sillä palautusjuomalla ja vedellä nyt vaikka kuukausi tai vastaavasti pähkinöillä ja vedellä.
Kummaassa tapauuksessa luulisit et oot paremmassa kunnossa kuun lopussa?
Nyt vähän valoja... Eikö jo pelkkä nimi, LISÄravinne, kerro, ettei yksin sillä ole tarkoitus elää koko kuukautta?

Nyt vähän valoja... Eikö jo pelkkä nimi, LISÄravinne, kerro, ettei yksin sillä ole tarkoitus elää koko kuukautta?

Tietenki, ei pähkinöilläkään ole tarkotus elää koko kuukautta, mut jos olis pakko niin kummalla pärjää paremmin?
Kerran kysyttin ravinne"aukosta" niin vastasin ja mielestäni nyt esim. pähkinät on parempi ravinne. Voitashan sokeriakin kutsuu nimellä lisäravinne kun sitä lisätään vaikka nyt kahviin jotta se maistuis paremmalta, mut ykspuolista huttua se on, eikä silläkään pelkästään pitkälle pötki. Eli taas palataan siihen ravinnemixiin mitä mä olen koko ajan alusta lähtien tolkuttanu.

Kuitenkin näitä lisäravinteita monet jäyttää jopa aterian korvikkeena.
Ja että kun sitä ottaa niin nälkä pienenee ja jotain muuta ravinnetta jää paitsi.
Kroppa kun ei koostu pelkästään lihaksista, kaikki muukin tarvitsee huoltoa ja kasvumateriaalia, aivotki.
Siis mikä tässä mun kirjottamisessa on niin vaikeeta käsittää?

Jos mä kysyn perusteluita sille miksi joku ei käytä lisäravinteita niin mikä siinä riepoo?
Jos mä sanon että monipuolinen ravinto takaa tarpellisen ja kaikki muu on hienosäätöä niin mikä siinä riepoo?
Jos mä sanon et perusasiat ensin kuntoon, lepo, ravinto, reeni niin mikä siinä riepoo?

Miks ne jotka vetää näitä ravinteita ei voi sanoo suoraan et syövät paskaa ruokaa tai eivät kerkee?

Tuskin tällä palstalla nyt NIIN kovia jätkiä täynnä on joillekka noi lisäravinteet muutoin kunnollisen ja täysipainosen ruuan lisäksi on välttämättömiä tai tarpeellisia, häh?

Miksi kukaan sanoisi lisäravinteita paskaksi ruuaksi? Ne ei ole paskaa, eikä myöskään ruokaa. Ne on lisäravinteita. Niissä lukee, että ei tule käyttää aterian korvikkeina. Mikä siinä on niin vaikea käsittää?

Muokkasin vähän tuota aloituspostia, että ei tarvi tämän seuraavan asian takia uutta ketjua perustaa, vaan voidaan käsitellä se tässä samalla...

:D

Ai sä olet tota mieltä. Ruumillinen työ kyllä puoltaa paikkaansa. Et täysin hakoteillä ole.
Itse kyllä mielelläni reenaan punteilla sekä harrastan muuta liiikuntaa.
Tietyissä töissä kyllä huomaa kipeytyvänsä oudoista paikoista jota selireeni ei ole löytänyt.

Ravinnon ajoitus ja palautusjuoman proteiinin määrä | Lihastohtori

20-40g maksimoi proteiinisynteesin. Tuolta löytyy muitakin tutkimuksia joissa puolesta puhutaan myös isommista määristä. Mutta tärkeämpää on jakaa sitä proteiinia pitkin päivää kuin nauttia isoja kerta-annoksia..

Se että protskua imeytyisi vain 30g on huuhaata.. Mutta siitä imeytymis määrästä meikäläinen ei ookkaan mitäön puhunu

Ihan loistava ketju, mahtavaa jengiä.

Ensinnäkin, musta on siistiä että joku ilmoittaa täällä Miken "pakosta" kehua lisäravinteita, koska FAST sponssaa sivuja. Mike on kova jätkä, mutta vaikka Mike sanoisi elävänsä pelkällä Saarioisten maksalaatikolla, uskon, että tämän sivuston kokoisen foorumin, täynnä urheilijoita, pitäminen yhtenä mainospaikkana ei ainakaan suurta hallaa tuota firmalle. Olettaen siis, että Pakkotoiston Mike ei täysin omilla valinnoillaan dominoi lisäravinne kenttää...

Toiseksi, kuten mainostettu, normaalit ihmiset eivät tarvitse lisäravinteita? Onneks itellä käynyt sillä saralla hyvä flaksi, oon reilu pari metriä pitkä, opiskelen alaa jossa on noin 5% vain miehiä, olen urheillut eräässä pallopelissä kilpatasolla niin suomessa kuin maailmalla sekä olen muutenkin hyvin epänormaali. Enkö mä silloin saakkin siis oikeuden käyttää lisäravinteita kenenkään ihmettelemättä? Toista olisi olla se 175cm pitkä tavis, joka ei muuta saisi tehdä kuin syödä luomua ja katsoa salkkareita.

Jos mä kysyn perusteluita sille miksi joku ei käytä lisäravinteita niin mikä siinä riepoo?
Jos mä sanon että monipuolinen ravinto takaa tarpellisen ja kaikki muu on hienosäätöä niin mikä siinä riepoo?
Jos mä sanon et perusasiat ensin kuntoon, lepo, ravinto, reeni niin mikä siinä riepoo?

Miks ne jotka vetää näitä ravinteita ei voi sanoo suoraan et syövät paskaa ruokaa tai eivät kerkee?

Tuskin tällä palstalla nyt NIIN kovia jätkiä täynnä on joillekka noi lisäravinteet muutoin kunnollisen ja täysipainosen ruuan lisäksi on välttämättömiä tai tarpeellisia, häh?

Siinä riepoo luultavasti se, että niihin rahaa tuhansia laittaneena alkaa kyrsimään jos huomaa pärjäävänsä ilmankin. :D

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom