Perusteita sille miksi et käytä lisäravinteita

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bolsoi
  • Aloitettu Aloitettu
Jos sä syöt lihaa niin paljon kuin kroppasi kuluttaa kreatiina, saat ylikaloreita. Ymmärrätkö, että kreatiinia käytetään metabolian kautta kovassa treenissä ja sitä ei yksinkertaisesti saa tarpeeksi normaalista ravinnosta järjellisissä määrissä. Se on huomattavasti helpompaa ottaa lisäravinteena. On melko hullua ostaa pihvi, jotta saisi kreatiinia kun sitä saa semmoisenaan lisäravinteena huomattavasti halvemmalla ja enemmän. Viikon kreatiiniannokseen saat vetää melkoisesti punaista lihaa. Sama homma C-vitamiinissa, sulla tulee ylikaloreita jos haluat vetää sitä useamman gramman päivässä hedelmistä.

Mike, mä kyllä ymmärrän mitä sä haet.
Mut tässä nyt on taas yks kohta ajattelun erosta.
Mä ajattelen sen niin että jos kroppa ei saa jotain ainesosaa ravinnosta suurempia määriä kuin se ravinnossa esiintyy niin se ei ole silloin tarkotettu saatavaksikaan.
Sillä varmaan saa hetkellistä etua, mut jos joku aine esiintyy kropassa suuremmassa määrin kuin se luonnnollisesti esiintyis niin silloin on mun mielestä kyse eptasapainosta.
Ja yleensä kun on kyse epätasapainosta niin se pitkässä juoksussa poikii jotain muuta harmia. Tämä siis taas oma näkemykseni. Tällä filosofialla mennään.
Edelleenkin, mä olen ihan tyytyväinen omiin tuloksiini ilman lisäravinteita, enkä meinaa kreatiiniakaan ottaa.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mutta kun sä kulutat niitä kreatiinivarastoja olemattomaksi ja se vaikuttaa aina suoraan treenitehoon. Se pysyisi normaalilla tasolla, jos et urheilisi, itse olet aiheuttanut sen vajaatilan. Mitäs sä sanot lääkärille, joka tarjoaa lääkkeitä kun joku arvo alkaa meneen perselleen? Mitäs kun testot menee alas iän mukana? Etkö ota korvaushoitoa vaikka se faktana parantaa sun yleiskuntoa, energiaa, lihasmassaa jne?

Kovaa treenaava ihminen ei ole normaalissa tilassa, vaan hän ajaa itsensä päivittäin soluja purkavaan kataboliaan. Sitä pitää kompensoida ravinnolla ja kaikkea ei normaalista ravinnosta järkevästi saa. Ja mitä fiksummin sen tekee, sitä vähemmän mitään lisäravinteita tarvitsee. Jos treenin ajan pitää huolen oikeiden ravinteiden saannista, niin se katabolia taitetaan aikaisemmin.

Mutta kun sä kulutat niitä kreatiinivarastoja olemattomaksi ja se vaikuttaa aina suoraan treenitehoon. Se pysyisi normaalilla tasolla, jos et urheilisi, itse olet aiheuttanut sen vajaatilan. Mitäs sä sanot lääkärille, joka tarjoaa lääkkeitä kun joku arvo alkaa meneen perselleen? Mitäs kun testot menee alas iän mukana? Etkö ota korvaushoitoa vaikka se faktana parantaa sun yleiskuntoa, energiaa, lihasmassaa jne?

Täällä on kello n. 9.oo aamulla nyt. Taidan lähtee tonne pihalle kävelemään ja kastelee puutarhaa.
Tankkaan siinä samalla aamuauringossa D-vitamiinia päivän tarpeisiin että mun testot pysyy korkeella.
Täänyt ei ollu pelkkä vitsi vaikka olikin läpällä heitetty.

Aasiassa yks lääkäri sano että mun kolestroli on hiukka ohjearvoja korkeammalla, reenasin silloin tota toista mun aktiivista periodia, mut se sano myös että ne molemmat on, se on hyvä.
Sitten luin jostain artikkelin jostakin tutkimuksesta että hiukka nykyisiä ohjearvoja korkeampi kolestrolitaso on terveyden kannalta hyvä.

Testot muuten putoo eniten ylipainon takia. Ei iän takia. Sopivasti ylipainoa niin testot on 80 miehen tasolla.
Noitakaan en lähtis ihan heti lääkkeillä säätämään vaan terveellisemmillä elintavoilla.

Testotasot muuten putoo reippaamin vasta seitsemän kympin jälkeen jolloin "kynttilä" alkaa muutoinkin palaa loppuuun.

Sulla on kyllä faktat ihan saatanan hukassa. Testot alkaa laskemaan radikaalisti 30 ikävuoden jälkeen, siihen voi vaikuttaa kuitenkin ravinnolla, levolla ja elintavoilla, mutta luontoa vastaan ei kukaan voi tapella. Kun testot laskee, niin alkaa kropan muuttuminen rasvaisemmaksi, lihasmassa putoaa ja rasvaa tulee tilalle.

Sun lekuri on höpötellyt sulle viitearvoja ja verrannut sun testotasoja samanikäisiin ja siinä ei ole vitunkaan järkeä. Kyse on yksilöstä eikä siihen pitäisi vaikuttaa paskaakaan mitä arvoja muilla on. Testoja pitäis määrätä kaikille miehille heti 30 vuoden jälkeen.

Lisäravinteet on ihan hyödyllisiä, mutta monesti aivan liian ylikorostetussa asemassa suhteessa treeniin ja ravintoon. Palkkari on oikein kätevä sillä vaikkapa itselleni treenin jälkeen ei vaan oikein mene ruoka alas pariin tuntiin. Niin on hyvä, että jotakin saa vedettyä treenin jälkeen alas. Ja pikkaisena off topiccina pitää todeta, että nykyinen proteiini villitys on mennyt kyllä aika yli tyyliin: " Syö näitä kuntosipsejä mieluummin kuin normi sipsiä jos mieli tekee. Näissä on moninverroin kyllä enemmän suolaa, mutta nää on terveellisiä kun näissä on proteiinia! Se on katos fitnessbodystail tyyliä"

Sulla on kyllä faktat ihan saatanan hukassa. Testot alkaa laskemaan radikaalisti 30 ikävuoden jälkeen, siihen voi vaikuttaa kuitenkin ravinnolla, levolla ja elintavoilla, mutta luontoa vastaan ei kukaan voi tapella. Kun testot laskee, niin alkaa kropan muuttuminen rasvaisemmaksi, lihasmassa putoaa ja rasvaa tulee tilalle.

Sun lekuri on höpötellyt sulle viitearvoja ja verrannut sun testotasoja samanikäisiin ja siinä ei ole vitunkaan järkeä. Kyse on yksilöstä eikä siihen pitäisi vaikuttaa paskaakaan mitä arvoja muilla on. Testoja pitäis määrätä kaikille miehille heti 30 vuoden jälkeen.

http://www.terveyskirjasto.fi/xmedia/duo/duo98063.pdf

Miehellä yksinomaan
ikääntymisestä johtuva androgeenituotannon
heikentyminen on melko vähäistä
– vain 0,5–1 % vuodessa 40 ikävuoden jälkeen
(Kaufman ja Vermeulen 2005, Wu ym. 2008).

Testosteronipitoisuus ikääntyessä
Kivesten testosteronituotanto heikkenee
miehen ikääntyessä (Kaufman ja Vermeulen
2005, Perheentupa ja Huhtaniemi 2009).
Tuoreimman laajan LOH-tutkimuksen (European
Male Ageing Study, EMAS, 3 200 miestä)
(Huhtaniemi ym. 2008, Wu ym. 2008)
perusteella seerumin TP pieneni ikävuosien
40–49 ja 70–79 välillä keskimäärin arvosta
17,6 nmol/l arvoon 15,9 nmol/l (0,5 %/v)
ja vapaan testosteronin pitoisuus arvosta
350 pmol/l arvoon 230 pmol/l (1,1 %/v)
(kuva 1). Jälkimmäisen muutoksen suuruuden

Jo lievä ylipaino
(yli 25 kg/m2) pienentää seerumin TP:tä
enemmän kuin iän karttuminen 40:stä 80 vuoteen.
Vapaan testosteronin suhteen trendi oli
samanlainen.

Olishan se tietysti aika hullua kun kolmen kympin jälkeen oma testosteronin tuotanto terminoidaan keinotekosilla lääkkeillä. Sä varmaan heitit ton 30 testolääkityksen vitsinä?

Double your endurance capacity with caffeine-carnitine mix

caflcar2.gif

An hour after intake the test subjects were made to cycle: first they rode for 45 minutes at 60 percent of their VO2max. That's a speed at which you can just keep up a conversation. After that the athletes upped their speed to 80 percent of their VO2 max, a speed at which it's no longer possible to keep talking. According to the researchers' measurements, the athletes in the CAF+CAR group kept up the high speed for twice as long as the athletes in the CON group.

Caffeine chases fatty acids out of the fat cells, and L-carnitine induces the muscles to burn more fatty acids.

Tässä oli nyt kyse kestävyysurheilusta eikä lihasten kasvatuksesta, mutta ainakin l-karnitiini ja kofeiini toimii! Pystyy polkemaan pyörällä 2 kertaa kauemman 80% teholla!

Kofeiini vapauttaa rasvat verenkiertoon ja karnitiini auttaa lihaksia polttamaan rasvaa nopeammin energiaksi.

Ihme keskustelu kun jengi vaan heittää pelkkää mutua eikä mitään tutkimustuloksia.

Markkinoilla on kuitenkin paljon lisäravinteita joiden hyöty on kyseenalainen, esim. nuo eaa ja bcaa valmisteet on kalliita ja niistä saatu hyöty ei välttämättä ole niin suuri että kannattais tuhlata rahojaan. Ehkä jos on kisadieetillä niin voi olla hyötyä. Samoin monet kestävyysurheilussa käytetyt lisäravinteet punttimakelle turhia mutta se ei tarkoita etteikö ne toimis.

eaa ja bcaa valmisteet on kalliita

No ei todellakaan ole kalliita jos osaa vähän katsoa mistä ostaa.parin kympin purkilla pärjää monta kuukautta ja mä ainakin saan selkeetä piristystä treeneihin,varsinkin treenin loppupuolelle

Double your endurance capacity with caffeine-carnitine mix

caflcar2.gif

An hour after intake the test subjects were made to cycle: first they rode for 45 minutes at 60 percent of their VO2max. That's a speed at which you can just keep up a conversation. After that the athletes upped their speed to 80 percent of their VO2 max, a speed at which it's no longer possible to keep talking. According to the researchers' measurements, the athletes in the CAF+CAR group kept up the high speed for twice as long as the athletes in the CON group.

Caffeine chases fatty acids out of the fat cells, and L-carnitine induces the muscles to burn more fatty acids.

Tässä oli nyt kyse kestävyysurheilusta eikä lihasten kasvatuksesta, mutta ainakin l-karnitiini ja kofeiini toimii! Pystyy polkemaan pyörällä 2 kertaa kauemman 80% teholla!

Kofeiini vapauttaa rasvat verenkiertoon ja karnitiini auttaa lihaksia polttamaan rasvaa nopeammin energiaksi.

Ihme keskustelu kun jengi vaan heittää pelkkää mutua eikä mitään tutkimustuloksia.

Markkinoilla on kuitenkin paljon lisäravinteita joiden hyöty on kyseenalainen, esim. nuo eaa ja bcaa valmisteet on kalliita ja niistä saatu hyöty ei välttämättä ole niin suuri että kannattais tuhlata rahojaan. Ehkä jos on kisadieetillä niin voi olla hyötyä. Samoin monet kestävyysurheilussa käytetyt lisäravinteet punttimakelle turhia mutta se ei tarkoita etteikö ne toimis.

Nonii, taas päästiin yhteen ajatukselliseen eroavaisuuteen.

Eli kysyn missä tässä nyt on se hyöty?
Sä pystyt polkee ehkä kauemmin noittten aineiden voimalla silloin kun sulla on ne elimistössäs.
Silloin kun ei ole niin sä oot takas normaalitilassa.
Kyllä amfetamiininkin tai kokaiinin vaikutuksen alasena pystyy suoritustasoja sekä piristystilaa hetkellisesti nostaa, mut mitä jäi viivan alle?
Siis jos puhutaan suoritustasojen nostosta pelkästään.

Miks se on niin tärkeetä päteä reeneissä yli omien luonnollisten fysiologisten kykyjensä rajan?
Sit kun noita aineita ei ole niin ollaan taas lähtöruudussa.
Hetkellinen high ei oo ainakaan mulle mikään tavotte vaan hyvä monipuolinen kunto joka on siellä kun sitä tarvitaan,
eikä vaan silloin kun on tankattu lisäravinteita.

Vaikka noillla saataiskin hiukka keihään kärkeä hiotuks niin se viimen viis prosenttia ei mun mielestä ole rahan arvoista.
Ja edelleenkin puhun vain omasta näkökulmastani.

Mä en syö muuta, kun sinkkiä ja d-vitamiinia, jostain kumman syystä noi proteiinijauhot ei sovi mulle, vatsa ei kestä(ja keinotekoiset maut etoo). Saan kaiken ihan normi ravinnosta. Mulla menee hinnaltaan aika samoihin tää normi ruoka, kun menis noiden proteiinivalmisteiden kanssa. Palkkarina menee valion plusmaito+kaakaojauhe ja mulla toimii hyvin :D

Tän nyt ei ole tarkotus vetää keskustelua sivuraiteelle, mut museot on täynnä veistoksia joissa jätkillä on poikkeuksellisen hyvä fysiikka.
Noissa on käytetty malleina yleensä ruumiillisen työn tekijöitä. Ei ollu silloin kreatiinia eikä muitakaan lisäravinteita.
Perusravinnolla mentii.

Nää lisäravinteet on maailmanhistoriassa suhteelisen uus juttu.
Olisko vasta noin 30 vuotta ollu yleisemmin käytössä.
Kaupallisuuden osutta tuossa ei kai voi kukaan kieltää?

Laocoon_Pio-Clementino_Inv1059-1064-1067.jpg

Tää keskustelu pyörii noidankehää eikä liiku mihinkään. Bolsoilla on pointti, mutta niin on lisäravinteita tukevillakin. Siitä ei tosiaan ole mitään hyötyä vetää prodejauhoo, jos saat jo ruoasta tarvittavan määrän prodea. Lisäravinteet on vain LISIÄ. Joillekkin aamusyöminen voi olla helvetin hankalaa ja 250g rahkaklimpin sijaan on helpompi huitasta 40g jauhoa naamariin. Kreatiinia ihminen saa TARVITTAVAN määrän ravinnosta joo, mutta kun siitä ylimääräisestä kreatiinista on hyötyä voimaurheilussa, niin miksi sitä ei hyödyntäisi? Eihän se kehitys siitä ole kiinni.

Kyllähän mäkin syön mielummin pihvejä, kuin jauhoja! Hulluhan se on joka mielummin noita jauhoja kurlaa, mutta kun aina ei ole grilliä ja pihvejä vieressä.

Vittu et pistää vihaks oikeesti täällä tää omilla mielipiteillä ja ajatuksilla päteminen, mikä opastaa ihan hiton monta nuorta / uutta treenaajaa tekemään jotain ihan helvetin tyhmää tai vaihtelemaan ruokavaliotaan jatkuvasti, koska sitä omaa ruokavaliota mennään rassaamaan sen mukaan kun mielipiteet tällä foorumilla käydään vaihtamassa. Jos oikeasti tästä haluttaisiin mitään oikeata keskustelua aikaiseksi, ihmiset vois alkaa tuomaan todisteita pöytään sen suhteen, että miksi lisäravinteet on saatanasta tai miten tämä uusi valaistumisen taso ravinnon puhtauden suhteen auttaa ihmisiä treenaamaan, palautumaan tai kasvamaan paremmin. Mulle henk. kohtasesti Miken sanoilla on hiukan enemmän painoarvoa kuin satunnaisella lisäravinteita vastaan puhuvalla ihmisellä joka aiheuttelee nocebo-efektejä treenaamistaan vasta aloittaville tulokkaille.

Duodecimin artikkeli aiheesta hera-proteiini ja kreatiini.

"Tutkimuksessa, jossa keskimääräinen seuranta-aika oli 11,2 viikkoa, rasvattoman kehonpainon lisäys oli suurin aiemmin harjoittelemattomilla tai kohtalaisen vähän harjoitelleilla, jotka käyttivät heravalmistetta (lisäys 2,9 ± 1,6 kg) tai maitoproteiinia (2,7 ± 1,3 kg). Soijaproteiinin käyttäjillä lisäys oli 1,4 ± 0,6 kg ja hiilihydraattia tai energiatonta lumevalmistetta käyttäneillä 0,9 ± 0,6 kg."

"Laadukkaalla harjoituksen jälkeen nautitulla, runsaasti kaikkia välttämättömiä aminohappoja sisältävällä ravinnolla näyttäisi olevan siis tärkeä merkitys fyysisen harjoittelun yhteydessä."

Mun puolesta jokainen saa itse määritellä, että mikä on se harjoituksen jälkeen nautittava laadukas, runsaasti kaikkia välttämättömiä aminohappoja sisältävä ravinto on, mutta heraproteiinijauheesta saa todella helposti ja edullisesti nopeasti tehtävän ja alas saatavan juoman. Itseä ei ole kovan treenin jälkeen koskaan napannut alkaa tekemään ruokaa, tai lämmittelemään paistinpannulla aikaisemmin tehtyä makaronilaatikkoa.

jos kroppa ei saa jotain ainesosaa ravinnosta suurempia määriä kuin se ravinnossa esiintyy niin se ei ole silloin tarkotettu saatavaksikaan

Kuka tästä päättää? Onko ihmisen siis rajoitettava omaa kyvykkyyttään sen vuoksi, että kehosi pystyy saamaan vain rajallisen määrän kreatiinia ruoasta? Eikö se ole mielestäsi hienoa, että ihminen voi toimia ylitse niiden rajojen jotka ihmiselle on asetettu vuosia tai vuosisatoja sitten? Jätätkö kaikki lääkkeet ja rokotuksetkin ottamatta? :/ Mun mielestä voisi vielä elää sillein, että jättäisit pois myös kaikki arkielämän hienoudet mitä ihminen ei luonnosta saa aina liikennevälineistä sähköön.

En yhtään ihmettele, että miksi ihmisten ravintoasiat on niin pahasti päin helvettiä, tämänkin keskustelun jälkeen aivan varmasti pari ihmistä on taas aivan sekaisin sen suhteen, että mitä kannattais syödä ja mitä ei. Enemmä töitä sit ravintoterapeuteille, personal trainereille ym. mikä ruokkii vielä enemmän tätä teidän salaliittoteorioiden kummisetänä toimivaa FASTia. :)

V

En yhtään ihmettele, että miksi ihmisten ravintoasiat on niin pahasti päin helvettiä, tämänkin keskustelun jälkeen aivan varmasti pari ihmistä on taas aivan sekaisin sen suhteen, että mitä kannattais syödä ja mitä ei. Enemmä töitä sit ravintoterapeuteille, personal trainereille ym. mikä ruokkii vielä enemmän tätä teidän salaliittoteorioiden kummisetänä toimivaa FASTia. :)

Jos joku meni nyt sekasin niin paras tapa on laittaa ensimäisenä se ruokavalio kuntoon. Se päälle voi halutessaan hifistellä.

Noissa testeissä verrataan aina johonki ja jätetään oleelinen pois.
Miks ei verrata siihen ku joku syö kunnolla ja saa sen 120g protskua ravinnosta ja vetää vaikka reenin päälle neljä raakaa munaa naamaan?
Taatusti nopeesti ja helposti imeytyvässä muodossa ja proteiini semmosta jonka saa kokonaan käyttöön. Esim. soijassahan se menee osittain hukkaan.
Noilla "faktoilla" ei ole tarkotuskaan hakea totuutta vaan verrata eri kaupallisa tuotteita toisiinsa.

Se että jos joku teini käyttää vähät rahansa lisäravinteisiin joista minun mielestäni kokonaisuuden kannalta ei ole oleellista hyötyä niin ei se ole multa pois.

Jos joku meni nyt sekasin niin paras tapa on laittaa ensimäisenä se ruokavalio kuntoon. Se päälle voi halutessaan hifistellä.

Miks ei verrata siihen ku joku syö kunnolla ja saa sen 120g protskua ravinnosta ja vetää vaikka reenin päälle neljä raakaa munaa naamaan?
Taatusti nopeesti ja helposti imeytyvässä muodossa ja proteiini semmosta jonka saa kokonaan käyttöön. Esim. soijassahan se menee osittain hukkaan.
Noilla "faktoilla" ei ole tarkotuskaan hakea totuutta vaan verrata eri kaupallisa tuotteita toisiinsa.

Se että jos joku teini käyttää vähät rahansa lisäravinteisiin joista minun mielestäni kokonaisuuden kannalta ei ole oleellista hyötyä niin ei se ole multa pois.

Kait se loppupeleissä on ihan sama meille normipunttaajille millä sen vatsansa täyttää ,kunhan ravintoa on kokoajan "kierrossa" niin että energiaa piisaa ja lihaksille on sitä proteiinia saatavilla. Jotkut syö paremmin ja jotkut ottaa tölkistä jauhoa.

Itsellä ainakin on tässä 17- vuoden treenien aikana tullut selväksi se, että nivelet toimii paremmin jos on kreatiinia kierrossa (se 5-10g päivä tuntuu tepsivän) ja loukkaantumiset (olkapään kivut, polvet jne.) ovat huomattavasti pienemmällä riskillä. En sano että muilla toimii samoin mutta mulla ainakin. :)

Jos on pakko esitellä kuvaa veistoksesta vedoten siihen, että ihmiset oli ennenki kovassa kunnossa niin ei varmaan kannata ottaa veistosta jossa esitellään runokokoelman tapahtumaa. Kyl ennenki on ollu kovas kunnossa olevia ihmisiä, mutta ovat muuten aivan varmasti olleet monin verroin harvinaisempia kuin nykyään.

Kai sä oikeesti ymmärrät, että jos ihmisille olis niin helppoo tehdä muutos niin ei olis huumeista tai tupakasta riippuvaisia ihmisiä? Ei olis ihmisiä jotka söis huonosti, kuka oikeesti tässä maailmassa tahtoo tieten tahtoen syödä epäterveellisesti ja ajaa sun oma keho hengiltä ennen aikojaan? Totuus on se, että tapojen, ruokatottumusten ja muiden vastaavien asioiden muuttaminen on aivan helvetin vaikeeta. Ne ihmiset jotka pystyy päivässä tekemään päätöksen "syön tästä päivästä eteenpäin terveellisesti ja jätän roskaruoan taakseni" ovat äärettömän harvassa. Vaikka tahtoisitkin tehdä muutoksen, niin sun kroppa ja mieli varmasti taistelee sua ja sun päätöstä vastaan.

Duodecim on suomen lääkäriseura ja luultavasti Suomen luotettavin lähde näissä asioissa. Näin ainakin opetetaan yliopistoissa alaa opiskelevia ja itse tahdon myös luottaa siihen. Onko sun lukutaito kunnossa? "Laadukkaalla harjoituksen jälkeen nautitulla, runsaasti kaikkia välttämättömiä aminohappoja sisältävällä ravinnolla näyttäisi olevan siis tärkeä merkitys fyysisen harjoittelun yhteydessä." Jos saat siis tästä luonnollisesta ravinnostasi kaiken tarvitsemasi proteiinin ja runsaasti kaikkia välttämättömiä aminohappoja niin good for you! Silloin et tartte mitään heraproteiinia!

Luitko sä edes tuota Duodecimin artikkelia?

Voisit kyllä lopettaa tuon toitotuksesi jonkun lisäravinneyrityksen liikevaihdoista ja tuotoista, menee aikalailla asian vierestä. Saat itsesi näyttämään vain tyhmältä

Tässä vielä kuvaaja tuosta liikevaihdosta :D

fastlv.png
lähde: taloussanomat

Toinen perustelee näkökulmiaan vetoamalla äo:nsä....:D

En perustellu mitään. Vastasin tuohon "tyhmä foliohattu"-juttuun samalla lapsellisuuden tasolla. Aluks meinasin pistää, että "se joka haukkuu on ite", mutta se ois varmaan ollu jo liian kypsää käytöstä.

Ja jotta tämä hedelmällinen keskustelu saataisin kulkemaan eteenpäin, niin kuinkas luotettavina pidätte noita purkeissa ilmotettuja makroja yms. määriä ? Ainakin jenkeissä valvonta on ihan minimaalista.

Bolsoi, sulla on hyvä asenne ja vaikutat terveeltä mieheltä ikäiseksesi! Väännän kuitenkin rautalangasta, otetaan kolme esimerkki kaveria:

- 1 esimerkki perus salipullianen 25v reenaa kovaa ja pitää huolen että proteiinia tulee tarpeeksi. Salin jälkeen palautusjuoma sen takia että kokee/kuvittelee siitä olevan hyötyä ja se on HELPPO juoda heti treenin jälkeen. Ei laske kaloreita, mutta saisi todennäköisesti tarpeeksi ravintoa kasvaakseen ilman lisäravinteita. HYÖTY + - 0

- 2 esimerkki 50v Bolsoi joka tietää mitä syö ja kuinka paljon kaloreita saa päästäkseen tavoitteeseensa. 120g proteiinia päivässä ja enempää ei tarvitse niin miksi ottaa niitä lisäravinteista jos ei koe niitä mielekkäinä taikka hyödyllisinä. EI HYÖTYÄ

- 3 esimerkki Bolsoin salainen kaksoisolento joka laskee myöskin kalorinsa ja tietää paljon ravintoa tarvitsee päästäkseen tavoitteeseensa, ja syökin 90g proteiinia puhtaasta ravinnosta, ja ottaa treenin jälkeen palautusjuoman jossa 30g proteiinia. Ja ullatuuus 120g proteiinin saanti täyttyi ILMAN lisäravinteen yliannostuksesta johtuvaa rasvankertymistä. SUURI HYÖTY!!

Lisäravinteiden perimmäinen tarkoitus on saada korvattua ruuasta saatavat makrot, ja toiseksi makroarvot saa säädettyä juuri tavoitteisiinsa sopivalla tavalla. Joillain ei uppoa kiinteä ruoka heti treenin perään kuten itselläni, jolloin palautusjuoma onkin erittäin kätevä.

Onnittelut myös että olet siunattu geeneillä ja kaikinpuolin ilmeisen terve mies, testotkin pysyy hyvinä pelkällä auringonvalolla! Sitten on näitä tapauksia kuin minä, kakskyt vee ja testot 70v pappatasoa, ei tarvii miettiä ottaako hoitoa vai ei.

Bolsoi, sulla on hyvä asenne ja vaikutat terveeltä mieheltä ikäiseksesi! Väännän kuitenkin rautalangasta, otetaan kolme esimerkki kaveria:

- 1 esimerkki perus salipullianen 25v reenaa kovaa ja pitää huolen että proteiinia tulee tarpeeksi. Salin jälkeen palautusjuoma sen takia että kokee/kuvittelee siitä olevan hyötyä ja se on HELPPO juoda heti treenin jälkeen. Ei laske kaloreita, mutta saisi todennäköisesti tarpeeksi ravintoa kasvaakseen ilman lisäravinteita. HYÖTY + - 0

- 2 esimerkki 50v Bolsoi joka tietää mitä syö ja kuinka paljon kaloreita saa päästäkseen tavoitteeseensa. 120g proteiinia päivässä ja enempää ei tarvitse niin miksi ottaa niitä lisäravinteista jos ei koe niitä mielekkäinä taikka hyödyllisinä. EI HYÖTYÄ

- 3 esimerkki Bolsoin salainen kaksoisolento joka laskee myöskin kalorinsa ja tietää paljon ravintoa tarvitsee päästäkseen tavoitteeseensa, ja syökin 90g proteiinia puhtaasta ravinnosta, ja ottaa treenin jälkeen palautusjuoman jossa 30g proteiinia. Ja ullatuuus 120g proteiinin saanti täyttyi ILMAN lisäravinteen yliannostuksesta johtuvaa rasvankertymistä. SUURI HYÖTY!!

Lisäravinteiden perimmäinen tarkoitus on saada korvattua ruuasta saatavat makrot, ja toiseksi makroarvot saa säädettyä juuri tavoitteisiinsa sopivalla tavalla. Joillain ei uppoa kiinteä ruoka heti treenin perään kuten itselläni, jolloin palautusjuoma onkin erittäin kätevä.

Onnittelut myös että olet siunattu geeneillä ja kaikinpuolin ilmeisen terve mies, testotkin pysyy hyvinä pelkällä auringonvalolla! Sitten on näitä tapauksia kuin minä, kakskyt vee ja testot 70v pappatasoa, ei tarvii miettiä ottaako hoitoa vai ei.

Helvetin hyvin artikuloitu ja jäsennelty viesti.
Ja pointti tuli siellä lopussa. Jos on VAJAUSTA ravinnossa niin silloin lisäravinteet puoltaa paikkansa.
Itse pyrin ottamaan kaiken ravinnosta.

Joillain näyttää olevan tuo helppous myös etusijalla.
Vaikka on se varsin helppo hulauttaa muutama raaka kananmunakin naamaan tai pussillinen pähkinöitä.
Itse suosin ravinteita joissa on myös muuta. Jos pelkkää aminohappo aukko täytetään yksipuolisesti maitoprotteiinilla niin joo parempi kuin ei mitään,
mutta mielestäni parempi, että myös muilla alueilla vajaus täyttyisi vaikka pähkinöitä tai munia napsimalla.

Mutta hyvä viesti sulla kaikenkaikkiaan.

Onko sun testovajaukseen löydetty syytä?

Ei tod. ole tarkoitus mikään makrojen täyttyminen. sana PALAUTUSjuoma kertoo jo minkä takia se otetaan heti treenin jälkeen, tehostamaan palautumista.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom