Perusteita sille miksi et käytä lisäravinteita

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bolsoi
  • Aloitettu Aloitettu
Veikkaan Bolsoin olevan aika lähellä tätä:

9629577-happy-guy-bare-chest-near-sea-beach.jpg

Sä jauhat täällä noista filosofioistas kuin muut täällä ois jotain idiootteja, eikä sulla ole edes mitään referenssejä. Kunhan jauhat.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Onhan tää Bolsoi jo itsekkin sanonut että tavoitteet on pystyä tekemään puutarhahommia ym sellaista, Mä kuvittelen ymmärtäväni tän sankarin pointin mutta hän ei ymmärrä sitä pientä yksinkertaista asiaa että eri ihmisillä on erilaiset tavoitteet joihin päästään eri konsteilla.

Voisit varmaan kertoa meille myös omalla filosofiallasi saavutettuja tuloksia? Pituus, paino, haba, reisi, kyykky, penkki ja mave riittää.

Vosin tietty kertoakki.
Ikä 48v. Pituus 181cm, paino n.87kg. haba 39.5cm, reisi 62cm, rinta 113cm (penkki ja mave ei tiedossa nyt)
Historiaa hiukka. Eli noin kymmenen vuoden reenitauko. Ekana pudotin painoa n. 10kg parissa kuukaudessa. 96:a 86 kiloon. Aivan paskassa kunnossa ja sain neljä leukaa myötäotteella. Nyt neljä kuukautta kevyehköä reeniä takana jonka jälkeen vedin 12 myötäotteella. Hauis oli kutistunut 37cm ja nyt se on taas 39.5cm neljän kuukauden reenillä. Vyötärö oli 105cm ja nyt 89cm aamulla navan korkeudelta. Kykyssä alottelin 80x30kg yhdessä sarjassa nelisen kuukautta sitten ja joku aika sitten meni 100x60kg. Tavote vuoden sisään 100x85kg yhdessä sarjassa.
Rasvaprosenttivaaka näyttää tuloksia 13-18 välillä. Oma arvio 16 prosenttia tällä hetkellä.
Tavote paino 85kg ja rasvaprosentti n.10 prosenttia vuoden kuluessa.
Tuo on paino mitä tavoittelen. En siis pyri kasvamaan häräksi.

Aikaisemmin säännöllisen kolmen vuoden reenin jälkeen sarjapainot kyykyssä 180kg (prässissä kyykyn jälkeen 440kg plus kelkka loppusarjoissa muutama toisto) ja penkkipunnerruksessa 11x120kg 79 kilosena.
Maksimeita ei koskaan tullu kokeiltua.

Mielellään päivitän kyllä tähän tuloksia ja etenemistä jatkossa.

Olkalihasrepeytymä todenäkösesti tuo pientä viivästystä etenemiseen. (Avasin topicin urheiluvamma sektiossa)

Onhan tää Bolsoi jo itsekkin sanonut että tavoitteet on pystyä tekemään puutarhahommia ym sellaista, Mä kuvittelen ymmärtäväni tän sankarin pointin mutta hän ei ymmärrä sitä pientä yksinkertaista asiaa että eri ihmisillä on erilaiset tavoitteet joihin päästään eri konsteilla.

Nii, mä olen ainoo (mun lisäks pari muuta) jotka on perustellu miks ne EI käytä lisäravinteita. Te muut vaan jauhatte. Te ette edes perustele miks te käytätte.
Te vaan mouhootte. Tietenki tavotteita on erilaisia. Voitte laittaa omanne esiin mitkä on lähtötasot, kuinka saavutettu, mitat jne. Mitä mömmöjä otettu jne. Antakaa palaa.

Nii, mä olen ainoo (mun lisäks pari muuta) jotka on perustellu miks ne EI käytä lisäravinteita. Te muut vaan jauhatte. Te ette edes perustele miks te käytätte.
Te vaan mouhootte. Tietenki tavotteita on erilaisia. Voitte laittaa omanne esiin mitkä on lähtötasot, kuinka saavutettu, mitat jne. Mitä mömmöjä otettu jne. Antakaa palaa.

Et säkään mitään perustele heität mutua mutun perään ja meidän pitäisi uskoa kaikki mitä herran suusta tulee :)
Mä perustelin jo aiemmin, käytän palautusjuomaa koska en pysty syömään mitään 2h salin jälkeen.. Kreatiinin perustelin sillä että saan siitä treenitehoa niin paljon että olisi mun mielestä hölmöä olla ilman.
Mulla ei hirveästi ole muistissa mitään painoja / mittoja, pidin 10v salitauon, ja aloittelin treenaamaan vasta tammi-helmikuussa uudestaan, alussahan tää oli räpeltämistä koska olin varma että mun kroppa ei enää kestäisi kunnon treenaamista, mutta 5-6 viimeistä kuukautta on ollut jo ihan eri ääni kellossa.. Mitoista sen verran että lähtötilanteessa olkavarsi oli 35cm nyt se on yli 41 :) Rasvaprossa 12-15 pihdeillä, omronin paskamittarin mukaan rasvaa olis 20% painoa 81 pituus 174.

Vai että puutarhahommia :lol2:

Joo, mä reenaan hyvinvointini takia. En elä treenaamiselle vaan treenaan elämiselle.
Tavote on että vielä seittemänkyppisenäkin on hyvässä fyysisessä kunnossa ja itellä on vahva ja käyttökelponen kroppa.
Eli EI elämää joko leijonana tai hiirenä vaan mielummin puumana.

Joo, mä reenaan hyvinvointini takia. En elä treenaamiselle vaan treenaan elämiselle.
Tavote on että vielä seittemänkyppisenäkin on hyvässä fyysisessä kunnossa ja itellä on vahva ja käyttökelponen kroppa.
Eli EI elämää joko leijonana tai hiirenä vaan mielummin puumana.

Ja mites lisäravinteet/ yleensäkkään treenaaminen huonontavat tätä hyvinvointia? Ja miksi esim minä olisin 70v huonommassa kunnossa kuin sinä, kreatiinin ja palautusjuomanko takia :rock:
Tänkö takia mä nyt sitten kuolen nuorena kun haluan olla leijona :/ en ole kyllä varmasti ikinä törmännyt noin mustavalkoiseen ihmiseen niinkuin sinä, kaikki muut tavat paitsi sinun ovat huonoja.

Ja mites lisäravinteet/ yleensäkkään treenaaminen huonontavat tätä hyvinvointia? Ja miksi esim minä olisin 70v huonommassa kunnossa kuin sinä, kreatiinin ja palautusjuomanko takia :rock:
Tänkö takia mä nyt sitten kuolen nuorena kun haluan olla leijona :/ en ole kyllä varmasti ikinä törmännyt noin mustavalkoiseen ihmiseen niinkuin sinä, kaikki muut tavat paitsi sinun ovat huonoja.

Häh?
Mitä sä oikeen höpiset?

Kun pitäis saada ne microtkin mätsäämään.

No totahan mä oon kysyny, että mikä mikroravinne jää vajaukselle jos yhden rahkan korvaa heralla? Arvaapa vastasitko. No et. Kun et vastaa mihinkään tarkentavaan kysymykseen koskaan koska et itsekään tiedä vastausta.

Miten niin ei perustella? Oon varmaan vittu 100 kertaa laittanu tähän miksi korvaan heralla osan ruoasta saamastani proteiinista. Etkö oikeesti oo vielä ymmärtänyt sitä? Siis kyllä on jo pahasti luetunymmärtämisessä vikaa jos ei kymmenen kerran jälkeen ymmärrä suomea.

Onhan täällä monikin perustellut miksi käyttää lisäravinteita.. Perusteluna on usein hinta ja helppous.. Sekä esim. Meikäläisen käyttämä cla tässä vaiheessa: se ei ole halpaa mutta sillä on todistettu hyöty kun on tarkoitus polttaa rasvaa :)

Ja täytyy muistaa että myös vaikutuksella pääkoppaan on iso merkitys.. Joskus pelkkä placebo auttaa saamaan parempia tuloksia.. Onko silloin joku hyödytöntä? Itse en aliarvioisi placebon vaikutusta..

Miten niin ei perustella? Oon varmaan vittu 100 kertaa laittanu tähän miksi korvaan heralla osan ruoasta saamastani proteiinista. Etkö oikeesti oo vielä ymmärtänyt sitä? Siis kyllä on jo pahasti luetunymmärtämisessä vikaa jos ei kymmenen kerran jälkeen ymmärrä suomea.

Jos sä sanot et sä teet jotakin ni se ei ole perustelu.
Sun pitää vastata kysymykseen miks sä teet niin ja esittää jotakin perusteluita sille.

- - - Updated - - -

Onhan täällä monikin perustellut miksi käyttää lisäravinteita.. Perusteluna on usein hinta ja helppous.. Sekä esim. Meikäläisen käyttämä cla tässä vaiheessa: se ei ole halpaa mutta sillä on todistettu hyöty kun on tarkoitus polttaa rasvaa :)

Ja täytyy muistaa että myös vaikutuksella pääkoppaan on iso merkitys.. Joskus pelkkä placebo auttaa saamaan parempia tuloksia.. Onko silloin joku hyödytöntä? Itse en aliarvioisi placebon vaikutusta..

Joo, placepolla on varmaan vaikutusta myös. Meikäläinen ehkä on sugessoinu ittensä siihen ajatukseen että ilmankin pärjää.
Kerro vähän tarkemmin tosta CLA:sta.
Eli sulla on jotaki odotuksia sen suhteen ja meinaat kokeilla.
En nyt yritä sua mitenkään pussittaa, mut sulla ilmeisesti on joku enakkokäsitys mitä sä haluut saavuttaa.
Paljoko se maksaa per päivä?

Jos sä sanot et sä teet jotakin ni se ei ole perustelu.
Sun pitää vastata kysymykseen miks sä teet niin ja esittää jotakin perusteluita sille.

Nimenomaan tohon olen vastannut. Osaatko vastata mun puolesta? Kyllä sun ainakin pitäisi osata. Ainakin itse aina käsket muiden lukea kaikki mitä olen kirjoittanut joten varmaan itsekin luet muiden viestit.

Muuten tosiaan ei jää mikroravinteisiin vajausta eikä makroihinkaan jos sillä heralla sen rahkan korvaa. Voit varmaan sen itsekin myöntää. En käsitä miksi demonisoit lisäravinteita, kun ihan hyvin voi korvata jonkun elementin esim. heralla ja silti on sekä makrot että mikrot kunnossa. Ei varmaan ole siis mitenkään haitallista?

Eipä mulla ole suuria odotuksia siltä, mutta kun ruokavalion suunnitelija sen siihen ymppäs niin otin sen käyttöön. Kyllä sillä on toisten tutkimusten mukaan JOTAIN Hyötyä ehkä ja myös ristiriitaisia tuloksia..

Eli voi olla että auttaa voi olla auttamatta.. Saattaisi myös olla vaaraksi, mutta siitäkäön ole varmaa tietoa.. Kreatiini ilmeisesti tehostaa cla:n hyviä vaikutuksia.. Päivän annos maksaa n. 0,37€..

Nimenomaan tohon olen vastannut. Osaatko vastata mun puolesta? Kyllä sun ainakin pitäisi osata. Ainakin itse aina käsket muiden lukea kaikki mitä olen kirjoittanut joten varmaan itsekin luet muiden viestit.

Muuten tosiaan ei jää mikroravinteisiin vajausta eikä makroihinkaan jos sillä heralla sen rahkan korvaa. Voit varmaan sen itsekin myöntää. En käsitä miksi demonisoit lisäravinteita, kun ihan hyvin voi korvata jonkun elementin esim. heralla ja silti on sekä makrot että mikrot kunnossa. Ei varmaan ole siis mitenkään haitallista?

Niin että miks sä korvaat heralla jotain muuta? Kun se on helppoo? Haluut enempi proteiinia ja vähemmän kaloreita?
Siis kerro nyt vähän tarkemmin.

Heralla ja maltolla saa palautusjuoman. Katkaisee katabolian huomattavasti nopeemmin, kuin esimerkiksi rahka ja kaurahiutaleet. Rasvattomassa maidossa taas ravintosuhteet on huonot, eikä varmaan imeydy yhtä nopeasti. Se on helppo tie, siirtää nälkää sen tunnin ajan kunnes mätetään maha täyteen.

Niin että miks sä korvaat heralla jotain muuta? Kun se on helppoo? Haluut enempi proteiinia ja vähemmän kaloreita?
Siis kerro nyt vähän tarkemmin.

No oon jo kertonut mutta kerrotaan vielä kerran sun mieliks.

- Hera on nopeesti imeytyvää ja näin ollen nopeammin lihasten käytössä
- Hera on kätevää koska ei vaadi kylmäsäilytystä
- Heran avulla saan ajoitettua proteiinit paremmin treenin ympärille

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom