Perusteita sille miksi et käytä lisäravinteita

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bolsoi
  • Aloitettu Aloitettu
Normaalilla ruokavaliolla Suomessa elävä henkilö saa talvellakin riittävästi D-vitamiinia.

Joo toki "riittävästi", riippuu keneltä kysyy. Optimaalisesti, tuskimpa.

Tää on kyllä niin paska tredi, että eiköhän tää ollu vika kerta, kun avaan tän.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
mappanan linkkaamaan maikkarin uutiseen, niin siinähän sillä tohtorilla tais olla luku 68 kun suositus oli kuitenkin 70-80.....

ja se mamma sano käyvänsä auringossa joka talvi ja syövänsä deetä purkista.. elossahan se vieläkin on että ei noi mitään absoluuttisia totuuksia ole, mutta kuitenkin..

Joo toki "riittävästi", riippuu keneltä kysyy. Optimaalisesti, tuskimpa.

Tää on kyllä niin paska tredi, että eiköhän tää ollu vika kerta, kun avaan tän.

Mä luulen, että jo käsite "normaali ruokavalio" tökkii tuossa.
Joillekin (esim. ketjun aloittaja) normaali ruokavalio on riittävä. Itselle esimerkiksi normaali ruokavalio on vähän kuitenkin tynkä verrattuna siihen mitä sen pitäisi olla.

Porttiteoria esitetty, ei voi kuin tykätä. Itse käytän lisäravinteita, koska pitäähän noilla protyypeillä olla maksuvalmiudeltaan hyvä sponsori. Oikeasti olen aika laiska ajattelemaan ruokia ja vaimo, joka safkoista meillä vastaa ei ihan aina muista, että safkassa pitäisi olla proteiinia tarpeeksi. Itse en viitsi vaimon ruokia juuri moittia, sen verran helpolla safkat pöytään tulee. Mielummin vetää sitten triksun huiviin ja lähtee reenaamaan. Ei mulla kyllä perus hera-malto-krean lisäksi ole kovin hyvää tietämystä mikä voisi olla hyödyksi, mutta ei kait noista juuri haittaakaan ole. Kyllähän Ruotsi-Suomi sellaista holhousvaltiota on, ettei mitää kovin haitallista pitkään myynnissä ole.

Ei vittu. Luulin tämän topicin kadonneen jo bittiarvaruuteen, kunnes eksyin ravintoalueelle huomataakseni että tässä väitellään vieläkin :jahas:

Mistähän muuten se kreatiini valmistetaan? Ei varmaan ihan sisäfileestä. Luulen et sitä tehdään kaikesta orgaanisesta jätteestä mikä ei mene koiranruokaan.
Oliskohan ihan tuoreitakaan aineita?

Onko tolla nyt mitään merkitystä mut jos joku haluaa syödä oikeen terveellisesti niin koiranmakkara on "hyvä ja halpa vaihtoehto". heh.
Ja tää ei oo mikään vitsi.

Siellä on kaikkee kamaa mitä me ei enää nykypäivänä syödä. Oikeesti erittäin ravitsevaa kamaa.

MSG - monosodium glutamate eli aromimivahvenne.

Tällä nyt ei oo suoranaista yhteyttä kreatiinn kanssa paitsi se että se on erotettu ravinteista niinko kreatiinikin. Ja se et sitä otetaan suurina määrinä verrattuna siihen mitä sitä saa ruuasta. MSG saa paskan maistumaan hyvältä. Esim tuoreissa vihanneksissa on sitä, mut pitosuudet vähenee kun tuoreus katoaa. Eli se ei maistu enää niin hyvältä.
Nyt kun tätä lisätään keinotekosesti niin se saa paskan maistumaan paremmalta. Tulee siis syötyä huonolaatusta ravintoa enempi koska se maistuu paremmalta.
Joittenkin tutkimusten mukaan usa:ssa tää on yhdistetty lisääntyneisiin aivokasvaimiin.

Toistoa: Eli tällä ei suoranaisesti ole mitää tekemistä kreatiinin kanssa muuta kuin se että molemmat on kemiallisesti eroteltu ravinteista ja niitä nautitaan suurina pitoisuuksina.

Meillä päin ne tunkee tota sapuskaan joka paikassa.
Himassa ei käytetä mut ei muista aina ravintolassa sanoo etttä älkää laittako ja vaikka sanoiski niin saattavat laittaa silti.

Kovin kauhiasti en tiiä mutta jos whey-80 ei ole lisäravinne niin mikä se sitten on?

Ostin tuotteen ruokakaupasta, joten oletan sen olevan ruokaa siinä missä jauheliha tai maitorahka. Onko sittenkin mahdollista, että olen joutunut harhautuksen uhriksi?

Mistähän muuten se kreatiini valmistetaan? Ei varmaan ihan sisäfileestä. Luulen et sitä tehdään kaikesta orgaanisesta jätteestä mikä ei mene koiranruokaan.
Oliskohan ihan tuoreitakaan aineita?

Onko tolla nyt mitään merkitystä mut jos joku haluaa syödä oikeen terveellisesti niin koiranmakkara on "hyvä ja halpa vaihtoehto". heh.
Ja tää ei oo mikään vitsi.

Siellä on kaikkee kamaa mitä me ei enää nykypäivänä syödä. Oikeesti erittäin ravitsevaa kamaa.

MSG - monosodium glutamate eli aromimivahvenne.

Tällä nyt ei oo suoranaista yhteyttä kreatiinn kanssa paitsi se että se on erotettu ravinteista niinko kreatiinikin. Ja se et sitä otetaan suurina määrinä verrattuna siihen mitä sitä saa ruuasta. MSG saa paskan maistumaan hyvältä. Esim tuoreissa vihanneksissa on sitä, mut pitosuudet vähenee kun tuoreus katoaa. Eli se ei maistu enää niin hyvältä.
Nyt kun tätä lisätään keinotekosesti niin se saa paskan maistumaan paremmalta. Tulee siis syötyä huonolaatusta ravintoa enempi koska se maistuu paremmalta.
Joittenkin tutkimusten mukaan usa:ssa tää on yhdistetty lisääntyneisiin aivokasvaimiin.

Toistoa: Eli tällä ei suoranaisesti ole mitää tekemistä kreatiinin kanssa muuta kuin se että molemmat on kemiallisesti eroteltu ravinteista ja niitä nautitaan suurina pitoisuuksina.

Meillä päin ne tunkee tota sapuskaan joka paikassa.
Himassa ei käytetä mut ei muista aina ravintolassa sanoo etttä älkää laittako ja vaikka sanoiski niin saattavat laittaa silti.

Googletuksen tulos: Kreatiini ? Wikipedia

Ja onhan tosiaan vaara, että sinne jää niitä valmistuskemikaaleja: Kemikaali ? Wikipedia

Jokatapauksessa tähän ongelmaan on sama ratkaisu kuin puhtaamman ruoan kanssa: Se maksaa enemmän mitä parempi se on. :)

Tämä ketju on ihan ripulia kun täällä ei ihmiset osaa väitellä asiallisesti. Tykkään väitellä/keskustella kun väitteet oikeasti perustellaan ja kysymyksiä ei vältellä. Bolsoin kanssa keskusteleminen on yhtä tyhjän kanssa.

Ostin tuotteen ruokakaupasta, joten oletan sen olevan ruokaa siinä missä jauheliha tai maitorahka. Onko sittenkin mahdollista, että olen joutunut harhautuksen uhriksi?

Valmistajan/myyjän sivuilta poimittua: "Tietoa: Whey-80 on ravintolisä eikä se korvaa normaalia ravintoa." -- lukeeko jotain vastaavaa jauhelihapaketissa tai maitorahkassa?

"Auringosta on myös hyötyä terveydelle [...]

Mielestäni vasta-argumenttisi ontuu aika pahasti. Kuten sanoin, niin ei sitä aurinkoa siihen D-vitamiiniin riittävään saantiin välttämättä tarvita. Se voidaan aivan hyvin ottaa pillerinä ja tällöin vältytään auringon muilta vaaroilta. Viittasin myös näihin korvien välistä tuleviin sairauksiin eli esim. masennus, jonka usein viitataan johtuvan auringon puutteesta erityisesti kaamosaikaan. Onko todella näin vai onko kyse vain valon puutteesta, jolloin itse auringon merkitys olisikin nolla.

Psoriasis on sairaus... oletin ainakin itse, että puhumme nyt suht' normaaleista ja terveistä ihmisistä. (Aina) löytyy erityisryhmiä, joiden vaatimukset poikkeavat valtaväestöstä ja joille se "epäterve" onkin se "terve" vaihtoehto. Myös UV-säteet voidaan tehdä keinotekoisesti eli edelleenkään sitä aurinkoa ihminen ei tähänkään tarvitse.

PS. Itse kyllä pidän auringosta enkä sitä suoranaisesti pakoile. Se ei kuitenkaan tee siitä yhtään sen terveellisempää.

Mielestäni vasta-argumenttisi ontuu aika pahasti. Kuten sanoin, niin ei sitä aurinkoa siihen D-vitamiiniin riittävään saantiin välttämättä tarvita. Se voidaan aivan hyvin ottaa pillerinä ja tällöin vältytään auringon muilta vaaroilta. Viittasin myös näihin korvien välistä tuleviin sairauksiin eli esim. masennus, jonka usein viitataan johtuvan auringon puutteesta erityisesti kaamosaikaan. Onko todella näin vai onko kyse vain valon puutteesta, jolloin itse auringon merkitys olisikin nolla.

Psoriasis on sairaus... oletin ainakin itse, että puhumme nyt suht' normaaleista ja terveistä ihmisistä. (Aina) löytyy erityisryhmiä, joiden vaatimukset poikkeavat valtaväestöstä ja joille se "epäterve" onkin se "terve" vaihtoehto. Myös UV-säteet voidaan tehdä keinotekoisesti eli edelleenkään sitä aurinkoa ihminen ei tähänkään tarvitse.

PS. Itse kyllä pidän auringosta enkä sitä suoranaisesti pakoile. Se ei kuitenkaan tee siitä yhtään sen terveellisempää.

Mikä ihmeen "vasta-argumentti"?

Sä kyselit minkä tutkimuksen mukaan auringonvalosta on hyötyä - mä semmoisen linkitin missä näin kerrotaan että siitä hyötyjä on.

Auringonvalo ja keinovalo ovat henkisesti ihmiselle eri asioita. Kaikkihan nyt kevättä ja aurinkoa odottaa. :)

edit. Niin ja toi UV juttu oli jäänyt tuohon (HUOM! lainaukseen) turhaa hätäpäisyyttä, kun ei itse auringonottoon ja d-vitamiiniin liittynyt niinkään vahvasti.

Eräiden ihotautien, kuten psoriasiksen hoidossa käytetään UV-säteilyä tehokkaasti hyväksi. Lääkärin valvomasta hoidosta koituva hyöty on potilaalle huomattavasti suurempi kuin se haitta, joka aiheutuu ihosyöpäriskin pienestä lisääntymisestä.
Mitähän sä ajat tällä takaa? Yleensä uv-hoidossa säteilyalue on kohdennettu, eikä suinkaan koko kroppaa turhaan säteilytetä.

Ihan samalla tavalla sädehoidostakin saattaa olla hyötyä syöpäpotilaalle. En kuitenkaan suosittele terveelle ihmiselle.

Itse puutuin siinä vaiheessa keskusteluun kun aihe muuttui siitä miksi et käytä lisäravinteita siihen, että lisäravinteet ei toimi ollenkaan. Mulle on ihan fine jos joku ei halua ylimääräistä buustia tai ei jaksa panostaa syömseen tarpeeks ja koittaa paikata sitä lisäravinteilla, omahan on ongelmansa.

Kerrataan nyt vielä tässä yleisimmät toimivat lisäravinteet:

-Hera
-Kreatiini
-Beta-alaniini
-Tauriini
-L-karnitiini
-Sitruliinimalaatti
-L-arginiini
-DMAA
-Kofeiini
-Vihreä tee

+Kalaöljyt, vitamiinit, mineraalit.

Jos ei käytä kaljaa, röökiä, eikä lisäravinteita jää paljo rahaa moneen muuhun. Itseasiassa useita tuhansia euroja vuositasolla.

toimivat lisäravinteet:
vitamiinit

Millä tavalla erikseen purkista otettavat vitamiinit vaikuttavat lihaksen kasvuun?
Ei niin mitenkään.

Vanhat akat syö vitamiineja purkista siinä toivossa, että niiden hiukset kiiltäisi ja kynnet kestäisi.

Jos ei käytä kaljaa, röökiä, eikä lisäravinteita jää paljo rahaa moneen muuhun. Itseasiassa useita tuhansia euroja vuositasolla.

Niin ja sitten, kun säästää vielä asumisesta, autoilusta, kulttuurista, ruoasta ja muista viihdykkeistä, niin rahaa jää vaikka hautaan vietäväksi.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom