Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Mitä tollaset sarjat palvelee? Itseä kiinnostaa treenata kroppa jossa on voimaa ja kestävyyttä pitkiin siirtymiin lihasvoimin eli punttia ja metsässä rämpimistä tiedossa ensi vuonna.
Toisaalttaan kyllä nyt alkaa ole jo kevyttä puutarhatyöt. Ei niistä väsy helposti ja mikään ei oikeen paina mitään
Niin,
Sä tuut paikkaan huutelee missä osa porukasta naama katkenneista pintaverisuonista sinisenä kyykkäilee, että "mä en käytä lisäravinteita" eikä niitä oikeesti muutkaan tarvitse ja samalla vertaat kehitystäsi puutarhatöihin.
Eiköhän tämä ketju ole käsitelty.
Tsemppiä rebuildiin perhanasti ja tulosta tulee kyllä ilman heraakin. Ei sitä täällä tarvitse sen enempää perustella.
Älä nyt hiilly.
Myönnän kyllä että pikkasen annoin vauhtia kun oli tilaisuus, mut periaatteessa noin se menee.
Eikä kaikki tän foorumin kävijät ole silmänaluset reenistä mustana.
Tääl on paljo nuorta jamppaa jotka on vasta alottelemassa juttuja.
Mut niinku tiedät, osa ei edes pysty ripustaa verhoja tai istumaan lattialla.
Reeni on kovaa tietty.
Hiukka joskus on tullu näkyvyyttä jossakin aiheissa muuallaki, mut aina on joukkoon lopulta sovittu ja hyvässä hengessä menty.
Kiitos kannustuksesta rebuildiin.
Verenpaineeni on pysynyt tasaisena
Lähinnä vaan se, että saamasi palaute ei voi oikeasti yllättää.
Jokainen taplaa tyylillään tekee juttuja mitkä itselleen kokee parhaaksi.
Totta on se mitä yrität tuoda esille, että kun perusasiat on kunnossa ja niitä kun tekee tarpeeksi vaativalla tasolla niin kehitystä tulee.
Itsekkin kannatan minimaalista lisäravinteiden käyttöä ja kuten aikaisemmissa posteissa käy ilmi niin mielestäni treenin aikana ja jälkeen on se hetki milloin lisäravinteita edes punttihommissa tarvitsee.
Kaiken ton shitin jälkeen alan itseasiassa päästä jyvälle sun ajatuksista Bolsoi. Jätetäänpä siis vittuilu hetkeksi syrjään ja pohditaan tätä sun ajatusmaailmaa vähän avoimemmin:
Et usko tutkimuksiin, koska tulokset on aina voitu vääristellä. Uskot, että terveelliset pitoisuudet löytyvät luonnossa esiintyvästä ruoasta. Sinäänsä makes sense, vaikken itse samalla tavalla ajattelekaan. Jos tätä ajatusta kehittelee niin mistä tiedät mikä on se luonnonmukainen tuote jossa on kaikki sopivassa suhteessa tai mikä on se oikea määrä? Esimerkiksi juuri 15 kiloa lihaa on liikaa. Entäs jos syöt jotain myrkyllistä marjaa? Eihän se ole terveellistä. Samoin suolaa saa kyllä aika paljon ravinnosta jos oikein valitsee "luonnolliset" tuotteensa. Entäs kasvisruokailijat jotka syövät luonnollisia tuotteita ilman lisäravinteita? Jos he eivät ota oikeita kasviksia he eivät saa kaikkia välttämättömiä aminohappoja. Miten kommentoit D-vitamiinin saantia Suomessa? Löytyykö sellaista ruokavaliota, jolla sitä saisi optimaalisesti?
Kaiken ton shitin jälkeen alan itseasiassa päästä jyvälle sun ajatuksista Bolsoi. Jätetäänpä siis vittuilu hetkeksi syrjään ja pohditaan tätä sun ajatusmaailmaa vähän avoimemmin:
Et usko tutkimuksiin, koska tulokset on aina voitu vääristellä. Uskot, että terveelliset pitoisuudet löytyvät luonnossa esiintyvästä ruoasta. Sinäänsä makes sense, vaikken itse samalla tavalla ajattelekaan. Jos tätä ajatusta kehittelee niin mistä tiedät mikä on se luonnonmukainen tuote jossa on kaikki sopivassa suhteessa tai mikä on se oikea määrä? Esimerkiksi juuri 15 kiloa lihaa on liikaa. Entäs jos syöt jotain myrkyllistä marjaa? Eihän se ole terveellistä. Samoin suolaa saa kyllä aika paljon ravinnosta jos oikein valitsee "luonnolliset" tuotteensa. Entäs kasvisruokailijat jotka syövät luonnollisia tuotteita ilman lisäravinteita? Jos he eivät ota oikeita kasviksia he eivät saa kaikkia välttämättömiä aminohappoja. Miten kommentoit D-vitamiinin saantia Suomessa? Löytyykö sellaista ruokavaliota, jolla sitä saisi optimaalisesti?
Ei mennyt ku 22 sivua, että sulta irtos aikuisten ihmisten vastaus :D Mut siitä pisteet kuitenkin. Mites toi mun hypoteesi?Kasvisyönti ei ole mun juttu. Joku voi sillä hyvinki pärjätä, mut liha nyt vaan on niin saatanan hyvää.
Suola on suomessa ongelma. Sitä tungetaan joka paikkaan, siinä myös et sen on natriumia puhdistettuna. Eli mineraalit poistettuna.
Mä syön vähä valmisruokia niin mulla tulee suuolaa aika vähän. Käytän merisuolaa runsaasti. Itseasiassa olen sitä mieltä et varsin tarpeellinen aine varsinkin täällä kun hikoilee paljon.
D-vitamiini on kieltämättä suomessa ongelmallinen juttu. Aurinko on paras lähde, mut monet talvella lähtee töihin kun on pimee ja tulee takas kun on pimee.
No, se onneks varastoituu maksaan ja rasvakudoksee. On mahdollista et joillekkin tulee siitä puutosta varsinki jos ei kesälläkään ulkoile.
Vitamiinilisissä on yleensä se juttu et niitä ottaa semmoset ihmiset jotka niitä vähiten tarttis ja semmoset jotka tarttis ni ei ota koska ne vähät välittää muutenkaan terveydestään tai ravinnostaan. Siin o paradoksi. Eli ne jotka ottaa niin ne ottaa sitä varmuuden vuoks. Harva tietää omat D-vitamiinitasonsa. Siinä on kans se et alussa se "toimii", eli tapahtuu piristymistä ym. mut sit se lässähtää monella. Jos asuisin suomessa niin todenäkösesti ite ottasin D-vitamiinia ja kattosin että onks sillä mitään positiivista vaikutusta.
Saattasin vetää sitä kuurimuotosesti, en ehkä päivittäin. Eli en dissaa D-vitamiinia, mutta olen myöskin hiukka skeptinen. Laittasin omalla osallani kokeiluun tuon.
Kyllä mä johonkin tutkimuksiin uskon. Mut yleensä aina funtsin sen tutkimuksen taustoja, vertailyryhmien valintoja ym. Tutkimuksen teettäjää, tutkimuksen tekijää ja "virallista totuutta" jos nää on tiedossa. Australiassa eräs jamppa menetti profesuurinsa kun suositteli kohtuullista auringonottoa. Eli tiedemaailmassa on tutkijoiden joskus pakko laulaa tiettyjä lauluja jos ne yleensä haluaa työllistyä. Ja usein niitten palkan viimekädessä maksaa kaupalliset yritykset.
En oo ruualla mikään hifistelijä. Yritän vetää peruskamaa sopivassa määrin ilman ähkyä.
Sitten sellainen näkökulma, että jos Bolsoi tulet sen verran vastaan että otetaan hypoteesi, että 5g päivässä ylimääräistä kreatiinia ei ole haitallista, eikä hera itsessään ole haitallista, jos proteiinin kokonaismäärä pysyy samassa niin onko silloin mitään syytä olla käyttämättä noita?
D-vitamiini on kieltämättä suomessa ongelmallinen juttu. Aurinko on paras lähde, mut monet talvella lähtee töihin kun on pimee ja tulee takas kun on pimee.
Onhan auringon vaaroistakin ihmiselle lukemattomasti julkaisuja. Menee silmät ja tulee syövät eikä sen "nauttiminen" siis oikein minkään mittarin mukaan taida olla terveellistä? Valoa ihminen toki kaipaa lähinnä mielenterveydellisistä syistä, mutta ei sen aurinkoa tarvitse olla. Eli voisiko se D-vitamiinikin olla edelleen turvallisempi nauttia pillerin muodossa?
Hei mitä vittua? Täs 22 sivua samaa paskaa jauhettu? Kaikki me jo tiedetään Bolsoi sun OMAN mielipiteen asioihi.
Ketjussa kenenkään ongelmana tuskin on ollut Bolsoin lisäravinnottomuus vaan se, että Bolsoi on päästellyt melkoisia sammakoita suustaan ja ottanut kantaa muiden ravintoasioihin. Kyllähän Kalju varmaan ymmärrät, että kun tarpeeksi viljelee pikku provoja pitkin hiekkalaatikkoa ja nuuhkii vähän kaverin asioita, niin suomalainen helposti tarttuu. Asiasta olisi tuskin saatu ilman pikku provoja edes ravinto-osion yksinkertaisiin ja yleisiin yhtä sivua, jos joku olisi käynyt sanomassa, että ei käytä lisäravinteita, koska sitä, tätä ja tuota.