Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Heitäs ny esimerkki ruokailusta joka on terveellinen ja täyttää keskiverto harrastajan tarpeet. Kiinnostaa koska tässä yritän siistiä omia syömisiä.
Tottakai ruokavaliosta haetaan heikkouksia joita korjaillaan eri keinoin. Iso ongelma itsellä on raha mitä voi käyttää syömiseen, kapungissa sais samalla rahalla paljon enemmän terveellistä ruokaa. No eiköhän tässä muutosta saada aikaan. Ja kertaalleen itse olen ostanut vain muutaman proteiini pussin elämäni aikana. Voimaa on ollut ja lihaksiakin mutta se siisti kunto on puuttunut.
miks kaikki on niin vihaisia sen takia?
hei tää on kyllä totta, tyyppi on väärässä, mutta annetaan sen olla väärässä.
Voihan porukka sanoa vastaan myös oman mielipiteen, mutta te ootte jo latailemassa aseita ja kaivamassa bolsoille hautapaikkaa nii se ei vissii kai mee iha sillee? kai ehkä viissiin ei joo
porukka vaa huutelee täällä... Ketjun nimi on PERUSTEITA SILLE MIKSI ET KÄYTÄ LISÄRAVINTEITA! Bolsoi sanoi omat perustelut sille miks se ei käytä, miks kaikki on niin vihaisia sen takia?
Lueppa alusta asti.kaikkea muutakin yleistystä ja teoriaa suoltaa herra bolsoi. Pakenee toki ketjun nimen taakse kun pahaan paikkaan noitten tarinoiden kaa joutuu. kukaan oo kertaakaan bolsoin omiin tekemisiin ole puuttunut. Tehköön mitä huvittaa mutta ei sentäs kaikkien ylipaino, sairaudet, ruokavalio ongelmat yms ole lisäravinteiden syytä. Ja sitten myö lisäravinne käyttäjät ollaan markkinamiesten kusettamia yliannoksen syöjiä. Hah
niin tämä nyt on vähän sama kun väittäisi vaikka 20sivua siitä että jos juoksee tunnin ja kävelee tunnin niin kävely kuluttaa enemmän kaloreita, koska minusta tuntuu siltä..
ja vaikka faktaa olisikin vastassa niin oma mielipide on oikeassa koska en voi olla väärässä
Jos kävelee 12 kilometriä tunnissa tai hölkkää 8 kilometriä tunnissa niin voi hyvinkin olla just noin.
Voit sä Bolsoi ihan rehellisesti myöntää tehneesi aika kovia yleistyksiä tässä ketjussa, etkä sä aivan jokaiseen kysymykseen ole vastannut. Siksi toivoisinkin, että vaikka tänä iltana ottaisit itse iltalukemiseksi tämän ketjun.
Jos kävelee 12 kilometriä tunnissa tai hölkkää 8 kilometriä tunnissa niin voi hyvinkin olla just noin.
Kerro miksi puhut dialyysistä? Nykytietämyksen valossa proteiini ei aiheuta mitään oireita munuaisiin. Ja totta kai tiede voi olla väärässä, mutta voihan se olla myös niin että suuret proteiinimäärät edistävät terveyttä. Eihän sitäkään ole tieteellä todistettu, mutta hei, kun se voi olla mahollista!Bolsoi perustelee hyvin pointtinsa. Jokainen voi sitte miettiä dialyysikonees että mikä meni pieleen. Vinoilla ja provota sitte. Muistakaa ottaa sheikkeri mukaan dialyysiin ettei katabolia yllätä Munuaiset kuulkaas oikein iloitsee kun niille annetaan paljon työtä, ja ne saa paljon sellasta prodee joka on käsitelty imeytymään salamana. Mutta voihan tähän threadiin palata myöhemmin. Itse ajattelin siirtyä jauhoista pois, homogenoitu maitokin vaihtuu tilalta haettuun raakamaitoon.
Katoin, ettet vastannu yhteenkään kysymykseen näistä:Mä olen jo sanonu että esimerkis rasva ja erityisesti kova eläinrasva edelleenkin yhdistetään tiettyihin sairauksiin.
Nykytietämyyksen mukaan ne kuitenkin on taas tulossa takas ja enempikin peräänkuulutetaan balanssia rasvojen saannissa kuin sitä että rasvat pitäis olla jostakin tietystä lähteestä.
Eli jos päivittäinen kreatiinianannosta vastaa kreatiinin määrältään esimerkiks viittätoista kiloa lihaa tai päivittäinen heraproteiini 3-6 litraa maitoa tai kiloa juustoa niin silloin on mielestäni kyseessä epätasapaino. Siis tämä on minun mielipiteeni. Itse en ehdointahdoin ota mitään tuommosina määrinä koska pienemmälläkin määrällä tulee varsin hyvin tulosta.
"Kohtuus kaikessa" ei muuten ole välttämättä mikään huonompi viisaus.
Eli jos sun elimistön läpi ajetaan mitä tahansa ravinnetta suurina määrinä niin sun elimistö joutuu sen työstämään ja suodattamaan.
Munuaiskivetkään ei ole mikään harvinainen juttu ja vakavmmat sairaudet sitten kehitttyy pitemmässä juoksussa.
MINÄ en riskeeraa terveyttäni sillä että otan jotakin yliannoksinä josko siitä olis mahdollisesti jotain hyötyä.
Jos sun kroppas on filttteroinnu kolminkertasen määrän proteiinia. kreaa, vitamiineja, ym. kahdenkymmenen vuoden aikana mitä normi-ihmisellä niin luuletko että se on selvinny siitä aivan vaurioitta?
Mikä tässä nyt on niin vaikeeta käsitttää?
Siis mulla on asennevamma?
Hetkonen, jos en vedä lisäravinteita ja kerron siitä niin mulla on asennevamma?
Olenko kieltäny sua vetämästä tai jotakin toista?
Siis eiks asennevammanen ole semmonen henkilö joka ei pysty antaa muitten olla mitä ne haluu?
Eihän tää keskustelukaan muutoin jatkuis jos sieltä puolelta joku ole suitsimassa.
Miks se on NIIN vaikeeta jos joku ei vedä lisäravinteita ja laskennallisesti todistaa että itselle normaali ravinto riittää?
Onko sulla sitten havaittu D-vitamiinin puutos?
En usko et sua kiinostaa mun ruokavalio muussa mielessä kun siinä että haet siitä jotakin heikkouksia, mut kerrotaan nyt miten yleensä tulee syötyä.
Eli mä syön kaikenlaistalihaa, kanaa, ankkaa, porsasta nautaa, maksaa, lammasta, ihan mitä vaan ja missä muodossa sitä kulloinkin sattuu olee.
Munia menee aika paljon, noin litra maitoo päivässä, sen lisäks juustoo, jukurttia ym.
Pähkinöitä, manteleita, aurinkonkukan siemeniä, meloonin siemeniä, kurpitsan siemeniä ym. menee vaihtelevia määriä.
Kalaa menee eri muodoissa, tonnikalaa ja sardiineja paljo, paikallisia kasvatttuja kaloja erilaisia.
Perunaa ja riisiä etupäässä täytteeks. En vedä pastaa tai makaroonia. Leipää syön aika vähä nykyään.
Kasviksia tulee syötyä paljon tuoreena, mutta myös valmistettuna. Niistä Tomaattia, sipulia, kurkkua, metripapua menee joka päivä.
Sit salaatinlehtiä, kiinankaalia, porkkanaa, valkosipulia, paprikaa ym, ei ihan joka päivä.
Hedelmiä menee liki joka aterialla. Riippuu sesongista mitä yleensä, mut nyt mandariineja paljo, joskus mangoa, banaaneja, rambutaneja jne.
Syön ruuan melkosen perusmuodossaan eli sitä nyt ei duunata kauheen monimutkasesti. Silloin kun syön kotona. Usein menee tyyliin pihvi ja höysteet.
Jos on tilaisuus niin erityisesti diggaan japanilaisesta safkasta silloin kun sitä on saatavilla. Eli mielläni vedän kalaa ja meriruokaa raakana. Syön ulkona liki päivittäin ehkä yhden aterian päivässä. Iltapala ja illallinen kotona, aamupala sekä kotona että ulkona. Riippuen tilanteesta.
Käytän paljo chiliä sen eri muodissa.
Kahvia menee, vihreetä teetä toisinaan ja suklaa on mun herkkua. Tummaa suklaata tulee vedettyä ajottain ja jäätelöä liki joka päivä.
Eli tossa se setti on. Eri aterioille mä jaan noita sillee että protskua tulee kerralla se 30-60g joskus jos on grilli-ilta niin ehkä enempi.
Kasviksia menee joka aterialla ja hedelmiä.
Joskus jos haluun nopeen aamupalan niin tempasen kuus raakaa munaa, 3d maitoo, 100g pähkinöitä ja pari paikalista snadia banaania.
Sokeria käytän kahvin kanssa ja se on ruskeeta sokeria.
Täällä missä mä asun on myös paljo erilaisia yrttejä.
Niitä tulee kanssa kiskottua, mut ei niitä sen kummemmin tuu laskettua kun ne on jonkun aterian kylkiäisinä.
Liikun päivittäin ulkona ja saan aurinkoa.
Nykyään en käytä alkoholia juur ollenkaan enkä polta.
Läskiä ja voita en kammoksu. Eli leivällä runsasuolasta voita. Lihassa saa olla läskiä ja sian kylki onn hyvää.
Suola on merisuolaa silloin kun lisään sitä salaattiin.
Oliiviöljyä, camelia tee öljyä ja kookosöljyä on pulloissa ja niitä myös menee joko huikalla tai salaatissa.
Varmaan jotaki jäi poiski. No esim, kookospähkinöitä tulee vedettyä sesonkina, mut ei kaiken aikaa.
Ajankohdat on n.8.00, 12.00 reeni 16.00 illallinen 17.30 ja iltapala n. 20.00