Perusteita sille miksi et käytä lisäravinteita

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bolsoi
  • Aloitettu Aloitettu
Itsehän saan treenipäivinä muuten n. 220g ja lepopäivinä 190g prodea joka tekee noin 2,5-3g/rasvaton kilo ja siihen mahtuu palkkari ja hera ...

Noin sata grammaa enempi kun mulla.
Toivottavasti tulee muutakin tulosta kuin pelkästään tämä...tai se toinen, toisesta päästä...

[video]http://www.stara.fi/2013/11/20/kaunottaren-jattimainen-royhtays/?fb_action_ids=10152033084788584&fb_action_types=og.likes&fb_source=other_multiline&action_object_map=%5B1418482331718140%5D&action_type_map=%5B%22og.likes%22%5D&action_ref_map=%5B%5D[/video]

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Ei ole kyllä ongelmia sen suhteen ;)

Tosin taidan treenatakin hyvin eri tavall'a kun teikäläinen.. Ja nykyisellä treenillä priteeinien saanti on todella tärkeää tulosten kannalta ja muutaman toiston saaminen sarjaan jo auttaa myös tuloksien saantia :)

Toi oli paljon paremmin vähemmän vääristelevästi sanottu kuin edellisen sivun: Sitte noista muista kasvun tekijöistä jotka sulkeutuu iän myötä esimerkiks lihasmassan reenaamisesta kasvuiässä........

Ja mitä tohon kasvuun tulee niin samoin kuin voima niin toisilla rajat tulevat nopeasti ja toisilla rajoja ei meinaa löytyä millään..

image.jpg

Kerrotko ny Bolsoi vielä että mikä sun mielestä ois hyvä määrä saada d-vitamiinia näin talvella? Ja vaikka jotku esimerkkiruuat että miten toi d-vitamiinin tarve tulee täyteen.

Kerrotko ny Bolsoi vielä että mikä sun mielestä ois hyvä määrä saada d-vitamiinia näin talvella? Ja vaikka jotku esimerkkiruuat että miten toi d-vitamiinin tarve tulee täyteen.

Samalla kaikki muut ravintoaineet huomioiden. Eihän me haluta proteiinin tai kalsiumin yliannostusta, magnesiumista tai omegoista nyt puhumattakaan.

Ja mitä tohon kasvuun tulee niin samoin kuin voima niin toisilla rajat tulevat nopeasti ja toisilla rajoja ei meinaa löytyä millään..

Toi on totta.

Mut mieti nyt vaikka näitä ruokailujuttuja. Ennen oli pop vetää kuus kertaa päivässä jotaki. Nyt se on et kolme kertaa.
Ite syön kolme kertaa isomman aterian ja yhden pienen. Riippu myös päivästä ja mielihaluista.
Eli jokainen päivä ei oo samanlaineen vaan mennään myös sen mukaan mitä kroppa huutaa.
Jotenki tuntuu siltä että maalaisjärki osuu AINA paremmin oikeeseen.

Myönnän kyllä että mulla on ERITTÄIN vaikeeta tajuta semmosta asiaa että koko ajan vedetään sheikkeristä jotaki.
Olkoonki sitte, nopeesti, salamaman nopeesti tai aivovamma nopeudella imeytyviä. Lähinnä naurattaa.
En myöskään käsitä et iltaa kohden vedetään niin paljo nestettä et yöllä on pakko nousta kuselle ja sit vedetään taas jotain voimajuomaa päälle.
Yö on nukkumista ja lepoo varten. Jos silloin täytyy herätä kuselle säänöllisesti niin joku on mun mielestä pielessä.
Eturaiuhasen liikakasvua tai sittte väärin ajotettua nesteen tankkausta.

Näitä ruokailujuttuja on, tulee ja menee. Perusasiat säilyy.
Ite pysyn perusasioissa, trendipellet voi mennä aina uusimpien tutkimusten mukaan, kunnes ne taas jossain vaiheessa kumotaan.
Tuulen mukana kääntyily nyt vaan ei ole mun juttu.

miten tää VETÄÄ KOKOAJAN liittyy nyt taas yhtään mihinkään!?!? mä vedän 2 kertaa päivässä max. 3... sillon siis jos en jaksa illalla syödä rahkaa syystä tahi toisesta..

Itsehän syön suunnilleen kuusikertaa päivässä, muuten vituttaa ihan kokoajan ku energiat heittelee.. voisin syödä vieläkin useemmin.. sekin ihan henkilökohtainen asia ei niinkään mikään yksi ja oikea asia..

ja jos heran, palkkarin ja kreatiinin käyttö on trendipelleilyä niin kyllä myönnän olevani trendipelle :rock:

Sä et vaan ilmeisesti ymmärrä, että sun asenne(vamma?) on se mikä jengiä ärsyttää.. ja se, että yrität kertoa totuuksia...

Hyvä Bolsoi,

Täällä kukaan muu kuin sinä ei tee lisäravinteista itse tarkoitusta. Jos joku sattuu juomaan palkkarin treenin päälle, niin sinun silmissä se tarkoittaa, että kaikki ravinto otetaan shakerista. Ei se palkkari ole mikään välttämättömyys, mutta tutkitusti ihan hyödyllinen lisä treenaavalle. Olkoonkin, että ihan tarkoituksella koitat provoilla, mutta uskon että suurin osa tällä(kin) palstalla osaa kyllä hoitaa ravintoasiat kuntoon, vaikka juokin sitä perkeleen heraa. Se, että sun pää ei riitä optimoimaan ravintoasioita lisäravinteiden kanssa, ei tarkoita etteikö joku(=moni) muu siihen pystyisi.

Bolsoi perustelee hyvin pointtinsa. Jokainen voi sitte miettiä dialyysikonees että mikä meni pieleen. Vinoilla ja provota sitte. Muistakaa ottaa sheikkeri mukaan dialyysiin ettei katabolia yllätä :) Munuaiset kuulkaas oikein iloitsee kun niille annetaan paljon työtä, ja ne saa paljon sellasta prodee joka on käsitelty imeytymään salamana. Mutta voihan tähän threadiin palata myöhemmin. Itse ajattelin siirtyä jauhoista pois, homogenoitu maitokin vaihtuu tilalta haettuun raakamaitoon.

Sä et vaan ilmeisesti ymmärrä, että sun asenne(vamma?) on se mikä jengiä ärsyttää.. ja se, että yrität kertoa totuuksia...

Siis mulla on asennevamma?
Hetkonen, jos en vedä lisäravinteita ja kerron siitä niin mulla on asennevamma?
Olenko kieltäny sua vetämästä tai jotakin toista?

Siis eiks asennevammanen ole semmonen henkilö joka ei pysty antaa muitten olla mitä ne haluu?
Eihän tää keskustelukaan muutoin jatkuis jos sieltä puolelta joku ole suitsimassa.

Miks se on NIIN vaikeeta jos joku ei vedä lisäravinteita ja laskennallisesti todistaa että itselle normaali ravinto riittää?

Siinä ei ole mitään muuta vaikeaa kuin se, että teet itse yleistyksiä lisäravinteita käyttävien henkilöiden ruokailuista.
Kaljulla on kyllä ihan pointtia, ettei keho välttämättä pitkällä aikavälillä toimi optimaalisesti, kun sille annetaan "ylipuhdasta" ravintoa, mutta taas toisaalta voidaan ajatella, että elimistö pääsee helpommalla, kun sille annetaan helpommin(=valmiiksi puhdistettua) työstettävää ruokaa. En suuremmin ota kantaa tähän, koska en asiasta paremmin tiedä.

Lopputulemana kuitenkin sanoisin, että ylihifistelyllä ja stressaamalla paukuttaa kehonsa pahempaan jamaan kuin nauttimalla elämästä ja herasta. Eikä tämän ole tarkoitus olla piikki Kaljulle ja Bolsoille vaan yleensäkin, kaikilla on parempi mieli ja suurempi hyvinvointi, kun nauttii elämästä omilla pikku rutiineillaan, eikä puputa omia mutujaan muiden aivoihin.

Eli jos sun elimistön läpi ajetaan mitä tahansa ravinnetta suurina määrinä niin sun elimistö joutuu sen työstämään ja suodattamaan.

Olen mielestäni seurannut tätä ketjua aika tarkkaan, mutta pakko todeta, että voi olla jäänyt huomaamatta vastaus kysymykseeni.

Eli haluaisinkin nyt tietää, että mitkä ovat ne terveelliset proteiininlähteet, joita itse suosit päivittäisen proteiinintarpeesi täyttämisessä? Siis ne, joista ei aiheudu (oletan että sinulla on linkit tutkimuksiin aiheesta) mitään sairauksia tai jotka eivät nosta riskitasoa sairastua.

Vieläkin se Bolsoi hakkaa täällä päätä seinään voi voi...

Summa Summarum:
Lisäravinteet ovat nimenomaan LISÄravinteita ja sellaisena ne ovatkin suurimmalle osalle. Helppo ja halpa ratkaisu saada proteiiniä. Bolsoi esittää asian aivain kuin ne olisivatkin PÄÄravinteita - tässä kohtaa homma menee jo vituikseen eikä bolsoille kannata sen enempää vastailla. Peace out

Vieläkin se Bolsoi hakkaa täällä päätä seinään voi voi...

Summa Summarum:
Lisäravinteet ovat nimenomaan LISÄravinteita ja sellaisena ne ovatkin suurimmalle osalle. Helppo ja halpa ratkaisu saada proteiiniä. Bolsoi esittää asian aivain kuin ne olisivatkin PÄÄravinteita - tässä kohtaa homma menee jo vituikseen eikä bolsoille kannata sen enempää vastailla. Peace out

Eli mihin näitä LISÄravinteita tarvitaan jos ravinnosta saa riittävästi ravinteita?

Pieni muistutus alkuperäiseen pointtiin.

- - - Updated - - -

Miten syödään niin ettei se rasita kroppaa tarpeettomasti saaden samalla kaikki tarvittava?

No tietenkin niin että otetaan sitä Deetä purkista, otetaan Ceetä purkista, lisäks muutamaa mineraalia purkista, ja sit otetan 100g heraa purkista pari teelusikallista kreatiinia ja L-sitä ja B-tätä purkista.
Noilla se varmaan onnistuu hyvin.

Eli mihin näitä LISÄravinteita tarvitaan jos ravinnosta saa riittävästi ravinteita?
....

No tietenkin niin että otetaan sitä Deetä purkista

Missasit vissiin tän mun kysymyksen:

Bolsoi, laittaisitko yhden esimerkkipäivän ruokailut, jolloin elimistö saa kaiken tarvittavan ilman lisäravinteita ?

Ei siis mitenkään vittuiluna, tokihan tuo on mahdollista, mutta joutuisin itse ainakin suunnittelemaan melko paljon.

Sitten toinen kysymys, jota edeltää pieni pohjustus:
Herapalkkarin on tutkitusti todistettu nopeuttavan palautumista ja lisäävän lihaskasvua. Se on myös huomattavasti helpompi ottaa salille mukaan kuin esimerkiksi kananmunat, joiden proteiinit ovat kaiken lisäksi huonompia salin jälkeen syötynä verrattuna heran nopeisiin proteiineihin, jotka ovat optimaalisia treenin aikaan saaman katabolian katkaisemiseksi, ja elimistön palautumisen nopeuttamiseksi.
Miksi herapalkkarin juominen olisi tässä tilanteessa huono asia, jos päivän hiven- ja kivennäisaineet saadaan täyteen muutenkin ? Entäs jos niitä ei saada täyteen normaalilla ruualla, vaan otetaan samoja hiven- ja kivennäisaineita purkista, kuin mitä muuten saadaan esimerkiksi kananmunasta? Lopputuloksena olisi siis sama määrä kaikkia ravintoaineita, mutta herapalkkarissa proteiinit olisivat elimistölle parempia treenin jälkeen, ja täysin samat mikroravinteet tulisivat purkista kananmunan sijaan.

Bolsoi, laittaisitko yhden esimerkkipäivän ruokailut, jolloin elimistö saa kaiken tarvittavan ilman lisäravinteita ?

Ei siis mitenkään vittuiluna, tokihan tuo on mahdollista, mutta joutuisin itse ainakin suunnittelemaan melko paljon.

Sitten toinen kysymys, jota edeltää pieni pohjustus:
Herapalkkarin on tutkitusti todistettu nopeuttavan palautumista ja lisäävän lihaskasvua. Se on myös huomattavasti helpompi ottaa salille mukaan kuin esimerkiksi kananmunat, joiden proteiinit ovat kaiken lisäksi huonompia salin jälkeen syötynä verrattuna heran nopeisiin proteiineihin, jotka ovat optimaalisia treenin aikaan saaman katabolian katkaisemiseksi, ja elimistön palautumisen nopeuttamiseksi.
Miksi herapalkkarin juominen olisi tässä tilanteessa huono asia, jos päivän hiven- ja kivennäisaineet saadaan täyteen muutenkin ? Entäs jos niitä ei saada täyteen normaalilla ruualla, vaan otetaan samoja hiven- ja kivennäisaineita purkista, kuin mitä muuten saadaan esimerkiksi kananmunasta? Lopputuloksena olisi siis sama määrä kaikkia ravintoaineita, mutta herapalkkarissa proteiinit olisivat elimistölle parempia treenin jälkeen, ja täysin samat mikroravinteet tulisivat purkista kananmunan sijaan.

Hyvin näkyy menneen "opetus" sulle perille.

Täähän on markkinamiehen märkä uni. Eli jo lähtökohtasestikkin lähdetään siitä että kaiken tarvittavan saanti on ravinnosta mahdotonta. Siis nythän tää alkaa menee mielenkiintoseks. Kohta jengi haluaa todistaa että minä TARVITSEN lisäravinteita.

Mut vielä yks asia. Kaikkia ravinteita ei tarvi joka päivä saada ruuasta, osa niistä varastoituu ja on käytettävissä myöhemminkin.

Heitäs ny esimerkki ruokailusta joka on terveellinen ja täyttää keskiverto harrastajan tarpeet. Kiinnostaa koska tässä yritän siistiä omia syömisiä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom