Perusteita sille miksi et käytä lisäravinteita

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bolsoi
  • Aloitettu Aloitettu
Jos sä treenaat douppaamalla ja sun voimatasot lisääntyy niin lisääntyy myös loukkaantumisriski. (tää on tarkotuksellinen vertaus)
Hauis paukahtaa jänteestä irt ym. Sä pystyt pitää tehoja yllä nostoissa ja yllätys yllätys, rupeekin olkapäät vaivaamaan. (Kiertäjakalvosin ym.)
Nivelsiteet ja ehkä pienet lihakset jotka nyt ei ole niin herlopsti reenattavissa niin panee hanttii, ne ei kehity samaan tahtiin.
Eli kroppa siis menee sen heikoimman lenkin mukaan.
Mut mitä välii, tehot nousi reenissä ja palautuminen parani.

Jos sä nostat jotakin kynnystä yli luonnollisen rajan niin silloin sä siirrät sitä rasitusta muualle.

Bolsoi on ihan oikeilla jäljillä nyt tässä. Monet aloittelijat jotka lyö heti lisäravinteet tai jopa doupit koneeseen hankkii itselleen pahoja lihasepätasapainoja liian yksipuolisella treenillä. Tämä ei kuitenkaan tarkoita, etteikö ammattiurheilija jolla on kova valmentaja pystyisi huolehtimaan siitä ettei mikään lihasryhmä jää jälkeen erityisen pahasti.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Tarkotat siis että jos käyttää lisäravinteita niin saa paremmin naista?
No, NYT mulle alkaa valkenee.

Mut mä en tartte semmosta kilpailuetua.

Tulkitset kyllä kaikki lukemasi ihan miten haluat :D. Mullakin näyttäs olevan nyt vapailla vähän liikaa aikaa tähän vääntöön, myönnetään. Toisaalta haluan kyllä nähdä miten syvän kuopan kaivat. On sen pohjan kohta tultava...

Monet aloittelijat jotka lyö heti lisäravinteet -- hankkii itselleen pahoja lihasepätasapainoja liian yksipuolisella treenillä.
Nyt mä tiiänki mistä se liian yksipuolinen treeni johtuu. Lisäravinteista!

Tää on kyllä huikea ketju. Lisäravinteita käyttämällä takaa varmasti yliannostuksen, saa lihasepätasapainoa, rikkoo paikkansa, köyhtyy. Oletetaan asioita, joita ei ole tutkittu tai edes itse henkilökohtaisesti kokeiltu, koska se vain tuntuu sopivan poloisen ajattelumaailmaan. Ei haluta puuttua toisten toimintaan, mutta oikeastaan ollaankin sitä mieltä, että lisäravinnehörhöt on idiootteja ja lisäravinnefirmat kusettajia.

Kuten moneen kertaan on sanottu, osa lisäravinteista on varmasti humpuukia, vaikka mainostekstit olisivat komeita. On myös totta, että jotkut karkit maistuvat aivan helvetin pahoilta, vaikka niitä mainostetaan herkullisina. Miksi syyttää paskan myymisestä lisäravinnefirmoja, kun kukaan ei syytä karkkifirmoja?

Odotan innolla seuraavia lisäravinteiden aiheuttamia seurauksia. Vapise Humli Nykäskylässä, nyt meillä on tiedemies talossa.

Tää on kyllä huikea ketju. Lisäravinteita käyttämällä takaa varmasti yliannostuksen, saa lihasepätasapainoa, rikkoo paikkansa, köyhtyy. Oletetaan asioita, joita ei ole tutkittu tai edes itse henkilökohtaisesti kokeiltu, koska se vain tuntuu sopivan poloisen ajattelumaailmaan. Ei haluta puuttua toisten toimintaan, mutta oikeastaan ollaankin sitä mieltä, että lisäravinnehörhöt on idiootteja ja lisäravinnefirmat kusettajia.

Kuten moneen kertaan on sanottu, osa lisäravinteista on varmasti humpuukia, vaikka mainostekstit olisivat komeita. On myös totta, että jotkut karkit maistuvat aivan helvetin pahoilta, vaikka niitä mainostetaan herkullisina. Miksi syyttää paskan myymisestä lisäravinnefirmoja, kun kukaan ei syytä karkkifirmoja?

Odotan innolla seuraavia lisäravinteiden aiheuttamia seurauksia. Vapise Humli Nykäskylässä, nyt meillä on tiedemies talossa.

Missä mä olen sanonu väärin?

- Tarkotuksenmukainen reeni, monipuolinen ravinto ja riittävä lepo on kaiken perusta. - OIKEIN
- Lisärevintesta saatava hyöty ei ole kokonaistuleksen kannalta MERKITTÄVÄ, kun kaikki muut perusasiat on kunnossa. - OIKEIN
- Lisäravinteet on ylimääräinen kustannus jos ravinnon perusasiat on esm. ja mm. proteinin saanti on kunnossa. - OIKEIN
- Lisäravinteet eivät ole VÄLTTÄMÄTTÖMIÄ normikuntoilijalle. - OIKEIN
- Proteiini on hyvä ottaa monista lähteistä, ei yksipuolisestia vaikka lihasta tai herasta. - OIKEIN

Tässä muutamia väitteitä joita olen esittänyt koko matkan. Kumotkaa ne.
Haluaisin nähdä onko esim Humilla munaa tulla niitä kumoamaan.

Voisko joku nyt selväkielisesti vastata minulle että kuinka paljon proteiinia päivätasolla Yhden lihasgraaman (jossa n. 0.2g proteiinia) kehitys vaatii?
Tää on oleellinen kysymys johonka sen heran mättäjät vois vastata ite koska mun päättelyt ja laskuesimerkit ei kelpaa.

- Lisäravinteet on ylimääräinen kustannus jos ravinnon perusasiat on esm. ja mm. proteinin saanti on kunnossa. - OIKEIN

No kun ei vittu ole. Täytyy vaan vähentää ravinnosta saatavaa proteiinia, jotta saadaan lisäravinteet käyttöön.

Pistänpä muitakin väitteitä jotka olet sanonut:

- Lisäravinteet ovat osaltaan vaikuttaneet painoindeksin kehitykseen - VÄÄRIN
- Lisäravinteiden käyttö tarkoittaa, että syödään väärin - VÄÄRIN

Edit. Tsekkaas edellisen sivun lopusta kun laitoin sulle parit kyssärit. Jos viitit vähän avata niitä. Kerrankin panostin ja kirjoitin hyvin asiallisesti, joten mukava olisi jos vähän vastailisit :)

Voisko joku nyt selväkielisesti vastata minulle että kuinka paljon proteiinia päivätasolla Yhden lihasgraaman (jossa n. 0.2g proteiinia) kehitys vaatii?
Tää on oleellinen kysymys johonka sen heran mättäjät vois vastata ite koska mun päättelyt ja laskuesimerkit ei kelpaa.

Tohon ei varmaan pysty tarkkaa vastausta antamaan nykytieteellä.

No kun ei vittu ole. Täytyy vaan vähentää ravinnosta saatavaa proteiinia, jotta saadaan lisäravinteet käyttöön.

Pistänpä muitakin väitteitä jotka olet sanonut:

- Lisäravinteet ovat osaltaan vaikuttaneet painoindeksin kehitykseen - VÄÄRIN
- Lisäravinteiden käyttö tarkoittaa, että syödään väärin - VÄÄRIN

Puhuin painoindeksistä - OIKEIN
En väittänyt painoindeksin johtuvan lisäravinteista - OIKEIN
Apina vääristelee sanomisiani - OIKEIN

Lisäravinteita käytetään kokonais volyuumimääräsesti eniten kohderyhmässä jonka hyötyis ensisijaisesti eniten perusasioitten kuntoon laittamisesta. - OIKEIN

- - - Updated - - -

Tohon ei varmaan pysty tarkkaa vastausta antamaan nykytieteellä.

Arvioita vois nyt esittää ja perusteluja sille. Itse olen ne jo ALUSSA esittänyt.

Puhuin painoindeksistä - OIKEIN
En väittänyt painoindeksin johtuvan lisäravinteista - OIKEIN
Apina vääristelee sanomisiani - OIKEIN

Lisäravinteita käytetään kokonais volyuumimääräsesti eniten kohderyhmässä jonka hyötyis ensisijaisesti eniten perusasioitten kuntoon laittamisesta. - OIKEIN

En vääristele. Se painoindeksiviittaus oli aivan vitun selvästi kohdistettu lisäravinteita vastaan. Ihan lapsellista väittää toista. Aikuinen mies. Miksi muuten olisit sen siihen laittanut?

Tuo kohderyhmäjuttu on täysin omasta päästäsi heitetty. Eihän tuollaista tilastoa ole edes tehty!!!

Miten tuo proteiinimäärä nyt liittyy ketjun aiheeseen? En ymmärrä.

Edit. Ehkä kuudes kerta kun pyydän sua vastaamaan noihin kysymyksiin joita esitän. Mitä sä oikein pelkäät kun et vastaa?

Edit. Tsekkaas edellisen sivun lopusta kun laitoin sulle parit kyssärit. Jos viitit vähän avata niitä. Kerrankin panostin ja kirjoitin hyvin asiallisesti, joten mukava olisi jos vähän vastailisit :)

Mä olen lukemattomia kertoja vastannu noihin ja myöskin perustellu vastaukseni. Toisin kuin henkilöt joilla lukemisen ymmärtäminen on heikolla tasolla.
Tietenkin mulle on ihan sama että kasvatatko sinä lapsesi lisäravinteilla vai monipuolisella ruualla.
Muotoilet myös kysymykset siihen malliin etta alkuperäinen asia ja aiheyhteys muuttuu joten en näe enempääs syytä spekuloida noita.

ym, ym...

Mut tää ketju on jo tehtävänsä tehny.
Jos ei yhtään asiallisempia kannanottoja ala tulee niin en viitsi enemää paria spämmeriä viihdytttää.

Tässä muuten yks pyöräilyvideo joka varmaan kiinostaa teitä tai ainaki niitä jotka vitsaili siitä mummopyörästä.

Lisäravinteiden käyttöä nyt noilla ei varmaan kandee lähtee arvailee. heh.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Hyvin ohitettiin kysymys taas :D Bolsoi, sanoit alussa että Savolaisen Marko rakensi lihaksensa ruualla. OIKEIN. Mutta ootko seurannut, että nykyään hän vetää melkein joka aterialla lisäravinteita?

Hyvin ohitettiin kysymys taas :D Bolsoi, sanoit alussa että Savolaisen Marko rakensi lihaksensa ruualla. OIKEIN. Mutta ootko seurannut, että nykyään hän vetää melkein joka aterialla lisäravinteita?

MÄ en oo puhunu Savolaisen Markosta mitään enkä muistakaan urheilijoista. Sä sekotat nyt johonki toiseen.
Miken ja Hulkin oon muistaakseni toisessa yhteydessä maininnu tässä ketjussa.

- Lisärevintesta saatava hyöty ei ole kokonaistuleksen kannalta MERKITTÄVÄ, kun kaikki muut perusasiat on kunnossa. - OIKEIN
- Lisäravinteet eivät ole VÄLTTÄMÄTTÖMIÄ normikuntoilijalle. - OIKEIN
- Proteiini on hyvä ottaa monista lähteistä, ei yksipuolisestia vaikka lihasta tai herasta. - OIKEIN

- Mitä kukin haluaa punttisaliharrastukseltaan, mutta käsittääkseni herapalkkari on todistetusti hyödyllinen ja merkittävä, kun perusasiat on kunnossa.

- lisäravinteet ei ole ylimääräinen kustannus. Jos herasäkki maksaa vaikka 20€/kg ja siitä saadaan kilolta 33annosta, niin voit jo itsekin laskea, että ei taida maitorahkaa ja lihaa tuohon hintaan saada.

- lisäravinteet eivät ole välttämättömiä, mutta esim. se perkeleen hera on aivan hyödyllinen. Eipä hiilihydraatitkaan ole välttämättömiä, mutta hyödyllisiä kuitenkin ja uskon, että et niitäkään hyödyttöminä skippaa.

- eikö hera olisi juuri loistava tuote monipuolistamaan proteiininlähteitä?

En tiedä, haluatko aivan tarkoituksella vai tahattomasti tässä sanoa, että lisäproteiinilla vain yksipuolistetaan proteiininsaantia ja sen avulla saadaan vain liikaa proteiinia. Ei täällä varmaan ketään kiinnosta, jos jätät lisäravinteet kauppaan, mutta annat kuitenkin niin kovia ja joissain kohtaa poskettomia väitteitä, että jengi tarttuu.

Tuohon painoindeksi juttuun, että ihan turhaan sä pakenet sitä häntä koipien välissä, kun sä niin selkeästi toit asian esille. Sun mielestä läski ei palkkaria saisi juoda, kun pitäis kutistua, eikä rakentaa. Ymmärrät kyllä varmaan, että siitä läskiydestä päästäkseen tarvitsee kyllä muuttaa vähän muutakin kuin palkkaria.

Tuohon painoindeksi juttuun, että ihan turhaan sä pakenet sitä häntä koipien välissä, kun sä niin selkeästi toit asian esille. Sun mielestä läski ei palkkaria saisi juoda, kun pitäis kutistua, eikä rakentaa. Ymmärrät kyllä varmaan, että siitä läskiydestä päästäkseen tarvitsee kyllä muuttaa vähän muutakin kuin palkkaria.

Nojoo, siis saahan läskit vetää palkkaria ja ihan mitä vaan ne haluu.
Se nyt vaan luontaisesti läskeillä on yleensä ongelmien siirtämistä marssipatukasta toiseen tuotteeseen.
Kun se palkkari ym. on moraalisesti oikein, kun laihduttaa, mut se kuitenkin on useimmissa tapauksissa vaan ittensä pettämistä.
Siis ihan sama mulle.
Jos itse olisin läski niin panostaisin ensin sen painon pudottamiseen vaikka nyt ihan body bumping tyyppisellä harjotttelulla, sekä voimareenillä.
Saattais joskus ruveta se ojentaja sieltä läskin alta vihdoin pilkottamaan.

Mitä **tun body bumping treeniä :D

Lisäravinteiden avulla lähinnä nyt se hera niin moni läski on laihtunut... Ne on korvannu huonot välipalat heralla ja oppinut muutenkin katsomaan mitä ruoka sisältää..

Ja uskallanpa väittää, että palkkari treenin jälkeen eii ole yhdenkään läskin rasvaprosentin syynä...

Mitä **tun body bumping treeniä :D

Lisäravinteiden avulla lähinnä nyt se hera niin moni läski on laihtunut... Ne on korvannu huonot välipalat heralla ja oppinut muutenkin katsomaan mitä ruoka sisältää..

Ja uskallanpa väittää, että palkkari treenin jälkeen eii ole yhdenkään läskin rasvaprosentin syynä...

No, läskit ylensäkin on aika toivottomia tapauksia. Kerran läski - aina läski, pätee suurimmassa osassa tapauksia.

Ikuisia laihudttajia on pilvin pimein. Lupputulemana ne vaan lihoo.
Syöminen nyt vaan tuottaa niille niin paljo mielihyvää et pakko jotain aina vetää.
Jaksavat pitää jotakin ryhtiliikettä jonkin aikaa kunnes taas läsähtää.

Lihavuus itseasiassa onkin mielestäni mielenterveydellinen sairaus.

Kyllä sitä voi palautusjuomaankin heijastaa.

Haha

Vuoden trollin voikin jo sitten jakaa :) kun vuotta ei enää ole jäljellä kuin muutamia viikkoja niin aika kovaa ja hartaasti pitää yrittää että Bolsoin voittaa :rock:

Sä ohit kokonaan sen, mitä sanoin ja aloit setittämään lihavien olevan MT ongelmaisia :D ja sit yhdellä lauseella toteat että sen voi heijastaa palkkariin.. Sen voi myös heijastaa: kanamuniin, kanaan, kalkkunaan, papuihin, nautaan, riistaan, raejuustoon jne... ;)

Suositut

Back
Ylös Bottom