Perusteita sille miksi et käytä lisäravinteita

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bolsoi
  • Aloitettu Aloitettu
Miten tää liitty tohon rahajuttuun? Kerro nyt miten ne on muka kalliimpia. Ootko oikeesti vajaa vai pelkkä typerä trolli?

Mä kerron sulle mikä sulla on ongelma. Porukka perusteli sulle, että lisäravinteet ei oo taloudellisesti huono vaihtoehto. Sä oot ollu pitkään toisessa luulossa. Ehdit jo täällä mesota kuinka rahat menee kankkulan kaivoon ja nyt yksinkertaisesti sussa ei ole miestä myöntämään erehdystäsi.

Häh?

Lisäravinteet ei oo mulle mikään rahallinen asia.
Mä pystyn ostaa ihan mitä vaan, mut mä haluan syödä hyvää ja kunnollista ruokaa. Mikä tässä on niin vaikeeta käsittää?
Jos sä korvaat pihvin heralla niin se on sun valinta.

Kaikki ylimääränen tai tarpeeton on hintansa edestä hukkaanheitettyä rahaa. Ihan sama mitä se maksaa.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
No jos kuuri kestää 3kk ja sen lopettamisen jälkeen karnosiinitasot pysyy koholla 1-2kk niin kai siinä voi treenata useamman kuukauden vähän kovempaa. Pitäis saada hieman enemmän lihaskasvua jos on plussakaloreilla tai sit dieetillä kiihdyttää rasvanpolttoa. Lisäksi beta-alaniini vähentää lihasten kipeytymistä joka ilmeisesti liittyy lihaksen happamoitumiseen jotenkin. Jos ei lihas tuu kipeäksi niin voi treenata useammin.

Siis lisäravinteilla voi treenata kauemman ennenkuin putoaa, mutta ei niitä tosiaan kannata käyttää jos ei tee yhtään sarjaa failureen tai sen yli (pakkotoistot). Myös jos tekee pudotussarjoja niin niihin voi lisätä ehkä enemmänkin toistoja.

Toi loppuun asti treenaaminen kuitenkin nopeuttaa lihaskasvua vaan siinä tapauksessa jos siitä pystyy palautumaan, jos taas ei niin lopputulos on että voimatasot laskee ja/tai treenivolyymit laskee ja ajautuu ylirasitustilaan josta toipuminen kestää sen verran kauan että missaa useammat treenit ja kun tarkastellaan tilannetta muutaman kuukauden aikajänteellä niin on treenattu vähemmän mitä jos olis vältetty ylirasitus.

Lisäravinteilla voi treenata enemmän ajautumatta ylirasitustilaan (voi joutua kyllä syömään enemmän palautuakseen, mutta silti).

Lisäravinteita kannattaakin käyttää sillon kun kunto on kohdallaan, ehtii nukkua tarpeeksi ja on aikaa treenata täysillä. Monilla on sellaisia ajanjaksoja (erityisesti jos ei oo ammattibodari), että esim. työ tai jostain muualta tuleva stressi heikentää palautumista ja sillon joutuu ottamaan pidemmän kevyen jakson jonka aikana ei kannata käyttää lisäravinteita. Sillon taas kun treeni kulkee täysillä niin kannattaa mun mielestä lyödä lisää pökköä pesään niin saa enemmän kehitystä samassa ajassa.

Varsin hyvä ja perusteltu vastaus.

Itsellä kuitenkaan ei ole tarve treenata enemmän. Se on se neljä kertaa viikossa max. Failureen en just nyt vielä vedä, mut kyllä sekin aika jossain vaiheessa taas koittaa.
Eli että painot jää turvaraudoille jne. Aika moni pystyy reenaamaan vaan silloin kun nillä on aikaa. Kuus kertaa viikossa tai pari kertaa päivässä nyt ei vaan onnistu kaikilla ja kaikki ei pidä sitä mielekkäänä. Minulle lisravinteiden hyöty on minimaalinen. Katson ne siis itselleni tarpeettomiksi. Jos joku treenaa niinkuin Hulkki tai Mike niin miksi ei?
Myöskään mulla ei ole kiire mihinkään. Jos ajatus on treenata oman kunnon, terveyden, hvinvoinnin ja kohtuullisen ulkonäön vuoksi niin lisäravinteilla saavutettu hyöty on minulle merkityksetön esimerkiksi suhteutettuna niihin käytettyyn rahaan.

Mä en nyt oikeen ymmärrä tota logiikkaa. Jos niistä ravinteista on vähänkin epäsuorasti hyötyä esim. treenitehoihin niin se useiden vuosien aikajakson jälkeen jo näkyy voimatasoissa ja lihasmassassa. Ei ne mitään ihmeaineita ole, mutta esim. treenin aikaset aminot/HH-tuotteet, treenilaturit, kreatiini, beta-alaniini, arginiini... kaikista on ainakin epäsuorasti hyötyä, treeniteho paranee ainakin oman kokemuksen mukaan. Aminoilla/protskuilla palautumista pystyy jonkin verran tehostamaan. Toki ymmärrän näkökannan jos ei halua rahojaan tuhlata tämmöseen "hifistelyyn" josta ei suoranaista merkittävää hyötyä sillä hetkellä ole kun niitä tuotteita käyttää, mutta jotka kuitenkin maksimoisivat kehittymisen pidemmässä juoksussa.

Suurin osa on humpuukkia ravintolisistä, mutta paljon siellä on oikeasti hyviä ja toimivia tuotteitakin kun osaa oikeat valkata joukosta. Kokeneet treenaajat ainakin hyötyvät jonkin verran näiden tuotteiden käytöstä. Kyllä jos itse lopettasin noiden perustuotteiden/ravintolisien käytön kokonaan: (mm.kofeiini, krea, malto, beta-alaniini, arginiini ..), niin eittämättä treenitehot laskisivat huomattavissa määrin. Uskoisin huomaavan ihan selkeän eron, muutenkin kuin plasebona.

Mun mielestä Bolsoi on nyt pointtinsa tehny selväks, se ei käytä lisäravinteita eikä tarvii käyttää. Toi on vaan aika asiatonta kuitenkin dissata joka kantilta lisäravinteet ja yleistää ettei ne toimi kellekkään. Edelleenkin pitkän jauhannan jälkeen et tunnu ymmärtävän että suurin osa tähän keskusteluun osallistuneista ruokapuoli on kunnossa ja suurin osa varmasti tietää paljon kaloreita syä päivässä. Tällöin ihmiset voi vaihtaa sen välipala maitorahkan vaikka siihen treenin jälkeen juotavaan heradrinksuun ja kappas rahallisesti jäätiin voitolle. Tietenkin riippuu mitä heraa vetää, löytyy halvempaa konsentraattia ja kalliita ionisuodatettuja isolaatteja. Jokanen tekee oman päätöksensä ottaako vai eikö ja nyt oikeesti loppuu jauhanta virveleistä sun muista, ne ei liity aiheeseen. Eiks ne nyt oo helvetin selvä, että hera toimii yhtähyvin kuin maitorahka, kiskokaa vaikka niitä saatanan pihvejä vaikka pukkareissa mutta se hera nyt on vaan helppo vetää jos ajoitus tuntuu tärkeeltä, tuskin on on mitään eroa lopputuloksessa. Jos 55g prodea riittää normaalille 80kg jampalle niin se on hyvä vetää ruuasta ja se varmaan saa siitä kaikki hivenaineet sun muut mitkä tarvitsee, kaikki tästä yli on ihan sama mistä sä sen otat, siasta, naudasta, oravannahasta tai naapurin lehmän paskasta, tai sitten siitä herasta.

Eli sun rasvaton paino on 66kg. Paljonko sä luulet tarvitsevas proteiinia?
Tai saat proteiinia ravinnosta ja purkista?

Kova oot kyselemään mutta huono vastaamaan. Tossa yrität vaan saada mut vastaamaan että syön suhteessa enempi kuin sinä ja alat sitten jauhaa siitä. Sulla on mielikuva omasta proteiinin tarpeestasi ja muilla voi olla toisenlainen. Joten sori vaan mutta en avaa uutta aasinsilta sulle lähteä rönsyilemään aiheesta. Olet melkoseen nalkkiin itsesi jauhanut täällä ja vaikeassa paikassa vetoat vain alotuspostiin siitä että ketju on tarkoitettu vain " perusteluille miksi et käytä". Ja toisaalta sanot että hyvä kun keskustelua käydään.

Sussa on kyllä politikon verta jos ne sais viesteillä hoitaa. Kai käsität miten kusessa olisit livekeskutelussa.

Ja on kyllä totta että sun ei kannata alkaa lisäravinteita käyttämään ainakaan ilman valmentajaa. Vaikuttas olevan niin vaikea ymmärtää miten niillä voi täydentää ravintoaan rahaa jopa säästämällä ja kalorimäärän nousematta.

Ja älä taas vastaa tohon että " miksi mun pitäs ottaa kun saan kaikki......." Älä ihmeessä ota mutta lopeta tuo jauhaminen jos muut niitä fiksusti osaa käyttää.

Jos saa proteiinit ruuasta niin miksi ottaisi sitä lisää purkista.
Silloin se on YLIMÄÄRÄINEN kustannus riippumatta paljonko grammahintaa laskee.

Jos äiti maksaa ruuat ja itse maksaa herat, silloin se on ylimääräinen kustannus
jos maksat itse molemmat, jäät voitolle..

Kandee kuitenkin laskee et mitä se oma ravinto antaa ja mikä on oma tarve tai optimi, niinku palstalla on tapana sanoo.
Mut sitte se LEPO ja TREENI lisäks. Nekin pitää laitttaa kondiksee.
Eli jos ei oo rahaa ruokaa, mut on kuitenki rahaa korilliseen kaljaa viikonloppuna niin silloin ei oo prioriteetit kohallaan tai valehtelee jossain.

Heh, nyt sä varsinaisen hifistelyn alotit, mut mä syön, maitotuotteita, kalaa (useempaa sorttia), sikaa, nautaa, kanaa, kananmaksaa sekä sydäntä, naudan maksaa, riisiä, perunaa, paljon erivärisiä vihanneksia, erilaisia hedelmiä, ym. ym... mulle on helvetin vaikee jonkun tulla iskostamaan päähän että mä en saa ravinnostani riittävästi jotakin tai että mun täytyis ottaa se pilleripurkista. Tietty vedän myös suklaata, jädeä ja joskus myös karkkia ja keksejäki kahvin tai teen kera. Ylipäätään kaikkee menee, mut ei mitään yksistään tai pelkästään.

Nää jotenkin sotii toisiaan vastaan. Jotenkin ite saan ainakin sellasen kuvan, että oot ihan pihalla ravinnosta ja sitten dissailet lisäravinteita. Sanoitko, että proteiinin tarpeesi on 120g (en jaksa etsiä), jos sanoit niin ketju voitaisiin lyödä vaikka lukkoon.

Lisäravinteet ei oo mulle mikään rahallinen asia.
No helvettiäkö sitten käytät argumenttina sitä, että lisäravinteet on rahanhukkaa? :face:

Mitä mä nyt haen niin sulla on osa perusteluista täysin valideja, esim. laiskuus: et jaksa panostaa yhtä paljon kuin joku Hulkki aminohappoineen ym. En mäkään jaksa. (Tosin tässä sellainen näkemysero, että musta lisäravinteet on laiskoille ihmisille, koska ne on helppokäyttöisempiä kuin normiruoka)

Kuitenkin osa perusteluistas ei pidä paikkansa, esim. "lisäravinteet ovat kalliita" ja "lisäravinteista ei ole hyötyä". Sitten kun noita korjaa niin vastauksena tulee sellaista kiertelyä, että luulen sun olevan jonkin sortin poliitikko. Millon mitäkin sikafarmeja ja virvelikalastuksia ja vielä jotain "natuna voi kasvaa niin ja niin paljon" -laskelmia ikään kuin oikeasti voisit laskea siihen jonkun kaavan kynällä ja paperilla.

Summa summarum: mikset pysty myöntään, että osa argumenteistas on kumottu?

Aika turhaa paskan jauhantaa monta sivua. Tasaisin väliajoin pakkiksella joku innokas haluaa keksiä pyörän uudestaan. "Pelkällä ruoallakin voi kasvaa", ihanko tosi uuu:wtf: Sama, kuin menisi pyöräilyfoorumille kehumaan omaa mummopyöräänsä tarpeeksi nopeaksi, kun ei kerran ole kiire mihinkään.

Täällä on tulleet pointit jo selviksi...Välillä olisi ihan mukava lukea jotain rakentavaa treenin ja ravinnon suhteen eikä pelkästään tietämättöminen lätinää asioista. Tai muuten vaan jonkin asteen faktoja ihan järjettömästi kärjistettynä.

Aika turhaa paskan jauhantaa monta sivua...
Täällä on tulleet pointit jo selviksi...
.

Jos noin on niin miks lisäravinneuskovaiset sitten vetää siitä kreatiinit nokkaan?

Sullekkaan ei tän ketjun topickki näytä puheista huolimatta avautuneen.
Tää ei ole lisäravinteiden mainostamisketju.
Sä voit perustaa oman ketjun niille, ai nii, mut niitähän on jo lukemattomia.

Kyllä teidän pointti on jo auennut. Eli jos et vedä lisäravinteita niin mene ..ittuun täältä.

Kyllä teidän pointti on jo auennut. Eli jos et vedä lisäravinteita niin mene ..ittuun täältä.

Niinkö luulet että ollaan jotain lisäravinnemarkkinamiehiä? Olet vaan niin aatteelinen ääripää tässä asiassa ja vaikka olevinaan perustelit vain omia valintojasi niin yritit tuputtaa sitä muillekkin...tässä kohti polkaisit miinaan ja mikään perustelu mistään ei sulle kelpaa.

Teepä testi ja perusta uudella nimimerkillä ketju jossa oletkin toinen ääripää. Kehu syöväsi roskaruokaa ja treenaat salilla penkkiä ja hauista. Sitten kehut miten hyvin tulee massaa kun vedät kilon päivässä sepermegagigahyper massanlisääjää ja kaikki muut hilpetöörit päälle. Ja vielä niin että sitä massaa ( siinä tapauksessa läskiä) tulee sen nimenomaan massanlisääjän ansiosta. Täällä on samat jätkät sun kimpussa sitten neuvomassa että nyt niitä jauhoja vähemmälle (ei kokonaan pois mutta järki mukaan) ja ruokailu kondikseen.

Niinkö luulet että ollaan jotain lisäravinnemarkkinamiehiä? Olet vaan niin aatteelinen ääripää tässä asiassa ja vaikka olevinaan perustelit vain omia valintojasi niin yritit tuputtaa sitä muillekkin...tässä kohti polkaisit miinaan ja mikään perustelu mistään ei sulle kelpaa.

Teepä testi ja perusta uudella nimimerkillä ketju jossa oletkin toinen ääripää. Kehu syöväsi roskaruokaa ja treenaat salilla penkkiä ja hauista. Sitten kehut miten hyvin tulee massaa kun vedät kilon päivässä sepermegagigahyper massanlisääjää ja kaikki muut hilpetöörit päälle. Ja vielä niin että sitä massaa ( siinä tapauksessa läskiä) tulee sen nimenomaan massanlisääjän ansiosta. Täällä on samat jätkät sun kimpussa sitten neuvomassa että nyt niitä jauhoja vähemmälle (ei kokonaan pois mutta järki mukaan) ja ruokailu kondikseen.

EN mä mitään ääripään miehiä ole.

Kysymys on ajattelun eroista viimekädessä. Itsekkin sanoin että jos mun ruokavalio olis puutteelinen niin saattasin vetää esimerkiks heraa ja multivitamiineja.

ELi mä ajattelin asiaa niin että ihmiskehossa on joku balanssi. Tää balannsi on tärkeetä hyvinvoinnin ja kaiken kehityksen kannalta.
Lihaskehityksessä tulee raja vastaan koska se on ihmiseen rakennettu suojamekanismi. Tää suojamekanismi estää liian kehityksen lihasmassassa, voimassa, nopeudessa ym.

Kun noita suojamekanismeja lähetään sitte nyt esimerkiks kreatiinilla (15kg pihviä?) ohittamaan siirtää se silloin sen vaurioitumisen pisteen johonki muualle.
Eli mun mielestä lihakseen varastoitunu kreatiini itsessään on jos suojamekanismi. Silloin kun ne varastot vähenee niin silloin kroppa sanoo et hei tässä kohtaa tulee lepo.
Nyt otetaan kuitenkin "15 kiloo pihviä" lusikallaa purkista. Eli joku ainesosa kasvatetaan-kohotetaan kropassa paljon korkeemmalle kuin sen kuuluis olla.
Tässä siirretään näitä turvarajoja.

Siis te voitte uskoa mitä te haluatte, mut mä tuon omaa kantaani ja omaa ajattelutapaani esille.

Esimerkiks betakaroteeni oli terveystuote aikanaan. Kuitenki tutkimuksissa havaittiin että suurina määrinä se lisää syöpäriskiä. Häipy hissun kissun kulisseihin.
Samoin alkoholi on tervellistä pieninä määrinä, mut kaks-kolme promillee kahen viikon putkina taas ei.
On näitä esimerkkejä.

En siis näe mitään järkeä tai syytä vetää lisäravinteita jonkin näenäisen hyödyn takia, varsinkaan kun pitkän aikavälin haitat ei ole tiedossa.
Jos katot jotakin varsin lihaksikkaita kavereita, semosia jotka on "kaikkensa antaneita", niin terveyskö niistä huokuu?
Ei minun mielestäni.

Kyllä mä tiedän että täällä on aivan turha tänsuntasta ajattelua viljellä, mut antaa nyt ihmisten tehdä kuitenkin omia ratkasuita ja ajatella omilla aivoillaan.

Kysymys on ajattelun eroista viimekädessä. Itsekkin sanoin että jos mun ruokavalio olis puutteelinen niin saattasin vetää esimerkiks heraa ja multivitamiineja.

ELi mä ajattelin asiaa niin että ihmiskehossa on joku balanssi. Tää balannsi on tärkeetä hyvinvoinnin ja kaiken kehityksen kannalta.
Lihaskehityksessä tulee raja vastaan koska se on ihmiseen rakennettu suojamekanismi. Tää suojamekanismi estää liian kehityksen lihasmassassa, voimassa, nopeudessa ym.

Kun noita suojamekanismeja lähetään sitte nyt esimerkiks kreatiinilla (15kg pihviä?) ohittamaan siirtää se silloin sen vaurioitumisen pisteen johonki muualle.
Eli mun mielestä lihakseen varastoitunu kreatiini itsessään on jos suojamekanismi. Silloin kun ne varastot vähenee niin silloin kroppa sanoo et hei tässä kohtaa tulee lepo.
Nyt otetaan kuitenkin "15 kiloo pihviä" lusikallaa purkista. Eli joku ainesosa kasvatetaan-kohotetaan kropassa paljon korkeemmalle kuin sen kuuluis olla.

Siis te voitte uskoa mitä te haluatte, mut mä tuon omaa kantaani ja omaa ajattelutapaani esille.

Esimerkiks betakaroteeni oli terveystuote aikanaan. Kuitenki tutkimuksissa havaittiin että suurina määrinä se lisää syöpäriskiä. Häipy hissun kissun kulisseihin.
Samoin alkoholi on tervellistä pieninä määrinä, mut kaks-kolme promillee kahen viikon putkina taas ei.
On näitä esimerkkejä.

En siis näe mitään järkeä tai syytä vetää lisäravinteita jonkin näenäisen hyödyn takia, varsinkaan kun pitkän aikavälin haitat ei ole tiedossa.
Jos katot jotakin varsin lihaksikkaita kavereita, semosia jotka on "kaikkensa antaneita", niin terveyskö niistä huokuu?
Ei minun mielestäni.

Kyllä mä tiedän että täällä on aivan turha tänsuntasta ajattelua viljellä, mut antaa nyt ihmisten tehdä kuitenkin omia ratkasuita ja ajatella omilla aivoillaan.

Täällä vaan on paljon porukkaa jotka haluaa ottaa kaiken hyödyn treenaamisesta ja kehittyä vaikka ei kilpailisikaan. Eikä siinä mitään väärää ole. Saahan siihen rahaakin menemään jos oiken hifistelee mutta kyllä se viinan/tupakan hinnassa ja hyödyissä voittaa. Järkevästi toteutettuna ei tule pelkällä ruualla elämistä kalliimmaksi. Terveyskään ei kärsi jos natuna menee ja pitää järjen mukana.

On totta että jotkut isot kaverit ei välttämättä terveydellä loista mutta siihen ei ole syynä lisäravinteet

Täällä vaan on paljon porukkaa jotka haluaa ottaa kaiken hyödyn treenaamisesta ja kehittyä vaikka ei kilpailisikaan. Eikä siinä mitään väärää ole. Saahan siihen rahaakin menemään jos oiken hifistelee mutta kyllä se viinan/tupakan hinnassa ja hyödyissä voittaa. Järkevästi toteutettuna ei tule pelkällä ruualla elämistä kalliimmaksi. Terveyskään ei kärsi jos natuna menee ja pitää järjen mukana.

On totta että jotkut isot kaverit ei välttämättä terveydellä loista mutta siihen ei ole syynä lisäravinteet

He ovat niitä kuitenkin välillisesti mainostamassa, vaikka tulokset ovat lääkkeiden ja hormonien takana. Siinä on melkoinen paradoksi ja yksi kehonrakennuksen naurettavimmista puolista. Mutta siihen tottuu muutenkin, että aina ei asioista puhuta todellisilla puolilla.

On näitä esimerkkejä.

Ei minun mielestäni.

Esität nyt Bolsoi aikamoisen voimakkaita väitteitä fysiologiasta ja aineenvaihdunnasta, kuitenkaan tarjoamatta tutkimustuloksia tai mitään tieteellistä näyttöä taaksesi. Kehon toiminta ei ole mielipiteenvaraista. Kerro lisää tästä suojamekanismista? Miten kreatiini on suojamekanismi? Betakaroteeni ei ole enää terveystuote nimenomaan koska tieteellinen näyttö ei enää tue väitettä. Lyö tähän tutkimuksia palautusjuomaa tai kreatiinia vastaan. Samaan aikaan valittaessasi lisäravinteiden epäluonnollisuudesta ymsyms. käytät hymyssä suin lisäaineilla ja muulla roskalla täytettyä ruokaa. Sun jutut on kuin suoraan pahimman kreationistin, salaliittoteoreetikon tai muun hörhön puheista. Sulle on tarjottu tutkimuksia, kokemuksia ja kaikkea mahdollista, mutta aina työnnät myös tieteellisen näytön sivuun sanomalla että ne ovat puolueellisia.

Esität nyt Bolsoi aikamoisen voimakkaita väitteitä fysiologiasta ja aineenvaihdunnasta, kuitenkaan tarjoamatta tutkimustuloksia tai mitään tieteellistä näyttöä taaksesi. Kehon toiminta ei ole mielipiteenvaraista. Kerro lisää tästä suojamekanismista? Miten kreatiini on suojamekanismi? Betakaroteeni ei ole enää terveystuote nimenomaan koska tieteellinen näyttö ei enää tue väitettä. Lyö tähän tutkimuksia palautusjuomaa tai kreatiinia vastaan. Samaan aikaan valittaessasi lisäravinteiden epäluonnollisuudesta ymsyms. käytät hymyssä suin lisäaineilla ja muulla roskalla täytettyä ruokaa. Sun jutut on kuin suoraan pahimman kreationistin, salaliittoteoreetikon tai muun hörhön puheista. Sulle on tarjottu tutkimuksia, kokemuksia ja kaikkea mahdollista, mutta aina työnnät myös tieteellisen näytön sivuun sanomalla että ne ovat puolueellisia.

Lue ketju alusta loppuun, ajatuksella.
Lue kaikki mitä mä sanoin.
Älä ymmärrä asioita valikoiden vaan kokonaisvaltaisesti mistä mä olen puhunut.

EN syö lisäaineilla täytettyä ruokaa. En ylipäätään syö jalostettua safkaa vaan sitä perusmuodissaan.

Eikö ihmisellä ole suojamekanismeja?
Jos adrenaliini esimerkiks lisää suorituskykyä niin miksi sitä ei käytetä?
Siksi koska sen käyttö on HELPPO todeta haitalliseksi.

Jos joku ei ole todettu nyt haitalliseksi niin se voi olla sitä 20 vuoden kuluttua.
Tietenkään SINÄ et sitä usko koska siitä ei ole "TIETEELLISTÄ" näyttöä NYT. Vedät siis sitä yliannoksina.

Minä EN vedä.
Meneekö tämä nyt sinne lisäravinteiden ruokkimaan pollaan?

Edit:

Jos sä treenaat douppaamalla ja sun voimatasot lisääntyy niin lisääntyy myös loukkaantumisriski. (tää on tarkotuksellinen vertaus)
Hauis paukahtaa jänteestä irt ym. Sä pystyt pitää tehoja yllä nostoissa ja yllätys yllätys, rupeekin olkapäät vaivaamaan. (Kiertäjakalvosin ym.)
Nivelsiteet ja ehkä pienet lihakset jotka nyt ei ole niin herlopsti reenattavissa niin panee hanttii, ne ei kehity samaan tahtiin.
Eli kroppa siis menee sen heikoimman lenkin mukaan.
Mut mitä välii, tehot nousi reenissä ja palautuminen parani.

Jos sä nostat jotakin kynnystä yli luonnollisen rajan niin silloin sä siirrät sitä rasitusta muualle.

TE teette just niinku te haluutte. MÄ teen niinkun asiat näen ja ymmärrän.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom