Niinkö luulet että ollaan jotain lisäravinnemarkkinamiehiä? Olet vaan niin aatteelinen ääripää tässä asiassa ja vaikka olevinaan perustelit vain omia valintojasi niin yritit tuputtaa sitä muillekkin...tässä kohti polkaisit miinaan ja mikään perustelu mistään ei sulle kelpaa.
Teepä testi ja perusta uudella nimimerkillä ketju jossa oletkin toinen ääripää. Kehu syöväsi roskaruokaa ja treenaat salilla penkkiä ja hauista. Sitten kehut miten hyvin tulee massaa kun vedät kilon päivässä sepermegagigahyper massanlisääjää ja kaikki muut hilpetöörit päälle. Ja vielä niin että sitä massaa ( siinä tapauksessa läskiä) tulee sen nimenomaan massanlisääjän ansiosta. Täällä on samat jätkät sun kimpussa sitten neuvomassa että nyt niitä jauhoja vähemmälle (ei kokonaan pois mutta järki mukaan) ja ruokailu kondikseen.
EN mä mitään ääripään miehiä ole.
Kysymys on ajattelun eroista viimekädessä. Itsekkin sanoin että jos mun ruokavalio
olis puutteelinen niin saattasin vetää esimerkiks heraa ja multivitamiineja.
ELi mä ajattelin asiaa niin että ihmiskehossa on joku balanssi. Tää balannsi on tärkeetä hyvinvoinnin ja kaiken kehityksen kannalta.
Lihaskehityksessä tulee raja vastaan koska se on ihmiseen rakennettu suojamekanismi. Tää suojamekanismi estää liian kehityksen lihasmassassa, voimassa, nopeudessa ym.
Kun noita suojamekanismeja lähetään sitte nyt esimerkiks kreatiinilla (15kg pihviä?) ohittamaan siirtää se silloin sen vaurioitumisen pisteen johonki muualle.
Eli mun mielestä lihakseen varastoitunu kreatiini itsessään on jos suojamekanismi. Silloin kun ne varastot vähenee niin silloin kroppa sanoo et hei tässä kohtaa tulee lepo.
Nyt otetaan kuitenkin "15 kiloo pihviä" lusikallaa purkista. Eli joku ainesosa kasvatetaan-kohotetaan kropassa paljon korkeemmalle kuin sen kuuluis olla.
Tässä siirretään näitä turvarajoja.
Siis te voitte uskoa mitä te haluatte, mut mä tuon omaa kantaani ja omaa ajattelutapaani esille.
Esimerkiks betakaroteeni oli terveystuote aikanaan. Kuitenki tutkimuksissa havaittiin että suurina määrinä se lisää syöpäriskiä. Häipy hissun kissun kulisseihin.
Samoin alkoholi on tervellistä pieninä määrinä, mut kaks-kolme promillee kahen viikon putkina taas ei.
On näitä esimerkkejä.
En siis näe mitään järkeä tai syytä vetää lisäravinteita jonkin näenäisen hyödyn takia,
varsinkaan kun pitkän aikavälin haitat ei ole tiedossa.
Jos katot jotakin varsin lihaksikkaita kavereita, semosia jotka on "kaikkensa antaneita", niin terveyskö niistä huokuu?
Ei minun mielestäni.
Kyllä mä tiedän että täällä on aivan turha tänsuntasta ajattelua viljellä, mut antaa nyt ihmisten tehdä kuitenkin omia ratkasuita ja ajatella omilla aivoillaan.