Perusteita sille miksi et käytä lisäravinteita

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bolsoi
  • Aloitettu Aloitettu
Lue ketju alusta loppuun, ajatuksella.
Lue kaikki mitä mä sanoin.
Älä ymmärrä asioita valikoiden vaan kokonaisvaltaisesti mistä mä olen puhunut.

EN syö lisäaineilla täytettyä ruokaa. En ylipäätään syö jalostettua safkaa vaan sitä perusmuodissaan.

Eikö ihmisellä ole suojamekanismeja?
Jos adrenaliini esimerkiks lisää suorituskykyä niin miksi sitä ei käytetä?
Siksi koska sen käyttö on HELPPO todeta haitalliseksi.

Jos joku ei ole todettu nyt haitalliseksi niin se voi olla sitä 20 vuoden kuluttua.
Tietenkään SINÄ et sitä usko koska siitä ei ole "TIETEELLISTÄ" näyttöä NYT. Vedät siis sitä yliannoksina.

Minä EN vedä.
Meneekö tämä nyt sinne lisäravinteiden ruokkimaan pollaan?

Aikamoista foliohattumeininkiä jos ei uskalla käyttää joitain ainetta, koska 20 vuoden päästä se voidaan todeta haitalliseksi. Mites käytätkö mitään lääkkeitä koskaan? Nehän voidaan paljon suuremmalla todennököisyydellä todeta haitalliseksi. Mm. Talidomidi tulee mieleen.

Kerro tosiaan tuosta suojamekanismista. Ja eikö samalla logiikalla voida sanoa, että kun lihasten glykogeenivarastot tyhjenevät niin se on suojamekanismi, joka kertoo, että pitää levätä. Kannattaisi siis jättää tankkaamatta hiilarit esim. pitkänmatkanjuoksussa kun silloinhan viet kropan äärirajoille ja ei ole tervettä ei. Kommentoipas tätä.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Lue ketju alusta loppuun, ajatuksella.
Lue kaikki mitä mä sanoin.
Älä ymmärrä asioita valikoiden vaan kokonaisvaltaisesti mistä mä olen puhunut.

EN syö lisäaineilla täytettyä ruokaa. En ylipäätään syö jalostettua safkaa vaan sitä perusmuodissaan.

Eikö ihmisellä ole suojamekanismeja?
Jos adrenaliini esimerkiks lisää suorituskykyä niin miksi sitä ei käytetä?
Siksi koska sen käyttö on HELPPO todeta haitalliseksi.

Jos joku ei ole todettu nyt haitalliseksi niin se voi olla sitä 20 vuoden kuluttua.
Tietenkään SINÄ et sitä usko koska siitä ei ole "TIETEELLISTÄ" näyttöä NYT. Vedät siis sitä yliannoksina.

Minä EN vedä.
Meneekö tämä nyt sinne lisäravinteiden ruokkimaan pollaan?

Et syö jalostettua safkaa? Kasvatat omat kasvit ja karjaa välttääksesi kaiken hormoonikikkailun ja muun? Ainiin eihän se silti toimi koska maaperän omat paskat pilaa sun kasvit. Jos sitä ei ole todettu haitalliseksi, eikä ole mitään syytä niin olettaakkan, niin miksi olla käyttämättä tätä mahdollisuutta? Jos 20 vuoden päästä paljastuu että kreatiinin käyttö palkkarissa on karmeaa, kuten ehdotat, myönnän erheeni. Tämänhetkinen näyttö ei ole kreatiinia tai palkkaria vastaan. Tietty pointti jutuissasi on, mutta lyöt koko homman yli.

Tai miksi mielestäsi lisäravinteet on tarpeettomia.

Syömällä 4 kertaa päivässä kunnollista ja monipuolista ruokaa on helppo täyttää kaikki ravinnontarpeet ja
esimerkiks 120g proteiinia saa päivittäisestä ravinnosta kun vähän viitsii laskea.

Omia perusteluita.

- Lisäravinteet on kalliita ja niillä saavutettu hyöty minimaalista verrattuna kunnolliseen ruokaan.

//Kuten todettua, heraproteiini ei ole kallista ja minimaalinenkin hyöty PITKÄSSÄ JUOKSUSSA kiinnostaa erilaisen tavoitteen omaavaa treenaajaa

- Käytän mielummin rahani parempaan ruokaan kun keinotekoisiin valmisteisiin.

//Olet valistunut ja kiinnostunut terveydestä, najs!

- En ole kilpaurheilija enkä tavoittele maksimaalista lihaskasvua vaan voimakasta, tervettä ja käyttekelposta kehoa.

//Eipä siihen heraa tai aminohappoja purkista tarvitse.

Lisäravinteilla esimerkiksi kreatiinilla muutama toisto lisää kestävyydessä ei tuo kokonaistavoitteen kannalta pitkäkestoisia tai merkittäviä tuloksia.

//Tässä asiavirhe ainakin tällä foorumilla, omien tavoitteidesi kohdalla varmasti pitää paikkansa.

- Kunnollinen päivittäinen ravinto on paras pohja, siihen pitää satsata, ei lisäravinteisiin.

//Asiaa, näkökulma kuitenkin vain omissa tavoitteissasi.

- Luonnnollisissa ruoka-aineissa ravintosuhteet on oikeassa kombinaatiossa. En näe järkeä mättää lisäravinteiden muodossa jotakin ainesosaa "yliannoksina".

//Lisäravinteissa ei ole tästä kyse.

- Mielestäni lisäraviteista ja ravintoaineiden kokonaisvaltaisesta imeytymisestä ravinnekombinaatiossa ei ole tarpeeksi tietoa.

//Turha miettiä asioita liian monimutkaisesti. Normaaliruoka (varsinkin rasvan ja lihan vaikutus) imeytyy hitaammin kuin palautusjuoman hiilihydraatit ja proteiinit/aminohapot. Aminohapot ja lyhytketjuiset/nopeasti pilkkoutuvat hiilihydraatit kaikista nopeiten.

- Mielestäni koko lisäravinnehommeli on kaupallista huttua josta hyötyy vain kauppias. Keskiverto salipelle lähinnä lihoo.

//Keskiverto kansalainen lihoo. Keskiverto valistumaton salipelle lihoo myös. Valistunut terveellisen elämäntavan valinnut pysyy terveenä. Valistunut terveellisen elämäntavan valinnut salipelle lisäravinteilla kehittyy pitkässä juoksussa enemmän kuin valistunut terveellisen elämäntavan valinnut. Tavoitteet ovat olennaisia.

Nämä siis omia mielipiteitäni lisäravinteista.

//No näin.

Vastailin quoten sisään omia mielipiteitäni, suunnilleen samat ajatukset on kyllä jossain vaiheessa ketjuakin tullut esille.

Btw, jos pelkästään tämän aloituspostin perusteella olisi keskustelu edennyt, ketju ei näin pitkä taitaisi olla. Hyvä vertaus tuolla aiemmin, että menisi fillarifoorumille kertomaan omassa tikissä olevasta mummopyörästään. Tai aloittaisi ketjun "Miksi ajat mummopyörällä, etkä maantiepyörällä". Mielestäni aivan luonnollista tällä foorumilla, että keskustelu siirtyi siihen miksi käyttää lisäravinteita --> koska hyöty todistettu kehityksen kannalta. Voi olla käyttämättä treenin ympärillä heraa, mutta ainakin itselläni paukuttaisi takaraivossa, että tämän voisi tehdä paremminkin. Hyvälaatuisella monipuolisella ruoalla todistetusti edistää terveyttä ja siihen päälle vielä monipuolinen onnellisuutta ylläpitävä liikunta on avain terveeseen pitkään elämään (omalta osaltaan, pl. sosiaaliset suhteet, psyykkiset tekijät jne, ei takerruta...). Mutta pakkotoisto on mielestäni vain väärä foorumi tällaiseen keskustelunavaukseen. Esim. jossain karppifoorumilla tai liikunta-aiheisilla foorumeilla, joiden kirjoittajilla on erilaiset tavoitteet (kuten ainoastaan terveyden ja hyvinvoinnin ylläpitäminen), tämän ketjun ilme olisi varmaan ollut hiukan erilainen.

Et syö jalostettua safkaa? Kasvatat omat kasvit ja karjaa välttääksesi kaiken hormoonikikkailun ja muun? Ainiin eihän se silti toimi koska maaperän omat paskat pilaa sun kasvit. Jos sitä ei ole todettu haitalliseksi, eikä ole mitään syytä niin olettaakkan, niin miksi olla käyttämättä tätä mahdollisuutta? Jos 20 vuoden päästä paljastuu että kreatiinin käyttö palkkarissa on karmeaa, kuten ehdotat, myönnän erheeni. Tämänhetkinen näyttö ei ole kreatiinia tai palkkaria vastaan. Tietty pointti jutuissasi on, mutta lyöt koko homman yli.

EN mielestäni. Siis minä puhun omasta puolestani.
Kehityn riittävällä nopeudella ja olen tyytyväinen omiin saavutuksiini ja tavoitteeni on realistiset.

Omat intressini ovat myös paljon muualla.
En halua elää jonkun lajin ehdoilla vaan niin että laji tukee muita toiminteita joita harrastan tai tarvitsen.
En ole kehonrakentaja vaan kutsuisin itseäni lähinnä voimailun harrastajaksi.

Itselle tärkeitä asioita on terveys (fyysinen ja henkinen), monipuolinen kunto ja keskitynkin lähinnä omien heikkouksien parantamiseen ennemin kuin jonkun huippuarvon hiomiseen.

Toisilla tavoiteet on toisenlaiset. Omissa tavoitteissani en tarvitse lisäravinteita.

Vastailin quoten sisään omia mielipiteitäni, suunnilleen samat ajatukset on kyllä jossain vaiheessa ketjuakin tullut esille.

Btw, jos pelkästään tämän aloituspostin perusteella olisi keskustelu edennyt, ketju ei näin pitkä taitaisi olla. Hyvä vertaus tuolla aiemmin, että menisi fillarifoorumille kertomaan omassa tikissä olevasta mummopyörästään. Tai aloittaisi ketjun "Miksi ajat mummopyörällä, etkä maantiepyörällä". Mielestäni aivan luonnollista tällä foorumilla, että keskustelu siirtyi siihen miksi käyttää lisäravinteita -->

Hyvälaatuisella monipuolisella ruoalla todistetusti edistää terveyttä ja siihen päälle vielä monipuolinen onnellisuutta ylläpitävä liikunta on avain terveeseen pitkään elämään (omalta osaltaan, pl. sosiaaliset suhteet, psyykkiset tekijät jne, ei takerruta...). Mutta pakkotoisto on mielestäni vain väärä foorumi tällaiseen keskustelunavaukseen. Esim. jossain karppifoorumilla tai liikunta-aiheisilla foorumeilla, joiden kirjoittajilla on erilaiset tavoitteet (kuten ainoastaan terveyden ja hyvinvoinnin ylläpitäminen), tämän ketjun ilme olisi varmaan ollut hiukan erilainen.

Hyvä!

Tuli mieleen vanha tarina kun teinipoikana olin eräässä sorvausfirmassa kesäduunissa. Siellä oli yks pyöräilyä harrastava kaveri ja se tuli harjottelupyörällään duuniin joka päivä.
Sit siinä oli toinen jamppa joka tuli duuniin jopolla. Tää jopomies rupes väittää että sen jopo on heree. Se laskee alamäessä kaikkien ohi. Tähän tietysti se pyöräilijä että "et varmaan laske mun ohi". Väittely ylty ja se meni lopulta siihen pisteeseen et ne meni siihen duunimatkalla olevaan mäkeen kokeilee himaan mennessä. Yllätys oli suuri kun se jopomies painelikin ohi.
Kukaan ei olis uskonu. Olihan tällä fillarimihellä kaikki mahdollinen tekniikka kohallaan. Mut ehkä jopomihellä oliki kiihtyvyyden kannalta siihen mäkeen parempi rengaskoko ja suuurempi oma paino. No, fillarimies oli aika hiljaa. Mut aina se hifistely vaan ei auta kun vastustajalla on perusasiat kunnossa. Tässä tapauksessa ne nyt sattu olee jopon hyvä laakeroint, jampan paino ja ehkä pienempi rengaskoko joka takas alussa paremman kiihtyvyyden.

No, oli mikä oli.

Tällä palstalla on paljo nuoria, 14-16 vee? Ne vasta alottelee.
Ne tekee valintoja ja mun mielestä on oikeen et ne kuulee myös muista mahdollisuuksista.
Kaikista ei kasva shampiooneja kuitenkaan. Ehkä kannattaa mietti että kuinka "extreme" tasolla sitä harrastusta heti alkuun kannattaa ruveta vetään.

EN mielestäni. Siis minä puhun omasta puolestani.
Kehityn riittävällä nopeudella ja olen tyytyväinen omiin saavutuksiini ja tavoitteeni on realistiset.

Omat intressini ovat myös paljon muualla.
En halua elää jonkun lajin ehdoilla vaan niin että laji tukee muita toiminteita joita harrastan tai tarvitsen.
En ole kehonrakentaja vaan kutsuisin itseäni lähinnä voimailun harrastajaksi.

Itselle tärkeitä asioita on terveys (fyysinen ja henkinen), monipuolinen kunto ja keskitynkin lähinnä omien heikkouksien parantamiseen ennemin kuin jonkun huippuarvon hiomiseen.

Toisilla tavoiteet on toisenlaiset. Omissa tavoitteissani en tarvitse lisäravinteita.

No nythän murskasit koko keskustelun kääntämällä tämän täysin itseesi. Kuitenkin aika monesti on tullut vaikutelma että mielestäsi lisäravinteet ovat täyttä kusetusta, joista ei ole kenellekkään mitään hyötyä.

No nythän murskasit koko keskustelun kääntämällä tämän täysin itseesi. Kuitenkin aika monesti on tullut vaikutelma että mielestäsi lisäravinteet ovat täyttä kusetusta, joista ei ole kenellekkään mitään hyötyä.

Lue uudestaan kaikki mitä mä sanoin. Liki joka viestissä olen korostanut omaa näkemystäni.

Mut on jotakin sairauksiaki, joihinki yhdistetää esimerkiks rasva. Mut yhtä lailla joihinkin voi olla syylinen ylenpalttinen proteiinin määrä tai kreatiini.
Esimerkiks dementiassa aivoihin alkaa kertyä tiettyä proteiiniia paikka paikoin ja ne näkyy aivokuvantamisessa harmaana aineena.
Siis monia juttuja on. Ja ne ei just nyt ole todistettavissa. Näitä kuitenkin tulee säänöllisin väliajoin esille.
Itse en tieten tahtoen ota mitään ylenpalttisesti vaan yritän keskittyä tasapainoseen kokonaisuuteen.
Tiede ei ole valmis ja se on myös USEIN VÄÄRÄSSÄ.

Kaikki muut voi tehdä mitä ne haluaa.
Jos joku kuitenkin ottaa vaikutteita mun elämäntavasta niin sallittakoon se hänelle.

Hyvä!

Tuli mieleen vanha tarina kun teinipoikana olin eräässä sorvausfirmassa kesäduunissa. Siellä oli yks pyöräilyä harrastava kaveri ja se tuli harjottelupyörällään duuniin joka päivä.
Sit siinä oli toinen jamppa joka tuli duuniin jopolla. Tää jopomies rupes väittää että sen jopo on heree. Se laskee alamäessä kaikkien ohi. Tähän tietysti se pyöräilijä että "et varmaan laske mun ohi". Väittely ylty ja se meni lopulta siihen pisteeseen et ne meni siihen duunimatkalla olevaan mäkeen kokeilee himaan mennessä. Yllätys oli suuri kun se jopomies painelikin ohi.
Kukaan ei olis uskonu. Olihan tällä fillarimihellä kaikki mahdollinen tekniikka kohallaan. Mut ehkä jopomihellä oliki kiihtyvyyden kannalta siihen mäkeen parempi rengaskoko ja suuurempi oma paino. No, fillarimies oli aika hiljaa. Mut aina se hifistely vaan ei auta kun vastustajalla on perusasiat kunnossa. Tässä tapauksessa ne nyt sattu olee jopon hyvä laakeroint, jampan paino ja ehkä pienempi rengaskoko joka takas alussa paremman kiihtyvyyden.

.

Mun kaveri harrasti nuorempana pyöräilyä. Sillä oli samantasoinen kaveri ja molemmilla samanlaiset pyörät. Kilpailussa eivät juuri voittaneet vaan keskikastissa samoista sijoista kiistelivät. Molemmat oli rakastanut samaan tyttöön. Tyttö laittoi pojat kisaamaan että kumpi pyöräilee hänen luokseen vuoren huipulle ensin saa hänet. Pojat lähti kisaamaan ja rinta rinnan vimeiseen mutkiin mentiin. Mun kaveri olikin salaa juonut boosteriksi vähän aminoita, kreatiinia, beta- alaniinia yms. Ja loppusuoralla jaksoi paahtaa voittoon ja sai tytön ja elivät elämänsä onnellisena loppuun asti. Senpä pituinen se.

Onhan näitä tarinoita :D mites tää vaikuttaa?

Mun kaveri harrasti nuorempana pyöräilyä. Sillä oli samantasoinen kaveri ja molemmilla samanlaiset pyörät. Kilpailussa eivät juuri voittaneet vaan keskikastissa samoista sijoista kiistelivät. Molemmat oli rakastanut samaan tyttöön. Tyttö laittoi pojat kisaamaan että kumpi pyöräilee hänen luokseen vuoren huipulle ensin saa hänet. Pojat lähti kisaamaan ja rinta rinnan vimeiseen mutkiin mentiin. Mun kaveri olikin salaa juonut boosteriksi vähän aminoita, kreatiinia, beta- alaniinia yms. Ja loppusuoralla jaksoi paahtaa voittoon ja sai tytön ja elivät elämänsä onnellisena loppuun asti. Senpä pituinen se.

Onhan näitä tarinoita :D mites tää vaikuttaa?

Otan osaa.
Kaveris sai juuri niin hönön muijan kuin ansaitsikin.

?? Käytä lisäravinteita = ansaitset hönön muijan?

Jos muija on niin hönö että valitsee jätkän pyöräkilpailun perusteella eikä muilla ominaisuuksilla niin se on sen häpee kuka sen voittaa tai ylipäätään osallistuu kisaan.
Mikähän lisäravinne kehittäis ajattelukykyä?

Musta tuntuu että sä hakisit senkin vaikka jostain bambumetsästä asti luonnontuotteista ennemmin kuin ottaisit purkista jota saa lähikaupasta.. Tai kumoaisit kaikki tutkimukset kyseisestä aineesta jollain kuudennella aistillas.

He ovat niitä kuitenkin välillisesti mainostamassa, vaikka tulokset ovat lääkkeiden ja hormonien takana. Siinä on melkoinen paradoksi ja yksi kehonrakennuksen naurettavimmista puolista. Mutta siihen tottuu muutenkin, että aina ei asioista puhuta todellisilla puolilla.

Tämä on totta. Jos mr. Olympia esim. Mainostaisi tribulusta niin tuskinpa popsii sitä. Tämä on sitä bisnestä mutta sen verran kuluttajan vastuuta edellytetään siitä että mitä uskoo. Monessa muussakin asiassa aina joku uskoo liian sokeasti mainostukseen.

Musta tuntuu että sä hakisit senkin vaikka jostain bambumetsästä asti luonnontuotteista ennemmin kuin ottaisit purkista jota saa lähikaupasta.. Tai kumoaisit kaikki tutkimukset kyseisestä aineesta jollain kuudennella aistillas.

Olet tietämättäsi melko lähellä totuutta.

Otatko itse naisesi purkista?

Jos muija on niin hönö että valitsee jätkän pyöräkilpailun perusteella eikä muilla ominaisuuksilla niin se on sen häpee kuka sen voittaa tai ylipäätään osallistuu kisaan.
Mikähän lisäravinne kehittäis ajattelukykyä?

Tää oli ihan puhdas vastatrolli noille sun sikafarmi, ongen koukku ja mäkipyöräily vertauksille. Ymmärsitkö edes pointin mitä tarkoitin tolla sadulla. Joskus se pienikin etu vaikuttaa. Mutta sinä poimit tästä tarinasta sen mikä on sulle helpointa= hönö muija! :D

Tää oli ihan puhdas vastatrolli noille sun sikafarmi, ongen koukku ja mäkipyöräily vertauksille. Ymmärsitkö edes pointin mitä tarkoitin tolla sadulla. Joskus se pienikin etu vaikuttaa. Mutta sinä poimit tästä tarinasta sen mikä on sulle helpointa= hönö muija! :D

Tarkotat siis että jos käyttää lisäravinteita niin saa paremmin naista?
No, NYT mulle alkaa valkenee.

Mut mä en tartte semmosta kilpailuetua.

Lue uudestaan kaikki mitä mä sanoin. Liki joka viestissä olen korostanut omaa näkemystäni.
Mä oon lukenu kaiken mitä sanoit. Mm. sanoit kaverille joka antoi lapselleen palautusjuoman, että hän opettaa lapsensa syömään väärin ja perään käskit tsekata painoindeksin kehityksen, selvästi viitaten, että palautusjuomilla olisi tämän kanssa jotain tekemistä. Miten tää liittyy sun elämäntilanteeseen? Tämä on täysin selvää lisäravinteiden deminosointia sellaisille ihmisille joiden ravinnosta ja elämäntilanteesta sulla ei oo paskan haileeta aavistusta. Toisin sanoen aivan järkyttävää yleistystä.

Mut on jotakin sairauksiaki, joihinki yhdistetää esimerkiks rasva. Mut yhtä lailla joihinkin voi olla syylinen ylenpalttinen proteiinin määrä tai kreatiini.
Esimerkiks dementiassa aivoihin alkaa kertyä tiettyä proteiiniia paikka paikoin ja ne näkyy aivokuvantamisessa harmaana aineena.
Käsittääkseni ketjussa ei käsitelty ylenpalttisen proteiinimäärän saantia tai proteiinimäärää ylipäätään. Eikös ketju ollut heraproteiinista, jonka käyttö ei ylenpalttiseen proteiininmäärään liity kyllä yhtään.

Tiede ei ole valmis ja se on myös USEIN VÄÄRÄSSÄ.

Tämä on totta, mutta millä perusteella sä valitset joitain tiettyjä juttuja joita yhtäkkiä epäilet? Voisithan sä epäillä myös sitä lihan terveellisyyttä? Punainen lihahan nostaa huomattavasti paksusuolensyövän riskiä muun muassa.

Onko jotain tiettyä syytä epäillä proteiinia tai kreatiinia? Eikö syy voi olla vaikka liiallinen tv:n katselu? Onko sulla heittää joku tutkimus, jossa on viitteitä juuri proteiinin tai kreatiinin vaikutuksista näihin sairauksiin? Osaatko edes nimetä näitä sairauksia?

Kirjoitin hyvi asiallisesti mielestäni. Toivottavasti vastaat näihin kysymyksiini

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom