Perusteita sille miksi et käytä lisäravinteita

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bolsoi
  • Aloitettu Aloitettu
Miks ne jotka vetää näitä ravinteita ei voi sanoo suoraan et syövät paskaa ruokaa tai eivät kerkee?[/B]
Tuskin tällä palstalla nyt NIIN kovia jätkiä täynnä on joillekka noi lisäravinteet muutoin kunnollisen ja täysipainosen ruuan lisäksi on välttämättömiä tai tarpeellisia, häh?
.

Boldataan nyt vähän vastinetta sullekkin omista kirjoituksistasi. Onko ihme jos muut provosoituu...ai niin sinähän sanoit että kerrot vaan miksi et itse syö lisäravinteita ja muut saa tehä mitä tykkää :)

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Jos Bolsoi tarviit 120g proteiinia päivässä ja oot moneen otteeseen väittänyt miksei enempää tarvitse, miksi omassa ruokavalio esimerkissäsi söit 160g proteiinia? Eikö tämäkin ole yliannostus? Miksei samaa "yliannostusta" voisi tehdä heralla? Proteiinipitoinen ruokavalio sattuu vaan olevaan terveellinen, ja vähentää vaikka hiilareista niitä kaloreita sitten.

Ai miksi käytän lisäravinteita? Koska koen, että niistä on minulle hyötyä. Hera on yksi halvimmista proteiininlähteistä, jolla saa TÄYDENNETTYÄ ruokavaliota. Heran lisäksi käytän ainoastaan kreatiinia, jonka olen myös huomannut minulle toimivaksi. En tarvitse mitään tutkimusta kertomaan mitä kannattaa ja mitä ei kannata käyttää, vaan perustan sen ihan omiin kokemuksiin ja järkeen.

Jos Bolsoi tarviit 120g proteiinia päivässä ja oot moneen otteeseen väittänyt miksei enempää tarvitse, miksi omassa ruokavalio esimerkissäsi söit 160g proteiinia? Eikö tämäkin ole yliannostus? Miksei samaa "yliannostusta" voisi tehdä heralla? Proteiinipitoinen ruokavalio sattuu vaan olevaan terveellinen, ja vähentää vaikka hiilareista niitä kaloreita sitten.

se on vähintään toinen munuainen pois pelistä.. kannattiko tukea normi ruokaa josta sai yliannostuksen eikä elää helposti pieruheralla

Kahvia kyllä menee joten ei tarvi ottaa kofeiiniakaan lisäravinteena.

Mutta täytyy visiin verestää taas perusasioita mitä mä olen tässä koko matkan selittäny.

Eli vastaa sinä kysymyksiin.
Miksi mä ottaisin lisäravinteita tai heraa purkista jos mä saan ravinnosta riittävästi proteiinia? (about 120g per päivä)
Jos joku ottaa heraa tai rahkaa, aivan sama mulle, se on sen oma asiansa mihin se rahansa käyttää.
Itse en näe lisäravinteissa riitttävää tai merkittävää hyötyä sijoitetulle pääomalle. Tämä siis minun mielipiteeni.
Saanko pitää sen?

Tän keskustelun tarkotus on hakea perusteluita sille miiksi joku ei käytä lisäravinteita, eikä suinkaan buffata lisäravinteita.
Onko tämän aiheen käsittely tabu foorumilla?
Fanaattisista reaktioista päätellen on.

Miksi jos liputan hyvän ja täysipainoisen ruuan puolesta ja esitän laskennallista faktaa niin kimpussa on joukko joka haluaa korvata pihvin heralla.
Siis hehän saavat syödä mitä haluavat. Itse syön omien käsitysteni, olemassa olevan ravinnetietämykseni ja makuni mukaan.

Ja kyllä minä maitotuotteitakin nautin. Maitoa ja juustoa etupäässä. Muutakin menee satunaisesti kuten jogurttia, viiliä jne.
Lisäksi tietysti liha, kala, kana, munat, monia kasviksia, perunaa, riisiä jne.
Itse kuulutan tuon ravinnekombon puolesta. Katson syömisessäni kokonaisuutta enkä yritä ottaa väkisin valtaosaa proteiineista esim. maidosta tai maitotuotteista.

Mikä tässä mättää. Saanko olla syömättä heraa?

Vastataan sitten sulle: En pakota syömään heraa mutta kerran perusteluja vaadit miksi sun "pitäisi" niin tässä ja vain siksi että vastaisit itsekkin sulta kysyttyyn. Hyvin yksinkertaista. Vertaile hinta/laatu suhdetta maitotuotteiden osalta mitä tulee ravintoarvoihin. Asia on arka sinulle mutta googletappa. Juuston valmistuksen sivutuotteena syntyvä hera vähän jalostettuna pesee ravintoarvoiltaan muut maitotuotteet. Syö vaan juustosi ja juo maitosi mutta älä meille heran syöjille paasaa rahantuhlauksesta kun itse työnnät rahasi laktosiin.

Ja sitä fanaattisuutta ja periaatetta taitaa löytyä enempi itsesi suunnalta.

Kuka on käskenyt sinun vaihtaa pihvisi heraan? Kaikki ollaan samaa mieltä että ruokailu kuntoon? Eikö ruokailu voi olla enää kunnossa jos otan lisäravinnetta? Syötkö vitamiineja? Onko lisäravinteet vain yksi asia joko hyvä tai huono? Mitä tarkoittaa luonnollisesti ruuasta jos suurin osa elintarvikkeista on jollain tavalla jalostettuja maidosta leipään? Haluat faktaa pöytään muilta mutta mitä teet sillä?

Mulla: pituus 171, paino 78, rasvat n. 15%, penkki n. 145kg, kyykky n.165kg, hauis 41cm, reisi 63cm, mahan ympärys 83cm, leposyke 63 ja muna 8cm ( ilman pumppia!) :D ja käytän lisäravinteita.

Siinäpä sitten faktaa pöytään niin ei tartte mutulla mennä...

Vastataan sitten sulle: En pakota syömään heraa mutta kerran perusteluja vaadit miksi sun "pitäisi" niin tässä ja vain siksi että vastaisit itsekkin sulta kysyttyyn. Hyvin yksinkertaista. Vertaile hinta/laatu suhdetta maitotuotteiden osalta mitä tulee ravintoarvoihin. Asia on arka sinulle mutta googletappa. Juuston valmistuksen sivutuotteena syntyvä hera vähän jalostettuna pesee ravintoarvoiltaan muut maitotuotteet. Syö vaan juustosi ja juo maitosi mutta älä meille heran syöjille paasaa rahantuhlauksesta kun itse työnnät rahasi laktosiin.

Ja sitä fanaattisuutta ja periaatetta taitaa löytyä enempi itsesi suunnalta.

Kuka on käskenyt sinun vaihtaa pihvisi heraan? Kaikki ollaan samaa mieltä että ruokailu kuntoon? Eikö ruokailu voi olla enää kunnossa jos otan lisäravinnetta? Syötkö vitamiineja? Onko lisäravinteet vain yksi asia joko hyvä tai huono? Mitä tarkoittaa luonnollisesti ruuasta jos suurin osa elintarvikkeista on jollain tavalla jalostettuja maidosta leipään? Haluat faktaa pöytään muilta mutta mitä teet sillä?

Mulla: pituus 171, paino 78, rasvat n. 15%, penkki n. 145kg, kyykky n.165kg, hauis 41cm, reisi 63cm, mahan ympärys 83cm, leposyke 63 ja muna 8cm ( ilman pumppia!) :D ja käytän lisäravinteita.

Siinäpä sitten faktaa pöytään niin ei tartte mutulla mennä...

Aika moni näyttää olevan kiihtyneessä mielentilassa.heh.
Multa tivataan et jos korvaa rahkan heralla niin mitä jää pois?
Mulle yks "panupetteri" neuvoo et jätä pihvi pois ja vedä heraa.

Eli sille "panupetterille". Jos sä vdeät rahkan sijasta heraa niin ei mitään väliä mulle.
Ei varmaan ravintoarvotkaan paljoa heitä paitsi et toises on prodee enempi. Sä voit vetää.
MÄ en vedä. Ylipäätään en edes syö rahkaa, mut jos söisin niin se on parasta marjojen kera.

Sittte D-vitamiini fanaatikoille. MÄ saan auringosta D-vitamiiniriittävästi joka päivä. En tarvii ottaa sitä purkista.
Asun paikassa jossa aurinko paistaa liki koko ajan jasiltä nyt enimäkseen suojaudutaan. Jos joku ei liiku ulkona tai ottaa D-vitamiinin niin se on sen asia.
Minä EN ota D-vitamiinia. Meneekö tää jakeluun?

Eli sun rasvaton paino on 66kg. Paljonko sä luulet tarvitsevas proteiinia?
Tai saat proteiinia ravinnosta ja purkista?

Munan pituudesta ei varmaan kannata puhua täällä vaikka luutavasti siitä sais aikaan juttua huomattavasti enempi.

Aika moni näyttää olevan kiihtyneessä mielentilassa.heh.
Multa tivataan et jos korvaa rahkan heralla niin mitä jää pois?
Mulle yks "panupetteri" neuvoo et jätä pihvi pois ja vedä heraa.

Eli sille "panupetterille". Jos sä vdeät rahkan sijasta heraa niin ei mitään väliä mulle.
Ei varmaan ravintoarvotkaan paljoa heitä paitsi et toises on prodee enempi. Sä voit vetää.
MÄ en vedä. Ylipäätään en edes syö rahkaa, mut jos söisin niin se on parasta marjojen kera.

Sittte D-vitamiini fanaatikoille. MÄ saan auringosta D-vitamiiniriittävästi joka päivä. En tarvii ottaa sitä purkista.
Asun paikassa jossa aurinko paistaa liki koko ajan jasiltä nyt enimäkseen suojaudutaan. Jos joku ei liiku ulkona tai ottaa D-vitamiinin niin se on sen asia.
Minä EN ota D-vitamiinia. Meneekö tää jakeluun?

Eli sun rasvaton paino on 66kg. Paljonko sä luulet tarvitsevas proteiinia?
Tai saat proteiinia ravinnosta ja purkista?

Munan pituudesta ei varmaan kannata puhua täällä vaikka luutavasti siitä sais aikaan juttua huomattavasti enempi.

Eli nyt vedät jo sanojasi takaisin. Sentään vastasit yhteen kolmesta kysymyksestäni. Tässä päivitetty lista. Vastaa vielä noihin kahteen muuhun:
- Miksi hyvä ruokavalio ja lisäravinteet poissulkevat toisensa?
- Mistä ravintoaineesta tulee puutos jos esim. yhden rahkan korvaa heralla? V:Ei varmaan ravintoarvotkaan paljoa heitä
- Millä perusteella heraproteiini on kalliimpaa kuin tavallinen ruoka?

Täytyy vielä vähän tarkentaa tuota juttua, jos tekee 10RM painolla 3 sarjaa niin että eka sarja ei mene pakkotoistoiksi niin se vois näyttää vaikka tälle:

10, 9+1pt, 8+1pt = 27 + 2pt

Kun lisätään beta-alaniini niin samalla painolla voidaan tehdä esim. seuraavat sarjat

11, 11, 10+1pt = 32 + 1pt.

Tää on ihan hyvä esimerkki.
Okee, sä otat beta-alaniinia ja saat muutaman toiston lisää kokonaiskuormaan.
Kuinka käy sen jälkeen kun et enää ota?
Olisko niin et se suoritus putoo?

Jos aineen vaikutuksen kauttaa saat yhden toiston lisää silloin kun oot sitä ilman koska kovempi harjottelu, niin mun mielestä etu ei ole merkittävä.
Minuu ihmetyttää ylipäätään tuo "kovaa harjotelevien" myytti. Mä kyllä pystyn halutessanai vetää itseni niin kovaan reeniin että putoon ilman yhtään lisäravinnetta.
Niin pystyy muutki. Mistä siis tuo myytti, "voi harjotella kovempaa"?
Mitä jäi viivan alle kun et enää ota ainetta?
Se on oleellinen kysymys eikä se että muntoko toistoa meni enempi aineen vaikutuksessa.

MINULLE tuo ero ei ole merkittävä, mut mä en olekkaan hifistelijä.
Voisin mä tietysti kuunnella musaaki kultasilla liittimillä koska äänelaatu on kuulemma parempi, mut kun en kuuntele.

mun mielestä ainakin ennenkun käyttää mitään proteiineja tai kreatiineja niin perusasiat kuntoon eli miettikää vaik Arnoldsia, ei sekään käyttäny mitään hera isolaatteja vaan otti treenin jälkeen litran maitoa ja ananaksen tjsp. Arnold teki muutekin isoja perusliikkeitä eikä mitään vitun nitkutuksia jossain reidenlähentäjä laitteessa viiden kilon painolla. Ja toisekseen mielummin salin jälkee ottaa vaik muutaman tunnin päiväunet, se kyllä palauttaa paremmin ku ykskään proteiinijauhe mitä iha perus cittareis ja prismois on. Eli muistakaa nytte että ne teiän pikku siimat kasvaa ku on LEPO TREENI ja RAVINTO kunnossa (eli ravinnossa perus jauheliha kana raejuusto ja muu bodyruoka) ja kun noi asiat on kunnossa ni voitte alkaa miettii et jos haluutte rahojanne laittaa esim whey-80 tai muihin proteiinijauheisiin eikä ne sillonkaan välttämättömiä oo THE END

Eli nyt vedät jo sanojasi takaisin. Sentään vastasit yhteen kolmesta kysymyksestäni. Tässä päivitetty lista. Vastaa vielä noihin kahteen muuhun:

- Miksi hyvä ruokavalio ja lisäravinteet poissulkevat toisensa?
- Millä perusteella heraproteiini on kalliimpaa kuin tavallinen ruoka?

Olenko väittäny että ne pois sulkevat?
Sä voit vetää heraa tai mitä tahansa mitä sä haluut.
Tän aiheen topickki ON perusteita sille mmiksi JOKU ei käytä lisäravinteita.
Jos saa proteiinit ruuasta niin miksi ottaisi sitä lisää purkista.
Silloin se on YLIMÄÄRÄINEN kustannus riippumatta paljonko grammahintaa laskee.

Jos mä ostan virvelin ja tarkotus on mennä kalaan niin en mä osta siihen kohoa vaan kuvan tai uistimen. Tajuatko?
Jos jotakin on jo tarpeeks niin siihen ei ole mitään syytä lastata päälle tarpeetonta.
Kaikki tarpeeton on hintansa verran liian kallista.

Vai oletko sinä niitä miehiä jotka ostaa kun kerran sai halvalla? Riippumatta siitä tarvitsetko sitä tai et.

Mut eiks nyt sullaki olis jo nukkumaanmeno aika.
Huolehdit siitä levosta kunnolla et jaksat reenata ja patti kasvaa.
Menee muuten puuteellisellaki ravinnolla herat hukkaa.

Olenko väittäny että ne pois sulkevat?

Olet. Puhut aina, että pitäisi keskittyä oikeanlaiseen ruokailuun, eikä lisäravinteisiin. Lisäksi olet sanonut, että lapset opetetaan syömään väärin kun niille annetaan lisäravinteita. Tästä saa sen kuvan, että jos käyttää lisäravinteita, ei voi ravinto olla "oikeanlaista".
Jos mä ostan virvelin ja ja tarkotus on mennä kalaan niin en mä osta siihen kohoa vaan kuvan tai uistimen. Tajuatko?
Jos jotakin on jo tarpeeks niin siihen ei ole mitään syytä lastata päälle tarpeetonta.
Kaikki tarpeeton on hintansa verran liian kallista.

Vai oletko sinä niitä miehiä jotka ostaa kun kerran sai halvalla? Riippumatta siitä tarvitsetko sitä tai ei.
Miten tää kalastus taas liittyy mihinkään? Koeta nyt aikuinen mies pysyä asiassa. Et selvästikään osaa perustella miksi ne rahat menisivät lisäravinteissa hukkaan. Heitä vaikka ihan jotain kilohintoja ja kerro miten jään taloudellisesti tappiolle jos esimerkiksi maidon tai rahkan tai varsinkin pihvin sijaan vedän heraa. Kerro nyt oikeesti miten se on kalliimpaa kun kerran niin väität? Ja kyllä mä tajuan, että jos syöt jo tarpeeksi prodea ravinnosta niin silloin tietysti on turhaa käyttää heraa mutta oot heittäny tota "rahat hukkaan"-paskaa ihan jokaselle. Niillekin joiden ravinnosta ei tule tarpeeksi proteiinia, esimerkiksi mulle. Meneekö mulla herarahat hukkaan kun jään 60 g alle proteiinintarpeeni päivittäin ja paikkaan sen heralla?

Olet. Puhut aina, että pitäisi keskittyä oikeanlaiseen ruokailuun, eikä lisäravinteisiin. Lisäksi olet sanonut, että lapset opetetaan syömään väärin kun niille annetaan lisäravinteita. Tästä saa sen kuvan, että jos käyttää lisäravinteita, ei voi ravinto olla "oikeanlaista".

Miten tää kalastus taas liittyy mihinkään? Koeta nyt aikuinen mies pysyä asiassa. Et selvästikään osaa perustella miksi ne rahat menisivät lisäravinteissa hukkaan. Heitä vaikka ihan jotain kilohintoja ja kerro miten jään taloudellisesti tappiolle jos esimerkiksi maidon tai rahkan tai varsinkin pihvin sijaan vedän heraa. Kerro nyt oikeesti miten se on kalliimpaa kun kerran niin väität? Ja kyllä mä tajuan, että jos syöt jo tarpeeksi prodea ravinnosta niin silloin tietysti on turhaa käyttää heraa mutta oot heittäny tota "rahat hukkaan"-paskaa ihan jokaselle. Niillekin joiden ravinnosta ei tule tarpeeksi proteiinia, esimerkiksi mulle. Meneekö mulla herarahat hukkaan kun jään 60 g alle proteiinintarpeeni päivittäin ja paikkaan sen heralla?

Nonii!

Nyt päästiin asiaan.
Mä kysyin tuolla melko alussa et miks ne ei voi tunnustaa että ne syö paskaa ruokaa tai korvaa aterioita lisäravinteilla.
Nyt sä sen teit, sivulla 15.
Hienoa silti!

Sulla on kieltämättä ongelma.
Jos on köyhä opiskelija tai ei mamma laita kotona kunnonen evästä niin se on huonompi juttu.
Jos ei kertakaikkiaan pysty sitä ravintopuolta korjaamaan niin siinä tapauksessä MINÄKIN vetäisin heraa ja multivitamiinin.
Mutta nykyisellä ravinnolla mulla ei ole mitään syytä käyttää lisäravinteita.

Kandee kuitenkin laskee et mitä se oma ravinto antaa ja mikä on oma tarve tai optimi, niinku palstalla on tapana sanoo.
Mut sitte se LEPO ja TREENI lisäks. Nekin pitää laitttaa kondiksee.
Eli jos ei oo rahaa ruokaa, mut on kuitenki rahaa korilliseen kaljaa viikonloppuna niin silloin ei oo prioriteetit kohallaan tai valehtelee jossain.

Nonii!

Nyt päästiin asiaan.
Mä kysyin tuolla melko alussa et miks ne ei voi tunnustaa että ne syö paskaa ruokaa tai korvaa aterioita lisäravinteilla.
Nyt sä sen teit, sivulla 15.
Hienoa silti!

Sulla on kieltämättä ongelma.
Jos on köyhä opiskelija tai ei mamma laita kotona kunnonen evästä niin se on huonompi juttu.
Jos ei kertakaikkiaan pysty sitä ravintopuolta korjaamaan niin siinä tapauksessä MINÄKIN vetäisin heraa ja multivitamiinin.
Mutta nykyisellä ravinnolla mulla ei ole mitään syytä käyttää lisäravinteita.

Kandee kuitenkin laskee et mitä se oma ravinto antaa ja mikä on oma tarve tai optimi, niinku palstalla on tapana sanoo.
Mut sitte se LEPO ja TREENI lisäks. Nekin pitää laitttaa kondiksee.
Eli jos ei oo rahaa ruokaa, mut on kuitenki rahaa korilliseen kaljaa viikonloppuna niin silloin ei oo prioriteetit kohallaan tai valehtelee jossain.
Täh? Siis tietonen valintahan toi on mulla. Nimenomaan HALUAN ottaa vajaat prodet ravinnosta, jotta voisin ottaa sen 60 g herasta treenin aikana ja sen jälkeen.

Ruokaan on kyllä rahaa. Kaljaa en juo. Multivitamiinia en vedä, koska vedän joka vitamiinista tietyn määrän erikseen omista purkeista. En ite asu aurinkoisessa maassa niin kuin sinä, joten mm. d-vitamiini on aika välttämättömyys. Myös c-vitskua otan 100% päivittäisestä tarpeesta purkista. Lisäksi saan sitä ravinnosta. Purkista otan myös magnesiumia ja sinkkiä, koska niitä on hyvin vaikea saada ravinnosta tarpeeksi. Miten olet muuten itse ratkaissut näiden kahden aineen ongelman ravinnossasi? Ai niin omega 3 löytyy myös purkista. Tästäkin olisin kiinnostunut kuulemaan sinun ravinnossasi. Nyt ei siis ole vittuilua vaan ihan kyllä kiinnostaa millaisella ruokavaliolla kaikkea tulee todellakin tarpeeksi.

Täh? Siis tietonen valintahan toi on mulla. Nimenomaan HALUAN ottaa vajaat prodet ravinnosta, jotta voisin ottaa sen 60 g herasta treenin aikana ja sen jälkeen.

Ruokaan on kyllä rahaa. Kaljaa en juo. Multivitamiinia en vedä, koska vedän joka vitamiinista tietyn määrän erikseen omista purkeista. En ite asu aurinkoisessa maassa niin kuin sinä, joten mm. d-vitamiini on aika välttämättömyys. Myös c-vitskua otan 100% päivittäisestä tarpeesta purkista. Lisäksi saan sitä ravinnosta. Purkista otan myös magnesiumia ja sinkkiä, koska niitä on hyvin vaikea saada ravinnosta tarpeeksi. Miten olet muuten itse ratkaissut näiden kahden aineen ongelman ravinnossasi? Ai niin omega 3 löytyy myös purkista. Tästäkin olisin kiinnostunut kuulemaan sinun ravinnossasi. Nyt ei siis ole vittuilua vaan ihan kyllä kiinnostaa millaisella ruokavaliolla kaikkea tulee todellakin tarpeeksi.

Heh, nyt sä varsinaisen hifistelyn alotit, mut mä syön, maitotuotteita, kalaa (useempaa sorttia), sikaa, nautaa, kanaa, kananmaksaa sekä sydäntä, naudan maksaa, riisiä, perunaa, paljon erivärisiä vihanneksia, erilaisia hedelmiä, ym. ym... mulle on helvetin vaikee jonkun tulla iskostamaan päähän että mä en saa ravinnostani riittävästi jotakin tai että mun täytyis ottaa se pilleripurkista. Tietty vedän myös suklaata, jädeä ja joskus myös karkkia ja keksejäki kahvin tai teen kera. Ylipäätään kaikkee menee, mut ei mitään yksistään tai pelkästään.

Nonii!
....

Huomasitko muuten kuinka taas jätit vastaamatta kysymykseeni? Voitko laittaa seuraavaan viestiin ihan vaan selvennyksen tosta rahajutusta ja unohtaa ne kalajutut ja sikafarmit?

- - - Updated - - -

Heh, nyt sä varsinaisen hifistelyn alotit, mut mä syön, maitotuotteita, kalaa (useempaa sorttia), sikaa, nautaa, kanaa, kananmaksaa sekä sydäntä, naudan maksaa, riisiä, perunaa, paljon erivärisiä vihanneksia, erilaisia hedelmiä, ym. ym... mulle on helvetin vaikee jonkun tulla iskostamaan päähän että mä en saa ravinnostani riittävästi jotakin tai että mun täytyis ottaa se pilleripurkista. Tietty vedän myös suklaata, jädeä ja joskus myös karkkia ja keksejäki kahvin tai teen kera kera. Ylipäätään kaikkee menee mut ei mitään yksistään tai pelkästään.

En mä tosta saa oikein tarkkaa kuvaa, mutta veikkaan, ettet ole edes perillä paljonko saat sinkkiä ja magnesiumia ruoastasi. Mahdatko tietää päivittäistä tarvettakaan? Sen näet toki netistä. Etkä tietenkään kuole tms. jos et niitä tarpeeksi saa, mutta on se nyt pirun kätevää optimoida jo ihan yleistä terveyttä noilla. Itse asiassa juuri tuon takia itsekin noita käytän. En niinkään lihaskasvun vuoksi. Ja joo tämä menee tosiaan hifistelyksi. Siinä olet oikeassa. Pysytään jatkossa tuossa heraproteiinissa kun siinä tuntuu olevan vielä keskusteltavaa.

Huomasitko muuten kuinka taas jätit vastaamatta kysymykseeni? Voitko laittaa seuraavaan viestiin ihan vaan selvennyksen tosta rahajutusta ja unohtaa ne kalajutut ja sikafarmit?

Huomaatko kuinka pihalla oot?

Jos joku ei ota jotakin pilleripurkista niin silloin sillä täytyy olla jossakin vajausta.
Sä olet jo lähtökohtasesti hakoteillä ja eriitäin väärässä.

Tohtori Tolosen unelma.

Huomaatko kuinka pihalla oot?

Jos joku ei ota jotakin pilleripurkista niin silloin sillä täytyy olla jossakin vajausta.
Sä olet jo lähtökohtasesti hakoteillä ja eriitäin väärässä.

Tohtori Tolosen unelma.
Miten tää liitty tohon rahajuttuun? Kerro nyt miten ne on muka kalliimpia. Ootko oikeesti vajaa vai pelkkä typerä trolli?

Mä kerron sulle mikä sulla on ongelma. Porukka perusteli sulle, että lisäravinteet ei oo taloudellisesti huono vaihtoehto. Sä oot ollu pitkään toisessa luulossa. Ehdit jo täällä mesota kuinka rahat menee kankkulan kaivoon ja nyt yksinkertaisesti sussa ei ole miestä myöntämään erehdystäsi.

Tää on ihan hyvä esimerkki.
Okee, sä otat beta-alaniinia ja saat muutaman toiston lisää kokonaiskuormaan.
Kuinka käy sen jälkeen kun et enää ota?
Olisko niin et se suoritus putoo?

Jos aineen vaikutuksen kauttaa saat yhden toiston lisää silloin kun oot sitä ilman koska kovempi harjottelu, niin mun mielestä etu ei ole merkittävä.
Minuu ihmetyttää ylipäätään tuo "kovaa harjotelevien" myytti. Mä kyllä pystyn halutessanai vetää itseni niin kovaan reeniin että putoon ilman yhtään lisäravinnetta.
Niin pystyy muutki. Mistä siis tuo myytti, "voi harjotella kovempaa"?
Mitä jäi viivan alle kun et enää ota ainetta?
Se on oleellinen kysymys eikä se että muntoko toistoa meni enempi aineen vaikutuksessa.

MINULLE tuo ero ei ole merkittävä, mut mä en olekkaan hifistelijä.
Voisin mä tietysti kuunnella musaaki kultasilla liittimillä koska äänelaatu on kuulemma parempi, mut kun en kuuntele.

No jos kuuri kestää 3kk ja sen lopettamisen jälkeen karnosiinitasot pysyy koholla 1-2kk niin kai siinä voi treenata useamman kuukauden vähän kovempaa. Pitäis saada hieman enemmän lihaskasvua jos on plussakaloreilla tai sit dieetillä kiihdyttää rasvanpolttoa. Lisäksi beta-alaniini vähentää lihasten kipeytymistä joka ilmeisesti liittyy lihaksen happamoitumiseen jotenkin. Jos ei lihas tuu kipeäksi niin voi treenata useammin.

Siis lisäravinteilla voi treenata kauemman ennenkuin putoaa, mutta ei niitä tosiaan kannata käyttää jos ei tee yhtään sarjaa failureen tai sen yli (pakkotoistot). Myös jos tekee pudotussarjoja niin niihin voi lisätä ehkä enemmänkin toistoja.

Toi loppuun asti treenaaminen kuitenkin nopeuttaa lihaskasvua vaan siinä tapauksessa jos siitä pystyy palautumaan, jos taas ei niin lopputulos on että voimatasot laskee ja/tai treenivolyymit laskee ja ajautuu ylirasitustilaan josta toipuminen kestää sen verran kauan että missaa useammat treenit ja kun tarkastellaan tilannetta muutaman kuukauden aikajänteellä niin on treenattu vähemmän mitä jos olis vältetty ylirasitus.

Lisäravinteilla voi treenata enemmän ajautumatta ylirasitustilaan (voi joutua kyllä syömään enemmän palautuakseen, mutta silti).

Lisäravinteita kannattaakin käyttää sillon kun kunto on kohdallaan, ehtii nukkua tarpeeksi ja on aikaa treenata täysillä. Monilla on sellaisia ajanjaksoja (erityisesti jos ei oo ammattibodari), että esim. työ tai jostain muualta tuleva stressi heikentää palautumista ja sillon joutuu ottamaan pidemmän kevyen jakson jonka aikana ei kannata käyttää lisäravinteita. Sillon taas kun treeni kulkee täysillä niin kannattaa mun mielestä lyödä lisää pökköä pesään niin saa enemmän kehitystä samassa ajassa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom