Perus voimataso VM kisoihin

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Aziiz
  • Aloitettu Aloitettu
Pro Nutrition Fire Kick, 20 x 25 ml -20%
Eli millä tasolla teidän mielestänne voimien pitäisi olla, että kannattaa aloittaa lajitreeni VM kisoihin. Jos ajatellaan nyt jotakin piiri/kaupunkien VM tasoisia kilpailuja. Millaisia tuloksia pitäsi saada salitreeneissä. Lähinnä ajattelen kyykkyä ja maastavetoa ??

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Itse en VM touhuja harrasta, joten omakohtaista kokemusta ei ole. Lajin harrastajat ovat puhuneet että kun voimatasot alkavat olemaan JK200/PP150/MN250 (raw) tienoilla alkaa voimapotentiaali piisaamaan lajien läpi viemiseen.

Pitää kuitenkin muistaa, että ko. lajit vaativat paljon muitakin ominaisuuksia kuin kovan yhteistuloksen voimanoston puolelta.

Zone-sarja -42%
JackDaPain sanoi:
Lajin harrastajat ovat puhuneet että kun voimatasot alkavat olemaan JK200/PP150/MN250 (raw) tienoilla alkaa voimapotentiaali piisaamaan lajien läpi viemiseen.
Melko alhaiselta kuulostaa. Ehkä alle 105-kiloisten kisoihin toi on jo ihan hyvä pohja, kun siellä lajit on vähän kevyempiä mitä "isojen" miesten kisoissa. Tosin
alle 100-kiloisten SM-kisoissakin taisi yhtenä vuonna olla lajina mn toistokilpailuna 250 kilolla. Eli jos se on ykkösmaksimi niin muiden lajien jälkeen olisi saattanut jäädä se ykkönenkin nostamatta.
Voimanostoliikkeistä juuri maastaveto lienee se merkityksellisin vahvamieskisoihin, kun punnerrukset siellä tehdään yleensä kuitenkin pään päälle ja otevoima on keskeistä monessa lajissa.

ei kai se islannin benedikt magnussonkaan ole pärjänny vaikka voimanostossa on tehny HIRVEÄT tulokset.. ja sitte on sellasia kavereita jotka on pärjänny vm kisoissa vaikkei voimanostossa ole olleeet mitään huippuja

Kyllä niissä olis hyvä olla semmonen 300-200-300 rawina kunto. Ja sitten aivan saatanasti kestävyyttä... Ja etukyykky on kans hyvä liike sinne.

Ennemmin kannattaa miettiä rive-mave-työntö tuloksia siihen pohjaksi kuin penkki-kyykky-veto, siis jos haluaa ruveta miettimään että minkälaisia tuloksia pitää tehdä että kannattaa aloittaa lajitreeni...

Janne Virtasen haastattelu finnishpowerilla:

"Aikomukseni oli olla kysymättä mitään paljonko nousee penkiltä tyylisiä kysymyksiä, mutta kysytään nyt kuitenkin noista kiloista sen verran, että kuinka vahva paljon täytyy nousta vinopenkiltä, kyykystä ja maastavedosta pärjätäkseen Suomen Vahvin Mies kisassa?
- Se on aika vaikee sanoa. Kun minä voitin SM, vinopenkki tais olla siinä 140kg korvilla, kyykky n. 250kg ja veto pikkusen parenpi."

Että ei sitä voimaa nyt niin älyttömästi tarvitse aloittaakseen VM hommat, jos on hyvä kestävyys, nopeus, riittävän pitkä ja osaa liikkeet hyvin.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Ite olen kilpaillut vm- kisoissa, ja voimatasot on olleet suurinpiirtein 310 mv, 180 etukyykky jne. Mutta noita on tosi hankala verrata voimamieslajeihin. Itelläki vm- lajit ovat olleet yleensä suhteessa paljon parempia voimannosto liikkeisiin verrattuna.

jarre55 sanoi:
300-200-300 pitää mennä jos aikoo pärjätä.Poikkeuksena Varalahti ;)

Minkälaiset Varalahden voimatasot sitten ovat? Muistelen, että pitkä se kaveri ainakin on. Sori, kun en jaksa itse kaivella.

Oneofus sanoi:
Minkälaiset Varalahden voimatasot sitten ovat? Muistelen, että pitkä se kaveri ainakin on. Sori, kun en jaksa itse kaivella.
varmaan190-100-190 maksimissaan;)

kyllä tuon maven on hyvä olla 300 luokkaa, eipä siellä ilman vahvaa alaselkää paljoa juhlita.

-asterix- sanoi:
silloin ku siltä tuntuu.... harva juniori muutes ottaa rawina jk200 pp150 mn250 jackadpainile tiedoksi

Tiedän varsin hyvin, että harva juniori ottaa tuollaisia rautoja. Voisitko kuitenkin selventää miten tämä tietoisku liittyy aiheeseen?

Oneofus sanoi:

Onhan tästä Varalahdesta ollut puhetta...

Jossain haastattelussa se itse kertoi tuloksistaan; Kyykystä 4 x 260-270, en sitten tiedä syvyydestä tai käytetyistä varusteista. Penkki 190 kg, 200 oli ollut tavoitteena, mutta ei kuulemma mennyt millään. Maastavedosta ei tainnut mainita, mutta tuskin 300 kg:a sai koskaan. Kisoissa ainakin oli aina huonoimpia maastavetäjiä.

Eli aika vaatimattomasti, mutta rekanvedoissa, farmikävelyissä ja lastauksissa aikanaan maailman paras.

Padelle kiitos Varalahden tuloksien muistamisesta. Yritinkin jo etsiä niitä netistä. Löysin vain pituuden 6 jalkaa 9 tuumaa. (kai noin 206 cm, ei ole nyt tarkkaa muuntokerrointa tässä) Miehen kuvaakaan ei löytynyt millään.

World´s Strongest Man competition 1995,
The Bahamas
1. Magnus Ver Magnusson
2. Gerrit Badenhorst
3. Marko Varalahti
4. Heinz Ollesch
5. Flemming Rasmussen
6. Gary Taylor
7. Phil Martin
8. Wayne Price
9. Joe Onosai
10.Magnus Samuelsson

Ko. kisassa oli voittanut kaksi lajia, juuri nuo mainitsemasi vahvat lajit, farmikävelyn ja lastauksen, muistaakseni. Kovassa seurassa on pärjännyt.

Vähän :offtopic: , mut eikös Varalahden kilpailu ura loppunut aika lyhyeen just selkävaivojen takia??

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom