Perse kuntoon

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja T0Bey
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Olen käynyt salilla n. 2 vuotta, mutta en ole saanut persettä kuntoon.
Mitä hyviä liikkeitä löytyy sen treenaamiseen?

yhden jalan prässi ottaa vissiin pyllyyn.

Oikeassa olet, yhden jalan prässi tuntuu kyllä nimenomaan perseessä todella hyvin treeniä seuraavana päivänä. Kyykky sumotyylillä eli jalat leveällä ottaa myös eri tavalla pakaroihin kuin se normi kapean stancen body-kyykky - jota itse suosin, koska perse työntyy jo nyt ihan tarpeeksi ulos.

Sitten on tietenkin näitä lukemattomia "naisten liikkeitä", joita ei ehkä karun äijän kannata lähteä vääntämään, voi meinaan herättää epäluuloja. Flexissä vai oliko se M&F oli juttua juuri, jossa kerrottiin että miesten kannattaisi ottaa pakaroiden treenaamisessa oppia naisilta, jotka sinne osastoon ovat panostaneet jo vuosikaudet ;)

Siinä tais tulla aika pitkälle tuo punttiliikkeiden kirjo. Ei pidä unohtaa myöskään juoksua, mikä on ehdotonta eliittiä perseenmuokkauksessa - etenkin raskaassa maastossa, jossa paljon mäkiä. Ennen punttihommia tuli juostua aika pitkälle 3 kertaa viikossa tunnin lenkkejä, joista peruna sitten tämä ylimääräinen lisäpaino persiissä. Puntin oheen kuitenkin tietenkin lyhyitä, nopeita vajaan puolen tunnin juoksuja kannattaa tehdä eikä mitään tunnin suoritteita.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Mä oon omaa pyllyä treenannut pääosin kyykyllä, hackilla ja prässillä kahdella sekä yhdellä jalalla, sekä askelkyykkykävelyllä joka ottaa todella reippaasti hanuriin. Seuraavana päivänä itkettää istuminenkin.

Hirveesti ei noista "akkojen liikkeistä" ole kokemusta, mutta yllä mainitut ovat tulosta tuoneet.

Itseäni lähinnä pelottaa se kun perse tuntuu ottavan hittiä joka toisesta liikkeestä niin kohta se kasvaa ohi muista :jahas: Lähinnä leveämpi kyykky, mave ja sjmv.

Kaikki yhdellä jalalla tehtävät liikkeet ottaa perseeseen vähän liikaakin. Niitä kun teet niin eiköhän pakarat räjähdä kunnolla kasvuun.

Itseäni lähinnä pelottaa se kun perse tuntuu ottavan hittiä joka toisesta liikkeestä niin kohta se kasvaa ohi muista :jahas:.
Prässi, hack, etykyykky ja ojennukset. Kaikki mahdollisimman kapealla asennolla mieluiten jalat yhdessä. Noilla siis nimenomaan sitä rasitusta perseeltä pois.

Itellä ainaki on perse kehittyni ihan kivasti jalkojen mukana tekemällä kyykkyä, prässiä, mavea ja sjmavea. Ja kyykyssä takakyykky ottaa enemmän takapuoleen ku etukyykky..

Itelläni ottaa mave hyvin pakaroihin, varsinkin jos on tehnyt kyykyn edellisenä päivänä ja sitten kun alkaa mavea vääntämään niin tuntuu, että perse repeää. Perseeni omaa vaan sen verran paksut pehmusteet, että en pahemmin osaa kommentoida lihasten muotoa :<

Jalat leveälle kyykkyliikkeissä ja ihan pohjista. Mitä syvemmälle liikkeissä mennään, sitä enemmän perse työskentelee.

bulgarialainen kyykky on hanurille kans kova liike. Ei eroa paljoa askelkyykystä tai yhdenjalan kyykystä, mutta itse tykkään tosta :)

Mä ainakin saan askelkyykyn smithillä kaikkein parhaiten ottamaan pyllyyn. Tosin mulla on kyl vähän tällanen treeniä liian hyvin vastaanottava takamus muutenkin. Mut toi on tosiaan hyvä. Kyykyt vähän leveämmällä asennolla pohjaan ottaa myös toki hyvin, kuten onkin mainittu. Ei siin mitään erikoiskikkailuja tarvi. :) Mut se painonnostotyylinen kyykky ei ehkä oo suotuisin tota takamusta aatellen, menee enempi reisille, et voi kokeilla vaihtelua siihen just vaikka leventämällä jalkojen asentoa, pitäis alkaa tuntumaan pyllyski. (en kyl tiedä ootko sillälail kyykänny ees, mut joku toinen mainitsi sen, niin tuli mieleen)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom