(Perinnöllinen) hiustenlähtö

Roinapuolella hiustenkähdöstä onkin jo juttua ollut, mutta kiinnostaisi tietää onko porukka saanut todella apua erilaisista lääkkeistä tai muista valmisteista joita kyseisen vaivan hoitamiseksi on nykyisin tarjolla. Erityisesti käyttökokemukset esim. Propecia, Porscar, Rogaine yms. kiinnostaa!!

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Originally posted by BFL2002
Roinapuolella hiustenkähdöstä onkin jo juttua ollut, mutta kiinnostaisi tietää onko porukka saanut todella apua erilaisista lääkkeistä tai muista valmisteista joita kyseisen vaivan hoitamiseksi on nykyisin tarjolla. Erityisesti käyttökokemukset esim. Propecia, Porscar, Rogaine yms. kiinnostaa!!

Proscar tai Gefina 5 mg + pill splitter

Paras laake hiustenlahtoon on leikata loputkin pois ja menna salille kasvamaan isoksi niin kukaan ei valita enaa niista hiuksista.

Omilta pikkuveljilta jo paalaki paistaa mutta ite oon valttanyt moisen kohtalon... Kuulemma jos hiukset pysyy paassa 30 vuotiaaksi saa niista nauttia viela 20 vuotta ennenku alkaa seuraava karsinta, nain sanoi parturini. Toivottavasti on oikeessa :)

Originally posted by boyracer
Paras laake hiustenlahtoon on leikata loputkin pois ja menna salille kasvamaan isoksi niin kukaan ei valita enaa niista hiuksista.

Juu näin on. Mulla on jo muutaman vuoden ruvennut sisäkumi paistaan päässä, aikani kuuntelin vittuilua mutta nykyään on about millin sänki. Isoksi tuloa vasta yritellään...

Originally posted by tinde5
Juu näin on. Mulla on jo muutaman vuoden ruvennut sisäkumi paistaan päässä, aikani kuuntelin vittuilua mutta nykyään on about millin sänki. Isoksi tuloa vasta yritellään...
Kaljuksi tulo oli 100% selvää samantien kun bilsassa opetettiin geenien alkeita. Kerran viikossa koneella 4mm sänki ja eipähän kulu rahaa ja aikaa parturissa ravaamiseen. Miinuksena ei tule naiset esim. rafloissa ehdottelemaan mitään mutta eipä tuo haittaa kun on toistaiseksi ainakin vaimolle kelvannut sänkipäänäkin :thumbs:.

Aina tapa välttää kaljuuntuminen on kastrointi ennen murrosikää. Joo ja ennenaikainen kuolema, jos joku haluaa saivarrella.

Originally posted by Dopey
Kaljuksi tulo oli 100% selvää samantien kun bilsassa opetettiin geenien alkeita. Kerran viikossa koneella 4mm sänki ja eipähän kulu rahaa ja aikaa parturissa ravaamiseen. Miinuksena ei tule naiset esim. rafloissa ehdottelemaan mitään mutta eipä tuo haittaa kun on toistaiseksi ainakin vaimolle kelvannut sänkipäänäkin :thumbs:.

No, meikäläinen on sinkku ja olen höyläilly pääni kaljuks jo parin vuoden ajan. Naiset on ainakin täällä päin enemmänkin innoissaan kaljusta päästä ja lähestymisiä tulee joka kerta kun olen baarissa. Tosin monesti mainitaan et siististi trimmattu parta kaljun kanssa on just se yhdistelmä mikä sytyttää...Enää ei tarvitse edes selitellä, että kaljun pään motiivina ei oo mikään ideologia.

Eli reippaasti vaan tukka zeniittiin, jos ei enää kasva kunnolla.

4 mm ei tosiaankaan ole kalju, höyläämisenkin jälkeen näkyy hiusrajat.

Lyhyttä sänkee vaan kehiin. Itellä nousee hiusraja ohimolta ja nykyää oon jo ihan sinut asian kanssa, vaikka se aikoinaan kun olin n.20v olikin kova isku. Nyt jokunen vuosi menny eikä homma häiritse yhtään. Aivan kaljuksi en päätäni ajele vaan jätän pienen sängen josta kyllä selvästi näkee kaljuuntumiseni. BFL2002:lle vielä sen verran, että elä hyvä mies ala ton homman kanssa stressaamaan ja sitten kun hiustenlähtö selvästi näkyy niin ei mitään naurettavia "peittelykampauksia". :thumbs:

ps. noista lääkkeistä ei oo kokemuksia, mutta eikös noihin uppoo jo vähintään salimaksujen ja protskujen verran rahaa per/kk?

Originally posted by Calle
Lyhyttä sänkee vaan kehiin. Itellä nousee hiusraja ohimolta ja nykyää oon jo ihan sinut asian kanssa, vaikka se aikoinaan kun olin n.20v olikin kova isku. Nyt jokunen vuosi menny eikä homma häiritse yhtään. Aivan kaljuksi en päätäni ajele vaan jätän pienen sängen josta kyllä selvästi näkee kaljuuntumiseni. BFL2002:lle vielä sen verran, että elä hyvä mies ala ton homman kanssa stressaamaan ja sitten kun hiustenlähtö selvästi näkyy niin ei mitään naurettavia "peittelykampauksia". :thumbs:

ps. noista lääkkeistä ei oo kokemuksia, mutta eikös noihin uppoo jo vähintään salimaksujen ja protskujen verran rahaa per/kk?

Niinkai se on, käy vaan kovasti itsetunnon päälle 22-vuotiaana. Mutta jos tukka alkaa kovasti lähtemään niin "last hope" tyyliä ei varmasti tule, sen voin luvata.

Rahalla ei sinänsä ole väliä jos lääke toimii, mutta periaattesta ei taas viitsi Propeciasta maksaa moninkertaista hintaa.

Originally posted by Aku-A
4 mm ei tosiaankaan ole kalju, höyläämisenkin jälkeen näkyy hiusrajat.

Eipä sitä kaljua yleensä sen takia ajetakkaan, että yrittäis peittää tilannetta. Se on vaan siinä vaiheessa hyväksyttävä, että muu kampaus näyttää hölmöltä. Kaljuksi ajeltu pää kertoo enemmänkin, että on sinut kaljuuntumisensa kanssa.

Sitäpaitsi kalju on aivan törkeen helppohoitonen, eipä tarvii aamulla kattella peilíin et onks tukka hyvin...

TIedän tunteen, kun rupeaa nuorena tukkaa lähtemään. Itse olin 17-vuotias, kun havaitsin karvoituksen harvenevan. Siis päälaelta... Lääkäri tarjosi avuksi lähinnä naishormonia sisältävää lääkekuuria, jonka kyllä sitten jätin ottamatta. Muutenkin siinä iässä on hormonitoiminta vielä jonkin verran hakusessa, puhumattakaan mitä tuo lääke olisi vielä tehnyt.

Isäni ja hänen kaksi veljeään ovat kaikki enemmän tai vähemmän menettäneet hiuksiaan. Vanhin veljeksistä 50-vuotiaana, isäni 40-v ja nuorin veljeksistä 30-vuotiaana. Itse noudatin luonnollisesti samaa sääntöä ja aloitin tukan menettämisen jo alle parikymppisenä. Mahdollisilla omilla poikalapsilla onkin sitten tämän mukaan nappi paljaana alta kymmenen ikäisinä:D .

Nykyinen hiustyyli onkin se "ainoa oikea". Ei paljoa yli 4mm ole ollut hiuksia päässä useampaan vuoteen. Pipo kyllä lämmittää sitten talvella. Eihän järki ja hiukset samaan päähän mahdu.
Jännä huomata kaljujen ja muutenkin lyhyiden hiusten yleistyminen. Silloin vuosituhannen alussa olin vielä marginaaliryhmää, nykyään joka toisella tuntuu olevan kalju. Eipähän enää tarvitse selitellä omaa ideologiaansa (ei siis mitään sympatiota rasismiin tms.).

Vielä rohkaisua kaikille hiustenlähdön kanssa painiville. Ei ne hiukset miestä tee, kaikki vaan pois. Kalju on seksikästä! Toivottavasti ;)

Originally posted by Cannon
Kaljuksi ajeltu pää kertoo enemmänkin, että on sinut kaljuuntumisensa kanssa.

Jep jep. Tulee mieleen Andre Agassi jolla oli takavuosina törkeän pitkät hiukset ja nyt tämä tennistähti on ihan cool kaljutukkana. Pelikin kulkee eli ei muuta kuin tukka pois vaan :thumbs:

Originally posted by Taha
Aina tapa välttää kaljuuntuminen on kastrointi ennen murrosikää. Joo ja ennenaikainen kuolema, jos joku haluaa saivarrella.

No sullahan tuo olisi hei vielä mahdollistakin. :david:

Omilta pikkuveljilta jo paalaki paistaa mutta ite oon valttanyt moisen kohtalon... Kuulemma jos hiukset pysyy paassa 30 vuotiaaksi saa niista nauttia viela 20 vuotta ennenku alkaa seuraava karsinta, nain sanoi parturini. Toivottavasti on oikeessa :)

Paskaa puhuu parturisi :D

Lohduttelee vaan.

Eppäilen vahvasti, että teikäläisen tapauksessa on kyseessä postimies! Tai sitten veljellä...:lol2:

Eppäilen vahvasti, että teikäläisen tapauksessa on kyseessä postimies! Tai sitten veljellä...

No se oiskin kylla uutinen! Vaan enpa taida mihinkaan DNA testeihin menna... Isan puolella ei oo tainnut ikina koskaan kellaan miespuolisella henkilolla olla kaljua, aidin puolelta parillakin. Jospa oon vaan saanut hiusgeenit paremmalta puolelta? :)

No se oiskin kylla uutinen! Vaan enpa taida mihinkaan DNA testeihin menna... Isan puolella ei oo tainnut ikina koskaan kellaan miespuolisella henkilolla olla kaljua, aidin puolelta parillakin. Jospa oon vaan saanut hiusgeenit paremmalta puolelta? :)

Kaljuuteen vaikuttaa enemmän geenit äidin puolelta. Tällaisen väitteen olen monesti kuullut.

Tässä kaljuuntumisessa on sellainen huvittava seikka, että moni ei edes huomaa asiaa. Siis sitä kun ohimolahdekkeet alkaa nousta ylemmäs. Kun erehdyt huomauttamaan asiasta ohimennen hyvä ettei turpaan tule :lol2:

Siksi lähestymistapani on nykyään : *Röhö-naurua*+"sähän jäbä kaljuunnut ja vauhdilla".

Nautintoa parhaimmillaan :D

Itse aloin kaljuuntua 17-vuotiaana. Mutta vasta 21-vuotiaana se alkoi näkyä selvemmin.

Ja nyt höylätään 2 krt vko ja parta saa olla siistittynä.

Originally posted by MissFlightattendant
No sullahan tuo olisi hei vielä mahdollistakin. :david:

Murrosikä on jo ohitettu, mutta Miss-Voithan-sä-tulla-katsastaan-mut-vaikka-tuossa-joulun-alla (missä :kuvia: ) on ilmeisesti jättänyt bilsan tunnit väliin.

"Miestyyppinen kaljuuntuminen riippuu perintötekijöistä ja dihydrotestosteroni (=DHT)-nimisen hormonin vaikutuksesta hiustupissa. DHT-hormonia syntyy hiuspohjassa testosteroni-nimisestä miessukuhormonista, jota esiintyy sekä naisilla että miehillä. Miestyyppisessä kaljuuntumisessa on DHT-pitoisuudet kohonneet hiuspohjan alueilla, mistä hiukset lähtevät."

Ai mistä miessukuhormoni tulee? Kysy valmentajaltasi.

Hei mitä te kundit oikeen ressaatte...??Meikäläisen ja hyvin monen muun pimun mielestä miehen PITÄÄ olla kalju!Ei todellakaan kannata murehtia...

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom