(Perinnöllinen) hiustenlähtö

En tiedä mitä tekisi, tai siis kummanko valitsisi. Finasteridi 1mg ja taistelu kaljuuntumista vastaan, vai kaikki pois loppuelämäksi. Kettumainen valinta. Iso juttu mulle. Arka paikka. Harmittaa kovasti, kun sisuskumi on alkanut kurkkimaan.

Hajanaisia ajatuksia. Olen 43v. Ei ole olleenkaan tavatonta, että mun ikäisellä rupee tukka lähtemään. Joillakin alkaa jo reilu parikymppisenä, toisilla pysyy hautaan saakka. Jos saisin valita, kuuluisin tuohon jälkimmäiseen ryhmään. Koen olevani ikäisekseni nuorekas ja mulle olisi ihan katastrofi, jos mun pää olisi mallia uimalakki. Ei saakeli. Ei mun juttu. Juipista tulisi ihan vanhan äijän näköinen. Joillekin kaljuuntuminen sopii paremmin, eikä pahemmin edes häiritse ulkonäköä, siis mun mielestäni. Jokaisella varmaan oma näkemys asiaan.

Mulla on nyt siis kaksi vaihtoehtoa joista pitää valita.

1. Kaikki pois ja sama malli föevör. Ei huono vaihtoehto, mutta mieluummin pitäisin hiukset päässä. Mulla on usein ollutkin kalju/niin lyhyt kuin koneella saa ja sopii ihan ok. Päänmalli on normaalin pyöreä jne. Ongelmaksi tulee vaan se, että jos sisuskumi tulee esiin oikein kunnolla, on pää ajettava ja höylättävä 1-2krt /vko sit loppu elämä, sillä omistan melko tummat & paksut hiukset ja tulisi just semmonen uimalakkimalli rumasti esiin.

2. Lekuri kirjoitti mulle kesällä Finasteri 1mg reseptin. En ole vielä sitä käynyt ostamassa ja tässä pohdinkin, aloitanko sitä? Onko teillä millaisia kokemuksia siitä? Lähinnä haittavaikutukset, jos selllaisia on, kiinnostaa. Kuulemma saattaa vaikuttaa libidoon, erektioon, mielenterveyteen, gynoihin jne. Pitääkö paikkansa? Kertokaa ihmeessä.

Joo joo, tiedän, maailmassa on isompiakin murheita, ikääntyminen ja kaljuuntuminen on luonnollista jne. Tämä nyt on mulle vaan melko kiusallinen ja arka juttu. Tykkään mielummin pitää päässäni keesiä kuin kranssia. Elämäni aikana olenkin kikkaillut hiusten kanssa vaikka miten, värjännyt, pitänyt irokeesia jne. En tiijjä sanokaa te jotain mielipiteitä ja hyviä pointteja. Kuten kuvista näkee, kaljuuntuminen on ehkä vielä pysäytettävissä.
72925975_753127741805937_8565102096116875264_n.jpg

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
(Kirjoitin ja postasin jo aiheesta, mutta se katosi jonnekin, taisin ite möhliä jotenkin)

Avautuminen kaljuuntumisesta.

Mulla on ruvennut hiukset lähtemään. Ei mitenkään mahottoman pahasti VIELÄ, mutta selkeää hiustenlähtöä havaittavissa. Tää on mulle kova paikka. Ketuttaa. Tiedän, että se on ihan luonnollinen ikääntymiseen liittyvä juttu. Joillakin alkaa harvenemaan jo parikymppisenä, joillakin pysyy hautaan saakka. Tiedän myös sen, että maailmassa on isompiakin murheita, mutta mua ketuttaa tämä niin kovasti. Oon elämäni aikana ehtinyt kokeilemaan vaikka minkälaisia kampauksia, värjäillyt ja kaikkea. Sisuskumimalli, ei ole mun juttu. Ei todellakaan. Joillakin se taas ei ole niinkään häiritsevä, tai silmiin pistävä. Joillekin melkeimpä sopii sellainen. Olen miettinyt vaihtoehtoja, plussia ja miinuksia.

1. Taistelu kaljuuntumista vastaan Finasteridin avulla. Lekuri kirjoitti mulle reseptin joskus kesällä, mutta en ole vielä hakenut ja mietinnässä on haenko vai en. Millaisia kokemuksia teillä on kyseisestä aineesta? Olen kuullut ja lukenut kauhujuttuja libidon heikkenemisestä, erektiohäiriöistä ja vissiin häiritsee punttitouhujakin jollain tasolla? Pysäyttääkö se hiusten lähdön? Kasvattaako uutta tilalle?

2. Kaikki pois. Ei sinänsä paha ja onhan mulla kalju ollutkin monesti. Ei höylätty, vaan koneella ajettu. Päänmuoto on sellainen, että sopii ihan hyvin. Ongelmaksi tulisi vaan se, että sitten kun ajan kuluessa sisuskumi paistaa oikein huolella, niin joutuisin höyläämään monta kertaa viikossa, koska mulla on sen verran tumma ja paksu tukka. Tämä operaatio 2-3 krt/vko loppuelämän ajan. Ei oikein kiinnostaisi.

Kuten sanoin, maailmassa on isompiakin murheita, mutta omalla kohdallani tämä on iso, kiusallinen ja kaikinpuolin ikävä juttu. En tiedä mitä tekisi. Heittäkääs jotain vinkkiä ja ennen kaikkea käyttökokemuksia tuosta Finasterisistä.

Liitteet

• hiukset.jpg
    hiukset.jpg
    175,4 KB · Katsottu: 348
Mä oon funtsinu niin, että jos hiustenlähtöön olisi toimivia lääkkeitä tai käärmeöljyjä, niin miksi myös rikkaat kärsivät vaivasta? Wayne Rooney tais käydä istuttamassa uusia karvoja päähänsä..

Eikö monet rikkaat käykin istuttamassa hiuksia päähänsä. Sen enempää en kyllä tiedä prosessista ja miten ne sitten pysyy päässä. Itse myös kärsin hiusten vetäytymisestä (mikkihiiren korvat), mutta ei ihan hirvestä ole jaksannut kiinnostaa. :unsure:

Jos te ette kelpaa toisille hieman vähemmillä hiuksilla niin ne ihmiset ei ole teitä varten.

Älkää nyt jumankauta ottako tuollaisesta asiasta stressiä, ymmärrän kyllä pointin kun itsellä otsa karannut ja päällä sisäkumi paistaa mutta olen pitkään vetänyt koneella niin lyhyeksi kuin saa ja sillä siisti.
Sen verran kauneusmurhetta mullakin on että pari ikävää luomea siellä kuontalon alla ja hieman haittaa sitä koneella ajoakin niin ajattelin käydä poistattamassa ne.

Tutkijat löysivät uuden syyn kaljuuntumiseen – oletko tullut ajatelleeksi tätä?

Tutkimuksen mukaan alle 10 mikrometrin kokoiset pienhiukkaset ja dieselhiukkaset laskivat hiusten kasvusta vastaavien proteiinien pitoisuuksia. Mitä suurempi altistus pienhiukkasille oli, sitä enemmän oli havaittavissa näiden proteiinien vähenemistä.

Ysikytluvulla ja millenniumin alussa kovat jätkät kulki ilman pipoa. Kuten allekirjoittanutkin. Hiukkaset vei hiukset. Nykyään ei enää, koska kaikilla on talvella pipo, isolla osalla kesälläkin ja dieselit vihreiden kieltolistalla.

Mullahan ei ole hiuksia kuin sivuilla, ja otsalla pieni hurmauskiehkura. En ole nähnyt vaivaa tästä, päinvastoin tykkään. Mutta olenkin sitonut loputtoman itseluottamuksen aina suureen penikseen.

Yli puoli vuotta mietin asiaa, en toki päivittäin, mutta aina välillä. Nyt sitten tein ratkaisun ja kävin apteekissa. Saas kattoo nyt tapahtuuko mittee. Finasteridin pitäisi olla tehokkain tutkittu lääke, tähän kiusalliseen vaivaan. Toisille kiusallinen, toisille ei, mulle todellakin.

Lekuri oli aikoinaan juonessa mukana ja kirjoitti reseptin jotenkin kikkaillen. Muistaakseni sanat: sairauden hoitoon tms. teki sen, että pillerit sai kela-korvauksen piiriin. Ite pitää pilkkoa 5mg tabu neljään osaan.

Raportoin asiasta muutaman kuukauden päästä, sikäli mikäli jotain raportoitavaa on...

Kyselen taas, että onko täällä porukat tuota testannet ja oliko mitään vaikutusta?

Liitteet

• IMG_20200204_200700.jpg
    IMG_20200204_200700.jpg
    135,5 KB · Katsottu: 258
  • IMG_20200204_200742.jpg
    IMG_20200204_200742.jpg
    166 KB · Katsottu: 252
  • IMG_20200204_200850.jpg
    IMG_20200204_200850.jpg
    154,2 KB · Katsottu: 223
  • IMG_20200204_201053.jpg
    IMG_20200204_201053.jpg
    141,5 KB · Katsottu: 235
Ei oo kokemusta, mut kuontalo harvenee hyvää tahtia täälläkin, ni raportoi toki toimivuudesta, jos jaksat! Mieluusti pitäisin hiukset, mut toisaalta uimalakki on ultimaattinen alfakampaus.

On itsellä ohimoilta jo luonnostaan korkeahko hiusraja noussut jonkin verran viimeisen neljän vuoden aikana vaikka 30v tulee "vasta" pian mittariin. Hormonaalisilla tekijöillä lienee ollut ainakin merkittävä osuus tuossa. Kenties sama muutenkin olis tapahtunu mutta ehkä vuosikymmen myöhemmin? Eipä tässä jaksa hirveästi vastaan taistella vaikka hiukset haluais pitää ja tällä menolla ne lähtee kyllä keski-ikään mennessä. Mutta sanoisin, että tuosta huolimatta tekisin saman uudelleen, koska treenaaminen oli välillä 100% elämänsisältö minulle ja todennäköisesti olisin aikanaan ajautunut totaalisen väärille raiteille elämässäni, jos en olisi pystynyt siihen aikaan kehittävää treenaamista enää harjoittamaan. Ei tässä mitään nuoria poikia enää olla, niin sinänsä helpohko hyväksyä.

(Kirjoitin ja postasin jo aiheesta, mutta se katosi jonnekin, taisin ite möhliä jotenkin)

Avautuminen kaljuuntumisesta.

Mulla on ruvennut hiukset lähtemään. Ei mitenkään mahottoman pahasti VIELÄ, mutta selkeää hiustenlähtöä havaittavissa. Tää on mulle kova paikka. Ketuttaa. Tiedän, että se on ihan luonnollinen ikääntymiseen liittyvä juttu. Joillakin alkaa harvenemaan jo parikymppisenä, joillakin pysyy hautaan saakka. Tiedän myös sen, että maailmassa on isompiakin murheita, mutta mua ketuttaa tämä niin kovasti. Oon elämäni aikana ehtinyt kokeilemaan vaikka minkälaisia kampauksia, värjäillyt ja kaikkea. Sisuskumimalli, ei ole mun juttu. Ei todellakaan. Joillakin se taas ei ole niinkään häiritsevä, tai silmiin pistävä. Joillekin melkeimpä sopii sellainen. Olen miettinyt vaihtoehtoja, plussia ja miinuksia.

1. Taistelu kaljuuntumista vastaan Finasteridin avulla. Lekuri kirjoitti mulle reseptin joskus kesällä, mutta en ole vielä hakenut ja mietinnässä on haenko vai en. Millaisia kokemuksia teillä on kyseisestä aineesta? Olen kuullut ja lukenut kauhujuttuja libidon heikkenemisestä, erektiohäiriöistä ja vissiin häiritsee punttitouhujakin jollain tasolla? Pysäyttääkö se hiusten lähdön? Kasvattaako uutta tilalle?

2. Kaikki pois. Ei sinänsä paha ja onhan mulla kalju ollutkin monesti. Ei höylätty, vaan koneella ajettu. Päänmuoto on sellainen, että sopii ihan hyvin. Ongelmaksi tulisi vaan se, että sitten kun ajan kuluessa sisuskumi paistaa oikein huolella, niin joutuisin höyläämään monta kertaa viikossa, koska mulla on sen verran tumma ja paksu tukka. Tämä operaatio 2-3 krt/vko loppuelämän ajan. Ei oikein kiinnostaisi.

Kuten sanoin, maailmassa on isompiakin murheita, mutta omalla kohdallani tämä on iso, kiusallinen ja kaikinpuolin ikävä juttu. En tiedä mitä tekisi. Heittäkääs jotain vinkkiä ja ennen kaikkea käyttökokemuksia tuosta Finasterisistä.

Hei tähän niin älä nyt sitten sillä taika lääkkeellä enää irokeesiä kasvata! Omasta mielestä klamydian laulajan tukkatyyli alkaa olemaan niin 2000 lukua.
Itsellä tukka kasvaa, hiusraja on vaan ihmeellisen vino ja kun on noin yli puolet elämästäni ollut kaljuna vapaasta tahdosta niin ei sitä edes osaisi ajatella mitään hiusgeeli tukkatyyliä.

Kyllä se tukka lähtee jos on lähteekseen... edelleen, itsetunto on muustakin kiinni.

En sanoisi, että kyse on itsetunnosta. Uimalakki olisi vaan ruma / ei mun suosikki.
Hei tähän niin älä nyt sitten sillä taika lääkkeellä enää irokeesiä kasvata! Omasta mielestä klamydian laulajan tukkatyyli alkaa olemaan niin 2000 lukua.
Kasvattaisin toki, sillä mä olen wanhanaikainen ja punk(rock) on mun juttuni. En vaan työni puolesta viiti pitää värikästä keesiä. 100 kiloinen vanhainkodin yöhoitaja on jo tarpeeksi pelottava näky vanhuksille jo ilman keesiäkin 😁

Mutta joo, raportoin kyllä aikanaan lääkkeen toimivuudesta ja mahdollisista sivareista. Täytyy varmaan ottaa muutama kuva lähtötilanteesta. Helppo sitten seurata mitä tapahtuu, jos ylipäätään mitään tapahtuu.

Sinänsä voisin kasvattaa Juice-ponnarin, mutta kun helvetillisen hilseilyn takia pidettävä tuo munkkiosuuskin lyhyenä.

Paljonkohan se laser-polttelu koko päälle maksaisi?

Mulla alkoi tukka pudota jo ennen kaksikymppisiä. Nyttemmin kun homma alkaa mennä total lossiksi, olen ajatellut liimattavaa peruukkia. Niitä saa kiinasta reilulla huntilla ja ne pysyvät useita päiviä - viikon kertaliimauksella.

Topical finasteride+rogaine. Googlettakaa. Youtubesta löytyy videoita. Toimii hyvin ilman pikkuveljen surkastumista. Menee vereen vain 205

Wishistä ku tilaa, ni saa varmaa helvetin hienon! :LOL:

Haha, joo. Niillä ei tee mitään, vaan puhun ihan oikeista hiuksista tehdyistä male toupeeista. Pari kaveria käyttää noita eikä kukaan ole vielä tähän mennessä arvannut että fleda on feikki.

Peruukissa on sekin etu että niitä voi hommata erilaisia ja vaihtaa hiustyyliä, ja ennen kaikkea tukan saa pois silloin kun ei tartte näyttää hyvältä eli nukkuessa, kotona lorviessa, treeneissä, saunassa, jne...

Viimeksi muokattu:
Yli puoli vuotta mietin asiaa, en toki päivittäin, mutta aina välillä. Nyt sitten tein ratkaisun ja kävin apteekissa. Saas kattoo nyt tapahtuuko mittee. Finasteridin pitäisi olla tehokkain tutkittu lääke, tähän kiusalliseen vaivaan. Toisille kiusallinen, toisille ei, mulle todellakin.

Lekuri oli aikoinaan juonessa mukana ja kirjoitti reseptin jotenkin kikkaillen. Muistaakseni sanat: sairauden hoitoon tms. teki sen, että pillerit sai kela-korvauksen piiriin. Ite pitää pilkkoa 5mg tabu neljään osaan.

Raportoin asiasta muutaman kuukauden päästä, sikäli mikäli jotain raportoitavaa on...

Kyselen taas, että onko täällä porukat tuota testannet ja oliko mitään vaikutusta?

Itellä tukka lähtenyt viimesen 3v aikana testosteroni korvaushoidon alettua. Ennen oli helvetin paksu ja nyt alkaa olla jo aika paha. Tai jos tähän pysähtyisi niin olisi vielä ok rajoissa. Ei vaan perkele ole uskaltanut tota finaa rueta syömään ja lukenut asiasta aika paljon. Virallinen kanta on että varsin harvinaisia on seksuaaliset sivarit, mutta sitten taas on tutkimuksia missä rotilla peniksen rakenteessa muutoksia. Tutkimuksia missä neurosteroidien määrässä muutoksia.

Jos rupean tota ottaa niin ajatellut että 5 mg tabu jaettuna 4 osaan eli 1,25 mg per osa ja se 2x viikossa eli keskimäärin 0,35 mg/ päivä. Nimittäin jo 0,2 mg annoksella päivässä saadaan lähes sama DHT väheneminen kuin 1 mg annoksella.

Itellä tukka lähtenyt viimesen 3v aikana testosteroni korvaushoidon alettua. Ennen oli helvetin paksu ja nyt alkaa olla jo aika paha. Tai jos tähän pysähtyisi niin olisi vielä ok rajoissa. Ei vaan perkele ole uskaltanut tota finaa rueta syömään ja lukenut asiasta aika paljon. Virallinen kanta on että varsin harvinaisia on seksuaaliset sivarit, mutta sitten taas on tutkimuksia missä rotilla peniksen rakenteessa muutoksia. Tutkimuksia missä neurosteroidien määrässä muutoksia.

Jos rupean tota ottaa niin ajatellut että 5 mg tabu jaettuna 4 osaan eli 1,25 mg per osa ja se 2x viikossa eli keskimäärin 0,35 mg/ päivä. Nimittäin jo 0,2 mg annoksella päivässä saadaan lähes sama DHT väheneminen kuin 1 mg annoksella.
Mahtaako sulla olla tuota yhtään kierrossa kahden vuorokauden kuluttua lääkkeen otosta vaikka ottaisit 5mg kerralla ? Pienellä vaivan näöllä tuon pillerin saa kahdeksaan osaan, toki siinäkin on noin 0,6mg vielä/annos.

Mahtaako sulla olla tuota yhtään kierrossa kahden vuorokauden kuluttua lääkkeen otosta vaikka ottaisit 5mg kerralla ? Pienellä vaivan näöllä tuon pillerin saa kahdeksaan osaan, toki siinäkin on noin 0,6mg vielä/annos.

On sitä supressioo ainakin veressä jälellä vielä viikon jälkeenkin vaik ite lääke onki poistunu.

Itse päätin äsken että en ala syömään finaa.

Tämä video vahvisti fiilistä että jätän väliin.

View: https://youtu.be/4D6mqMNdjhc

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom