hyvä toi ekin laittama laskuri ainakin itsellä menee kaikki liikkeet ihan oikein.. kai olen sitte just semmonen keskiverto tyyppi normaaleilla suhteilla
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Fabien sanoi:Puhtaasti mielenkiinnosta tuossa päivällä salilla pohdin, että paljonkohan mahtaisi penkistä nousta ykkösellä, jos nykyiset sarjat ovat 4x5 75kg:lla? Ei kai se ykkönen selviä kuin kokeilemalla joku kaunis päivä, mutta kai sitä nyt jotain osviittaa voisi saada? Itse arvion hypoteettisesti, että josko 85 voisi olla tämän hetken ykkönen?

eki000 sanoi:Joo helpointa on vaan kokeilla, että paljonko nousee.
Tällä laskurillakin voi kattoo, että paljonko teoriassa menis. Ei tämä tietenkään kaikilla pidä paikkaansa, mutta ainakin itellä menee penkkipainot suunnilleen tuon mukaan.
http://www.kalanen.fi/sarjapainolaskuri/?ex=5&reps1=1&weight1=100&reps2=&weight2=

Mara83 sanoi:Mulla menee silleen, et jos jollakin painolla saan kolmosen niin siihen 10kg lisää niin menee ykkönen. Esim. 120kgx3 -> 130kgx1
oliko tää vitsi vai ihan tosimielellä kirjotettu.. eikö toi nyt aika hyvin pidä paikkansa vaan 2 kilon heitto.. ei kai nyt mikään taulukko voi gramman tarkkuudella kertooLePale sanoi:Eipä pitänyt mulla paikkaansa mikään laskuri, ainakaan penkissä.
Nostan nyt 2x6x85kg mutta ykköstä testatessa ei menny 100kg vaikka laskuri ilmoitti mahdolliseksi maksimiksi 102kg.
Ihan perseestä tollaset ykköset taidan pysyä tossa 2x6 systeemissä. :jahas:
Eipä pitänyt mulla paikkaansa mikään laskuri, ainakaan penkissä.
Nostan nyt 2x6x85kg mutta ykköstä testatessa ei menny 100kg vaikka laskuri ilmoitti mahdolliseksi maksimiksi 102kg.
Ihan perseestä tollaset ykköset taidan pysyä tossa 2x6 systeemissä. :jahas:

neutraali sanoi:Maksimia saatte kehitettyä kun lykitte välillä kovemmilla painoilla esim 5x3(vaikka joka 3viikko) ja muuten noudatatte esim sitä 2x6. Jos aina lykkii jotain 6-10(tai vaikka aina sen 2x6)toistoa niin ei tietenkään se kehitä optimaalisesti sitä maksimi voimaa, muunnelkaa välillä ohjelmianne niin kyllä se ykkönenkin alkaa paremmin kulkemaan ja silloin laskurikin pitää paremmin kutinsa kun hermsto on paremmassa kuosissa![]()
.Ensimmäiset 2-3 sarjaa sillain ettei aivan naama irvessä tartte pukata sitten pari viimeistä sarjaa sillain että ne tulee tiukasti ja viimeisessä sarjassa ei haittaa vaikka ei tulis kuin kakkonen pääasia että saat tuntumaa isompiin rautoihin(muista että tämä tehdään vain joka 3-4viikko muuten paukkuu ylikunto). Kapeassa penassa teet normaali tuolla sun normaalisti systeemillä, toki välillä voit siinäkin käyttää kovempia rautoja jos siltä tuntuu, mutta tässä myös harvoin.Angel of Death sanoi:No mites noissa 3 toiston sarjoissa sitten tehdäänkö semmosella painolla, että menee just ja just vai varaa jonkun verran? Kun tossa 2x6:ssahan kuitenkin tehdään tiukkoja sarjoja (mitä itse käytän tällä hetkellä). Ja jos otan tommosen aina välillä niin teenkö saman myös kapeassa penkissä? Kieltämättä ois mukavampi saada vähän parempi maksimivoima.
neutraali sanoi:Ensimmäiset 2-3 sarjaa sillain ettei aivan naama irvessä tartte pukata sitten pari viimeistä sarjaa sillain että ne tulee tiukasti ja viimeisessä sarjassa ei haittaa vaikka ei tulis kuin kakkonen pääasia että saat tuntumaa isompiin rautoihin(muista että tämä tehdään vain joka 3-4viikko muuten paukkuu ylikunto). Kapeassa penassa teet normaali tuolla sun normaalisti systeemillä, toki välillä voit siinäkin käyttää kovempia rautoja jos siltä tuntuu, mutta tässä myös harvoin.
neutraali sanoi:Ensimmäiset 2-3 sarjaa sillain ettei aivan naama irvessä tartte pukata sitten pari viimeistä sarjaa sillain että ne tulee tiukasti ja viimeisessä sarjassa ei haittaa vaikka ei tulis kuin kakkonen pääasia että saat tuntumaa isompiin rautoihin(muista että tämä tehdään vain joka 3-4viikko muuten paukkuu ylikunto). Kapeassa penassa teet normaali tuolla sun normaalisti systeemillä, toki välillä voit siinäkin käyttää kovempia rautoja jos siltä tuntuu, mutta tässä myös harvoin.
Juu, normaalisti muut.Timba79 sanoi:Tällä systeemillä voisin minäkin ruveta tekemään. Kuulostaa paljon mukavammalta mitä ton kaikki penkkipunnerruksesta ketjun lankkuviritykset. Vois heti seuraavassa treenissä lykkiä noita kolmosia. Miten muuten muut rintaliikkeet tässä treenissä? Eli mun tapauksessa vinopenkki kp ja peck-deck, ihan normaalisti vaan pidempää sarjaa?
Lämmitelet ja kun lämmittelyissä nouset tarpeeksi ylös niin pukkaat 130-135kg ykkösen(riippu miltä tuntuu) ja kyllä sen perusteella jo tuntee että uskaltaako sitä 140kg kokeilla, jos 130-135kg tulee suht hyvin ylös niin kyllä sen 140kg voi laittaa, jos se ei mee niin ei sun kannata sitä 137,5kg edes yrittää, se on aivan sama onko se enari 135 vai 137,5. Sitten taas joskus myöhemmin kokeilet sen 140kg.Dreamer sanoi:Mieli tekisi kokeilla "3 isoa levyä per puoli" eli 140kg, mutta jos ei nousekaan niin sitten voimat ehtyy enkä saa edes 137.5kg...
neutraali sanoi:jos 130-135kg tulee suht hyvin ylös niin kyllä sen 140kg voi laittaa, jos se ei mee niin ei sun kannata sitä 137,5kg edes yrittää, se on aivan sama onko se enari 135 vai 137,5. Sitten taas joskus myöhemmin kokeilet sen 140kg.