Penkkitulos nousuun?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jone$i
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Hermotusta. Ja eikai kuitenkaan esim viikko: 6x4x100, 6x2x100, 6x5x100
kovin vähää verrattuna normaaleihin treeneihisi? 66 nostoa satasella, paljonko teet yleensä viikossa. Ja tosiaan jos nuo kuutosetkin näyttää liian helpolta, silloin sinulla on hermosto jo jumissa ja maksimi reilusti alempana kuin mihin voimaa olisi. Ja vielä kun tuo lähtee etenemään:
4x4x115, 6x2x100, 3x3x120 tuskin näyttää edes liian kevyeltä? Entä 2x2x127? Jos olet bodailutreeniä tehnyt pelkästään niin tuossa voit helposti nostaa kakkosia 130. Ja jos ohjelma sopii sinulle(=hermosto ei mene ylirasitukseen) niin 140 on vähintä mitä voit toivoa kuudessa viikossa ;)
Eikun kokeilemaan ja kuuntelemaan kroppaa.

e: Niin ja keskity kaaren hiomiseen tuossa kun tulee penkkiä niin useasti, se vaikuttaa tulokseen yllättävän paljon.

Day #1* Day #2* Day #3*
Week 1 100 6 sets of 2 reps 100 6 sets of 3 reps 100 6 sets of 2 reps
Week 2 100 6 sets of 4 reps 100 6 sets of 2 reps 100 6 sets of 5 reps
Week 3 100 6 sets of 2 reps 100 6 sets of 6 reps 100 6 sets of 2 reps
Week 4 106,25 5 sets of 5 reps 100 6 sets of 2 reps 112,5 4 sets of 4 reps
Week 5 100 6 sets of 2 reps 118,75 3 sets of 3 reps 100 6 sets of 2 reps
Week 6 125 2 sets of 2 reps 100 6 sets of 2 reps 131,25 You should be able to max at 105%!

Mä teen yleensä kahdesti viikossa penkin ja ne vedän ihan täyttä. 110kg-100kg sarjoja ja niin monta ku menee. Pitääkö tossa ohjelmassa tehdä jotain muitakin ojentaja/rintaliikkeitä? Vai pelkkä penkki? Pitää varmaan rueta kokeilee ohjelman mukaan ku omalla systeemillä kehitystä ei enää tapahdu. Kutoset 100kg:lla ei tuota ongelmia, niitä tuleekin tehtyä yleensä viidestä kymmeneen...

Suosittelisin että ensimmäisellä 6vkolla et tekisi mitään muuta rinnalle/ojentajille ja hartioillekkin tod. keyttä, itse en tee niitäkään ollenkaan.
Sen jälkeen katselemaan mikä sopii ja mikä ei.
Moni puhuu että tekee päälle rinnalle/ojentajille kevyitä liikkeitä ja pystypunnerrukset tms. hiukan normaalia kevyempänä, itselle ei sopinut edes kevyet sarjat päälle vaan heti vetää yli. Ja myös tekisin ekan kierron ihan noilla oikeilla painoilla, sitten seuraavaksi jos/kun kokeilee niin tietääkin jo paljon enemmän mitä voi ja kannattaa tehdä.
esim. itse teen noita kakkosia nousevasti pienillä korotuksilla(à 2,5kg) niin saa vähän vaihtelua. Toinen mikä on pitänyt mieltä virkeänä on "sarjojen yhdistäminen" eli esim 6x5 treenissä saatan tehdä 2x5 1x15 1x5 jos olen varma että se menee. Eihän tuo ihan suositeltavaa ole, mutta kun tiedän ettei siitä ole mitään haittaa niin saa kivasti vaihtelua ja vähän kuvaa siitä missä menee. Toinen mukava on noita kakkosia mennä ylöspäin ja yllättyä mihin pystyy.

Kehon kuuntelu on tällaisissa ohjelmissa se avain.

Eikun kokeilemaan mitä/miten tapahtuu! :thumbs:

Ei hitto ku toi tuntuu kevyeltä. Tein 8 kahden sarjaa 100kg:lla ja lisäks vielä vinopenkkiä, dippiä ja käsipainoilla penkissä. + rintalihaksia kahdessa eri koneessa. :wtf:
Eilen tein eikä tunnu missään, tänään ois selkäpäivä...Kuinka kevyeltä treenien pitää tuntua, ku mulla on sellanen tunne että mä lopetan treenin kesken jos ton mukaan mennään. Pitäs nyt vähän edes väsymystä tuntea vai olenko ihan hakoteilä?

Ei hitto ku toi tuntuu kevyeltä. Tein 8 kahden sarjaa 100kg:lla ja lisäks vielä vinopenkkiä, dippiä ja käsipainoilla penkissä. + rintalihaksia kahdessa eri koneessa. :wtf:
Eilen tein eikä tunnu missään, tänään ois selkäpäivä...Kuinka kevyeltä treenien pitää tuntua, ku mulla on sellanen tunne että mä lopetan treenin kesken jos ton mukaan mennään. Pitäs nyt vähän edes väsymystä tuntea vai olenko ihan hakoteilä?

Ei niiden 6x2x80% ole tarkoituskaan olla raskaita tai tuntua seuraavana päivänä, ei se väsymys tai kipeät lihakset mikään välttämättömyys ole sille, että treeni toimisi. Palauttavia lähinnä ne kakkoset ja miksei oikeastaan nopeustreeniäkin. Voihan niitä kakkosia varioida vaikka kapeaksi penkiksi. Tuntuu aika paljolle tuo mitä teit rinnalle ja olkapäille, mutta mikäs siinä jos tunnet itsesi niin hyvin, että tiedät ettei tule jumeja. Kolmesti viikossa penkki on monille paljon ja vetää jumiin. Itse en tehnyt mitään liikkeitä rinnalle tai etuolkapäille, kun tuota ohjelmaa vedin ja silti meinasi jumittaa. Lähdinkin tosin vähän pystymetsästä tuohon, kun en ollut tottunut usein penkkaamiseen. Ja alku ohjelmasta on kyllä kevyttä, mutta kyllä se raskaaksi muuttuu. Ei kannata turhaan ahnehtia sarjoja ja lisätä omia sekaan, eipähän mene ainakaan överiksi. Vedät ohjelman sellaisenaan ja jälkeenpäin olet viisaampi tekemään muutoksia, jos vedät joskus myöhemmin saman ohjelman uudestaan.

Joo, eipä mulla tollasista ainakaan jumiudu paikat ku joskus aikoinaan tuli vedettyä penkkiä täysillä 5 kertaa viikossa. :eek::D Oikeasti palautuminen ei ole ollut koskaan mun ongelma. Jotenkin vaan tuntuu väärältä ku jos treenin jälkeen ei edes tunne väsymystä. Mitä treeniä se on?:rolleyes:
Minkälaiset tauot pitäs olla sarjojen välissä? Mulla ehkä 3-4min...

Ajattelin nyt itsekin tähän puuhun kommentoida asiaa,
kun viimeisen vuoden aikana on ko. ohjelmaa tullut 3 kertaa tahkottua, joten jotain kokemusta tästä on.

Hyrre tuossa hyvin kommentoikin sitä, että sen jälkeen kun on itse ohjelman läpi vienyt, tietää parhaiten oman kuntonsa ja sen miten siitä suoriutuu. Siitä myös tarkentuu että miten tiukkaan ykköseen suhteutettuna koko muun ohjelman vie läpi 6 viikossa. Tarkoitan että onko laskuriin syötetty maksimi ihan kevyesti vedetty, tai esim. vuosi sitten otettu, tai puuskuttaen punnerrettu. Faktahan on, ettei kaikilla välttämättä ole edes sama sarja/tai ykköskunto :D
Omakohtainen kokemus on paras. Ekalla kerralla tekee vaikka maltilla, huumorilla ja sitten seuraaviillla kerroilla ottaa enemmän haastetta.

Itse en ole koskaan lisäillyt ohjelman aikana kilomääriä, koska teen aika monipuolisesti myös muuta kroppaa joka reenin yhteydessä, mutta kevyemmin. Vaikka MA alottaa penkillä, sitten tekee sivu+takaolkapäät ja selkää. KE alottaa penkillä ja tekee kädet. PE alottaa penkillä ja tekee jalat. Toi on aika perussetti itellä noin. Ja ojentajat ja pystypunnerrukset jätän ihan minimiin ja varsinkin kun tämä viimeisin ohjelma jossa menen nyt 4. viikkoa, on ehdottomasti kovin tähän astisista.
Ojentajat varsinkin eilen otti hyvin osumaa (132,5 kg 5x5).

Näiden ohjelmien ansiosta on joka kerta tullut n. 10 kg lisää maksimiin, ja kaiken kaikkiaan oman painon pysyessä samassa on oma penkkimaksimi noussu vuoden aikana n. 45-50 kg.
Tällä kertaa ohjelma lupailis 162,5 kg uudeksi ykköseksi. Saas nähdä.

Palautumiseen vielä, että jokainen on kuitenkin yksilö, ja jotkut varmasti palautuu nopeemmin kuin toiset.
Man78:lle semmoinen kysymys, että oletko sitten testannut sen ykkösen miten hyvin, jos tuntuu sikakevyeltä ?
Hyrrelle piti kuitata aiemmasta puusta, että se on ihan totta ettei kaikki välttämättä tunne omaa kuntoaan niin hyvin. = tämä siihen liittyen kun sanoin että kannattaa testata ykköset hyvin ettei tule liian kevyttä. :)

Mukava kuulla "käyttäjien" kokemuksia. Kyllä tän hetkinen maksimi on se 125kg ja 130kg meni sillon noin vuos sitten muutaman kerran, mut ei mene enää. Kyllä se 125kg nousee tällä hetkellä sen verran vaikeasti...Varmaan tuossa syyskuussa vois alottaa ku syöminen parantuu kesän jälkeen ja rullaluistelut sun muut jää. :)

Näiden ohjelmien ansiosta on joka kerta tullut n. 10 kg lisää maksimiin, ja kaiken kaikkiaan oman painon pysyessä samassa on oma penkkimaksimi noussu vuoden aikana n. 45-50 kg.
Tällä kertaa ohjelma lupailis 162,5 kg uudeksi ykköseksi. Saas nähdä.

Aivan hemmetin hyvin on tullut kehitystä vuoden aikana, varsinkin jos naturaalina treenailet.

ke:
pp 6x50% , 5x60% , 2x4x70% , 2x3x75% , 2x2x80% , 2x1x85% , 2x2x80% , 2x3x75% , 4x70% , 5x65% , 6x60% , 7x55% , 8x50%

ymmärsinkö nyt oikein että tuossa pitäisi tehdä 19 sarjaa penkkiä?

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
jep. eipä se kovin ihmeellistä ole. tossahan on kyseessä penkin nopeusvoimatreeni, vaikkakin aika kovalla volyymillä. ei noita 60, 55, 50% sarjoja tosin noin pitkinä tarvi tehdä, ellei paukuta syklisinä.

Kyllä, aivan oikein. Mutta katsoppa toisaalta noita lukemia 6x50%, 5x60%, 4x70%, 3x75%, 2x80%, 1x85% voiko noita edes laskea työsarjoiksi ;)

E: Tosin nuo taitaa olla sheikon ohjelmasta, jossa niitä kevyitä sarjoja tulee monena päivänä, 2 päivässä ja paljon kerralla.

miksi ihmeessä ne ei olis työsarjoja??? porukan pitää kyllä nopeesti karistaa se suhteellisen intensiteetin ruma viitta harteilta, jos aletaan tosissaan treenata tehoja ylös.

Rauhotutaas nyt tas vähän :lol2: . Sen verran vielä painotan kantaani tällasiin alle sadankilon penkkien parannuksiin, että back to the basic ja old school toimii hyvin.

Eli teet niinkuin mike sanoi 2 kovaa penkki sarjaa + HYVÄT lämmittelyt ja koita lisätä painoa joka vko pikkasen tai vaikka joka toinen vko. Tee vielä 2 apuliikettä penkkipäivänä rinnalle, mieluiten ylärinalle. Ja jumittamisen estät sillä että, kun tuntuu että painon lisäys ei onnistu, niin pumppaat kevyemmän vkon väliin. ja jatkat seuraavalla vkolla siitä mihin jäi.

Sarjan pituutena toi 6 on hyvä, muuta ite alottaisin koko touhun jostain 10 toistosta, koska silloin on varaa lisätä painoa sarjan lyhenemisen kustannuksella. Eli teet 2 sarjassa aina niin monta kun tulee. varmistaja on hyvä olla. Ja rinta kerran vkoon. Näitä ohjelma virityksiä ja taskulaskimella laskettavia % määriä voi alkaa harrastaa, kun pena on siellä 1,5 sataa kiloa. Ooon katellu meiän salin penkkijannuja, ni kukaan ei laske mitään vitun prosentteja vaan lisäävät painoa joka vko jonkin verran tai pitää samassa.

Joo ja muista pumpata selkää ja muita lihaksia loppu vko.
Kertoisiko joku tällaiselle aloittelijalle että miten tuo selkälihasten treenaminen käytännössä vaikuttaa penkkitulokseen?

lisäksi leveä selkälihas on lähes samassa paikassa kiinni kuin rintalihas, joten työntösuunnan ollessa oikea se kyllä tekee ihan kunnolla töitä nostaessakin. varsinainen kaaren tukevuus tehdään sitten lavanlähentäjillä, joten sielläkin tulee jerkkua olla.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom