Penkkitulos nousuun?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jone$i
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Olisko jollakin ehdotusta miten saisi penkin uudestaan nousuun, kun tulos on ollut 110kg viimeiset 2 vuotta ja sen yli ei mene millään? Nyt olen tehnyt Saken ABC-ohjelmaa, mutta vähän tuntuu että silläkään ei tulosta synny.. Olisiko jollakin mahdollista laittaa esimerkki ohjelma tuosta AOTS systeemistä?

En ole Edin ohjelmaa kokeillut, mutta hyvät kokemukset on Ken Lainin penkkiohjelmasta. Muistaakseni neljä kertaa olen matrixin tehnyt ja kerran mennyt 100% läpi. Muilla kerroilla ei ihan luvattua 10% nousua ole tullut, mutta kivasti kuitenkin.

Nyt viime syksynä kokeilin tolla modatulla matrixilla (löysempi) ja sain vedttyä läpi viikot 1-8 puhtaasti. 9 viikolla jäi ykkönen saamatta ja 10. viikko meni ihan p'''''lleen. Syynä luultavasti flunssakuume viikolla 6 (LBM -1 kg), jonka jälkeen voimataso tuntui tulevan vain alaspäin. (osasyynä voipi olla myös se että kehuskelin voimatreenin toimivan hyvin dieetillä täällä palstalla - olisi kannattanut pitää suu supussa).

Mulle ainaskin sopii tälläinen paperille tulostettu ohjelma niin on tietyt tavoitteet mitä yrittää. Ja ei mahdoton natullekkaan

Tossa liitteenä molemmat ecxel pohjat, kun en löytänyt enää toimivaa linkkiä.

Olisiko mielestäsi tyhmää, jos tekisin modmatrix ohjelmalla siten et rankkana päivänä tekisi penkin lisäksi toisen rinta liikkeen esim. istuma penkin (tiedä oikeaa nimeä, kahvat lähtevät kuitenkin rinnan kohdalta jne..) ja sitten helppona päivänä ojentajat?

Eikös se niinkin nouse kun vähennetään apuliikkeitä ? esim.
penkki ja itse tämän jälkeen mielestäni hyvä liike on vinopenkki käsipainoilla. Kannattaaa myös muistaa joskus pidentää sarjoja kuten itse teen kierrolla 15 -20 toistoa, sitten 6 - 20 toistoa ja sitten alan tekemään voimaa ensin 5x5:lla ja sitten kolmosiin ja ykkösiin. Tietysti sarjojen lyhentämisen välillä on monta vikkoa ja paljon eri liikkeitä.

Viimeksi muokattu:
ööh tuota mitä toi PP tarkoittaa tuolla ekan sivun treeni hommeleitten edessä?

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Itselläni jurras pitkään 90-95kg välillä nyt menee 102,5kg ja melkeen 105kg
Tässä tän päivän penkkitreenit:

Lämppäri sarjat 20x20kg,10x50kg joku 2 min tauko,3x60kg,1min tauko, 5x70kg

Nyt oikeisiin sarjoihin: 8x80kg,5x90kg,2x95kg,1x100kg,1x100kg,1x100kg,1x102,5kg ja joku 5 min tauko ja vedin sain hikisesti vielä 2x90kg Penkkitreenit siis tältäpäivältä perille.

Tarkoitus saada toi rawpena kunto tonne 130kg tienoille jouluks ja ikää kohta 15v.

Kannattaa tehdä 2x6 kerran parhaimmalla oteleveydellä kerran viikkoon ja sit teet kapeen tai lankkupenan toisena penkkitreeninä samalla viikolla.
Viimenen toisto on aina kova, tosi tiukka ja se vaikuttaa hermotukseen, eli palautuminen vie kauan. Jotta palautuu pitää SYÖDÄ PALJON ja levätä!
Pitää muistaa että 2x6 ohjelmalla jossain vaiheessa kannattaa aallottaa eli tiputtaa treeni painoja ja tehdä pohjaa uuteen ennätys sarjaan.
Aloitin 2x6x77,5kg ja nyt 3kk siitä saan 2x6x90kg. Oma paino 80kg

Riippuen tietenkin yksilöstä, miten kehittyy ja kuinka paljon reenaa erilihaksia. Jos keskitytään ojentajan voimaan ni ojentajapäivänä tekee vaikka kapeaa penkkiä, pystypunnerrusta ja dippiä, eikä mitään ihmevemputusrunkkausliikkeitä tehdä niin sarjoja ei kannata vetää loppuun. Tietenkin riippuu hakeeko voimaa vai jotain muuta. Voimaa tehdessä maitohapoille ei kannata vetää.
Jos tuntuu että 2x6 normileveydellä ei pure kannattaa vaihtaa 5x5.:wall: päätä ei kannata hakata seinään.
Mutta kapeeta penkkiä tekisin 2-3x5-8, kovaa mutta ei failureen. Tauot riittävän pitkinä että pystyy keskityyn tulevaan sarjaan ja hitaammin alas ja räjähtävästi ylös. Räjähtävyydestä tuli mieleen että kannattaa tehdä nopeuspenkkiä normileveydellä tai lankkuapenkkiä jos nostossa on heikkoja kohtia. Nopeuspenkiä vaikka kapeen penkin tilalla, 8x3x60%

Kertokaahan tosta kuuluisasta 2x6 systeemistä että vetääkö se kropan niin sanotusti tukkoon?. Ja oletetaan että koittaisin tota 2x6 systeemiä nyt vaikka 6kk ja penkkiykkönen nousis nykyisestä 127kilosta vaikka nyt sitte 140kiloon.

Eli vaikka rautaa tulis tankoon lisään ni kasvaisko lihas kuitenkin paremmin sillä vanhalla tahdilla3x 10-12 toistoa 2-3 kertaa viikossa siinä 6kuukaudessa?

Suosituksia mulle:
Käynyt säännöllisesti salilla kolmisen vuotta, penkkiennätys 130kg, omapaino sillon 70kg
Joskus meni 110kg 10, nyt menee ehkä 5 toistoa. Tällä hetkellä maximi varmaan 125kg, omapaino pyörii siinä 70kg paremmalla puolella.
Vuoden verran olen nyt tehnyt vähemmän penkkiä, jotenkin se rupes tökkii ku tulokset meinas vaan tippua. Jokin selkeä ohjelma pitäs saada, tähän asti on menty ihan tuntemuksien mukaan. Yleensä teen aika pirun tiukkoja sarjoja, jotenkin tuntuu, että ne kyvyet sarjat vaan parantaa toistomääriä, ei maximia. Treenailen penkkiä, vinopenkkiä telineessä ja nämä myös käsipainoilla. Dippiä tulee kans joskus tehtyä, siinä teen sarjoja lisäpainoilla 20kg-50kg, joskus mennyt 60kg pari toistoa, mutta maximia en ole edes dipissä kokeillut ku varmaan muutaman kerran, se ku ottaa kyynärpäihin. Varsinkin se eka punnerrus. Tiedä sit mikä siinä on vikana.(Niin ja toki treenaan kaikkia lihaksia, tää nyt koski vaan tätä penkkitouhua)
Ton penkin haluaisin sinne 140kg ja omapainon ollessa samaa 70kg luokkaa.

Enpäs ole kokeillut. Onko reps toistoja? Eli vain 6 sarjaa ja aina vaan 2 toistoa 100kg näyttäs mulle??? Miten niin saatanan kevyitä?

Hermotusta. Ja eikai kuitenkaan esim viikko: 6x4x100, 6x2x100, 6x5x100
kovin vähää verrattuna normaaleihin treeneihisi? 66 nostoa satasella, paljonko teet yleensä viikossa. Ja tosiaan jos nuo kuutosetkin näyttää liian helpolta, silloin sinulla on hermosto jo jumissa ja maksimi reilusti alempana kuin mihin voimaa olisi. Ja vielä kun tuo lähtee etenemään:
4x4x115, 6x2x100, 3x3x120 tuskin näyttää edes liian kevyeltä? Entä 2x2x127? Jos olet bodailutreeniä tehnyt pelkästään niin tuossa voit helposti nostaa kakkosia 130. Ja jos ohjelma sopii sinulle(=hermosto ei mene ylirasitukseen) niin 140 on vähintä mitä voit toivoa kuudessa viikossa ;)
Eikun kokeilemaan ja kuuntelemaan kroppaa.

e: Niin ja keskity kaaren hiomiseen tuossa kun tulee penkkiä niin useasti, se vaikuttaa tulokseen yllättävän paljon.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom