Penkkitulos NOUSUUN

Jurppa sanoi:
Kuin paljon tuo 2*6 on ykkösmaksimista prosenteissa?
hyvin lähelle 85% rosenttia, toki vaihteluita on mutta hyvin lähelle tuota se menee. yleensä porukka saa 85% 4-7 toistoa.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Kokeile pudotus sarjoja... Eli aloitat 12 toistolla ja joka sarjan jälkeen tiputat 2 toistoa alaspäin.Eli 12-10-8-6-4-2-1 ja ja sitten taas takas 1-2-4 jne Ainaki mulla toimii

Kekkulis

Nyt on fiilikset hyvät. Noin 2kk. sitten nousi penkistä 3x90kg. Mutta nyt meni 8x90kg?!?! Aika jeppistä kehitystä. Penkin olen tehnyt kerran viikkoon. Penkkitreeni on ollut lähinnä voimahakuista. Mutta silti olen aivan fiiliksissä tästä kehityksestä. Mahtoikohan olla vaan poikkeuksellisen "hyvä päivä" :D

mulla on kans vähän ollu ongelmaa penkkituloksen nousemisen kanssa. oon ny käyny puolisen vuotta salilla ja kerran viikkoon oon tehny penkin. yleensä 3x10-12. vinopenkin ja muutki liikkeet ottanu mukaan. puolen vuoden aikana tulosta ei ole juurikaan tullut. maximi 70 kiloa. pitäsköhä ottaa isompia painoja pienimmillä toistoilla? vai enemmän penkkiä viikossa?

Nooh...noilla toistoilla(~10) ei treenata voimaa, vaan niillä treenataan lihasta. Hae sellasilla sanoilla foorumilta kuin " 3x4 ->6X6" ja "ryssäpenkki"

Eli 3X4->6X6 ohjelma pyrkii parantamaan sun perusvoimaa niin, että kun saat ohjelman alussa painolla "x" 4 toistoa ja 3sarjaa, niin ohjelman lopussa saat samalla painolla 6 toistoa ja 6 sarjaa.

Tämä edellä mainittu ohjelma parantaa perusvoimatasoja niin, että voit siirtyä ryssäpenkkiin. Mutta suht varovainen saat kyllä olla, koska ryssäpenassa tehdään penkki kolme kertaa viikkoon ja oot tottunu vaa kerran tekemää. Eli vammojen minimoimiseksi mitoitat ryssäpenkin painot niin, että sen ohjelman maksimi ei oo sun tod. maksimi vaan hiukan alle.

Ja kun olet tehnyt ryssän loppuun, niin palaat perusvoimapuolelle, eli alat taas luomaan sitä kivijalkaa koville nostoille. Ja näin nämä kaksi vuorottelevat keskenään: maksimivoima-perusvoima-maksimivoima-perusvoima jne. Tajusit varmaan pointin?

Penkkiä voi tosiaan tehdä useemmin ku kerran viikossa. Esim niin, että yhtenä päivänä tekee kevyesti vaiks kapeella otteella ja toisena valitsemanaan päivänä tekee raskaan penkin leveellä otteella tai miten nyt hyväksi katsoo. Muutenkin täs nyt kun Jto:ta vapaasti tulkitten, ni vaihtele myös oteleveyksiä kun treenaat penkkiä.

3*4 -> 6*6:ssa painon ei tarvi pysyä samana tietenkään. ryssäpenkki sisältää perusvoimaosan, joten ei se ehkä ole paras mahdollinen ton perään. ihan normaali piikkaus väliin ja sitten joko sama tai muu perusvoimakausi tai miksei ryssäpenkki perään, vaikka sen peruskausi on hyvin lyhyt. muutenkin se ohjelma on viehättänyt tekijäänsä (maslaev, jos muistan) selkeesti enemmän visuaalisuutensa kuin selkeen suunnitelmallisuutensa vuoksi.

eihän mikään perustu lineaarisuuteen noin vaan...2,3,4,5,6,5,4,3,2,1. perusidea siinä kuitenkin on hyvä, eli että lisätään myös volyymia peruskaudella. ryssäsysteemistä saa siis pikku modailulla oikein hyvän pidemmän mallin.

tietenkin tota voi modailla muillakin malleilla, esim. 2*8 -> 4*10 tarpeen mukaan, eli toi ei oo millään tavoin rajoitettu systeemi. se vaan perustuu reiluun volyymin lisäämiseen, mikä on erinomanen juttu perustreenejä ajatellen. alottelijaa se hyödyttää joka tapauksessa. edistyneempää varsinkin, jos on tehnyt iät ajat sen saman pari kovaa sarjaa viikossa -menolla.

vapaasti itseäni tulkiten :) ...jos tekee kevyen treenin, se on sitten sama millä otteella tekee. jos haluaa kapeasta penkistä apuliikkeen nostolleen, se tehdään kunnolla.

Nooh...noilla toistoilla(~10) ei treenata voimaa, vaan niillä treenataan lihasta.

Ihan sama mitä treenataan, mutta penkkimaksimi nousee kympin sarjoilla kyllä, aloittelijoilla ainakin. Mää pääsin 95 kg asti kun tein kaksi kertaa viikossa 3*10 penkkiä. Eli noinkin yksinkertaisesti ja helposti.

ite oon kans aika alottelija, mutta penkki noussu tasaseen tahtiin aina sadan kilon kieppeille, 4*8 oon vedelly. välillä vaihtelua sarjoihin ja sarjojen määriin. muista syydä aamupuros kunnolla ja varo reenaamasta liikaa, tsemppiä! :)

Ihan sama mitä treenataan, mutta penkkimaksimi nousee kympin sarjoilla kyllä, aloittelijoilla ainakin. Mää pääsin 95 kg asti kun tein kaksi kertaa viikossa 3*10 penkkiä. Eli noinkin yksinkertaisesti ja helposti.

Joo, aloittelijoilla varmaan toimiikin(ja nimenomaan hiukan aikaa), mutta sama pätee myös muihin laijeihin, kuten veto/kyykky. Ei varmasti ole paras tapa reenata, jos isompia rautoja haluaa.

itte ei pysty ottaa ko kerran viikossa kovan penkin, muuten ojentajat menee totaalisen tukkoon. nopeuspenkki tosin toimii ja avaa vähä paikkoja siinä sivussa:thumbs:

Kaupunki
Kuopio
Itellä vähän samaa. Olen tehnyt tuota 2x6 systeemiä. Toukokuussa olin menossa 2x6x122,5kg. Nyt saan tiukan yhden kakkosen 125kg. Käytännössä vaan taistelua sitä vastaan että saisin edes satkulla tuon 2x6 ens keväällä.

Silloin viel kun itte penkkasin kilot edellä tein penkin 3 krt viikossa ma,ke,pe ja maanatain aina max enkka, ke 10-12 toiston enkka, pe 6 toiston enkka toimi hyvin, joka viikko sai laittaa 2,5-5 kg lisää, kuurina oli 2ml sustaa, 2ml decaa ja 5kpl 5mg ryssä nappii päivässä, kuuri oli 12viikkoa

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom