Meta title: 🔥 PENKKIPUNNERRUS – RINTA RÄJÄHTÄÄ KOHTI KATTOA 🔥

Meta description: Voiman, tekniikan ja grindin ydinpaalu: penkissä mitataan kylmä totuus siitä, kuka on salin kuningas ja kuka jää telineisiin.

Kasatovin nosto ei ole hyvä. Ehkä 260kg nousisi jos varmistaja ei pitäisi kiinni se tanko.
Kaikki jotka penkaavat tietävät että vain pieni tuki auttaa tosi paljon.
Yhdellä kaverilla otti 3x170kg ilman että pidin tankoa kiinni. Sitten kun pidin tangosta kiini mutta en mielestäni nostannut tuli 9x170kg.

Kasatovin nosto ei ole hyvä. Ehkä 260kg nousisi jos varmistaja ei pitäisi kiinni se tanko.
Kaikki jotka penkaavat tietävät että vain pieni tuki auttaa tosi paljon.
Yhdellä kaverilla otti 3x170kg ilman että pidin tankoa kiinni. Sitten kun pidin tangosta kiini mutta en mielestäni nostannut tuli 9x170kg.

Tässä olet oikeassa, ite otin aikoinaan 3x180kg ja kaverin pienellä avulla 9x180kg.

Uskon että Pitkänen pystyy tohon 23x177,5kg. Olen itse treenin loppupuolella tehnyt 17x180kg ja uskon että Pitkänen on vielä kovempi luu kun minua, varsikin pitkissä sarjoissa.

mulla on kans vähän ollu ongelmaa penkkituloksen nousemisen kanssa. oon ny käyny puolisen vuotta salilla ja kerran viikkoon oon tehny penkin. yleensä 3x10-12. vinopenkin ja muutki liikkeet ottanu mukaan. puolen vuoden aikana tulosta ei ole juurikaan tullut. maximi 70 kiloa. pitäsköhä ottaa isompia painoja pienimmillä toistoilla? vai enemmän penkkiä viikossa?

Nooh...noilla toistoilla(~10) ei treenata voimaa, vaan niillä treenataan lihasta. Hae sellasilla sanoilla foorumilta kuin " 3x4 ->6X6" ja "ryssäpenkki"

Eli 3X4->6X6 ohjelma pyrkii parantamaan sun perusvoimaa niin, että kun saat ohjelman alussa painolla "x" 4 toistoa ja 3sarjaa, niin ohjelman lopussa saat samalla painolla 6 toistoa ja 6 sarjaa.

Tämä edellä mainittu ohjelma parantaa perusvoimatasoja niin, että voit siirtyä ryssäpenkkiin. Mutta suht varovainen saat kyllä olla, koska ryssäpenassa tehdään penkki kolme kertaa viikkoon ja oot tottunu vaa kerran tekemää. Eli vammojen minimoimiseksi mitoitat ryssäpenkin painot niin, että sen ohjelman maksimi ei oo sun tod. maksimi vaan hiukan alle.

Ja kun olet tehnyt ryssän loppuun, niin palaat perusvoimapuolelle, eli alat taas luomaan sitä kivijalkaa koville nostoille. Ja näin nämä kaksi vuorottelevat keskenään: maksimivoima-perusvoima-maksimivoima-perusvoima jne. Tajusit varmaan pointin?

Penkkiä voi tosiaan tehdä useemmin ku kerran viikossa. Esim niin, että yhtenä päivänä tekee kevyesti vaiks kapeella otteella ja toisena valitsemanaan päivänä tekee raskaan penkin leveellä otteella tai miten nyt hyväksi katsoo. Muutenkin täs nyt kun Jto:ta vapaasti tulkitten, ni vaihtele myös oteleveyksiä kun treenaat penkkiä.

3*4 -> 6*6:ssa painon ei tarvi pysyä samana tietenkään. ryssäpenkki sisältää perusvoimaosan, joten ei se ehkä ole paras mahdollinen ton perään. ihan normaali piikkaus väliin ja sitten joko sama tai muu perusvoimakausi tai miksei ryssäpenkki perään, vaikka sen peruskausi on hyvin lyhyt. muutenkin se ohjelma on viehättänyt tekijäänsä (maslaev, jos muistan) selkeesti enemmän visuaalisuutensa kuin selkeen suunnitelmallisuutensa vuoksi.

eihän mikään perustu lineaarisuuteen noin vaan...2,3,4,5,6,5,4,3,2,1. perusidea siinä kuitenkin on hyvä, eli että lisätään myös volyymia peruskaudella. ryssäsysteemistä saa siis pikku modailulla oikein hyvän pidemmän mallin.

tietenkin tota voi modailla muillakin malleilla, esim. 2*8 -> 4*10 tarpeen mukaan, eli toi ei oo millään tavoin rajoitettu systeemi. se vaan perustuu reiluun volyymin lisäämiseen, mikä on erinomanen juttu perustreenejä ajatellen. alottelijaa se hyödyttää joka tapauksessa. edistyneempää varsinkin, jos on tehnyt iät ajat sen saman pari kovaa sarjaa viikossa -menolla.

vapaasti itseäni tulkiten :) ...jos tekee kevyen treenin, se on sitten sama millä otteella tekee. jos haluaa kapeasta penkistä apuliikkeen nostolleen, se tehdään kunnolla.

Nooh...noilla toistoilla(~10) ei treenata voimaa, vaan niillä treenataan lihasta.

Ihan sama mitä treenataan, mutta penkkimaksimi nousee kympin sarjoilla kyllä, aloittelijoilla ainakin. Mää pääsin 95 kg asti kun tein kaksi kertaa viikossa 3*10 penkkiä. Eli noinkin yksinkertaisesti ja helposti.

Huh..tulin baarista kotio jatkoille...ota kynäniska sit noi painot ilman pomppua..vai oksettaako urheilu?:)

No en varmaan ota hyvä jos saan maasta tuon verran:D

Ota ite :evil: :)

ja kyllä olen kynäniska jolla tommoset painot tulis kylkiluista läpi:rolleyes: :dance2: etenki tommosella pompulla

Huh..tulin baarista kotio jatkoille...ota kynäniska sit noi painot ilman pomppua..vai oksettaako urheilu?:)

Kyllä taas niin asiallista käytöstä, kyllä kannattaa miltein pitää koneet kiinni, ettei juovuspäissään tarvi tulla ko. paskaa suodattamaan tänne. Tai en tiedä olitko juovuksissa, mutta jotenkin selväpäinen miettisi ainakin kaksi kertaa, ennen kuin alkaa moista laittamaan.

Joo täytyy pitää ne koneet kiinni juovuspäissään.Anteeksi..Onko kellään videokuvaa Sjömanin kovista nostoista?

Back
Ylös Bottom