Penkkipunnerrustulokset?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Leona
  • Aloitettu Aloitettu

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Onko sulla reidet sitten penkin myötäisesti? Itellä ei oo, ja silleen ei kyllä varmaan yltäskään maahan! Kokeiles vaikka laittaa leveemmälle jalat, niin nekin menee sitten siinä silleen kaarelle, niinku menis siltaan.

Kyllä se selkä saa olla ihan reilullakin kaarella jos sellaiseen pystyy ;)

Hmm... täytyy tsekata reisien asento! Selkää olen yrittänyt pitää aika lähellä penkkiä, tuntuu ettei sitä pysty kaartamaan enemmän jos ei saa tukevasti jalkoja maahan, kun asento muuttuu niin huteraksi. Mut pitää leikkiä vielä ton asennon kanssa, ja korokkeiden jos ei muu auta :)

Semmonen vinkki vielä. Lätkäse ensin seisaaltas jalat maahan kohtalaisen leveelle ja siitä sitten mene niinku siltaan sinne tangon alle.

tottahan se alkuun voi tuntuu huteralta, mutta kyllä se siita

edit: Tällaisesta asennosta en saisi itse jalkoja maahan, ja muutenkin vaikuttaa tosi huteralta!
penkkipun_db.jpg

tässä on jo jonkinlaista kaarta, tosin itse olen huomattavan paljon mutkemmalla :D
JenniferThompson297.5-bench.jpg

Semmonen vinkki vielä. Lätkäse ensin seisaaltas jalat maahan kohtalaisen leveelle ja siitä sitten mene niinku siltaan sinne tangon alle.

Taskuamatsoni, taas sun ohjeet pelasti :) kokeilin siis tota leveämpää reisien asentoa ja hyvinhän en töppöset ylsi lattiaan. Tuntuu nyt itsestään selvältä, mutta oikeasti en varmaa olis omin päin tullut ajatelleeksi tota ikinä. Selkä meni kyllä tosiaan luonnostaan enemmän kaarelle noin.

Hurjat ennätykset taitaa olla

9x50
2x2x60

Nuoki on vanhoja. Syksyllä alko oikee voimaohjelma ja ei ollu vielä hurjiin ennätyspainoihin päästykään.
mut 3x5x50 kevyesti

Ei ihmeellistä näin isolle tytölle. Haetaan sitä omaa painoa sinne tankoon..

Mulla on joku kauhea henkinen kynnys tässä penkissä.. Oon tässä puoli vuotta tehny iha "tosissaan" ja päättäny, että nostan oman painon (50kg riittäis kyllä..) kesään mennessä. Ekaksi päätin, että nostan sen jo jouluna, mutta eipä sitte rahkeet riittäny. Rintapäivä on keskimäärin kerran viikossa, mutta nyt pari kuukautta on ollu vähä tiehämpää. Poikaystävä tekee paljon penkkiä ja tulokset kasvanu kovasti, niin siksi oon päättäny tehä kanssa vähä enemmän. Ja tässä se ongelma.. Nostan kevyesti 2x10x35kg MUTTA heti ku tankoon tulee maaginen 40kg ei nouse ku ehkä kauhealla puhinalla kerran. Kaikella järjellä mun mielestä pitäs nostaa 40kg enemmän ku kerran.. eikö? Millaisia sarjoja ja toistomääriä suosittelette? Alan nimittäin olla pian jo aika epätoivonen. Ja tosiaan elokuussa jaksoin just ja just nostaa sen 30kg kerran, että onha tässä kuitenki jotaki positiivista! :) Voitte palauttaa maan pinnalle, jos mun 50kg tavote on jotenki epärealistinen. Ja painan siis 55kg, mutta se 50kg kuulostas jo tooosi hyvältä.

mun penkkituloksilla ei oikein oo varaa ehkä antaa mitään neuvoja, mut penkki on tosiaan vähän sellanen et se 3x8-tyyli ei ehkä kovin kauaa toimi, et kantsii vähän tehdä vaihtelevia toistomääriä. varsinkin kun tossa taidat lähinnä voimaa haluta, niin lyhyempää sarjaa. kyllä se neljänkymmenen kammo pikkuhiljaa lähtee. jos alat laittaa pikkupainoja sinne päähän, niin luulis et yhtäkkiä olisit hivuttanut ittes jo sinne neljäänkymppiin.

näähän nyt aina vaihtelee, mut toi 10 toistoa 35 kilolla on jo niin paljon, et jos sussa on muutakin kuin ylihitaita lihassoluja, niin se 50 kiloa ei ole kaukana. maksiminostoja vaan varmasti helpottaa se et tekee toisinaan vähän lyhyempää sarjaa :)

tietty se vähän riippuu kans siit, et mikä siinä nostossa on se heikoin lenkki, et jos vaikka ojentajissa ei oo pattia niin lattiapenkki on ihan hyvä ratkasu ja näin, et kannattaa noikin ottaa huomioon.

Itsekin ottaisin jälleen mielellään noita vinkkejä vastaan. Penkki junnaa siinä 35kg tietämillä, kerran olen 40kg nostanut. :jahas:

Ei tunnu etenevän millään...30kg meni rikki jo vuosi sitten, eikä siitä sitten oo kummemmin kehitytty!

Niin ja se lattiapenkkihän oli siis apuliike rinnalta lähtöön.

Tee vaan lyhyempää sarjaa ihan rohkeesti. Vaikka tolla 35, 37,5 sellaisia 3-5x3-6 räväkästi, ei missään nimessä loppuun asti.

Tollainen 3x10 sarjat loppuun asti tyyli ei hirveemmin kehitä nopeutta (saatikka voimaa...) ja koska nopeus on voimaa, ei isommilla painoilla tuollaisen treenin jälkeen kovin kummoista saa aikaiseksi. Se jää tällöin junnaamaan siihen rinnalle.

Noilla sarjoilla kieltämättä aika kova tavoite tuo 50 kiloa, mutta ei sen hirvittävän kaukana pitäisi olla.

Eikä kannata unohtaa tekniikan merkitystä. Itse nostan peruslahnatyylillä 7x40, kunnollisella tekniikalla puolestaan 10x50. Lisäksi minulta on lämmittelyssä kielletty tekemään yli 40 kilon painolla yli kolmea toistoa :jahas: Tää nyt on tätä voimailujuttua, mutta kai sitä nyt ajoittain muutkin voi pitää reenipainojen nostatukseen kausia tällä tavalla....

Niin ja se lattiapenkkihän oli siis apuliike rinnalta lähtöön.

heh ku ajatus toimii, pistän sen ihanan ajatuksia vievän parisuhdedraamailun piikkiin.
tosta lattiapenkistä muuten yks kysymys, kun siis itse en oo hirveesti muutenkaan penkin kanssa säheltänyt, kun pelottavaa yksin tehdä sitä, niin onkohan toi lattiapenkki kuinka luonnotonta tehdä smithissä?

pikasesti mietittynä eipä taida siel salillakaan olla mitään paikkaa, mihin sais ees tangon ilman mitään kummempia virityksiä, et edes pystyis tekemään muuten ku smithis.

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Kiitoksia! Aamullako kävin tekemässä palauttavaa reeniä hallilla niin oli pakko koittaa taas penkkiä. Hoksasin, että oon tehny kyllä aika "löysällä tyylillä". Heti ku laitto selkää enemmän kaarelle ja asennetta mukaan niin meni räväkämmin ja kevyemmän tuntosesti. Päälajina kuitenkin on pikajuoksu niin luulen, että kyllä penkkiinki pitäs nopeutta löytyä! :) Mutta tosiaan tein 2x4x37,5 ihan kokeilumielessä. Ehkäpä sitte tiistaina, kun on oikea rintapäivä niin uskallan koittaa tehä vähän enemmän 37,5!

Eipä pääse tämäkään mimmi kovilla penkkituloksilla repostelemaan. 3x4 40kg ja ykkösen tekee 42,5kg. Lisää ilmeisesti vaan toistoja, et sais tuloksen nousuun. Omaa painoo (68kg)tulee tuskin koskaan nostettua :itku:, mut 45 kg:ki kuulostais jo melkein viideltäkympiltä...

mulla on ikuisuuden myös junnannut 35-37,5 kg:ssä, ja suurin ongelmani on polte kyynärvarsissa. onko kellään muulla mimmillä samaa? käyn säännöllisesti hierojalla ja vahvistan ja venyttelen kyynärvarsiani, sekä teen paljon moninivelliikkeitä, joissa kyynärvarret myös vahvistuvat, mutta silti se polte aina ensimmäisenä lopettaa mun penkkailun.

ärsyttää junnata koko ajan samaa. muutamia kertoja olen nostellut neljääkymppiä, mutta tarvitsen siihen varmistajan -heh- eikä se mua oikein natsaa. nyt ajattelin tehdä jonkin aikaa vinopenkkiä kässäreillä, ja kokeilla penkkiä taas jonkin ajan kuluttua. mutta se polte on kammottavaa kyynärvarsissa.....

3x4 40kg ja ykkösen tekee 42,5kg.

Heikohko hermotus, oot tainnut enemmän penkkailla pidempää sarjaa ku varsinaisia ykkös-kakkos-kolmosia? Tuolla sarjatuloksella vois/ pitäis mennä ~45-47,5kg ykkönen. Mutta perustreeniä vaan ja joskus kokeilet sitten ykköstä enemmän tosissaan. :)

mulla on ikuisuuden myös junnannut 35-37,5 kg:ssä, ja suurin ongelmani on polte kyynärvarsissa. onko kellään muulla mimmillä samaa? käyn säännöllisesti hierojalla ja vahvistan ja venyttelen kyynärvarsiani, sekä teen paljon moninivelliikkeitä, joissa kyynärvarret myös vahvistuvat, mutta silti se polte aina ensimmäisenä lopettaa mun penkkailun.

Kyynärvarret tekee penkissä staattista työtä (tangon puristaminen). Ehkä ne vain on heikot? Onko ranne paikoillaan koko ajan? Ranteen vispaaminen vois myös tuottaa lisätyötä forkuille.

no kuten sanoin, olen treenannut kyynärvarsia, huoltanut niitä ja ranteet pysyy mielestäni ok asennossa penkkiä tehdessä. mutta kiitos kuitenkin.

60 kg nousi ensimmäistä kertaa penkistä viime viikolla. :dance: Pari kuukautta nyt ollut penkki mukana treeniohjelmassa. En oo olkapäävaivan takia pystynyt penkkiä aikaisemmin tekemään oikeastaan ollenkaan, mutta kiertäjäkalvosimien lämmittelyllä ja treenaamisella sain olkapään kuriin ja nyt tuntuu penkkitulokset nousevan nopeesti.

^no huh jos oot tosiaan pari kuukautta sitten penkannut ekaa kertaa niin melkonen tulos :rock:
Mulla on vielä muutama kilo tuohon, mutta tämä vuosi on aikaa. :)

Mun pitäis saada varmistaja että uskaltaisin yli 55 yrittää, sen kanssa teen yksin pari toistoa.

^no huh jos oot tosiaan pari kuukautta sitten penkannut ekaa kertaa niin melkonen tulos :rock:
No oon rintalihaksille toki tehnyt muita liikkeitä, mitkä ei oo sattunu olkapäähän. Niillä niitä voimatasoja oon kasvatellu, eli en nyt ihan nollasta lähteny pari kuukautta sitten. Oon huomannut, että flyesit esimerkiksi tukee penkkausta tosi hyvin.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom