Penkkipunnerrustulokset?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Leona
  • Aloitettu Aloitettu

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
mulla on ikuisuuden myös junnannut 35-37,5 kg:ssä, ja suurin ongelmani on polte kyynärvarsissa. onko kellään muulla mimmillä samaa? käyn säännöllisesti hierojalla ja vahvistan ja venyttelen kyynärvarsiani, sekä teen paljon moninivelliikkeitä, joissa kyynärvarret myös vahvistuvat, mutta silti se polte aina ensimmäisenä lopettaa mun penkkailun.
Paha mennä takemmin neuvomaan ilman, että näkee penkkitekniikkaa tai reeniohjelmaa muuten, mutta mahtaisiko 'polte' kyynärvarsissa olla hermosärkyjä? Ts. oletko kenties liikaa reenannut niitä forkkuja (staattisia pitoja, maksimipuristusvoimaa tms.), ettei ne yksinkertaisesti ehdi palautua tohon penkkiin kaikesta oheisreenistä? (Tietty kandeis sulkea pois myös esim. jännetuppitulehduksen mahdollisuus ihan lekurikäynnillä.) Itsellä vaan kovimpina reenikausina tulee välillä noita hermosärkyjä kyynärvarsiin ja silloin ne kipuilee myös nopeuspenkkireeneissä pikkupainoilla. Hierojissakin on eroja, ketkä nuo kyynärvarret saa kunnolla auki, jos on pahasti tukossa. (Itellä toimii vasta, kun hierojakäynnin jälkeen kyynärvarret punoittaa, tulee mustelmille & turpoaa vähäks aikaa. Mutta se on jo vähän extremeä :D.) Anna forkuille vähän aikaa huilia, kuulostele tuntemuksia ja toivott. lähtee paranemaan :)!

Paha mennä takemmin neuvomaan ilman, että näkee penkkitekniikkaa tai reeniohjelmaa muuten, mutta mahtaisiko 'polte' kyynärvarsissa olla hermosärkyjä? Ts. oletko kenties liikaa reenannut niitä forkkuja (staattisia pitoja, maksimipuristusvoimaa tms.), ettei ne yksinkertaisesti ehdi palautua tohon penkkiin kaikesta oheisreenistä? (Tietty kandeis sulkea pois myös esim. jännetuppitulehduksen mahdollisuus ihan lekurikäynnillä.) Itsellä vaan kovimpina reenikausina tulee välillä noita hermosärkyjä kyynärvarsiin ja silloin ne kipuilee myös nopeuspenkkireeneissä pikkupainoilla. Hierojissakin on eroja, ketkä nuo kyynärvarret saa kunnolla auki, jos on pahasti tukossa. (Itellä toimii vasta, kun hierojakäynnin jälkeen kyynärvarret punoittaa, tulee mustelmille & turpoaa vähäks aikaa. Mutta se on jo vähän extremeä :D.) Anna forkuille vähän aikaa huilia, kuulostele tuntemuksia ja toivott. lähtee paranemaan :)!

Kiitos vinkeistä! Hierojani on ihan huippu, mutta täytyy vaikka kokeilla hieroa itsekin vaikka ihan päivittäin nyt jonkin aikaa, kyllähän sekin jotenkin onnistuu jos on hajua miten homman tekee;) venytyksiä teen myös kyynärvarren koukustaja- ja ojentajalihaksille, eikä niissä tule hirveitä kiristyksiä. oikeastaan penkkiin verrattava polte tulee vain, jos olen polvi-istunnassa ja koitan siitä painaa kämmeniä lattiaan selkä suorana. Joten se kyllä viittaa kiristykseen.

En ole nyt hetkeen treenannut forrkuja lainkaan (n.puoleentoista- kahteen kuukauteen) vaan niille on lähinnä tullut treeniä painjoen kannatteluissa (eli juurikin se staattinen pito, puristusvoima) ehkäpä mun pitäis koklata kevyehköllä tangolla pumppailua, dynaamista liikettä ranteen koukistajille ja ojentajille?

Kiitos.

Kiitos vinkeistä! Hierojani on ihan huippu, mutta täytyy vaikka kokeilla hieroa itsekin vaikka ihan päivittäin nyt jonkin aikaa, kyllähän sekin jotenkin onnistuu jos on hajua miten homman tekee;) venytyksiä teen myös kyynärvarren koukustaja- ja ojentajalihaksille, eikä niissä tule hirveitä kiristyksiä. oikeastaan penkkiin verrattava polte tulee vain, jos olen polvi-istunnassa ja koitan siitä painaa kämmeniä lattiaan selkä suorana. Joten se kyllä viittaa kiristykseen.

En ole nyt hetkeen treenannut forrkuja lainkaan (n.puoleentoista- kahteen kuukauteen) vaan niille on lähinnä tullut treeniä painjoen kannatteluissa (eli juurikin se staattinen pito, puristusvoima) ehkäpä mun pitäis koklata kevyehköllä tangolla pumppailua, dynaamista liikettä ranteen koukistajille ja ojentajille?

Kiitos.
Ei mitään :). Forkut on siitä hieman kinkkiset, et niitä on kyl kiva reenata erikseen ja kovaakin staattisia- ja maksimivoimaliikkeitä vaihdellen, mutta sitten kun ne menee tukkoon niin ne kans on sitä jonkin aikaa ja vaatii sitä huilia. Itellä on kans hieman tilanne päällä nyt noiden kyynärvarsien kans, mut jos sulla on selkeästi nuo kipuillu jo kauan penkissä n. 40kg:n raudoissa niin melkein kannattaisi nyt keskittyä vain siihen palautteluun. Eli (kovaa) hierontaa, venyttelyä ja korkeintaan harjanvarrella vähän sitä liikettä ranteille että saa tehokkaammin verta lihaksiin (mutta ei pumppiin asti). Kannattaisi yrittää karsia/keventää vähäksi aikaa myös muita liikkeitä, joissa forkut ottaa iskua (periaatteessa kaikki, mitkä vaatii puristusvoimaa/liikeradan hallintaa vapaissa painoissa). Itse hieroessa saa kyllä toista kättä auki, mutta samalla hierova käsi rasittuu. Kylmägeelin (ja mahdollisesti Voltaren/ Mobilat -voiteiden) käyttö saattaisi hieman nopeuttaa palautumista. (Itse ajattelin kokeilla myös kylmähoitoa, kyynärpäillä pöytää vasten murjomista ja ibuprofeiinia.) Jos ei kotikonstein parane ni kyl melkein kannattas käydä siellä lekurilla, ettei tule mitään kroonista tulehdusta. Nämä siis mutu-mielipiteitä eikä ehdottomia totuuksia...

Nyt on pakko vähä leijailla ku oli tänään niin hyvä penkkipäivä. Tuskaskelin täälläkin jo aikasemmin, että penkki ei kehity sitte millään. Nyt sitte oon saanu hilutettua niitä pikkusia 1,25kg sen verran päähän, että oon tehny sarjaa iha kunnolla sillä "maagisella" 40kg. Tänään iha huomaamattani nousi 3x8x40kg! Näyttää, että oon kirjotellu viimeks helmikuussa, joten mahtavaa kehitystä ilmeisesti tapahtunut. :D Kohta vois uskaltaa yrittää sitä 50kg. :rock:

Nyt on pakko vähä leijailla ku oli tänään niin hyvä penkkipäivä. Tuskaskelin täälläkin jo aikasemmin, että penkki ei kehity sitte millään. Nyt sitte oon saanu hilutettua niitä pikkusia 1,25kg sen verran päähän, että oon tehny sarjaa iha kunnolla sillä "maagisella" 40kg. Tänään iha huomaamattani nousi 3x8x40kg! Näyttää, että oon kirjotellu viimeks helmikuussa, joten mahtavaa kehitystä ilmeisesti tapahtunut. :D Kohta vois uskaltaa yrittää sitä 50kg. :rock:

Unohda ne 1,25 kg ja lykkää samantien 2,5 kg portailla menemään niin pääset äkkiämmin. Pistät ne totaalit sinne 50 kg ja pyydät varmistajan ja nostat! Ei sulla kauaa mee ;)

Pyysin viikko sitten yhden kanssatreenaajan varmistamaan kun koitin pitkästä aikaa 50 kg, se nousi 9x, olis ehkä menny se viimenenkin ja harmitti jälkeenpäin..

Tänään tein lämppäriks 10x40 kg ja sitten kun tuntui nousevan, niin ilman varmistajaa 10x50 kg ja toisetkin 10x50 kg. Ja yllättävän kevyesti nousi, ei kuitenkaan aivan 10+ tyylipuhtaalla liikeradalla (vähän heijas). Mutta tulipahan kunnolla kuitattua tuo viikon takainen harmitus!

Maksimia en oo koittanu piiitkään aikaan, kohta tarvii varmaan lähtee tiputtamaan toistoja siihen suunnaten kun kerran nyt nousee! :whip:

Vuosi sitten nostin penkistä 40kg, mutta tällä hetkellä teen melkein puolet pienemmillä painoilla. Viimeisen vuoden harrastin thai nyrkkeilyä, minkä vuoksi kuntosalilla pullistelu unohtui hetkeksi. Nyt, thai nyrkkeilyn lopetettuani, pyrin pääsemään takaisin samanlaisiin tuloksiin kuin aikaisemmin. Tavoitteena olisi nostaa penkistä oman painon verran, eli noin 60kg! :whip:

Tällä hetkellä nostan 37,5kg, mutta ei se kovin herkulta tunnu. Useimmiten tuntuu, että tekniikka on ihan hukassa ja ei vaan löydä tuntumaa. Joskus _harvoin_ on päiviä kun oikeesti tuntuu, että nyt tää onnistuu. Olen kyllä ite ainakin huomannut, että kun vähän kaventaa otetta, saa paremman tuntuman, mutta painoja pitää hieman tiputtaa. Mutta empä niitä painoja nyt sen kummemmin tuijottele, kuhan nyt pikkuhiljaa nousee niin tietää jotain kehitystä tapahtuvan

Viime viikolla sain vähän korotettua omaa sarjaennätystä, joka oli sit 10X 52,5kg. Pikkuhiljaa se siitä näyttäis kipuavan :D Ykköstä en oo kokeillu varmaan puoleen vuoteen.

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Nyt vihdoin kokeilin penkkiä ihan "kunnolla" ensimmäistä kertaa ja tangolla sain tehtyä 10 kertaa, mutta enempää ko 30kg ei noussu :) mutta eiköhän sitä rautaa enemmän ala liikkua ku saa tekniikan kuntoon ja harjotuksen pyöriin ihan kunnolla :)

Mä vasta alotin tekeen penkkiä oikein kunnolla pari kuukautta sitten että tulokset ei vielä oo mitään loistavia :D mut kerronpa nyt kuitenkin... Ihan alussa nostin tankoo ja ehkä jotkut pienet painot laitoin päätyihin. Nyt nousee 35- 40 kg riippuu vähän kuinka hyvin penkki luistaa sinä treeni päivänä.
Et näin huimia tuloksia :rock:

Huimia tuloksia täälläkin. Salilla käyty n. vuosi epäsäännöllisesti. Aktiivista salitreeniä takana nyt pari kuukautta. Alussa nousi n. 30-35kg ja nyt jopa 35-40kg. Tuntuu, ettei tuo penkki kehity sitten mihinkään verrattuna muihin tuloksiin :(

Pitkästä aikaa kokeilin ykköstä- 60kg nousi. Ei se kaunista ollu, mutta nousi :hyvä: Ennätys on masentavan paljon enemmän ja siihen tuskin koskaan enää tulen yltämään, mutta eipä siinä- ompahan tavotteita!

Nyt olen ihan vasta alottanu penkkitreenin monen vuoden tauon jälkeen, ei nouse vielä juuri mitään. Silloin muinoin nousi 70, yhden ainoan kerran.

Sarjapainot on nyt pari kuukautta olleet 45kg, teen sen 8-10 toistoo sarjassaan. Viime viikolla sain varmistajan ja 50kg nousi x5. Ykköstä en ole kokeillutkaan...

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom