Penkkipunnerrustulokset?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Leona
  • Aloitettu Aloitettu

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Minusta penkki on ennenkaikkea korvien välistä kiinni. Jotenkin se "avuton" asento siinä tangon alla saa alitajuisesti ajattelemaan, että "saankohan mä tätä tilulilupainoin varustettua tankoa ylös vai rusennunko tähän..." :rolleyes:

Apua kyllä saa, ei se siitä ole kiinni. Ärsyttää vaan se oman pään sisällä käyty "keskustelu". Ne pienet painokiekot siellä tangon päissä on vaan niin ärsyttävän painavia, muka. Ja kun on itsellä jotenkin sellainen olo, että ikään kuin pystyisi parempaankin, mutta ei kun ei. Masentaa viikosta toiseen tapella samojen painojen kanssa kun muissa liikkeissä kehitys kehittyy edes joten kuten. Olen siis päättänyt että ei penkkiä ennen kuin a)pää on niin kova että kestää vitutuksen ja/tai b)nousee sen verran ettei enää vituta. Iloitsen siihen saakka edes hilavitkuttimella tehdyn rintaliikkeen kulkemisesta, sekä vinopenasta käsipainoilla. Toukokuussa en saanut edes yksin ylös niitä painoja joilla nyt teen yksin ilman avustajaa 3 x 10 ;)

Nate, ollaankohan me muissakin asioissa kovin samanlaisia :D Miehen kanssa silloin tällöin treenaavia hoikkia hujoppeja (jotenkin noin taisit ainakin itsesi määritellä tuossa aiemmin), jotka loistavat vinopenkissä käsipainoilla ;)

Originally posted by IR0N.
Tuskin kukaan on niin arrogant bastard, että jättää varmistamatta, varsinkaan jos pyytäjänä on kaunis nainen.
Aina tätä.... Ulkonäkörajoitteiset rusentukoot rauhassa :(

Hei, tarkoituksena ei ollut alkaa luokittelemaan ihmisiä ulkonäön perusteella. Ja sitä paitsi, kaikki naisethan on kauniita, eiks jeh?

Over and out.

Originally posted by Nate
Minusta penkki on ennenkaikkea korvien välistä kiinni. Jotenkin se "avuton" asento siinä tangon alla saa alitajuisesti ajattelemaan, että "saankohan mä tätä tilulilupainoin varustettua tankoa ylös vai rusennunko tähän..." :rolleyes:

Apua kyllä saa, ei se siitä ole kiinni. Ärsyttää vaan se oman pään sisällä käyty "keskustelu". Ne pienet painokiekot siellä tangon päissä on vaan niin ärsyttävän painavia, muka. Ja kun on itsellä jotenkin sellainen olo, että ikään kuin pystyisi parempaankin, mutta ei kun ei. Masentaa viikosta toiseen tapella samojen painojen kanssa kun muissa liikkeissä kehitys kehittyy edes joten kuten.

Aamen! Taisitpa Nate tekstittää minunkin aatokseni tavu tavulta. Juuri tästä siinä on kyse.

Perisuomalainen sisu tulee täysillä tarpeeseen, kun tanko on laskettu rinnalle, ärrävoittoiset sanat valuvat virtanaan suupielestä ja tulee ensimmäinen aavistus epäonnistumisesta. Sitten kun jotenkuten kykenee rykimään ne painot ylös, voisi luulla tuntevansa onnistuneensa. Mutta kyllä siinä on aivan luuserifiilis, kun muistaa miten - kautta Danten helvetin jäätyneiden osaston! - KAUAN on junnannut samoissa kilolukemissa. Tiedän, ettei se hetki ole tolkuttoman kaukana tulevaisuudessa, kun tämä ratas napsahtaa pykälän eteen ja voin lisätä söpöt kahdella sormella roikutettavat kiekot entisten painojen lisäksi, mutta kahdehdin viherrykseen asti sitä "portaatonta säätöä", millä kundien edistys vaikuttaa virtanaan soljuvan. :mad:

Re: Penkistä vielä

Originally posted by Gillyanne
Tuli vaan mieleeni, että eikö kukaan muu tee penkkiä smithissä? Siinähän saa eliminoitua sen Neen mainitseman rusentumisvaaran, eikä se kuitenkaan ole mikään kone-laite-vemputin-hilavitkutin :D

Btw. sattuko kukaan tietämään, paljonko tuo smithin tyhjä tanko painaa? Vai onko sille olemassa standardipainoa? Ainakin se, millä eilen tein, tuntuisi painavan enemmän kuin tavallinen tyhjä tanko... arvioisin 22,5 kg...? :hmmm:

Tuli pakko vastata vanhaan aiheeseen ja tavallaan väärälle foorumille smithin painosta........

eli se sali missä käyn on kraftwerkin smitti ja sen pitäis painaa tasan 30 kg ..........

Kiitos ja anteeks että sain vierailla saitillanne

-PacMan-

Sori ny munkin puolesta...
Itse olen ollut tekemisissä smith -laitteiden kanssa, jotka ovat painaneet ilman lisäpainoja 15-38,5kg...
Menen taas omalle puolelleni... ;)

Nostampa huvikseen tämän ikivanhan threadin =)
Itse aloittelin puoli vuotta sitten penkkipunnerruksen harjoittelun ihan kisamielessä. Silloin nousi 40kg penkistä (olin käynyt jo pari vuotta salilla jumppailemassa vähän kaikkia liikkeitä, en mitenkään vakavasti) Nyt saliennätys ilman paitaa on 50kg. Eli aika hyvin on tullut tulosta omasta mielestäni. Nyt kuvioihin tulee mukaan myös jalkakyykky ja maastanosto mutta voisin asettaa tämän vuoden penkkitavoitteeksi 65kg.

Jops, smithin tanko saattaa painaa 30 kg (Kraftwerk) tai vaikkapa 12,5 kg (se hennompi hilavitkutin) eli eroja on, mutta salihenkilökunnan kyllä arvelisi tietävän oikean vastauksen. Jos eivät tiedä, niin paha.

Penkkitreenin "uudelleen aloittaneena" käytän oitis hyväkseni tämän threadin tarjoaman mahdollisuuden riemuita viimekertaisesta 10x3/50kg -treenistäni. Huomenna 10x4/50kg edessä. Ei vielä enempää romua, mutta pian. Ja raakalainen olen minäkin...iso sellainen.

Wau, threadi vuodelta 2002 :D Jännä ajatella, että täällä on tosiaan keskusteltu niin julmetun kauan :hyvä: Nyt voiskin päivittää omat statsit:

salilla 85 (syksy 2006)
kisoissa 87,5 (paidalla, syksy 2004)

Tällä hetkellä rutkasti heikommin :(

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Kuulun myöskin siihen sarjaan jolla penkkitulos on junnannu paikoillaan...pitkään...
Tähän saakka 40kg on ollut suuren suuri saavutus (hirmuisella ähinällä varustettuna ;)) mutta tänään nousi 47,5kg KEVYESTI! :rock: Enemmänki ois menny mutta jätin sen siihen.. Varmaan ois se 50kg menny ees muutaman kerran..:evil:

Ekan kerran kun kokeilin penkkiä( eli 5 kk sitten) nostin 40 kg sarjoja. Nyt nostan 50 kg pari toistoa. Omat mitat noin 163/65. Kesään mennessä tavoitteena olisi lähemmäs 60 kg tai ainaki 55 kg.

Mulla toi penkki kuuluu heikoimpiin liikkeisiin salilla... Enimmillään oon tehnyt seitsemän toiston sarjoja 35kg:llä (sis.tanko). Tuohonkin sai psyykata itseään ensin todella ja viimeiset pari toistoa tanko nousi just ja just hirveellä raivolla ja ähellyksellä :D Meidän salilla tuo penkin tanko tuntuu kyllä painavammalta kuin edellisellä salilla... En oo edes tiennyt että jotkut tangot painais jopa 30kg :rolleyes: Pitääkin kysyä henkilökunnalta sen todellinen paino.

Ihana ajatelma, pakko oli quotata vaikka vanha onkin! Mun mielestä penkki on nimenomaan niin ihanan kevyt liike, kun siinä tarttee "vain maata" -- verrataan kyykkyyn tai maveen niin ah, penkki on kevyttä kauraa, melkein lepopäivä ku saa penkata! ;)

62kg on ähertänyt salille ylös ilman suurempia pomppuja, 57,5kg raakakisoissa pysäyksellä ja 65kg paidalla (aloittelija) kisoissa. Sarjaenkka taitaa olla kuutosia 50 kilolla.

Mun mielestä penkki on nimenomaan niin ihanan kevyt liike, kun siinä tarttee "vain maata" -- verrataan kyykkyyn tai maveen niin ah, penkki on kevyttä kauraa, melkein lepopäivä ku saa penkata! ;)

Mä taas olen maalaisjärjelläni yrittänyt miettiä, miksi maveen on ehkä kaikista vaikein psyykata...ja tullut siihen tulokseen, että kyykyssä ja penkissä nostoon psyykkaaminen tapahtuu kuin itsestään, koska paino on rusentavana sun yläpuolella (selässä / käsillä). Mavessa pahin mitä voi käydä on se, että tanko ei yksinkertaisesti vain nouse lattiasta... Eli motivoituminen on tultava jostain muualta.

Assis: onko sun paita liian löysä, vai miksi ei tule apuja tuon enempää? Kauan olet paitapenkkaillut?

Minä tekisin penkkiä niin paljon kuin sielu sietäisi, jos laji antaisi myöden. Sitten kun ura nyrkkeilijänä loppuu, teen hetken aikaa pelkkää penaa. :D Tekniikka ei varmaankaan ole paras mahdollinen, ja mulla on kanssa ollut varmistajista joskus pulaa. Tämän hetken ennätys on 60 kg ja ensi kesänä sitten ainakin se viisi kiloa lisää.

Mä taas olen maalaisjärjelläni yrittänyt miettiä, miksi maveen on ehkä kaikista vaikein psyykata...

Ehkä koska mave on tekniikkalaji? En sano, ettei kyykky ja penkki olisi, mutta mavessa kovilla raudoilla epäonnistunutta nostoa ei voi voimalla paikkailla, koska tanko ei tosiaan edes irtoa lattiasta. Se on enempi "kaikki tai ei mitään", alusta asti pitää tsempata täysillä ja keskittyä, koska negatiivisen vaiheen suomaa aikalisää ei ole. Tanko joko nousee tai se ei nouse.

Assis: onko sun paita liian löysä, vai miksi ei tule apuja tuon enempää? Kauan olet paitapenkkaillut?

Paidalla oon nostanut vasta kolmesti (kaks kokeilua ja kisat). :D Ja on siinä vähän kasvunvaraa, pitää matkan varrella hommata siihen lisää täytettä tai hommata pienempi paita. Tuo 65kg tuli kyllä ihan nätisti ylös, mutta jossitellahan aina voi enkä siihen nyt ryhdy.

60kilolla kolmosia (tai hyvänä päivänä nelosia, tähän mennessä hyvä päivä on ollut kerran). Enkkaa en ole kokeillut.

Ja tässä junnataan ja junnataan ja junnataan.. ennen pidin penkistä, nykyään inhoan. Mutta teen sen silti kiltisti kun kuuluu.

Tässäpä mun tärkeimmät etapit :D

4/2005: 30kg (aloitin salilla käynnin)
9/2006: 40kg
11/2007: 50kg
1/2008: 60kg

mun tulokset on kyllä useamman vuoden takaa, mutta...
ykkös maksimi 85 kg
40 kg 36 toistoa
jokunen kuukausi sitten tein 50 kg 12 toistoa ja 40 kg pari viikkoa sitten 23 toistoa.
Täytyy kyllä sanoa omaksi puolustukseksi, että vuoden 2007 aikana penkkikerrat on laskettavissa yhden käden sormilla. Ei ole oikein enää innostanut ko. laji. Pitäisi taas varmaan alkaa treenaamaan, niin ne tuloksetkin siitä paranis.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom