Penkkipunnerruksen yliarvostus?

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Niin, isot tissit + tasapaksut tumput, tulee vaan mieleen tuo Hyde elokuvasta League of Extraordinary Gentlemen.

Täällähän voisi kysyä vaikka sitä, että miksi penkkipunnerrus on liikkeenä niin aliarvostettu? Liike jossa rasitetaan rintaa, ojentajia ja etuolkapäitä ei mielestäni ole mitenkään "turha" liike. Itseasiassa liike on ihan saamarin monipuolinen.
Melkeinpä kaikki salilla käviät tekevät penkkipunnerrusta, tai penkkipunnerrusta jossain muodossa, tai ainakin suurinosa salillakävijöistä. Penkkipunnerrus on ehkä kaikkein tunnetuin perusliike ja mikäs siinä kysellä liikkeestä, jota melkein kaikki varmasti tekevät. Kysymykseen saa varmemmin vastauksen, kuin esim. paljollako vedät suoralla tangolla kulmasoutua seisten? En vaadi salillakäymättömiltä ymmärrystä muihin liikkeisiin. Kysykööt mitä kysyvät. Maastavetoa ja kyykkyä kysyvät ne, jotka ovat niistä kiinnostuneet. Penkki on kuitenkin hyvä liike, hyvien liikkeiden joukossa. :joulu6:

Itse jos jotain kysyn, niin kysyn vaan että "minkälaisia tuloksia". Siihen saa sitten vastata mitä huvittaa, vaikka keskitetyn hauiskäännön sarjaennätyksen. Yleensä sieltä kuitenkin tulee se penkki jostain syystä.

Originally posted by onion
Täällähän voisi kysyä vaikka sitä, että miksi penkkipunnerrus on liikkeenä niin aliarvostettu? Liike jossa rasitetaan rintaa, ojentajia ja etuolkapäitä ei mielestäni ole mitenkään "turha" liike. Itseasiassa liike on ihan saamarin monipuolinen.
Melkeinpä kaikki salilla käviät tekevät penkkipunnerrusta, tai penkkipunnerrusta jossain muodossa, tai ainakin suurinosa salillakävijöistä. Penkkipunnerrus on ehkä kaikkein tunnetuin perusliike ja mikäs siinä kysellä liikkeestä, jota melkein kaikki varmasti tekevät. Kysymykseen saa varmemmin vastauksen, kuin esim. paljollako vedät suoralla tangolla kulmasoutua seisten? En vaadi salillakäymättömiltä ymmärrystä muihin liikkeisiin. Kysykööt mitä kysyvät. Maastavetoa ja kyykkyä kysyvät ne, jotka ovat niistä kiinnostuneet. Penkki on kuitenkin hyvä liike, hyvien liikkeiden joukossa. :joulu6:

Aziaa...:kippis1: Oon sun kanssa täsmälleen samaa mieltä...ei sitä paljon paremmin ois voinut enää sanoa!!

Mä olen taas ihmetellyt et jos kysyy penkkiä (hyvin harvoin olen kysynyt) niin miksi sieltä on tultava joku aivan :david: vastaus esim. "kyl se tarpeeks o" tai muuta :kakka: .
:wall: :wall:
miksi ei voi vaan sanoa oikeaa tulosta.
voiko joku kenties kertoa, why oh why?

avautuminen loppui tähän.

:joulu3:

Originally posted by n00kie
Mä olen taas ihmetellyt et jos kysyy penkkiä (hyvin harvoin olen kysynyt) niin miksi sieltä on tultava joku aivan :david: vastaus esim. "kyl se tarpeeks o" tai muuta :kakka: .

no jospa se penatulos on niin huono ettei sitä kehtaa paljastaa..en kyllä itsekkään mielelläni vastaa jos multa kysytään..:nolo: btw.enkä edes tiedä omaa maksimia.

Originally posted by mik99
no jospa se penatulos on niin huono ettei sitä kehtaa paljastaa..en kyllä itsekkään mielelläni vastaa jos multa kysytään..

En minäkään. Sitten kun raw-tulos alkaa kakkosella, niin voinen kertoa. Sitä ennen on mainostus jäissä. :D

Tämmöinenkin näkökanta penkkiin... Minulla sattuu olemaan luonnostaan kehittyneen näköiset (ulkonevat) rintafileet, enkä todellakaan halua kasvattaa niitä yhtään isommiksi. Ei sillä ettei koko kelpaisi mutta näyttää jotenkin härskiltä kun muuten tiukasta yläkropasta pullottaa kaksi teinitytön tisua. Teen vinopenkkiä ylempien rintalihasten "kompensointia" silmälläpitäen ja kapeaa penkkiä lyöntivoiman saamiseksi. Tässä tapauksessa estetiikka on minulle tärkeämpää kuin voima. En penkkaa yli omalla painolla lainkaan. Ennätys on kymmenen vuoden takaa joten turha sitäkään on mainita. Nyk. maksimista ei ole hajuakaan. Ehkä kokeilen tällä viikolla ja palaan asiaan... Paitsi jos tulee ihan p*skatulos.

Kyllä kova penkkitulos silti jotain kertoo treenaajasta.

Hähä, kuinka moni on joskus VALEHDELLUT penkkituloksensa? :evil:

Originally posted by n00kie

avautuminen loppui tähän.

:joulu3:

No kun on käynyt 79.8%:sti niin että kun on kertonut niin kaveri sanoo että ei usko. Sitten vaan sanottava että sehän on sun ongelmas...ja sehän on riidan haastamista...

Originally posted by pikkujussi
No kun on käynyt 79.8%:sti niin että kun on kertonut niin kaveri sanoo että ei usko. Sitten vaan sanottava että sehän on sun ongelmas...ja sehän on riidan haastamista...

Mua ainakin vituttaa penkki tuloksen kyselyt sen takia
koska penkkitulokseni on aika huono,
Ja yleensä kun joku tosiaan kysyy penkkitulosta vastaukseksi saa No et vittu varmaan nosta niin paljon ja epäilijä rupeaa välittömästi kertomaan serkustaan joka metsurina olleessaan 60 kiloisena nosti 250kg merkistä ensimmäisellä salikäynnillään.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
no en tiedä noista kavereiden "en usko kommenteista mitään"

MUTTA

eikö sen penkki maximin voi aika helposti päätellä?
eli jos vaikka saa 70 kg x5 ni voi saada joku 80-90 kg
(onhan niitä taulukoita jossai)

ps. heitin noi päästä

ite saan 70kg ehkä noin 10 toistoa niin voi olla että penkkimaksimi on siinä 90kg paikkeilla.

Eiköhän se loppujen lopuksi ole just se kun sitä penkkiä on niiiiin moni kokeillut! Vähintään joka kolmannen himassa on ollut faijalla puntit varastossa, = tanko ja penkki, tai ainakin joka toisen äidin siskon kaiman kummin veljen sedän autotallissa on ollu se penkki mitä on kokeiltu.
Sit kun on haluttu kokeilla niin se on ollut helppo opastaa,laske varovasti rinnalle ja nosta ylös jne jne...

On myös soveliaampaa kysyä penkitulosta kuin pitää leveitä hartioita vain runsaan testonerityksen merkkinä ja kysyä esimerkiksi. Joudutko sä runkkaamaan usein?

No juu. Onhan se perusliike, mutta moniko oikeesti ottaa maksimeita, ellei tee voimanostotyyppistä?
Mulla ei ole hajuakaan maksimista, koska en ole ikinä koettanut, mutta sarjaa teen raskaalla kaudella 110kg:lla.

Originally posted by J.Jake
On myös soveliaampaa kysyä penkitulosta kuin pitää leveitä hartioita vain runsaan testonerityksen merkkinä ja kysyä esimerkiksi. Joudutko sä runkkaamaan usein?

:lol2: :lol2:

Täytyykin koittaa ens kerralla baarissa, marssii suoraan kaikista suurimman, tuntemattoman äijän luo, ja läväyttää toi! Ilmainen 112-pikataksi baarista kotiin :thumbs:

Originally posted by onion
Melkeinpä kaikki salilla käviät tekevät penkkipunnerrusta, tai penkkipunnerrusta jossain muodossa, tai ainakin suurinosa salillakävijöistä. Penkkipunnerrus on ehkä kaikkein tunnetuin perusliike ... Penkki on kuitenkin hyvä liike, hyvien liikkeiden joukossa. :joulu6:
Tuoreimmassa Yleisurheilun kuvalehdessä oli tännäköinen otsikko:

Oikein tehty penkkipunnerrus yhä KUNINGASLIIKE

Muutamia poimintoja tekstistä.
"Paitsi että tämä standardinostoliike ehkä alataljan ohella on kaikkein monipuolisin, suorittajaltaan se vaatii paljon teknistä osaamista ja tietoa apuliikkeistä."
"Penkkinosto lukeutuu myös monen urheilulajin tarvitseman peruslihaskunnon ylläpitoon"

Sitten tuli lähinnä asiaa turvallisuudesta, tekniikasta, variaatioista ja olkapään apuliikkeistä (kiertäjäkalvosimen vahvistamisesta).
Kuvien mallina oli muuten Boogie, jonka olen nähnyt yleisurheilukentilläkin (kuulassa ja kiekossa). Samaisessa lehdessä oli juttua Mikaela Ingbergistä, ja siitä ilmeni, että hänen tämänhetkinen penkkiennätyksensä on 95 kg. (s. 14)

Niin että ihan samaa mieltä onionin kanssa. Ja tuo lehti totesi myös, että penkki on se tunnetuin, ehkes eniten tehty liike, jonka enkkaa usein tiedustellaan ikään kuin "henkilötietona". Henk. koht. naureskelen hihaani, kun joku kysyy sitä miulta. Joskus saatan ennen vastaustani heittää, että "paljonko saa valehdella?" Sitten kumminkin kerron totuuden, jolloin kysyjä kuitenkin jää epätietoisuuteen, kuinka paljon ja mihin suuntaan mie oikein "valehtelin". Otaksunee, että ylöspäin, miun tuttavapiirissä kun ei liikuskele voimaa harjoittelevia mimmejä.

:eek: :joulu8:

Originally posted by maxmussel
No juu. Onhan se perusliike, mutta moniko oikeesti ottaa maksimeita, ellei tee voimanostotyyppistä?
Mulla ei ole hajuakaan maksimista, koska en ole ikinä koettanut, mutta sarjaa teen raskaalla kaudella 110kg:lla.

Niinpä, pentuna oli maksimit tiedoss tarkalleen, mutta siirryin itsekin tossa yli vuosi sitten tekemään enemmäkin kehopuolen reeniä ja nykyään en kyllä maksimiani tiedä, 2*6 maksimi onkin sitten jo paljon paremmin tiedossa...

Mun olkapäät ei kyllä tykkää hyvää maksimiyrityksistä, et voi niitä pari kertaa vuodessa koittaa jos siltä tuntuu, mutta ei kyllä sen useemmin...

Originally posted by Koipireisi
Hähä, kuinka moni on joskus VALEHDELLUT penkkituloksensa? :evil:

Penkkitulos kannattaa valehdella aina. Viisainta on sanoa jokin tasaluku, kuten 200. Keskustelu voi mennä esimerkiksi näin:

Jorma: Paljo menee penkistä?
Urpo: 200
J: *epäuskoinen katse*
U: Siis penkkipaidalla tietenkin
J: Ai.. mut entäs..
U: Siis jokainen normaali mieshän saa penkkipaidalla 150!!!
J: Jaa.. siis..
U: Joo, penkki kannattaa ottaa aina paidalla

Näin säilyttää hyvät välit hölmöihin kavereihinsa, ja samalla pystyy likaamaan voimanoston ennestäänkin likaista mainetta :)

Suositut

Back
Ylös Bottom