penkkipunnerruksen merkitys rintatreenis

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Vince_
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Ikä
39
Elikkäs onko sillä penalla nyt niin merkitystä jos haluu treenata rintaa verrattuna esim. käsipainoihin jne. ? menee jotenki into siihen penkkiin aina... :down:

Se nyt vaan on semmoinen yleisliike, ei siinä mitään taikaa ole. Käsipainot on ihan hyvä. Maksimivoimaan voisi kuitenkin penkki olla parempi, sillä minä ainakaan en osaa treenata käsipainoilla lyhyitä kovia sarjoja.

Uskallan väittää, että penkkipunnerrus joko tangolla tai käsipainoilla on välttämätön liike rinnalle, jos haluaa voimaa tai/ja massaa.

Jos voimaa haluaa niin sitten tangolla, mutta jos massaa niin käsipainoilla ja mielelellään vinopenkkiä. Tosin nämä yhdistettynä on oiva rintatreeni.

Vince_ sanoi:
jag vet inte...En mä välttämättä sitä massaa haluis.

Kerro mitäs haluat sit? Voimaa? Kestävyyttä? Pudottaa painoa? Liikkeet sen mukaan, jos kohta penkki on aina hyvä perusliike. Mut niin on käsipainot ja (ainakin mulle) alavinopenkkikin.

Eikös se kuitenkin ole aika "välttämätön" liike rinnan kehitykseen... Sun pitää vaan kokeilla mikä sulle soveltuu/toimii parhaiten :thumbs:

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Vince_ sanoi:
pitäis vaa kiinteyttää ku on ollu toi tauko jne. ja ei se voimakaan olis pahitteeks :D

Voimaa iss. Kyllä penkki sitten kuuluu ohjelmaan, jos kohta ei sekään yksin riitä. Tee toki harjoituksia rinnan kaikille eri osille.

Teeppä vaikka molempia niin sillähän siitä selviää.:) itse jos haluisin muokata rintalihaksia reenaisin käsipainoilla penkin ensin ja sitten vasta tavan penkkiä. Jos haluaa penkistä paljon romua paljon ylös sitten penkki ensin. Pääliikkeet sen mukaan missä haluaa tehdä tulosta ja sitten miettiä niitä apuliikkeitä mistä vois olla hyötyä mihinkin.

En usko että penkkipunnerrus olis ainakaan massan osalta rintaan välttämätön. Nyt on kokeilussa alavino+ylävino ja ainakin on paremmalta tuntunut kuin tasapenkki+ylävino ja vaihtelu tekee gutaa.

fullpower sanoi:
Teeppä vaikka molempia niin sillähän siitä selviää.:) itse jos haluisin muokata rintalihaksia reenaisin käsipainoilla penkin ensin ja sitten vasta tavan penkkiä. Jos haluaa penkistä paljon romua paljon ylös sitten penkki ensin. Pääliikkeet sen mukaan missä haluaa tehdä tulosta ja sitten miettiä niitä apuliikkeitä mistä vois olla hyötyä mihinkin.

Tässä tuli hyvät neuvot. Ja pätee ihan yhtälailla muihinkin lihasryhmiin. :thumbs:

Mitenkäs se penkki käsipainoilla tehtynä nyt sitten muokkaa niitä rintalihaksia erilailla kuin tangolla tehtynä?

Battle sanoi:
Mitenkäs se penkki käsipainoilla tehtynä nyt sitten muokkaa niitä rintalihaksia erilailla kuin tangolla tehtynä?

Ei varmaan erilailla, mutta onhan siinä isompi liikerata ja siinä saa paremmin venytyksen tisseille.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom