penkkipunnerruksen merkitys rintatreenis

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Vince_
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Battle sanoi:
Mitenkäs se penkki käsipainoilla tehtynä nyt sitten muokkaa niitä rintalihaksia erilailla kuin tangolla tehtynä?

Tissit vaan tekee enemmän duunia siinä. Kokeile joskus vetää samat sarja ja toistomäärät käsipainoilla niin parina seuraavan päivänä todennäköisesti tiedät tissien kivusta että perille meni. :rock:

Sukulaku sanoi:
Ei varmaan erilailla, mutta onhan siinä isompi liikerata ja siinä saa paremmin venytyksen tisseille.

Ei se isompi liikerata juurikaan vaikuta, koska loppurutistus ojentajilla on periaatteessa aika "turha". Näkeehän sen Ronnien treeneistäkin, kun kaikki tehdään vajaalla liikeradalla ja kyllä mies kasvaa.

Raven sanoi:
Ei se isompi liikerata juurikaan vaikuta, koska loppurutistus ojentajilla on periaatteessa aika "turha". Näkeehän sen Ronnien treeneistäkin, kun kaikki tehdään vajaalla liikeradalla ja kyllä mies kasvaa.

Mun mielestä tää liikeradan laajentuminen vaikuttaakin paljon liikkeen ala-asennossa. Mä ainakin päästän käsipainot syvempään kuin tangolla edes pääsisin. Tuntuma käsipainoilla 10-0 verrattuna tankoon.

Mä en ole keväällä alkaneiden olkavaivojen jälkeen pystynyt tekemään penkkiä lainkaan. Käsipainoilla pystyy tekemään jotenkuten varovasti mutta rintatreeni on jäänyt lähinnä rintaprässin varaan jossa jostain syystä liikerata pysyy sellaisena ettei ota niin kovasti olkapäähän.

No mitenkäs se venytys sitten vaikuttaa siihen tehokkuuteen, kun ei hjummarra?
:david:

Battle sanoi:
No mitenkäs se venytys sitten vaikuttaa siihen tehokkuuteen, kun ei hjummarra?
:david:

Käsittääkseni rintalihas työskentelee penkkipunnerruksen alkuvaiheessa eniten ja sen jälkeen rasitus alkaa siirtyä hiljalleen ojentajille (toki muutkin lihakset työskentelee). Jos rintalihaksen liike saadaan pitemmäksi niin eiköhän liikekkin muodostu tehokkaammaksi. Tämän huomaa käytännössä siinä, että jos käsipainoilla tekee esim rintaa ja laskee painot niin alas kuin käytännössä menee sitä kevyemmät painot joutuu valitsemaan. Tätähän voi verrata esim siihen että toinen tekee syväkyykkyä kun toinen jättää ylemmäksi.
Tämä nyt on maalaisjärjellä ajateltua asiaa... Ainakin tehoaa minulla.
Muutenhan sitä vois tehdä mitä tahansa liikettä pienemmällä liikeradalla ja kehittyä vaan paremmin kun saa kerran rautaakin eneämmän käyttöön. :)
No tätä nyt huomaakin salilla monen tekevän.

Muutama kuukausi sitten aloitin tekemään penkin ja vinopenan ym. lisäksi paljon käsipainoilla rintaa. Tein aluksi yhden kuukauden rintaa ilman *penkkiä tangolla* ja keskityin opettelemaan kunnolla alavinopenan, tasapenkin, vinopenkin ja vipunostot käsipainoilla. Näitä sitten yleensä tein rintatreenissä ja kaikkiin melkeinpä maksimaalinen venytys alhaalla ja rutistus ylhäällä. En siis kiinnittänyt mihinkään tuloksiin erityisemmin huomiota (niinkuin tähän asti--penkkitulos ollut kaikki kaikessa :david: ).
Rinta tosiaan venyi, ja kivut kestivät paljon pitempään kuin edellisissä rinta treeneissä. Huomasin ohella myöskin toisen jutun: tähän asti rintalihakseni ovat olleet sellaiset suorat kummut tuossa rinnalla, mutta nykyään, noita venyttävämpiä liikkeitä tehtyäni, rinnat ovat laajentuneet sellaisiksi hienoiksi roomalaisten urheilijapatsaiden rinnoiksi jotka ulottuvat isoina aivan tuonne kainaloon asti, ja ovat todellakin laajemmat, eikä sellaiset korkeat kummut. Jos nyt tajusitte mitä tarkoitin.
Penkkitulos oli sen sijaan tuon jakson jälkeen alhaisempi kuin ennen. Nyt olen alkanut taas tekemään penkkiä (jos vaikka nostais sitä tulosta jonkun verran), ja penkin ohella joitain muita rintaliikkeitä ja melkeinpä joka treenin loppuun tuon vipunostot makuulteen - ihan mielettömillä venytyksillä.

Minulle toimivin rintatreeni on:

-Penkki
-vinopenkki käsipainoilla
-peckdeck tai ristitalja

Hyvin tulee massaa ja voimaa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom