Penkkipunnerruksen avustavat lihakset

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Originally posted by Nekroman
Rinnan lisäksi ojentajat, habat, forkut ja ranteet.

Jaaha, ny tuli mulle uus juttu. miten hauberi avustaa penkissa? Oon aina luullu etta sen tehtavana on koukistaa tumppua enka penkissa mielestani joudu hirveasti vetamaan...

Mutta jos en ole oikeassa niin vaanna ihmeessa rautakangesta! :)

Originally posted by Nekroman
Rinnan lisäksi ojentajat, habat, forkut ja ranteet.

Selkä ja olkapäät unohtuivat.

George Halbert, 310kg@90kg (ME) sanoo, että järjestyksessä tärkeimmät ovat ojentajat, latsit, yläselkä ja olkapäät.

"When the Clemson University coaching staff wanted to know which are the most important muscle groups for benching, George Halbert told them triceps are first, lats second, upper back third, and delts last. George holds the world record in the 220’s at 657, a world record of 688 in the 242s and a 683 at 227, the heaviest triple bodyweight bench of all time (457 pounds over bodyweight!)."

Ei sovi unohtaa kiertäjäkalvosimia ---> loukkaantumisriski pienenee.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Originally posted by Pulla
Jaaha, ny tuli mulle uus juttu. miten hauberi avustaa penkissa? Oon aina luullu etta sen tehtavana on koukistaa tumppua enka penkissa mielestani joudu hirveasti vetamaan...

Mutta jos en ole oikeassa niin vaanna ihmeessa rautakangesta! :)

No katsos, jos käyttää penkkipaitaa, niin pitäähän ne alle 200kg painot jollain vetää rintaan saakka kun ei muuten tuu. :jahas: Eli selällä ja hauiksilla...

Originally posted by metal
Ojentajille ainakin kapee penkki.

Eipä se mikään välttämätön ole. Teen kapeaa penkkiä aika harvoin ja kyllä ilman sitäkin olen muutaman kilon ainakin saanut ylös.

Originally posted by foobari

Kyllähän ne hauberit on siellä dynaamisina stabilaattoreina:

Barbell Bench Press
.
.
.
Dynamic Stabilizers
Biceps Brachii, Short Head

Asia pihvi. Mutta osaakos joku penkkikuningas heittaa etta miten suuri tollasen dynaamisen stabilaattorin merkitys oikeasti on noinniinkuin tuloksen kannalta?

Originally posted by Force
George Halbert, 310kg@90kg (ME) sanoo, että järjestyksessä tärkeimmät ovat ojentajat, latsit, yläselkä ja olkapäät.

[

Minä en oo ikinä oikein ymmärtänyt noiden latsien korostamista ja rinnan väheksymistä penkissä. Kyllähän se penkkipunnerrus aika helvetisti rintaan ottaa, joten miten se nyt ei olisi kovin tärkeä penkissä?? Esim. minulla on selkään tullut hemmetisti lisää voimaa, mutta penkkitulos junnaa paikallaan, ei ymmärrä...

Originally posted by RedNeck
Mitä niille sit voi tehdä?

nimim: Aina olat kipeenä

Erilaisia kiertoliikkeitä ihan hilupainoilla esim. 15-20 toiston sarjoja, eikä loppuun asti. Mä olen käyttänyt parin kilon painoja näihin.

Esimerkiksi täältä löytyy joitakin esimerkkejä liikkeistä: http://www.bodybuilding.com/fun/dorian1.htm

Originally posted by Don vito
Minä en oo ikinä oikein ymmärtänyt noiden latsien korostamista ja rinnan väheksymistä penkissä. Kyllähän se penkkipunnerrus aika helvetisti rintaan ottaa, joten miten se nyt ei olisi kovin tärkeä penkissä?? Esim. minulla on selkään tullut hemmetisti lisää voimaa, mutta penkkitulos junnaa paikallaan, ei ymmärrä...

Penkkipaidalla otettuna selkää korostuu ja rinnan merkitys vähenee.

Suositut

Back
Ylös Bottom