Penkkipaita suoraan hanurista....

Re: Re: Raw varusteet?

Originally posted by Mike
Ei lasketa.

Puhutaanko me nyt esimerkiksi erään toisen suomalaisen voimailufoorumin järjestämistä wanna-be-raw- vai ns.true raw-kisoista?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Kyllä ne rannetuetkin auttavat tuloksissa, jos niitä on vain tottunut käyttämään. Joten kyllä nekin pitäisi sitten kieltää..
Ja olen yhden "raw-kisan" käynyt ja varmasti on virallisempi kuin baarikellon mainitsemat wanna-be-raw kisat. SVNL:ssä otin yhden kisan ilman paitaa, huonon tason takia en sitä laittanut.

Originally posted by Raven
Kyllä ne rannetuetkin auttavat tuloksissa, jos niitä on vain tottunut käyttämään.

Nyt on kyllä syytä erottaa kaksi asiaa toisistaan. Rannetuet saattavat "tasapainottaa" nostoa ja ehkäistä vammautumista, kyseessä siis on eräänlainen apu.

Penkkipaita kuitenkin auttaa aktiivisesti, eli paita tosiaan nostaa osan painosta. Paitahan toimii siten, että sen rakenteisiin varastoituu painoa laskiessa energiaa (kuten jouseen). Nostaessa varastoitunut energia käytetään painon nostamiseen. Tässä suhteessa lienee varsin perusteltua ripustaa ne mitalit samaan naulakkoon penkkipaidan kanssa :)

Originally posted by Nat_Ural
Nyt on kyllä syytä erottaa kaksi asiaa toisistaan. Rannetuet saattavat "tasapainottaa" nostoa ja ehkäistä vammautumista, kyseessä siis on eräänlainen apu.

Mulla se ei vaan tasapainota, vaan todellakin nostaa. Johtuu "heikoista" ranteista. Ilman tukia ei kovin paljon päälle 150kg:n mennä. Joten siinä mielessä rannetuet parantaa tulosta.

Originally posted by Raven
Mulla se ei vaan tasapainota, vaan todellakin nostaa.

Tarkennetaan vielä sen verran, etten ottanut kantaa siihen, pystyykö niiden siteiden kanssa nostamaan enemmän. Fysikaalista työtä rannesiteet tuskin pystyvät tekemään, kuten penkkipaita, tai sitten kyseessä ovat taikarannesiteet :)

Pari faktaa noista RAW-kisoihin kaavailluista testeistä,joita ei nyt näillä resursseilla ainakaan vielä(luonnollisesti) kyetä järjestämään:

- Testit maksaisivat tällä hetkellä 300-350€ pala
- EI tarvitse olla "virallinen" urheilujärjestö vaan testaamaan tullaan,jos ADT:n ja yhdistyksen välille tehdään doping-sopimus. Sopimus edellyttää,että yhdistys rankaisee kärähtänyttä nostajaa.Mikäli tällainen sopimus tehtäisiin osallistuisi ADT testaamiskustannuksiin.

Offtopic:
-Tuo edellä mainitsemani 170€ on summa,joka lienee se erotus ja ylijäävä osa ADT:n "osallistumisen" jälkeen,mikä esim. veteraanien pitäisi maksaa,myös SVNL:n puolella.

Originally posted by Nat_Ural
Penkkipaita kuitenkin auttaa aktiivisesti, eli paita tosiaan nostaa osan painosta. Paitahan toimii siten, että sen rakenteisiin varastoituu painoa laskiessa energiaa (kuten jouseen). Nostaessa varastoitunut energia käytetään painon nostamiseen.

...ja kun paidan varaa tappiin niin sen voi tunkea paristojen tilalle vaikka taskulamppuun, tai miksei käyttää kännykän vara-akkuna? :wall:

Puutuinpas perhana ;)

Originally posted by pikkupasi
...ja kun paidan varaa tappiin niin sen voi tunkea paristojen tilalle vaikka taskulamppuun, tai miksei käyttää kännykän vara-akkuna? :wall:

Puutuinpas perhana ;)

Jos toi oli vitsi, niin tosiaankin tulli tällanen olo :wall:

Mutta onhan se asia niin, että toi penkkipaita toimii lähes samalla tavalla, kuin jos nostajan kyynärpäihin kiinnitettäisiin jousi suoraan kädestä toiseen, niin että se vääntää kädet väkisin eteen. Kuitenkin taitaa säännöissä olla sellainen jousi kielletty. Minkä takia penkkipaittaa saa käyttää? Sehän on vaan jousi eri muodossa.

Ja toi äskeinen oli vaan pohdintaa. Itse olen täysin puolueeton tässä asiassa. Jos joku haluaa penkkipaita käyttää, niin käyttäköön.

Niin ja tuli vielä mieleen, että miten se liittyy mihinkään, kun nämä voimanostajat täällä poraa, että ei kanata arvostella jos ei oo ikinä kokeillu. Mun mielestä tässä keskustelussa on ollu kyse lähinnä mielipiteistä, ja tuskin se kenenkään mielipidettä muuttaa, jos sellaisen vetää päällensä. Tosiasia on kuitenkin se, että paita nostaa voimatasoa keinotekoisesti, ja jonkun mielestä se on tyhmää, ja sama kun käyttäisi nosturia, tai tota em. jousta.
Että näin tänään. Jatkakaa...

Originally posted by Powerhousu
Minkä takia penkkipaittaa saa käyttää? Sehän on vaan jousi eri muodossa.

No ei oo kovin kummosia kysymyksiä sulla? Paita on paita ja jousi on jousi? Kumman sää puet aamulla päälle? Annas kun arvaan: paidan. Paita on semmoinen mikä puetaan aamulla päälle ja penkkipaitaa saa käyttää siksi kun se on paita. Sulla ei oo mitään oikeutta kysellä tommosia jos ite puet aamulla jousen päälle. :2:

Epäilemättä seuraavana innovaationa joku jenkkiammattilaisnostaja tunkee kuorma-auton pyöräjousen pään rektaaliinsa. Auttaa kyykyn alkuvaiheessa kun jousen vapaa pää lykkää lattiaan osuessaan vauhtia nostajaan.

Sattuu niin saatanasti, mutta löytyypä ensimmäinen 600 kilon kyykkääjä. Vittu miten äijät on paljon vahvempia nykyään kuin ennen.:worship:

Originally posted by jarre55
itte olen kolmasti repinyt paitani rinnasta halki nostaessa! Penniäkään ei Westerberg hyvittäny ja aiuna piti ostaa uusi.

Ei varusteita tarvii sen takia kieltää jos sinä et osaa ostaa sopivankokoista paitaa.

Yleinen harhaluulo tuntuu olevan se, että kun jotkut hemmetin kovat nostajat saavat 50 kilon hyödyn paidasta, niin luullaan että kyllähän minäkin paidalla nostaisin 180kg, kun ilman penkkaan 130kg. Ei, kyllä sitä paitaa pitää opetella käyttämään. Ensimmäisellä kerralla ei välttämättä tule kiloakaan lisää.

Hah, avaankin sanaisen arkkuni vasta nyt, vaikka olenkin jo seurannut keskustelua tovin. Mielenkiintoista tässä näyttää olevan se, että keskustelu polkee pahasti paikoillaan.
[vuodatus]
Mutta asiaan:
Itse olen kilpaileva voimanostaja ja käytän varusteita, koska haluan voittaa. Siinä syy varusteiden käyttöön. Itse en paljon varusteiden perään itkisi, vaikka ne kiellettäisiin, vaan nostan niillä säännöillä mitkä on annettu. Vaikken varusteista kovin paljon pidäkään, ei minua silti kiinnosta ryhtyä nostamaan Raw:na. Miksikö? No kun ne SM-,EE-ja MM-mitalit ratkotaan aivan jossain muualla kuin raw-kisoissa ja en helvetissä anna yhtää tasoitusta vain jonkin ideologisen seikan takia.
Minua EI kiinnosta spekuloida kisan jälkeen paljonko kukin olisi raw:na nostanut tai itkeä että:"Kyllä mäkin oisin pärjännyt, jos oisin käyttänyt varusteita." Vittu, MINÄ haluan seistä siellä korkeimmalla korokkeella, enkä inistä palkintopallin ulkopuolella.
[/vuodatus]

:evil:

-Edit- Ennenkuin joku ehtii mainita, niin ei se ainoastaan ole se voittaminen joka merkitsee jotain, vaan myös liitto(muutenhan perustaisin vaikka oman liiton, jossa voisin olla maailmanmestari aina). Eli valintani on IPF, koska se mielestäni on kovatasoisin ja arvostetuin liitto. Minä haluan kilpailla siellä missä on kovimmat nostajat.

Olen kanssa katsellut tätä keskustelua ja nyt se näytää jo pienten lasten tappelulta, asiaa ei enää ole ollut vähään aikaan.

Olen täysin samaa mieltä Kraftwerk n kanssa, meinasin aiemmin kirjoittaa juuri samalla tavalla. Paitaa käytän, koska kilpakumppanini käyttää sitä ja en halua hävitä sen takia että esittelen rintakarvojani. Mutta mulle sopii myös se, että koko hökötys kielletään.

Yksittäinen nostaja ei siihen paljoa pysty vaikuttamaan, olen ilmoittanut liitolle mitä mieltä siitä olen, jos liitto on sitä mieltä että jäsenet haluavat siitä eroon, se ottaa asian esille ipf:n kongressissa. Jos siellä äänestetään paidan säilyttämisen puolesta niin se säilyy, mutta jos se halutaan laittaa kiellettyjen listalle niin se kielletään. Yksittäisen nostajan ääni ei paljoa ratkaise, eikä paljoa edes SVNL:n. Yrittää tietenkin voidaan vaikuttaa omalta osalta, mutta ipf:n äänienemmistö siihen vaikuttaa.

Siihen asti käytän kiltisti paitaa, koska haluan voittaa.

Liittoa en vaihda Kraftwerk n mainitsemasta syystä.

Originally posted by bb23
Ei varusteita tarvii sen takia kieltää jos sinä et osaa ostaa sopivankokoista paitaa.

Ekan paidan ostin 1993. luulen tietäväni mistä puhun.

Aina tuli enemmän, mitä kireempi Inzer oli päällä. Johan Westerberg sen mulle ekaa kertaa neuvoi, ja oikeessa oli siinäkin tämä entinen maajoukkuenostaja!

Originally posted by Kraftwerk n
Hah, avaankin sanaisen arkkuni vasta nyt, vaikka olenkin jo seurannut keskustelua tovin. Mielenkiintoista tässä näyttää olevan se, että keskustelu polkee pahasti paikoillaan.
[vuodatus]
Mutta asiaan:
Itse olen kilpaileva voimanostaja ja käytän varusteita, koska haluan voittaa. Siinä syy varusteiden käyttöön. Itse en paljon varusteiden perään itkisi, vaikka ne kiellettäisiin, vaan nostan niillä säännöillä mitkä on annettu. Vaikken varusteista kovin paljon pidäkään, ei minua silti kiinnosta ryhtyä nostamaan Raw:na. Miksikö? No kun ne SM-,EE-ja MM-mitalit ratkotaan aivan jossain muualla kuin raw-kisoissa ja en helvetissä anna yhtää tasoitusta vain jonkin ideologisen seikan takia.
Minua EI kiinnosta spekuloida kisan jälkeen paljonko kukin olisi raw:na nostanut tai itkeä että:"Kyllä mäkin oisin pärjännyt, jos oisin käyttänyt varusteita." Vittu, MINÄ haluan seistä siellä korkeimmalla korokkeella, enkä inistä palkintopallin ulkopuolella.
[/vuodatus]

Kraftwerk, sun kirjoituksesi on niin 110% asiaa, että mä lopetan keskusteluni tästä aiheesta tähän. Nimittäin sun kirjoitukseesi on oikeasti hyvä lopettaa!

:kippis1:

Originally posted by Kraftwerk n
Itse olen kilpaileva voimanostaja ja käytän varusteita, koska haluan voittaa. Siinä syy varusteiden käyttöön.

llman sarvia, atrainta, nuolihäntää, raateluhampaita, pitkiä kynsiä ja pahaa sisua kysyisin kilpailevalta voimanostajalta vielä, että oletko asettanut mitään rajaa varusteiden kehitykselle vai nostatko voittaaksesi liiton säännöillä siitäkin huolimatta, että joskus säännöt sallisivat, että sen työn tekisi nyt leikillisesti vaikka se Pekkaniskan nostokurki?

Originally posted by Mike
Voitin muuten Jarin tuossa kesällä 2001 kisoissa vaikka en ottanut paidalla. Saanko mä nyt valittaa?

En ole bodari, enkä hodari, heh, heh... Kysyisinkin, kuinka moni niissäkin kisoissa nosti puhtaalta pöydältä? Siis, että ei ollut koskaan käyttänyt mitään kiellettyjä aineita? Sitähän on vaikeata arvioida, mutta voihan sitä pohdiskella kukin.

Itse en ole koskaan penkkipaitaa käyttänyt, tekis mieli kyllä testata, mutta mikä lienee hyöty (10-20 kg)?

Yksi kommentti: Tuo nostokurki ei ehkä ole kuitenkaan paras vertailukohta,koska nostokurjella nostaa eniten se kenellä on voimakkain kurki. Nostokurkea ei varmasti tarvitse opetella käyttämään montaa kertaa,eikä treenaamalla varmaan saisi nostettua isompia taakkoja,jos sen käyttö kuitenkin sallittaisiin ja nostokurkisarjan jälkeen otettaisiin ilman kurkea,vaikka se TODELLINEN raw-kisa munasillaan, heittäisi tulosluettelo häränpyllyä,jos mukana olisi voimanostajia ja sohvaperunoita. Eikähän tulevissa WPC-worlds kisoissa TOP5 olisi silti TOP5,vaikka ottaisivatkin raw-kisan varustenostojen jälkeen.

Ja sitten vähän offia, muuten hyvin raiteillaan pysyneen threadin piristykseksi... Jenkkifoorumilla oli huhu,että Steve Goggins olisi menossa WPC:n finaalien jälkeen "ruokavalion" puhdistuttua USAPL:n mestaruuskisojen kautta IPF:n mm-kisoihin ja yrittäisi tuolla rikkoa Ed Coanin 110kg sarjan kyykky ja yhteistulosennätykset....

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom