Penkkipaita suoraan hanurista....

Originally posted by N.O.Kummonen
Omista arvoistani sen verran, että vain tiedolla on väliä!

Nostan edelleen IPF:ssä. Muutama vuosi sitten ei jaettu edes nostomuotokohtaisia mitaleja nuorten voimanoston SM:ssä. Ainoastaan YT-mitalit. Maajoukkueen edustusasun olisin joutunut ostamaan itse kisamatkoista puhumattakaan. Raha ei oikein liiku mun kilpailuympyröissä.

Signaturessa lukee mitä lukee, koska se on asenteeni dopingin käytön suhteen. En sano, että kaikki käyttää tai, että vahvemmat käyttää tai, että olisin ainoa puhdas urheilija. Olisi mielestäni kuitenkin itserakasta perustella muiden paremmuutta sillä. Aion kuitenkin vastaisuudessakin pyrkiä hyödyntämään kaikkia mahdollisia säännöissä sallittuja keinoja yhteistulokseni parantamiseen, mutta roinaan en koske. En pelkää roinaamista terveysmielessä enkä uskon doping-propagandaan. Minulle riittää se, että se on kiellettyä. Sen vuoksi en ole vetänyt kofeiinitabuakaan ns. urheilu-urani aikana.

Uskon, että mikäli minulla olisi pakonomainen menestymisen tarve olisi roinaaminen jo käynnissä. Näin ei kuitenkaan ole. En kuitenkaan pyri olemaan mahdollisimman huono valitsemassani lajissa ja siksi käytän varusteita, jotka edelleen lukeutuvat sallittuihin keinoihin. Tässä vaiheessa varmaan herää kysymys. Miksi sitten kilpailen voimanostossa? Ihan siitä syystä, että voimaillessa alkoi pikkasen kyllästyttää ainaisten salitulosten kuuntelu. Kovia puolikyykkyjä ja pomppupenkkejä tekee joka toinen. Kisassa tietää, että sen minkä nostaa, sen tosiaan nostaa.

Miksi en nosta raw-kisoissa. Niillä ei ole edes nimellistä doping-kontrollia. Se sorsii meikäläistä aika tavalla.

Tavallaan ymmärrän niitä, jotka kritisoivat varusteiden käyttöä ja perustelevat, että niillä parannetaan keinotekoisesti tuloksia. Sitten mietitään ja lasketaan miten kovia ne omat tulokset olisivat vastaavilla varusteilla. Siinä on suunnilleen sama ajatusmaailma kuin siinä, että minä nyt natuna väittäisin olevani kaikkein paras, jos vain roinaisin. Toi taas kuulostaa jopa omaan korvaani niin säälittävältä ja naurettavalta, että en aio sitä toiseen kertaan edes mainita.

Molempiin ajatusmalleihin voidaan lyhyesti kommentoida. Älä puhu ennenkuin olet kokeillut. Asia on vaan niin, että varustenostoista pääsee helposti takaisin raw-meinikiin. Roinannut urheilija taas on aina vaan roinannut urheilija.

Kehtaatko Baarikello väittää, että minä joka nostan kaikilla lajissa sallituilla keinoilla (joihin en itse ole voinut vaikuttaa) olen vähemmän urheilullinen kuin joku, joka nostaa saman raudan douppaamalla, mutta ilman varusteita? Onko nyt minun käsitykseni urheilusta vääristynyt? Entäs arvoni?

Sitten tulevaisuudesta: Aion nostaa aluksi 2 x omapainon penkistä kisassa alle 90 kilon sarjaan. Seuraavia tavoitteita ovat 8 x omapaino YT samaan sarjaan ja jossain vaiheessa 200 kg:n kisapenkki. Tuon parimarkkaa nostan vaikka sitten ammattilaisten varusteilla heidän kisoissaan. Teen nuo natuna, joka ei minulle tarkoita sitä, että läpäisen kisapäivänä testin. Se tarkoittaa sitä, että annan puhtaan näytteen 24/7 ja minä päivänä tahansa.

Tuolloin olen muuten viisinkertaistanut alkuperäisen penkkitulokseni, josta voi päätellä etten ole ollut kovin lahjakas. Itserakkaasti totean, että tavoitteiteni toteuttamiseen natuna tarvitaan työn lisäksi (ainakin jonkin verran) tietoa ja vain tiedolla on väliä. Kuinka monta tunnustettua voimaharjoittelun tietäjää tunnet, joilla on satasen penkki ja neljänsadan yhteistulos?

Onko minulla nyt siis arvot hukassa? Vaatisiko enemmän tietoa, jos saavuttaisin tavoitteeni törkeellä roinaamisella? Kerroin rehellisesti omasta arvomaailmastani. Yritä siis vastata rehellisesti ja jätä viisastelu kerrankin väliin.

Eipä enempää meikäläisestä.

Lähinnä jonnin verran voimanostokokemusta olisi suotavaa omata siitä syystä, että tietäisi mitä se varusteiden käyttö vaatii.

Arvot sulla on kohdallaan. Niistä :worship:

Olen nostanut vuosina 1984-1995. Viimeiset viis vuotta kilpaillen. nykyään vain kuntoilen.
Eli kokemusta löytyy mielestäni tarpeeksi väitteisiini.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Originally posted by Raven
Jaa, kyllä minä vaan saan selville. Sä siis treenasit vain ja ainoastaan varusteilla, jokaisen treenin??

Mitä enemmän paidalla nostat, sitä vahvempi pitää olla. Vai luuletko, että kaupassa on eri hyllyt eri paidoille.
Hylly 1. 210kg.
Hylly 2. 250kg.
Hylly 3. 280kg.
Hylly 4. 350kg.
jne.
jne.

Voimalla se paino on joka tapauksessa nostettava. Ei sieltä itsestään nouse.
Vai nouseeko? Ilmeisesti sitten nousee. Mitä tässä salilla enää treenailemaan. Lopetan koko treenaamiseen ja ryhdyn vain löhöämään sohvalla kaljaa kitaten. Sitten ei kun vain kisoihin ja ennätyksiä nostelemaan, koska eihän se mitään voimaa vaadi.

Vittu sentään. sulla on niin paha vika puhua asian vierestä... palaan alkuun vanhoilla kommenteillani, TÄSTÄ ON KYSYMYS:

-tää koko ajan pahemmaksi menevä varustepelleily on jenkkien aikaansaamaa. Varustevalmistajat tekee diilejä liittojen kanssa, liitot saa valmistajilta rahaa kun sallivat joka vuosi uusia vermeitä kisoihin. Arvatkaapa kuinka paljon Inzer on rahoittanut esmes IPF:ää?

-kysymys ei ole siitä, saako joku kuinka paljon enemmän farkkupaidalla kuin EHPHD:llä vaan kysymys on siinä, ONKO TÄLLAISELLA ENÄÄ RAJAA OLLENKAAN? Mikä on 10 vuoden päästä varustetilanne, kun nykyään kyykkääjätkin on niin .... että niillä pitää koukut lähteä pois alta (monolift) ettei tarvitsisi pakittaa painot harteilla.

-ootteko ikinä ihmetellyt, miksi vetotulokset ei oo oleellisesti parantuneet 80-luvulta, mutta kyykky- ja penkkiraudat on niihin nähden hirveesti parantuneet? Vedossahan varusteet ei niin paljoa suhteellisesti auta kuin kyykyssä ja penkissä.

-tätäkö me oikeestaan halutaan? Mikä on seuraava innovaatio lajissa?

sitäpaitsi, tää sun hylly-teoriasi on sikäli oikeessa että näinhän se paidasta hyötyvälle menee:

Penkki ilman paitaa: 200 kg

Hylly 1: 210 kg -hyllyllä Inzerin HD
Hylly 2 : 215 kg -hyllyllä Inzerin HPHD
Hylly 3: 220 kg -hyllyllä Inzerin EHPHD
Hylly 4 : 230 kg -hyllyllä farkkupaita
Hylly 5 : 240 kg -hyllyllä Tupla denim
Hylly 6: 250 kg -hyllyllä tripla denim
Hylly 7: 280 kg. Vuonna 2005 markkinoille tuleva uusi säkenöivä innovaatio.

Siinähän menet kisoihin HD:llä. olet hiukan vahvempi kuin voittaja, joka kuitenkin voittaa siksi kun sillä on farkkupaita.

Muista kuin farkkupaidasta tai Inzerin paidoista en tiedä kun ei oo kokemusta. eikä perkele tuu. Eiks Crainillakin ole joku vielä soppaa sekottamassa.

Kummoselle tiedoksi,että RAW power- porukka on kysellyt ADT:ltä mahdollisuutta testeihin ja ovat ainakin tässä vaiheessa liian kalliita.

Originally posted by jarre55
Arvatkaapa kuinka paljon Inzer on rahoittanut esmes IPF:ää?

No paljonko Inzer on rahoittanut ipf:ää??

Mä en ole missään vaiheessa väittänytkään, että varusteet eivät parantaisi tulosta ja jatkuvalla kehittämisellä tulokset paranee. Mutta ei ne tulokset parane vain sohvalla makaamalla. Niihin tuloksiin pitää joka tapauksessa treenata.
Mutta miksi juuri penkkipaitaa parjataan niin paljon tuloksen parantaja, kun muissakin lajeissa tuloksia parannetaan varusteilla ja ei niistä puhuta mitään?
Koska te ette harrasta muita lajeja samalla tavalla ja sen takia ei kiinnosta toisten lajien varustepelleilyt. Onko siellä sittenkin kateutta takana?!

On tainut monelle tulla väärä kuva, joten oikaistaan hieman. En puolusta varustepelleilyä. Olen tässä sotinut sitä vastaan, että monet luulee sen paidan tekevän kaiken työn ja sen paidan sisälle voidaan laittaa ihan kuka kukkakeppi tahansa. Mars penkille ja tankoon 300kg...helposti ylös..

Asiaan taas....
Mun puolesta ja mielestä pitäiskin mennä varusteissa ajassa taaksepäin. valmistajia saisi olla vaikka kuinka, mutta vain 1 penkkipaita malli olisi mieleeni enemmän kuin tämän hetkinen. Ja sekin paita voisi olla luokkaa vanha hd tms.. Olen jopa tuplavarusteita vastaan. Jos on eri liittoja, niin pitäis olla joka tapauksessa samanlaiset varusteet käytössä.
Siinä olemme kaikki varmaan samaa mieltä, että liikaa on liikaa ja mun mielestä ollaan oltu liian pitkällä jo kauan. Niillä pitää nostaa millä annetaan nostaa ja yrittää pärjätä. Mutta ilman treenamatta siellä ei pärjää, vaikka olisi minkälaiset varusteet (sääntöjen puitteissa).
Kokonaan en toivoisi paitojen poistuvan, koska sitten loppuisi myös mun nostaja urani.

P.s. Ei se farkkupaita tee autuaaksi. Oma hyötyni verrattuna raw nostoon oli pienempi kuin sulla oli ipf-paidoilla.

Onko nyt kaikki iloisia kun jopa sotaisa Raven myöntää varusteiden olevan suoraan helvetistä.. :love:

Ei perkele, ukothan on vääntäny kunnon settiä sillä aikaa, kun meikä oli Unkarissa luokkaretkellä megakataboliassa ja kännissä.

Sanottavaa olisi vaikka millä mitalla, mutta enpä jaksa rueta vänkäämään.

Asiaan taas....
Mun puolesta ja mielestä pitäiskin mennä varusteissa ajassa taaksepäin. valmistajia saisi olla vaikka kuinka, mutta vain 1 penkkipaita malli olisi mieleeni enemmän kuin tämän hetkinen. Ja sekin paita voisi olla luokkaa vanha hd tms.. Olen jopa tuplavarusteita vastaan. Jos on eri liittoja, niin pitäis olla joka tapauksessa samanlaiset varusteet käytössä.

Omasta mielestä yksi liitto ja samat varusteet. No mitkä varusteet? Esim. ne jotka ovat nykypäivänä IPF:ssä mukana. Ei sen takia, kuinka paljon ne jeesaavat vaan siksi miltä ne tuntuvat päällä. Niitä kainaloita repiviä Inzerin perkeleitä en mielelläni enää käyttäisi.

Kokemuksia mulla on Inzerin HD, HPHD ja EHPHD paidoista sekä uudemmista varusteista Metalin Bencheristä. Kaikki siis IPF paitoja. En kuitenkaan kirjoittele täällä, että ammattilaisten farkulla saisin 220 kg penkistä vaikka saan noin 10-15 kg.n hyödyn Metalista verrattuna Inzereihin. Epäilen, että olen vielä liian heikko nostamaan sellaisella ja raudat pitäisi poimia milloin kaulalta ja milloin vatsalta. Vaatisi siis paljon ja kovaa työtä ennen kuin voisin edes vetää farkkupaitaa päälleni ja saada onnistuneen noston puhumattakaan siitä työmäärästä, jonka farkkupaidan hyödyntäminen vaatisi.

Lisäksi kyykyssä olen kokeillut joitain Inzerin pukuja ja Metalin Squatterista V-mallia. Kyykyssä kontrasti oli mielestäni vieläkin jyrkempi. Toistaiseksi eniten kiloja varusteettomaan kyykkyyn olen saanut vyöllä ja polvisiteillä. Yksikään kokeilemani puku ei ole kyennyt samaan.

Olen siis samoilla linjoilla Ravenin kanssa, mutta nostajien halveksuminen varusteiden takia ja heidän tuloksiensa vähättely on asiatonta. Niin ei perustella mitään.

Omasta mielestä yksi liitto ja samat varusteet. No mitkä varusteet? Esim. ne jotka ovat nykypäivänä IPF:ssä mukana. Ei sen takia, kuinka paljon ne jeesaavat vaan siksi miltä ne tuntuvat päällä. Niitä kainaloita repiviä Inzerin perkeleitä en mielelläni enää käyttäisi.

Kukas sen sanoikaan

Tuokin pitää osittain paikkansa, mutta entäs tulostason romahdus? Kuka sitä arvostaa?

Kukas sen sanoikaan

Minä. Siinä yhteydessä tarkoitin varusteiden poistamista kokonaan.

Ota vaan niitä yksittäisiä lauseita irti kontekstistaan tai koita samaa jopa pelkillä sanoilla, niin saat paljon hauskempaa tekstiä aikaan.

Et muuten ikinä vastaa niihin kysymyksiin joita sinulle esitetään. Kyseenalaistit mun arvot, jotka kerroin sinulle. Esitin siinä yhteydessä asiallisia kysymyksiä ja yritin ohjata keskustelua asiallisempaan suuntaan... Ja sinä vittuilit takaisin!:down:

Olet hyvä vittuilemaan, mutta siihen se todellakin jää.

Nostan edelleen IPF:ssä. Muutama vuosi sitten ei jaettu edes nostomuotokohtaisia mitaleja nuorten voimanoston SM:ssä. Ainoastaan YT-mitalit. Maajoukkueen edustusasun olisin joutunut ostamaan itse kisamatkoista puhumattakaan. Raha ei oikein liiku mun kilpailuympyröissä.

Niin, mutta....Kun täällä ei eletä missään tyhjiössä, jossa on rahaton ympyrä ja sitten on se rahallinen ympyrä. Tarkoitan nyt sitä, että kun jenkkipoika rapakon takana lyö doublethousand-Beavers-paidan päälle, ottaa droppia niin, että pakara laulaa, nostaa tulokset taas uudella sadalle ja kävelee kassan kautta kotiin. No, homma menee eteenpäin ja muitakin alkaa kiinnostaa, että josko meillekin otettaisi vähän vapaampi säännöstö, että pysyttäisiin suosiossa ja kisassa mukana. Ja katso, niin sitä mennään; jenkki vie ja muut vikisee. Ja välillä kun katsoo nykyistä menoa, niin siellä jenkin päässä ei taida olla edes taivas rajana. Pääasia on voitto. Ymmärrätkö?

En kuitenkaan pyri olemaan mahdollisimman huono valitsemassani lajissa ja siksi käytän varusteita, jotka edelleen lukeutuvat sallittuihin keinoihin. Tässä vaiheessa varmaan herää kysymys. Miksi sitten kilpailen voimanostossa? Ihan siitä syystä, että voimaillessa alkoi pikkasen kyllästyttää ainaisten salitulosten kuuntelu. Kovia puolikyykkyjä ja pomppupenkkejä tekee joka toinen. Kisassa tietää, että sen minkä nostaa, sen tosiaan nostaa.

Tuota, miksei sitä virallista ja valvottua nostoa voi tehdä siellä kisoissa ilman niitä varusteita?

Kehtaatko Baarikello väittää, että minä joka nostan kaikilla lajissa sallituilla keinoilla (joihin en itse ole voinut vaikuttaa) olen vähemmän urheilullinen kuin joku, joka nostaa saman raudan douppaamalla, mutta ilman varusteita? Onko nyt minun käsitykseni urheilusta vääristynyt? Entäs arvoni?

Voi elämä. Kaksi väärää ei vain tee edes yhtä oikeaa. Ei edes puolikasta. Jos sinä suosit varusteita, niitä tulee silloin lisää. Ja kattoa ei näy.

Sitten tulevaisuudesta: Aion nostaa aluksi 2 x omapainon penkistä kisassa alle 90 kilon sarjaan. Seuraavia tavoitteita ovat 8 x omapaino YT samaan sarjaan ja jossain vaiheessa 200 kg:n kisapenkki. Tuon parimarkkaa nostan vaikka sitten ammattilaisten varusteilla heidän kisoissaan. Teen nuo natuna, joka ei minulle tarkoita sitä, että läpäisen kisapäivänä testin. Se tarkoittaa sitä, että annan puhtaan näytteen 24/7 ja minä päivänä tahansa.

No, kappas. Mites mummos polvi jaksaa?

Kuinka monta tunnustettua voimaharjoittelun tietäjää tunnet, joilla on satasen penkki ja neljänsadan yhteistulos?

Käviskö Zatsiorsky? Tai vaikka Häkkinen? Tai vaikka Sheiko?

Lähinnä jonnin verran voimanostokokemusta olisi suotavaa omata siitä syystä, että tietäisi mitä se varusteiden käyttö vaatii.

No, kaipa sitä jonnin verran sitten on, kun minä sivulla yksi koko vitun threadin neljännessä viestissä sanon, että

Kyllähän sitä pitää arvostaa, että käyttää kyykyssä 500 kiloa niskassa ja käy sillä sitten niin syvällä kuin käy. Siihen ei todellakaan joka jamppa pysty, vaikka kuinka treenaisi.

Olipa taas vähän irrallinen, mutta kun näyttää siltä, että Kummosella on mennyt taas juttu ohitse, niin toistetaan se vielä.

Sitten olen samaa mieltä kanssasi, kun sanot, että kovempi jamppa on aina se, joka varusteitta saman raudan nostaa. Tämä peilaa MINUN arvomaailmaani. Minä haluaisin mieluummin nähdä kaverin nostavan järjettömiä painoja ilman näitä varusteita( joihin kuuluu myös polvi- ja rannesiteet sekä vyö) ja että onnistuneen suorituksen jälkeen tämä kaveri heittäisi puhtaat pissit purkkiin puhtaalla omatunnolla.

Joillakin vaan tuntuu olevan niin paljon munaa, että suosivat mieluummin varusteita ja sitten marisevat: "että emmää voi raw-kisoissa ku ei niillä oo rahaa edes nimelliseen doping-valvontaan. Siksi mulla on niinku munaa nostaa varusteilla eri liitossa, ettei ne raw-kisat saisi tulevaisuudessakaan rahaa siihen valvontaan. Tai niinku siihen nimelliseen."

Kohta tulee kevät. Ja nostokurkiaura. Oujee.

Minä. Siinä yhteydessä tarkoitin varusteiden poistamista kokonaan.

No, eikö muka tulostasossa tapahdu notkahdusta, jos vedetään nuo sanomasi varusteet kehiin kaikille? Hämitä?

Ota vaan niitä yksittäisiä lauseita irti kontekstistaan tai koita samaa jopa pelkillä sanoilla, niin saat paljon hauskempaa tekstiä aikaan.

Tämän sinä olet lainannut joltakin.

Et muuten ikinä vastaa niihin kysymyksiin joita sinulle esitetään. Kyseenalaistit mun arvot, jotka kerroin sinulle. Esitin siinä yhteydessä asiallisia kysymyksiä ja yritin ohjata keskustelua asiallisempaan suuntaan... Ja sinä vittuilit takaisin!:down:

Pliis, Mr. Saapas.

Olet hyvä vittuilemaan, mutta siihen se todellakin jää.

Oujee.

Kaveri voitti tänä(kin) vuonna penkin sm:n ja nosti metalin paidalla, 10kg vähemmän tuli salilla ilman paitaa ennen kisoja, eli hyöty paidasta oli minimaalinen, ehkei sitä ollut ollenkaan.Tulos olisi ollut inzerillä parempi.
Pointti tässä on se, että vahvat pärjää vaikka varusteet ei olisi aina parhaat, eikä edes toiseksi parhaat.

Originally posted by takatukkamika
Kaveri voitti tänä(kin) vuonna penkin sm:n ja nosti metalin paidalla, 10kg vähemmän tuli salilla ilman paitaa ennen kisoja, eli hyöty paidasta oli minimaalinen, ehkei sitä ollut ollenkaan.Tulos olisi ollut inzerillä parempi.
Pointti tässä on se, että vahvat pärjää vaikka varusteet ei olisi aina parhaat, eikä edes toiseksi parhaat.

Voi vittu. Kahdesta tasavahvasta voittaa se, joka saa paremmat varusteet niskaansa.

Terv. sivutukkasika.

Voi vittu. Kahdesta tasavahvasta voittaa se, joka saa paremmat varusteet niskaansa.

Mä muotoilisin ton näin: Kahdesta tasavahvasta nostajasta voittaa se kumpi on opetellut ottamaan paremman hyödyn varusteista. Voittanut nostaja on ainakin jossain määrin tehnyt suuremman työn kuin seuraavaksi tullut. Lisäksi voittaneella täytyy olla jokin lihasryhmä paremmassa kunnossa kuin seuraavaksi tulleella. Sanalla sanoen PAREMPI voimanostaja voittaa!

Myöskin varusteet ovat kaikkien vapaasti ostettavissa. Raa'asti sanottuna, jos et ole valmis panostamaan lajiin yhtä paljon kuin kilpailijasi, turha valittaa.

Jos olet siis yhtä vahva, mutta et ole valmis tekemään ylimääräistä työtä tulosten eteen, etkä halua panostaa lajiin niin minkä valtakunnan oikeudenmukaisuuden mukaan sinun pitäisi menestyä yhtä hyvin kuin se, joka on siihen valmis.

Jälleen kerran, jos toi on ongelma, niin se ei ainakaan ole urheilulajeista pelkästään voimanoston ongelma.

Originally posted by Olbe
Kummoselle tiedoksi,että RAW power- porukka on kysellyt ADT:ltä mahdollisuutta testeihin ja ovat ainakin tässä vaiheessa liian kalliita.

Yllätys :confused:

Siis onhan se nyt selvää, ettei testejä tule ennen kuin laskun testaamisesta maksaa joku muu kuin testausta haluava liitto. Ei niitä testejä sentään ihan mille tahansa kellarijärjestölle teetellä...pitää olla virallinen urheilujärjestö ja jäsenenä SLU:ssa. Tai sitten liitolla helvetisti rahaa...

Originally posted by hjjtt
Yllätys :confused:

Siis onhan se nyt selvää, ettei testejä tule ennen kuin laskun testaamisesta maksaa joku muu kuin testausta haluava liitto. Ei niitä testejä sentään ihan mille tahansa kellarijärjestölle teetellä...pitää olla virallinen urheilujärjestö ja jäsenenä SLU:ssa. Tai sitten liitolla helvetisti rahaa...

No olivat anyhoo vetäneet summan millä tulisivat testaamaan. Tottakai edellä mainitut asiat pitäisi olla järjestyksessä ennen sitä.Ja offtopic.... Käsittääkseni SVNL:nkin puolella joutuvat esim. veteraaneissa ME:n tehneet maksamaan itse testinsä tai tulosta ei hyväksytä virallisesti,itseasissahan tämä on fakta,koska tiedän että maksusta kieltäytynyt ei saanut ME:tä.ÄLKÄÄKÄ kukaan kirjoittako,että ei sen takia mennyt testiin,että ei ollut puhtaat jauhot pussissa.Oli.Oli muuten 170€ tuo summa.

Mä muotoilisin ton näin: Kahdesta tasavahvasta nostajasta voittaa se kumpi on opetellut ottamaan paremman hyödyn varusteista. Voittanut nostaja on ainakin jossain määrin tehnyt suuremman työn kuin seuraavaksi tullut. Lisäksi voittaneella täytyy olla jokin lihasryhmä paremmassa kunnossa kuin seuraavaksi tulleella. Sanalla sanoen PAREMPI voimanostaja voittaa!

Myöskin varusteet ovat kaikkien vapaasti ostettavissa. Raa'asti sanottuna, jos et ole valmis panostamaan lajiin yhtä paljon kuin kilpailijasi, turha valittaa.

Jos olet siis yhtä vahva, mutta et ole valmis tekemään ylimääräistä työtä tulosten eteen, etkä halua panostaa lajiin niin minkä valtakunnan oikeudenmukaisuuden mukaan sinun pitäisi menestyä yhtä hyvin kuin se, joka on siihen valmis.

Jälleen kerran, jos toi on ongelma, niin se ei ainakaan ole urheilulajeista pelkästään voimanoston ongelma.

Höpö höpö. Jos sulla on HD ja kaverilla EHPHD niin hän tasavahvana kanssasi pääsääntöisesti voittaa sut.

varusteet aina muuttuvine rajoituksineen eivät todellakaan ole kaikkien ostettavissa!! Yksikin osto on kallis! Älä puhu paskaa.

itte olen kolmasti repinyt paitani rinnasta halki nostaessa! Penniäkään ei Westerberg hyvittäny ja aiuna piti ostaa uusi.

Oikeudenmukaista olisi että penkkipaidat kiellettäisiin kokonaan.Kohtuullista olisi että ei tulevaisuudessa sallittaisi enää yhtään enempää lisävarusteita/uusia ultraptehokkaita varusteita kuin mitä nyt on. Työnteolla ja -määrällä ei ole tään kanssa mitään tekemistä.

kerran vielä: kysymys on siitä, mihin asti tää laji ja varustekehittely pitää mennä ja saa mennä? Ei kai tään lajin ole pakko mennä muitten varustelulajien mukana.

MIES, TANKO JA RAUTAA! MUUTA EI TARVITA! KUKA ON VAHVIN, HÄN NOSTAA ENITEN!

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom