Penkkiohjelma suoritettu--->?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Kumm4ri
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
joo, kyllähän siinä täytyy olla pää mukana tuossa touhussa. Itellä yleensä ollu tuo 4*4 sellanen koitinkivi että jos se menee niin sitte menee kaikki.
Ja hyvin on tähän asti menny.
Ois tarkoitus tässä taas kevään päällä ottaa tuo ryssä ohjelma. Nyt kuitenki on menossa 12 viikon ohjelma ja sitte perään se ryssä.
Onko sulla käynyt koskaan niin että joku sarja ei tule tossa ohjelmassa? entä kannattaako tota ohjelmaa tehdä jatkuvasti niin että kun edellinen loppuu niin aloittaa uudella maksimilla heti perään? meinaan vaan että vois hyvin tulla kehitystä pitkällä tähtäimellä jos tekis tota jatkuvasti ja aina tulis noin 5kg/6vko

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
toi on hyvin lyhyt ohjelma ja sen tarkotus oli aikanaan tuoda pika-apu painonnostajan kyykkyyn. jos tuosta aikois saada hyötyä joka kerta tai edes yleensä parempaa pohjaa treeneilleen, kannattas toi varsinainen peruskausi (vkot 1-3) tehdä paljon pidempänä. muutenkin nopeusvoimatreenien rautoja tulis muunnella enemmän sekä nostajan tarpeiden mukaan että tasanteiden välttämiseksi.

Onko sulla käynyt koskaan niin että joku sarja ei tule tossa ohjelmassa? entä kannattaako tota ohjelmaa tehdä jatkuvasti niin että kun edellinen loppuu niin aloittaa uudella maksimilla heti perään? meinaan vaan että vois hyvin tulla kehitystä pitkällä tähtäimellä jos tekis tota jatkuvasti ja aina tulis noin 5kg/6vko

Kolme kertaa oon tuon ohjelman tehny ja aina on noussu väh. 10kg tulos(penkissä), viimeksi 20kg.
Ja ei tuota ohjelmaa kannata peräjälkein vetää. Tekee sen eka ja sitte parikuukautta jotain pidempiä toistoja. Ja sitte taas. Silleen mä ainakin teen.

Onko kenelläkään kokemusta kyseisen ohjelman suorittamisesta dietin ollessa päällä ? aattelin ottaa käyttöön parin kuukauden päästä, kun tällä hetkellä voimaa tulee aika lahjakkaasti vielä lihasmuistin piikkiin :)

Olen käynyt salilla 2-3 krt viikossa ehkä vajaan vuoden.
Oma paino noin 90, pituus 190 ja penkissä max ykkönen noin 110kg, ei tule kokeiltua jottei jää rinnoille ja saa huudella apuja.
Nyttemmin olen tehnyt lähinnä 80kgllä 10 toiston sarjoja 3-5 ja 90kgllä 5 toiston sarjoja 3-5 ja yhden 2 toiston sarjan 100kgllä. Tuntuu että on kehitys pysähtynyt. Tosin aiemmin tein vähemmillä kiloilla pidempiä sarjoja mutta nyttemmin tuohon tyyliin. Treenaan tunti ja 15min aina kerralla ja melko lyhyet välit on eli kevyt hengästys on koko ajan päällä. 20-25% käytän ajasta penkkiin ja lopun ihanmuihin lihasryhmiin. 15-20 wrangen superturboproteiininappia otan salille mennessä ja toisen satsin pari tuntia salin jälkeen.

Meneekö moni juttu pieleen...siis tavoitteena on 120kg penkistä, jonka jälkeen keskitys vaan ylläpitoon.

Tuo russian ohjelma ehdottaa 88kgllä 6 sarjaa 2/3/4/6toistoa. Jotenkin tuntuu että eikös nuo 2 ja 3 toistoiset sarjat ole mulle aika tehottomia kun 100kglläkin voin tehdä muutaman 2-3toiston sarjan peräkkäin? Meinaan että onko huono idea mielummin tehdä 4/5/6 toistoa suosiolla tai hiukka nostaa painoja?

80%:lla on tarkotus rakentaa nopeusvoimaa, joten ne tykittelet ylös niin lujaa kuin lähtee. eli eivät ole tehottomia. tosin saat sä sen penkin 120 kiloon muutenkin. joka tapauksessa pyydät jonkun varmistamaan niitä ykköskokeiluja, etkä niitä häpee, hölömö.

jos sä saat nostettua ne kympit 85 kiloon, vitoset 100 kiloon, on se 120 paperia. eli voit sä kohottaa sitä maksimia perustreenilläkin. tosin mitä sä sillä maksimilla teet, ellet sitä treenaa? mittaa vaikka vitosmaksimina se penkin tulos.

Ai nopeusvoimaa...no mulle on sama onko hidasta vai nopeaa...

no en kai sillä mitään tee, mutta joku tavoite tuossa taannoin fiksautui päähän.

ZL1 tee vaan niinku siinä ohjelmassa on niin huomaat että on niistä 80% työnnöistäkin apuja.
Ja tee tosiaanki ne tuolleen niinku JTO kertoi eli alas rauhassa ja ylös niin nopeaa ku tulee.
Varmasti saat sen 120kg tuolla ohjelmalla jos vain haluut.

Tänään ja eilenkin tein 6 sarjaa 90kgllä viiden toistoilla. Perjantaikin oli alla mutta tolla mun vanhalla tyylillä. Ja 100kgllä sekaan yksi ykkönen tai kakkonen. Ja loppuun 80kg ja 60kg kevyet loppusarjat. Ja koitin 110lla ja meni se ykkönen sillä. On vaan nuo työaikataulut sellaisia että saattaa tas mennä torstaille tai jopa perjantaille ennenkuin seuraavan kerran pääsee:down: eli tuo jokatoinen päivä ei tule onnistumaan. Mutta aika tehokkaalta tuo tuntuu että se vikan ja tokavikan sarjan viimeinen toisto nousee kyllä ylös vain apinan raivolla...

Mikä muuten on oikea hengitystekniikka? Keuhkot täyteen ylhäällä, sitten vasta hiljaa alas ja tyhjäksi vasta juuri kun saa kädet taas ylös...?

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
ZL1: no jos se on sulle ihan sama miks hitossa ees kyselet täällä mitään...
:jahas:

nyt ehkä ymmärsit..tai sitten minä...väärin.

siis ymmärsin että sanoit että tuo ohjelma on tarkoitettu nopeusvoiman kasvattamiseen ja minä kun ainoastaan tähtään vaan penkin ykkösen nostoon niin tulkitsin että se nopeusvoimaharjoittelu ei ehkä ole tehokkainta "tavallisen" voiman lisäämiseen...

nyt ehkä ymmärsit..tai sitten minä...väärin.

siis ymmärsin että sanoit että tuo ohjelma on tarkoitettu nopeusvoiman kasvattamiseen ja minä kun ainoastaan tähtään vaan penkin ykkösen nostoon niin tulkitsin että se nopeusvoimaharjoittelu ei ehkä ole tehokkainta "tavallisen" voiman lisäämiseen...

Sinä olet ymmärtänyt väärin. Noilla näennäisen kevyillä sarjoilla luodaan pohjaa niille tuleville kovemmille nostoille. Tulet huomaamaan että voimaa kehittäessä ei voi millään painaa koko ajan täysillä.

Zone-sarja -42%
nopeusvoimaharjoittelulla pyritään kehittämään nopeiden solujen voimantuottoa suhteessa hitaisiin eli kehittämään lajiliikkeen räjähtävyyttä. ei pohjaa vaan tehoa! teho ratkasee sen, kuinka ylhäällä tanko hyytyy...ehkei ollenkaan... tän tekeminen lajinomaisesti on siirtovaikutukseltaan 100%.

ai jaa..no nyt vasta sittenkin tajusin. Eli jos nopeusvoimani olisi nytkin parempi saattaisin ykköstä tehdessä pystyä jo 110kgn sijaan 115seen, koska hitaan laskun jälkeen se alku ylöspäin voisi lähteä liikkeelle rajummin ekat 5-10cm ja ei välttämättä hyytyisi siinä puolen välin tuntumassa kun vauhtia on hiukka enämpi siinä vaiheessa. :rock:

ai jaa..no nyt vasta sittenkin tajusin. Eli jos nopeusvoimani olisi nytkin parempi saattaisin ykköstä tehdessä pystyä jo 110kgn sijaan 115seen, koska hitaan laskun jälkeen se alku ylöspäin voisi lähteä liikkeelle rajummin ekat 5-10cm ja ei välttämättä hyytyisi siinä puolen välin tuntumassa kun vauhtia on hiukka enämpi siinä vaiheessa. :rock:

Tuntuu ihmeelliseltä, että 2x100:sella saa nostettua 110 tai jopa 115. Itellä 10x100 ja 1x125.

10*100:lla pitäs olla riittävä pohja nostaa 140-150kg... no... miten treenaat siten kehityt.

10*100:lla pitäs olla riittävä pohja nostaa 140-150kg... no... miten treenaat siten kehityt.

Höpö höpö. Kaikissa taulukoissa luvataan noin 130 kilon maksimia (100 / 0,75). Toki on totta, että mitä pidemmän sarjan perusteella maksimia arvioidaan, sitä suuremmaksi virhemarginaali kasvaa. Omalla kohdallani ikävä kyllä maksimi on osunut "taulukossa" siihen väärään ääripäähän.

Ehkäpä metodeissa tai tekniikassa on todellakin parannettavaa. Satku kun ei paina yhtään mitään, mutta heti kun mennään esim. kymmenen kiloa ylöspäin, alkaa rauta painaa parin toiston jälkeen pirusti. Arvuutteluksi jää muutenkin, sillä etuolkapää sanoutui irti viime viikon treeneissä. Lienee paikallaan tauko, sillä etuolkapää on kohtuullisen kipeä ja kosketusarka. Olikohan tarpeeksi :offtopic:

Suositut

Back
Ylös Bottom