penkkilaskuri

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja viikinki_84
  • Aloitettu Aloitettu

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Tuo maksimilaskuri ei kyllä osaa arvioida mitään.Sen mukaan jos nostaa 20x50kg niin tämä olisi maksimissa 106kg.No nyt voin ainakin sanoa että "luotettava" laskuri osoitti että nostan yli sata.

Eipä taida noihin penkkilaskureihin kannattaa luottaa. Siitä vaan viikinki hauisreenin yhteydessä (mites muutenkaan:lol1: ) maksimeita siellä salilla koittamaan niin siitä se todellinen tulos irtoaa.

Joo toi KEHO.NETIN laskuri on aika surkee!! siis jos laittaa suuria toistomääriä niin noin tulokset on aivan uskomattomia!
Esim. 50kg 30kertaa

Maksimipaino: 258 kg

Että sellasta!!

Mulla on ennätys näköjään -357.7kg, 50 kg x 42.

http://www.exrx.net/Calculators/OneRepMax.html

maximi toistomäärä on 10, tuota 10 maksimia toistoa kannattaa käyttää myös keho. netin laskurissa.

hypoteettisen maksimin laskeminen vaatis tietoa nostajan tyypistä, eli onko kyseessä nimenomaan tehonostaja, vai sarjanostaja.

no... asia tietenkin selviää parhaiten tekemällä se ykkönen... ja se, minkä tyyppinen nostaja olet, selviää tekemällä tämän jälkeen maksimitoistosarjat 90%:lla ja 80%:lla. jos menee ekassa yli 4 toistoa ja toisessa yli 8 toistoa, olet enemmän sarjanostaja ja silloin oletettu maksimisi on lähempänä sarjarautoja kuin luuletkaan. jos taas olet voimailun kannalta parempaa tyyppiä ja sarjat ei suju, vaan jäävät lyhyiksi, on maksimisi suhteessa suurempi.

hommaa voidaan onneksi manipuloida ja tyyppiä hieman muuttaa treenitapojen muutoksilla. muistan erään painonnostoa harrastusmielessä tehneen kaverin tuskailleen rinnallevetoaan, kun sai kympin 120kg:lla, mutta ykkönen oli vain 135kg.

sen verran olin hänen treenejään sivusta tarkkaillut, etten juuri ihmetellyt hyvää sarjakestävyyttä ja suhteessa huonoa maksimia. kaikki sarjat tehtiin hamaan loppuun asti keinolla, millä hyvänsä. harjoittelua muutettiin sellaiseksi, ettei juurikaan viety sarjoja ihan loppuun, vaan pidettiin se viimeinenkin toistokin kohtuullisen nopeana, mutta varsinkin teknisesti hyvänä. ns. työsarjoja tehtiin aikaisemman kahden tai kolmen sijaan 5-8.

kolmen kuukauden uurastuksen tuloksena ykkönen oli noussut 160 kiloon ja kun sitä kymppiäkin piti sitten mennä kokeilemaan, ei noussut kuin 125kg. tämä johtui tietenkin siitä, ettei noin pitkiä sarjoja sinä kolmena kuukautena tehty lainkaan. taisi vitonen olla pisin ja niitäkin aika vähän. nyt kuitenkin maksimi ja pitkä sarja olivat "oikeammassa" suhteessa.

jos niitä toistoja haluaa lisää, voi tuollaisen maksimin nostamisjakson jälkeen palata pidempiin sarjoihin. nekin nousevat varmasti, jos maksimi on korkeampi.

täältä tähän...

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Huhhuh, mikä nosto. :david:

Noh, tulipa edes pieni hymy kasvoille, kun muistelin viikinki_84:n trollailua.

nyt kun vanha triidi nostettiin niin kyllä toi kalasen laskuri pitää aika hyvin kutinsa ainakin mulla. itse asiassa olen monilta kysellyt maksimeita ja parasta sarjaa ja sitten ynnäillyt tonne laskuriin niin voisin sanoa että heistäkin noin 90% on pitänyt paikkansa tuo. viimeksi eilen salilla kyselin yhdeltä mieheltä parasta 10toiston sarjaa penkissä ja sitten maksimia niin aikalailla justiinsa samanlain meni tolla laskurillakin(jos ihan tarkkoja ollaan niin laskuri näytti 1/2kg enemmän maksimiin mitä mies oli pukannut, mutta se on ymmärrettävää koska 1,5kilon kiekkoja ei ole olemassakaan niin sen takia tuo heittokin :)). eihän tollasen kanssa silti voi elää vaan totuus on se, että se ennätys on tasan se mitä mistäkin on nostettu eikä se mitä joku laskuri näyttää. tosin on tuolla hyvä suuntia katsella jos ei oikeasti ollenkaan tiedä omaa maksimia ja on lähdössä sitä salille yrittämään.

Enkai minäkään tuota nostanut..ihan etusivulta tulin trediin ja postasin tuon kalasen laskurin ja vähän oheistin, liekö lähtenyt vahingossa?:evil:

Mulla on pitänyt penkkilaskuri paikkansa ihan hyvin. Joskus on arvioinut maksimin 5 kg yläkanttiin, mutta tuolloin treenasin kestävyyttä ensisijaisesti.

nyt kun vanha triidi nostettiin niin kyllä toi kalasen laskuri pitää aika hyvin kutinsa ainakin mulla.
Sama homma täällä ja omaa "nostohistoriaa" tuonne kun kokeilin niin on pitänyt kutinsa 1kg-2kg tarkkuudella kaikissa vaiheissa (eli niin, että "kun nostin 80kg 5 kertaa sain penasta 92,5", kun nostin jne.)

Koskien penkkiä lähinnä, kyykky myös kohtuullisen tarkasti, mavea en ole tuolla edes laskeskellut.

Tosiaan moni näistä laskureista toimii tuohon 5-6 toistoon asti, sen jälkeen alkaa mennä totaalisen yläkanttiin.

Vähintään outo tuo exrx:n laskuri meikäläisellä, 5*110 antaa maksimiksi 124 mikä lienee aika lailla kohdallaan, mutta 10*100 antaakin jo 133kg joka on sen 10 kiloa liikaa..

Vähän kun pelailin tuolla laskurilla niin näyttäisi että 7. toistosta alkaen alkaa maksimiin ilmestyä kiloja aika reilua tahtia.

Vähintään outo tuo exrx:n laskuri meikäläisellä, 5*110 antaa maksimiksi 124 mikä lienee aika lailla kohdallaan, mutta 10*100 antaakin jo 133kg joka on sen 10 kiloa liikaa..

.

aika normaalia pitäis olla että 10x100 tulee noin 130. toki se joillakin pettää tuo laskuri, mutta 75%kuormalla maksmista yleensä se 10-12toistoa tulee.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom