penkki

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja esko88
  • Aloitettu Aloitettu

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
tarttisin penkin kotiin. En vaan halua sellasta jotain marketti penkkiä missä saa korkeintaan 40cm leveän otteen ja johon saa ehkä jopa 35kg painoa. Mistä voisi rakentaa/saada ihan kunnon rautapenkin+tangon+painoja?

1. Käyt jossain salilla ottamassa penkistä mittoja ja hitsailet itse
2. Soittelet "kunnon" penkkien jälleenmyyjille ja ostat sieltä (saattaa tosin olla melko hintavia)
3. Kysyt joltain salilta jos he tahtoisivat luopua jostain vanhasta penkistä
4. Tyydyt anttilan penkkiin

:)

Kysy paikallisesta ammattikoulusta, mihin hintaan pojat tuollaisen penkin hitsaisivat kasaan. Ja sitten jostain liikkeestä muut kilkkeet (painot + tanko).

Oman penkin ostin intersportista, saa leveän otteen, kestää painoa (en muista tarkkaan, ehkä 140+kg), eikä hintakaan ollut kuin vajaa 200€. Painoiksi ostin samasta paikasta 140kg sarjan kunnon tangolla.

Penkkipunnerrus penkki on aikas yksinkertainen tehdä. Ei tartte kun muutaman mitan ja hitsailee itse. Siis jos on mahdollisuuksia moiseen, ite tekisin oman underground salin jos ois iso oma kämppä:D

Kunnon standardi tankoja/levypainoja:

http://www.voimaharjoittelu.net/tangot-ja-painot-c-32.html

Tuolta saa käytettyjä tankoja ja levyjä, levyissä saattaa olla värivikoja, mutta kaikki on painotarkastettu.

Painoiksi ostin samasta paikasta 140kg sarjan kunnon tangolla.

:offtopic: paljo maksoi? saako tangosta semmosen täysleveen kisaotteen? (oliskohan 81cm etusormien väli)

Ja penkin kyselijälle: Ehdottomasti vaan ammattikoululle teettään ja mitat käyt ottaas itte jostain kunnon penasta. Amiksella on yleensä tosi halpaa.

:offtopic: paljo maksoi? saako tangosta semmosen täysleveen kisaotteen? (oliskohan 81cm etusormien väli)

Ja penkin kyselijälle: Ehdottomasti vaan ammattikoululle teettään ja mitat käyt ottaas itte jostain kunnon penasta. Amiksella on yleensä tosi halpaa.

Tosin työn laatu saattaa olla vaihtelevaa, kannattaa pyytää kaveri joka varmaan osaa vetää TIGillä kunnon saumaa eikä mitään räkäpaskaa. Itse tiedän mistä puhun, kun olen hyvä hitsaamaan.

Edit: Koska amiksissa on kaiken näköstä "ammattilaista".

Tosin työn laatu saattaa olla vaihtelevaa, kannattaa pyytää kaveri joka varmaan osaa vetää TIGillä kunnon saumaa eikä mitään räkäpaskaa. Itse tiedän mistä puhun, kun olen hyvä hitsaamaan.

No itte oon ammatiltani hitsaaja ja amiksen käynyt. Kyllä sielä viimesen vuoden jätkät osaa jo saumaa vetää ja jos ei osaa, niin ei kyllä varmaan paljoa ns. asiakastyötkään nappaa. Ja minkä helvetin takia tigillä mustaa putkea? Eiköhän se mig ole, ellet sitten jotain rosteri- tai alumiinipenaa halua. ;)

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
No itte oon ammatiltani hitsaaja ja amiksen käynyt. Kyllä sielä viimesen vuoden jätkät osaa jo saumaa vetää ja jos ei osaa, niin ei kyllä varmaan paljoa ns. asiakastyötkään nappaa. Ja minkä helvetin takia tigillä mustaa putkea? Eiköhän se mig ole, ellet sitten jotain rosteri- tai alumiinipenaa halua. ;)

Osaahan jotku, ja puikko hitsillä mä ainaski vetäisin, no samahan se tavallaan.

tarttisin penkin kotiin. En vaan halua sellasta jotain marketti penkkiä missä saa korkeintaan 40cm leveän otteen ja johon saa ehkä jopa 35kg painoa. Mistä voisi rakentaa/saada ihan kunnon rautapenkin+tangon+painoja?

teetä tasapenkki oikean korkuinen+levyinen amiksessa, lisäksi liikuteltavat+säädettävät jalakset. mukavampi kun sen penkin saa nakattua syrjään niin ei vie turhaan tilaakaan ja samalla voi reenailla helposti muutakin kun on nuo jalakset ja irto penkki. tanko+rauta levysettejä(olikohan olympic lätkiä) saa aika huokealla hinnalla tuolta saken sivuilta. jos hinta tuntuu kovalta niin säästä ja osta ne. rautalätkät on kuitenkin helppo myydä pois kuhan on vain 50 reiällä, siis tämä vinkki siksi jos rupeaa kaduttamaan ja haluat lätkistä eroon :).

edit, itekki repesin tolle tig kommentille kun luin tätä trediä, mutta onneksi jarze oli jo kuitannut asiasta :)

Se penkin leveys (siitä mistä tanko otetaan) on n. 90 cm, eli kyllä siitä taitaa jäädä aavistuksen verran puuttumaan, mutta ei ole meikäläistä haitannut. Hintaa en enää muista kun ostostakin on jo kulunut tovi, arvio on 160-200€. Katsoin intersportin sivuilta penkkejä niin siellä oli saman sarjan penkki kuin itsellä, mutta tukevampi, tämän hinta taisi olla 300€:n tietämillä.

Eiköhän se mig ole, ellet sitten jotain rosteri- tai alumiinipenaa halua. ;)

Itseasiassa se on MAG, nus nus. MIGillä hitsataan alumiinia

MAG= Metal Active Gas
MIG= Metal Inert Gas

Ja aivan varmasti 3. vuoden opiskelijat osaa jo hitsata standardien mukaan.

Itseasiassa se on MAG, nus nus. MIGillä hitsataan alumiinia

MAG= Metal Active Gas
MIG= Metal Inert Gas

Ja aivan varmasti 3. vuoden opiskelijat osaa jo hitsata standardien mukaan.

juu, maggihan se virallisesti ois..."mikistä" vaan aika yleisesti tulee puhuttua.

darkwanderer: juu, pena mullaki löytyy ja hikisesti painoja, mutta mitä siis toi painosetti 140kg kustansi? tarkoitit kai vaan sitä penkkiä tossa?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom