Kyse ei ollut pelkästään tämän ketjun jutuista eikä mua edes kiinnosta tää kyseinen aihe yhtään, joten turhaan mulle mitään selittelet. Lähinnä ihmetyttää vaan toi sun kaikkitietävä ja "minä minä minä" -asenne. Ja sit se JTO:n perskärpäsenä pörrääminen. Siitä oon sun kanssa samaa mieltä, että JTO tietää paljon näistä jutuista ja hänen juttujansa myös arvostan. Mutta tollanen pelkästään toisten ihmisten tiedoilla/mielipiteillä/jutuilla ratsastaminen on lähinnä ala-arvoista. JTO sentään vastailee kun häneltä kysyy eikä pörrää pelkästään ympäri palstaa tarkoituksena ilmeisesti vain kumota muiden väittämiä jonkun muun sanomien juttujen perusteella tai jollain tutkimuksilla? Se on hyvä asia jos on paljon tietoa, mutta pitäisi vähän osata edes tuoda sitä esille eikä tyrkyttää esim. alottelijoiden osiolla jotain aivan epäoleellista paskaa. Tietenkin kokeneempien sanoihin on ihan hyvä turvautua ja samoin niillä tutkimuksilla höystää niitä omia sanoja. Tärkeintä olisi kuitenkin mun mielestä keskustella ihan OMILLA mielipiteillä ja kokemuksilla jos keskusteluun haluaa osallistua.
Niistä tutkimuksista piti vielä kysyä mitä tykkäät täällä aika paljon viljellä. Ne kun näyttää sulle olevan aivan absoluuttinen totuus niin mistä sä päätät mitä tutkimusta sä uskot jos samasta aiheesta on tehty kaksi eriävän lopputuloksen omaavaa tutkimusta? Joka asiastahan on tehty joku tutkimus, mutta löytyy myös tutkimuksia jotka kumoaa toisiansa. Mun mielestä kannattaisi ehkä keskittyä enempi käytännöntason hommiin kuin teoriaan. Eli jos on itse havainnut jotain toimivaa tai ei niin toimivaa niin jakaisi sen sitten muiden kanssa. Tosin en tiedä paljonko sulla on edes treenikokemusta. Ja älä nyt väärin ymmärrä, ei se treenikokemuskaan mene käsi kädessä sen tiedon kanssa vaan tietoahan on helppo lukea lisää. Kuitenkin olisi hyvä pitää edes se pieni käytännön kosketus näissä asioissa eikä turvautua pelkästään tutkimuksiin ja hifistelyyn. Treenaaminen ja ravintoasiat ei kuitenkaan ole yksinkertaisuudessaan mitään avaruustiedettä.
Äläkä vedä mitään herneitä nenään. Nää oli vaan mun henkilökohtaisia mietteitä ja kaipaisin ihan asiallista keskustelua aiheesta. En kaipaa linkkiä tutkimukseen joka osoittaa olevani väärässä.
???
No joo... Mutta tieteelliset tutkimukset jne. ovat paljon luotettavampaa dataa kuin mielipiteet. Että sen takia turvaudun enemmän niihin. Ne kun sattuvat kumoamaan mielipiteet. No näköjään Pakkiksella se ei ole sallittua
. Ja tuota juttua, että 'JTO sentään vastailee kun häneltä kysyy eikä pörrää pelkästään ympäri palstaa tarkoituksena ilmeisesti vain kumota muiden väittämiä jonkun muun sanomien juttujen perusteella tai jollain tutkimuksilla', en ymmärrä. No 19v :D...
En mielestäni ole jättäny hirveän moneen kysymykseen vastaamatta. Ja tarkoitus ei ole niinkään kumota toisten väitteitä, mikäli ne ovat totta. Eikö sinun mielestäsi väärille väitteille/olettamuksille, jotka eivät perustu mihinkään, tulisi tehdä juuri niin?
Esim. ravintoasioissa jos vaikka Lyle McDonald on sanonut jotain niin se on vähän kuin laki.. Ja täällä pakkiksella näissä treenijutuissa sitten Jton sana. Ja usein kyllä on asioissa paremmat lähteet kuin tässä. Harvoin olen väitteitä perustanut vain jonkun toisen sanomisiin. Ja juu, aloittelijoiden palsta, mutta melko oleellistahan se on, että leuat ottaa muuallekin kuin hauiksiin ja selkään, kun keskusteluaiheena on 'kuningasliikkeet'.
Ja jos löytyy esim. jostain lisäravinteesta kaksi tutkimusta, joista toinen puoltaa ja toinen on vastaan, niin siitä voisi päätellä, että ko. lisäravinne ei ole ostamisen arvoinen. Muutenhan tulisi ostettua koko lisäravinnekauppa tyhjäksi. Enemmän siihen vaikuttaa se, että suurin osa tutkimuksista osoittaa, että tavara toimii. Kuten esim. kalaöljyn, herab/kaseiinin ja kreatiinin suhteen jne.
Ja juu on tainnut olla vähän sellainen tyyli, että esitän juttuja absoluuttisina totuuksina
. Mutta vastakkaista dataa harvoin on/ei ollenkaan. Juu ja vähän töykeää on ollut ja pyydän anteeksi kaikkia joita olen loukannut.
Ja IMO käytännön kokemus ei todellakaan vastaa tieteellistä dataa. Valmentaja voi ehkä saada paremman kuvan, mutta yhdellä urheilijalla/yksilölliä, pelkkä käytännön kokemus on melko huono indikaattori, JOS tieteellinen data puhuu sitä vastaan. No ehkä poikkeuksia tässäkin on, mutta valtaosa jutuista menee näin. Varsinkin jonkin lisäravinteen/ruokavalion muutoksen toimimisen suhteen jne. - muuttujia on niin paljon, että on mahdotonta tietää, että saatu höyty/haitta johtuu juuri tästä ja tästä. Ja tutkimukset tuppaavat myös perustumaan myös käytäntöön... tavallaan. Jos 40 koehenkilön tutkimus osoittaa tietyn henkilön uskomuksia vastaan, niin tutkimus vie kyllä voiton. Eri asia jos tällä ko. henkilöllä olisi 10 tutkimusta tukemassa kantaansa tai jtn. sinnepäin.
No tyyli on ollut tällainen ja näköjään se ei miellytä :D. No lupaan lopettaa toisten mielipiteiden kumoamisen
.