Penkki, yläkropan kuningasliike?

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/showthread.php?t=26468&page=52 tuosta posti nr. 519.

http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/showthread.php?t=37117

http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/showthread.php?t=26468&page=53

Ja tuo jyrkästi taaksepäin nojaamalla tehty leuanveto on sternumveto. Ottaa erittäin hyvin lapojen väliin. Sitä aluetta kannattaa treenailla varsinkin jos tekee paljon penkkiä ja leukoja. Penkki ja leuat (niiden treenaaminen tietenkin :)) voivat kääntää ryhtiä eteenpäin. Sternumleuoilla, leveällä kulmasoudulla tai alataljalla saa tätä ilmiötä hyvin estettyä.

Muscle up.

EDIT: Sellaista vaan, että kun tossa aloituspostissa kuitenkin annettiin kaksi kuningasliikettä alakropalle eli kyykky ja maastaveto niin sanoisin, että kaksi vastaavaa kuningasliikettä ylävartalolle on kyllä penkki ja leuat.
Copy that.

Ei lihaksen koosta suoraan kerro mitään painojen määrä. Sellaisten kuntien, joista ei lipputangon takaa näy kuin korvat, olen nähnyt penttiä rivoilla malmeilla tekevän.

Jos penkkitulos paranee 20 + kg, onko sillä ulkonäköön yhtä suuri vaikutus, kuin kyykyn ja vedon vastaavalla boostaamisella?

Itsellä joskus harrastuksen alkuaikoina kukkakeppinä penkkitulos parani yli 20 kiloa enkä sinä aikana saanut lihasmassaa kiloakaan, joten ei se välttämättä ulkonäköön vaikuta, ainakaan jos harjoittelee voimapainotteisemmin kuin bodaten.
Kyykystä ja vedosta en kommentoi koska isoja kyykkyjä joudun välttelemään selän takia ja vetoja en tee juuri ollenkaan.

Tuskin saat massiivista rintaa pelkästään harjoittelemalla penkkiä, koska rinta vaatii myös supistavaa liikettä kuten penkki/vinopenkki käsipainoilla.

kulmasoutu ottaa yläselkään, hauiksiin, takaolkapäihin, sekä (marginaalisesti) alaselkään jos sitä ei tee ihan pystysuorassa.

:piis:
Anteeksi jo etukäteen kun poikkean alkuperäisestä aiheesta, mutta täytyy kyllä kysyä tämmöne kysymys ku on vähä epäselvänä.
Onko Kulmasoutu käsipainoilla ja tangolla täysin samat vaikutusalueet
JA
mitä eroa näillä liikkeillä on alataljaan verrattuna?

itse tehnyt monen kuukauden tauon jälkeen punnerruksia, leukoja, selkiä ja vatsoja, tietysti painojen kera. Niin aika hyvin on tullut kaikki vanha takaisin ja plussaakin vielä. kohta sitä taas uskaltaa mennä salille. 3kk tässä tehnyt noita kyseisiä liikkeitä, syönyt hyvin ja käynyt lenkillä niin kyllä itse huomaan ainakin eron, niin kunnossa kuin peilin edessäkin. ;)

Anteeksi jo etukäteen kun poikkean alkuperäisestä aiheesta, mutta täytyy kyllä kysyä tämmöne kysymys ku on vähä epäselvänä.
Onko Kulmasoutu käsipainoilla ja tangolla täysin samat vaikutusalueet
JA
mitä eroa näillä liikkeillä on alataljaan verrattuna?

Kulmasoutu ottaa vähän eri paikkoihin riippuen siitä, tekeekö sen tangolla vai käsipainolla. Mulla yhden käden käsipainoversio ottaa aika hyvin selän lisäksi myös vinoihin vatsalihaksiin. Liikerata on pitkä ja liike rauhallinen.

Tankoversiossa saan selän lihaksiin vastaotteella paremman supistuksen ja yleisetikin paremman tuntuman kuin myötäotteella tehtynä. Vastaotteella tehdessä pitää olla hauikset hyvin lämmitellyt raskaampiin painoihin mennessä.

Kulmasouduilla - olipa kyseessä myötä- tai vastaote, tai käsipainoversio - saa selän kasvamaan ihan eri lailla kuin taljoilla. Lonkan kulmalla ei mielestäni ole niinkään väliä. Tärkeintä on, että tekee liikkeen latseja supistamalla, eikä käsillä. Kädet ovat vain "koukut".

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Lisäisin kyllä että leuanveto todellakin ottaa myös vatsalihaksiin, sillä vatsa pitää keski- ja alaruumiin kasassa. Koitappa vetää leuko vatsalihakset rentona, niin koko kroppa laahaa velttona perässä ja suorittaminen vaikeutuu varovasti arvioiden x2.

Voi voi.. No jos et usko minua, ehkä uskot jtota.

Aivan mahtava setti ysikybäseltä :dance2: On aika typerää täällä alkaa pätemään jonkun toisen nimimerkin kirjoituksilla :D

A= Tämä menee näin ja näin
B= Eipäs kun mielestäni noin ja noin
A= TÄMÄ MENEE NÄIN KOSKA HENKILÖ X TÄÄLLÄ PALSTALLA SANOI NÄIN JOTEN SE ON ABSOLUUTTINEN TOTUUS
B= hörönaurua.

(Älkää ottako henkilökohtaisesti, eikä kyseessä ollut vastaväite jto:n ja ysikymppisen jakamalle :D mielipiteelle leuanvedossa aktivoituvista lihaksista.)

Ja vielä topicciin kommentoitakseni, Yläkropan kuningasliikkeitä Bench Press ja Military Press :rock:

Aivan mahtava setti ysikybäseltä :dance2: On aika typerää täällä alkaa pätemään jonkun toisen nimimerkin kirjoituksilla :D

A= Tämä menee näin ja näin
B= Eipäs kun mielestäni noin ja noin
A= TÄMÄ MENEE NÄIN KOSKA HENKILÖ X TÄÄLLÄ PALSTALLA SANOI NÄIN JOTEN SE ON ABSOLUUTTINEN TOTUUS
B= hörönaurua.

(Älkää ottako henkilökohtaisesti, eikä kyseessä ollut vastaväite jto:n ja ysikymppisen jakamalle :D mielipiteelle leuanvedossa aktivoituvista lihaksista.)

Ja vielä topicciin kommentoitakseni, Yläkropan kuningasliikkeitä Bench Press ja Military Press :rock:

Sattumoisin jto tietää näistä asioista enemmän kuin muu Pakkis yhteensä. Ja nuo selitykset kun eivät oikein kelvanneet niin oli pakko laittaa 'niitti' :).

Typerää olisi väittää vastaan. Ellei sinulla ole vakuuttavia todisteita asiasta? ''syvä hiljaisuus''...

Nyt kun kerta on päästy yksimielisyyteen siitä, että penkki ja leuat ovat yläkropan kuningasliikkeet, niin entäs näiden liikkeiden keskinäinen korrelaatio? Mavehan paranee, kun kyykky paranee, mutta entäs penkki? Paraneeko se, kun leuat kehittyvät, vai toisinpäin? Vai liittyvätkö nämä liikkeet edes mitenkään toisiinsa? Itse olen huomannut, että leukojen ja dippien välinen suhde on paljon läheisempi, kuin esim. leukojen ja penkin. Eli kun leuat sai boostia, niin dippituloskin parani. Penkki taas on edelleen lähes yhtä heikko, kuin aina ennenkin. Vähän outoa, kerta penkin ja dippien pitäis periaatteessa ottaa samoihin lihaksiin..

Sattumoisin jto tietää näistä asioista enemmän kuin muu Pakkis yhteensä. Ja nuo selitykset kun eivät oikein kelvanneet niin oli pakko laittaa 'niitti' :).

Typerää olisi väittää vastaan. Ellei sinulla ole vakuuttavia todisteita asiasta? ''syvä hiljaisuus''...

Juurikin sanoin että ei ole mikään vastaväite. Ja tuohon ekaan lauseeseen en jaksa edes kommentoida mitään, sen verran koko tätä foorumia "halventava". Omasta mielestäsi siis kaikkien muiden mielipiteet on turhia jos jto sanoo eri tavalla? huhhuh. :thumbs: rami sit.

Eivät ne mielipiteet ole turhia. Vaan vääriä.
Nyt rupee olemaan jo aika paksuja väittämiä sulta. Eli ainoastaan sun ja JTO:n mielipiteet on oikeita? Oikeesti mitä helvettiä? Tää on kuitenkin KESKUSTELUfoorumi ja mielipiteitä on sen mukaan vähän joka lähtöön. En usko, että sinä ja JTO olette ainoita jotka tällä palstalla voi treeni- tai ravintoasioista olla oikeassa. Jos oot erimieltä jostain asiasta niin voisit edes perustella vähän paremmin kuin väittämällä, että "JTO on sanonut toisin" tai laittaa linkin johonkin helvetin tutkimukseen. Jos viitsii tulla väittämään muiden mielipiteitä vääriksi niin viitsii varmaan myös ihan omin sanoin perustella sen eikä puhua vain muiden puolesta.

Mielestäni olen jo perustellut tämän jutun.

En ole missään vaiheessa sanonut, että kaikki minun mielipiteeni ovat oikeita. Sama jton suhteen.

Mutta tämän asian suhteen asia on niin. Jos leuoissa vedetään loppuosa selkä kaarella on ojentajat liikkeessä mukana, koska tangosta vedetään vartaloa tavallaan poispäin. Jos selkä on köyryssä niin silloin rinta on mukana. Liike muistuttaa vähän pulloveria. Stimuloi asiaa vaikka siinä tietokoneen ääressä - aivan kuin vetäisit leukoja selkä köyryssä ja yritä olla jännittämättä rintaa. Jos kunnolla vetää niin rinta on mukana. Voi myös tehdä ihan kokeen - vedä 300-500 sataa leuanvedon yläosaa selkä kaarella. Katso onko ojentajat seuraavana päivänä kipeät. Jos olet tehnyt leuat oikein niin varmasti ovat. Sama sitten selkä köyryssä. Kokeiltu on molemmat tyylit, tosin ei noin suurilla määrillä :).

Ja vielä en ole väittänyt, enkä tule väittämään että tiedän ravinto/treeniasioista kaiken. Mielipiteitä voi olla joka asiaan. Oli ne sitten oikeita tai vääriä.

Kyse ei ollut pelkästään tämän ketjun jutuista eikä mua edes kiinnosta tää kyseinen aihe yhtään, joten turhaan mulle mitään selittelet. Lähinnä ihmetyttää vaan toi sun kaikkitietävä ja "minä minä minä" -asenne. Ja sit se JTO:n perskärpäsenä pörrääminen. Siitä oon sun kanssa samaa mieltä, että JTO tietää paljon näistä jutuista ja hänen juttujansa myös arvostan. Mutta tollanen pelkästään toisten ihmisten tiedoilla/mielipiteillä/jutuilla ratsastaminen on lähinnä ala-arvoista. JTO sentään vastailee kun häneltä kysyy eikä pörrää pelkästään ympäri palstaa tarkoituksena ilmeisesti vain kumota muiden väittämiä jonkun muun sanomien juttujen perusteella tai jollain tutkimuksilla? Se on hyvä asia jos on paljon tietoa, mutta pitäisi vähän osata edes tuoda sitä esille eikä tyrkyttää esim. alottelijoiden osiolla jotain aivan epäoleellista paskaa. Tietenkin kokeneempien sanoihin on ihan hyvä turvautua ja samoin niillä tutkimuksilla höystää niitä omia sanoja. Tärkeintä olisi kuitenkin mun mielestä keskustella ihan OMILLA mielipiteillä ja kokemuksilla jos keskusteluun haluaa osallistua.

Niistä tutkimuksista piti vielä kysyä mitä tykkäät täällä aika paljon viljellä. Ne kun näyttää sulle olevan aivan absoluuttinen totuus niin mistä sä päätät mitä tutkimusta sä uskot jos samasta aiheesta on tehty kaksi eriävän lopputuloksen omaavaa tutkimusta? Joka asiastahan on tehty joku tutkimus, mutta löytyy myös tutkimuksia jotka kumoaa toisiansa. Mun mielestä kannattaisi ehkä keskittyä enempi käytännöntason hommiin kuin teoriaan. Eli jos on itse havainnut jotain toimivaa tai ei niin toimivaa niin jakaisi sen sitten muiden kanssa. Tosin en tiedä paljonko sulla on edes treenikokemusta. Ja älä nyt väärin ymmärrä, ei se treenikokemuskaan mene käsi kädessä sen tiedon kanssa vaan tietoahan on helppo lukea lisää. Kuitenkin olisi hyvä pitää edes se pieni käytännön kosketus näissä asioissa eikä turvautua pelkästään tutkimuksiin ja hifistelyyn. Treenaaminen ja ravintoasiat ei kuitenkaan ole yksinkertaisuudessaan mitään avaruustiedettä.

Äläkä vedä mitään herneitä nenään. Nää oli vaan mun henkilökohtaisia mietteitä ja kaipaisin ihan asiallista keskustelua aiheesta. En kaipaa linkkiä tutkimukseen joka osoittaa olevani väärässä.

Kyse ei ollut pelkästään tämän ketjun jutuista eikä mua edes kiinnosta tää kyseinen aihe yhtään, joten turhaan mulle mitään selittelet. Lähinnä ihmetyttää vaan toi sun kaikkitietävä ja "minä minä minä" -asenne. Ja sit se JTO:n perskärpäsenä pörrääminen. Siitä oon sun kanssa samaa mieltä, että JTO tietää paljon näistä jutuista ja hänen juttujansa myös arvostan. Mutta tollanen pelkästään toisten ihmisten tiedoilla/mielipiteillä/jutuilla ratsastaminen on lähinnä ala-arvoista. JTO sentään vastailee kun häneltä kysyy eikä pörrää pelkästään ympäri palstaa tarkoituksena ilmeisesti vain kumota muiden väittämiä jonkun muun sanomien juttujen perusteella tai jollain tutkimuksilla? Se on hyvä asia jos on paljon tietoa, mutta pitäisi vähän osata edes tuoda sitä esille eikä tyrkyttää esim. alottelijoiden osiolla jotain aivan epäoleellista paskaa. Tietenkin kokeneempien sanoihin on ihan hyvä turvautua ja samoin niillä tutkimuksilla höystää niitä omia sanoja. Tärkeintä olisi kuitenkin mun mielestä keskustella ihan OMILLA mielipiteillä ja kokemuksilla jos keskusteluun haluaa osallistua.

Niistä tutkimuksista piti vielä kysyä mitä tykkäät täällä aika paljon viljellä. Ne kun näyttää sulle olevan aivan absoluuttinen totuus niin mistä sä päätät mitä tutkimusta sä uskot jos samasta aiheesta on tehty kaksi eriävän lopputuloksen omaavaa tutkimusta? Joka asiastahan on tehty joku tutkimus, mutta löytyy myös tutkimuksia jotka kumoaa toisiansa. Mun mielestä kannattaisi ehkä keskittyä enempi käytännöntason hommiin kuin teoriaan. Eli jos on itse havainnut jotain toimivaa tai ei niin toimivaa niin jakaisi sen sitten muiden kanssa. Tosin en tiedä paljonko sulla on edes treenikokemusta. Ja älä nyt väärin ymmärrä, ei se treenikokemuskaan mene käsi kädessä sen tiedon kanssa vaan tietoahan on helppo lukea lisää. Kuitenkin olisi hyvä pitää edes se pieni käytännön kosketus näissä asioissa eikä turvautua pelkästään tutkimuksiin ja hifistelyyn. Treenaaminen ja ravintoasiat ei kuitenkaan ole yksinkertaisuudessaan mitään avaruustiedettä.

Äläkä vedä mitään herneitä nenään. Nää oli vaan mun henkilökohtaisia mietteitä ja kaipaisin ihan asiallista keskustelua aiheesta. En kaipaa linkkiä tutkimukseen joka osoittaa olevani väärässä.

Ai joku huomasi saman asian kuin minä :) Mielestäni keskustelufoorumin tehtävänä on tuoda omia mielipiteitä esille, viitata tietysti voi johonkin kokeneempaankin treenaajaan, mutta se on täysin eri asia kuin monotoonisesti toistella joka threadissä oman internet-mentorin kirjoituksia. Myöskin ysikymppisen tyyli tyrmätä toisen väitteet omilla on kaikenkaikkiaan turha, ja välillä jopa loukkaavan sävyinen. Neuvo sinulle. Tuo mielipiteesi muiden rinnalle, ilman että oletat mielipiteesi olevan absoluuttinen totuus. Punttihommissa kun absoluuttista totuutta ei monissa asioissa tunnu olevan. KAIKKI on suhteellista. Sillä tavalla rakentuu hyvähenkinen keskustelu, jossa voidaan perustella asioita omien kenttäkokemusten perusteella. Toinen oleellinen seikka on, että älä ole ylimielinen palstalla. Kunnioita muita palstalaisia ja heidän postejaan ja kokemustaan/kokemattomuuttaan.

Olet vasta nuori poika joten muista, että aina on uutta opittavaa. Eikä tämä koske vain nuoria - vaan myös vanhoja. Tämä lienee sanomattakin selvä. Ja sitten vielä yleisesti palstanlukijoille; OLKAA KRIITTISIÄ. Elämme henkilöllisyyshuijausten ja tietokoneen luvatun anonyymiyden valtakautta, jolloin kuka vain voi esiintyä kenenä tahansa. On kaikenmaailman valmentajaa ja muropakettitohtoria (Tämä ei viittauksena kehenkään yksittäiseen henkilöön). :piis:

Back
Ylös Bottom