Penkki, yläkropan kuningasliike?

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Sitten kun painat samat kuin minä, niin alkaa se leuanveto kummasti vaihtumaan siihen kulmasoutuun :)

Selityksen makua, jollei nyt puhuta mistään 150kg:sta. Kyllä niitä leukoja saa vaan kun viittii vetää, kivaa se ei ole alkuun varsinkaan jos sitä "massaa" on alla.

Kyllähän isoilla painoilla vedettäessä saadaan paikat kipeäksi varsinkin silloin kun tekniikka on päin persettä. Pelkkä lihaskipu on melko huono kehityksen mittari. Voimapuolella ajatellaan enemmän liikkeen suorittamista ja liikkeen treenaamista ei niinkään lihaksen treenaamista. Tästä näkökulmasta katsoen, jos treenataan kehonrakennus -tyyppisesti on mielestäni ensiarvoisen tärkeätä pyrkiä suorittamaan liikkeet kohdelihaksilla ja puhtaasti. Tämä ei todellakaan automaattisesti tarkoita sitä, että ruvetaan ylätaljassa pumppailemaan +30 sarjoja etsien hyvää tuntumaa.

Niin, mutta jos repimis-tekniikalla vedettyjen leukojen jälkeen yläselkä ja latsit on kipeät, niin eikö liike mennyt juuri sinne, minne piti? Eri asia mun mielestä, jos vaikka mave treenit vedetään paskalla tekniikalla, ja pelkästään alaselkä on seuraavana päivänä kipeä. Tätäkö sinä tarkoitit sillä, että isoilla painoilla ja huonolla tekniikalla saa paikat kipeäksi? Ja kyllä mäkin saan paljon paremman tuntuman selkään ilman lisäpainoja vedetyillä leuoilla, mutta en sit tiedä, kasvaako patti silleen yhtään enemmän. Eikös se ole lähinnä safkan määrästä kiinni, eikä siitä, treeanataanko voima- vai body-tyylillä?

Niin, mutta jos repimis-tekniikalla vedettyjen leukojen jälkeen yläselkä ja latsit on kipeät, niin eikö liike mennyt juuri sinne, minne piti? Eri asia mun mielestä, jos vaikka mave treenit vedetään paskalla tekniikalla, ja pelkästään alaselkä on seuraavana päivänä kipeä. Tätäkö sinä tarkoitit sillä, että isoilla painoilla ja huonolla tekniikalla saa paikat kipeäksi? Ja kyllä mäkin saan paljon paremman tuntuman selkään ilman lisäpainoja vedetyillä leuoilla, mutta en sit tiedä, kasvaako patti silleen yhtään enemmän. Eikös se ole lähinnä safkan määrästä kiinni, eikä siitä, treeanataanko voima- vai body-tyylillä?

Näin se varmasti on. Leuanvedoissa pointtina oli se, että yritetään eliminoida mahdollisimman hyvin hauksien osuus ja pyritään vetämään se rinta tankoon. Ei niin, että hirveällä repimisellä ja jalkojen veivaamisella hivutetaan leuka tangon kohdalle. Itse kun teen leukoja mahdollisimman räjähtävällä tekniikalla toistojen ollessa 2-4, niin pyrin silti pitämään suorituksen hallittuna vaikkakin sarjapainot lähenevät 1RM painoja. Miten tuo safkanmäärä liittyy tähän?

Leuanvedoissa pointtina oli se, että yritetään eliminoida mahdollisimman hyvin hauksien osuus ja pyritään vetämään se rinta tankoon.

Onko leuoissa tarkoitus vetää tanko Kiinni rintaan ? olen vetänyt tangon aina kyllä leuan yläpuolelle, mutta en niin että rinta koskettaa sitä...

Voiskohan joku jelppiä, mulla on tullu nyt viime salikerroilla penkissä ojentajat ihan älyttömän kipeiksi. Kipu tulee heti ku pistää tangon paikoilleen, tulee nopeesti mutta lähtee kans aika nopeeta ku venyttelee ojentajia. Teenkö jotain väärin?

Näin se varmasti on. Leuanvedoissa pointtina oli se, että yritetään eliminoida mahdollisimman hyvin hauksien osuus ja pyritään vetämään se rinta tankoon. Ei niin, että hirveällä repimisellä ja jalkojen veivaamisella hivutetaan leuka tangon kohdalle. Itse kun teen leukoja mahdollisimman räjähtävällä tekniikalla toistojen ollessa 2-4, niin pyrin silti pitämään suorituksen hallittuna vaikkakin sarjapainot lähenevät 1RM painoja. Miten tuo safkanmäärä liittyy tähän?

Joo, en tarkoittanut repimisellä sitä, että jaloilla potkittaisiin leuka kiinni tankoon. Lähinnä meinasin sitä, että latseissa ei tuntunut liikkeen aikana juuri mitään kun lisäpainoilla veti, ja kaikki keskittyminen meni siihen, että sai roikuttua kiinni tangossa ilman että sormet lipesivät irti. Safkamäärä liittyi vaan siihen, että eihän se haba kasva millään treenityylillä, jos safkaa ei tule tarpeeksi.

Voiskohan joku jelppiä, mulla on tullu nyt viime salikerroilla penkissä ojentajat ihan älyttömän kipeiksi. Kipu tulee heti ku pistää tangon paikoilleen, tulee nopeesti mutta lähtee kans aika nopeeta ku venyttelee ojentajia. Teenkö jotain väärin?

no penkkihän ottaa kovaa myös ojentajiin jos ote on vielä kapea niin ei ole ihmekkään jos on ojentajissa tuntunut

Jostain syystä leuoista tuntuu kuitenkin olevan yksittäisenä liikkeenä enemmän hyötyä kuin kulmiksesta. Ei siis sillä etteikö kulmasoutukin olisi hyvä liike, mutta leuat ovat jotenkin kokonaisvaltaisempi. Varsinkin jossain funktionaalisessa voimailussa se tuntuu olevan aivan number one.

eikös ne ota jonkin verran eri lihaksiin. kulmasoutu enemmän latseihin.

ja leukojakin voi vetää niin tosi monella tekniikalla. Ja kulmasoutu kanssa...

Onko leuoissa tarkoitus vetää tanko Kiinni rintaan ? olen vetänyt tangon aina kyllä leuan yläpuolelle, mutta en niin että rinta koskettaa sitä...

Liikerata on tällöin pidempi ja liike luonnollisempi. Sama asia kun ylätaljassa rinta työnnetään ulos "kaarelle" ja tanko laskeutuu solisluun seuduille. Tällöin liike on myös helvetisti rankempi varsinkin leukojen osalta ja kun rinnan yläosa pyritään vetämään tankoa kohti saadaan myös kunnon rutistus lapaluille liikkeen lopussa.

SivariKing: Joo eihän se lihas kasva ilman lepoakaan ja progressiivista treeniä.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
eikös ne ota jonkin verran eri lihaksiin. kulmasoutu enemmän latseihin.

ja leukojakin voi vetää niin tosi monella tekniikalla. Ja kulmasoutu kanssa...

Totta kai ne ottavat eri lihaksiin, mutta leuanveto ottaa enemmän latseihin kuin kulmasoutu. Leuanveto on nimenomaan latsiliike, otteesta riippuen menee myös hauiksille tai trapseille. Kulmasoutu on sitten trapsiliike, ottaa toki myös latseihin ja habaan.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom