Penkki vs. vinopenkki

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Quadzilla sanoi:
Itse teen aina punnerrukset sekä vino, että tasapenkissä, mutta aloitan aina vinopenkillä joko smithissä, tai käsipainoilla. Ylärinnassa kun ei ole ikinä riittävästi massaa, mielestäni vinopenkillä aloittaminen on järkevää.

Kai se on sitten uskottava että sitä ylärintaa voi reenillä kohentaa suhteessa alarintaan... tai en oikein usko vieläkään, mutta samahan tuota on kokeilla. Eli, pikku kyssäri viä, teettekö isot poijjaat tota vinopenaa mimmosessa kulmassa? Itse arvioisin jonkun 30 +/- 5 astetta olevan bueno, vai kuis on?

Ennen ko olen kokeillut vinopenkkiä, ni enhän minä sitä muualle ole saanut ottamaan kuin olkapäihin. :itku: Täytyy tänään kokeilla rinnalle ykkösliikkeeks vaikka vinopenaa smithissä, siitä varmaan olis helpoin aloittaa.

Minua nyt ei voi noihin isoihin poikiin lukea, mutta vinopenkki tulee tehtyä korkeintaan 30 asteen kulmassa, jos pistää pystympään niin rupeaa olkapää "vittuilemaan".

Olen tainut tehdä tuota vinopenaa kässäreillä sekä tangolla jossain 45 asteen kulmassa. Tästä vissiin johtuu noitten etuolkapäitten kunto :D. Pitänee vissiin koittaa tota 30 asteen kulmaa tänään :thumbs: .

Jotain ajatuksiani:

- Parhaita rintaliikkeitä ovat tasapenkki-, loiva vinopenkki- ja alaviistopunnerrukset tangolla ja käsipainoilla sekä dippi (etunojassa, leveällä otteella). Huippubodarit, valmentajat ja tiedemiehet sanovat niillä tulevan parhaiten massaa ja kuten tiedämme, lihasta ei voi muotoilla tai hioa ja pumppifiilis sinällään on irrelevanttia.

- Lihasaktivaatiotutkimusten mukaan tasapenkkipunnerrus aktivoi rinnan yläosaa vähintäänkin yhtä hyvin kuin vinopenkkipunnerrus

- Pullover on paremminkin selkä- kuin rintaliike

- Tutkimusten mukaan kokonaisharjoitteluvoluumi per lihas on parempi jakaa useaan treenikertaan (esim. tekemällä yksi sarja kolmesti viikossa on saatu paljon parempia tuloksia kuin tekemällä kolme sarjaa kerran viikossa)

MKM sanoi:
Jotain ajatuksiani:

- Parhaita rintaliikkeitä ovat tasapenkki-, loiva vinopenkki- ja alaviistopunnerrukset tangolla ja käsipainoilla sekä dippi (etunojassa, leveällä otteella). Huippubodarit, valmentajat ja tiedemiehet sanovat niillä tulevan parhaiten massaa ja kuten tiedämme, lihasta ei voi muotoilla tai hioa ja pumppifiilis sinällään on irrelevanttia.
Rinnassa on kyse kahdesta eri lihaksesta

MKM sanoi:
- Lihasaktivaatiotutkimusten mukaan tasapenkkipunnerrus aktivoi rinnan yläosaa vähintäänkin yhtä hyvin kuin vinopenkkipunnerrus
Mutta vinopenkki oletettavasti taas vähemmän alarintaa

:kippis1:

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:

Suositut

Back
Ylös Bottom