Penkki omasta painosta

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
1v ja 7kk siihen meni, että tuli 200% omasta painosta. Salin vaaka näytti treenin jälkeen 79,7 ja tulos oli 160kg. Perse nousi pari senttiä, mutta mua ei haittaa.

Hieno päivä.

1v ja 7kk siihen meni, että tuli 200% omasta painosta. Salin vaaka näytti treenin jälkeen 79,7 ja tulos oli 160kg. Perse nousi pari senttiä, mutta mua ei haittaa.

Hieno päivä.

Lähtötasokin vissiin ollu kohdillaan kun 1v ja 3,5kk sitten on jo mennyt noin 150%? Mitä oot tehny ennen salitreenin aloittamista? Oli miten oli, todella kova suoritus. Paljo muuten ikää sulla?

Lähtötasokin vissiin ollu kohdillaan kun 1v ja 3,5kk sitten on jo mennyt noin 150%? Mitä oot tehny ennen salitreenin aloittamista? Oli miten oli, todella kova suoritus. Paljo muuten ikää sulla?

Lähtötaso penkissä oli 80kgx1, eli kaiketi ihan ok siihen nähden, että varsinaisia salihommia ei harrastettu. Pohjalla oli toki jääkiekkoharrastus pidemmältä ajalta, joten ihan sohvan perältä ei lähdetty. Ikää on 21 vuotta. Toi n. 150% tulos tais olla ensi kerta kun nostin 100 kiloa vissiin 65-67 kilosena.

Lähtötaso penkissä oli 80kgx1, eli kaiketi ihan ok siihen nähden, että varsinaisia salihommia ei harrastettu. Pohjalla oli toki jääkiekkoharrastus pidemmältä ajalta, joten ihan sohvan perältä ei lähdetty. Ikää on 21 vuotta. Toi n. 150% tulos tais olla ensi kerta kun nostin 100 kiloa vissiin 65-67 kilosena.

Ok. Komiasti menee ja kehitys on nopeaa. Jatkahan samaan malliin! Ootko muuten kilpailemista harkinnu?

Pakko kysyä tähä välii, että penkkaatteko niin, että perse on ilmassa, vai niin, että se on kiinni penkissä? Tiedän, että kisoissa sen ei saisi olla ilmassa, mutta onko sillä suurta merkitystä, jos ei reenaa kisoja varten? Ite oon ainaki tottunu tekemään aina sillä tyylillä.

Eli runkkupenkkiä harrastat..:D Itse vedän AINA perse kiinni penkissä, ja joskus "jopa" sotilaspenkkityylillä.. Eipähän ainakaan kuseta itseään.. Itse ainakin arvostan enemmän "lahnana" penkkaavia, ku runkkutyylillä riuhtovia..

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Sitten niin, mutta olis kiva tietää, että miksi niin EI saisi penkata?

Penkissä on tarkoitus harjoittaa rintaa eikä mitään helvetin nytkytys lihaksia. Kun pidät perseen penkissä ja otat muutenkin tukevan asennon niin saat paljon paremman hyödyn penkkipunnerruksesta. Kokemuksen myötä tulet huomaamaan että se rauta nousee vähintäänkin yhtä hyvin kuin runkku-tyylillä ja tissit kasvaa silmissä :) Runkkupenkki on vähän sama kuin löisi nukkuvaa lasta ;)

Kannattaa se oikea tekniikka opetella kunnolla ja pyrkiä sillä tekemään koko ajan ja aina.

Jos joskus tulee kovan sarjan viimeinen toisto naama irvessä ja perse pari senttiä ilmassa, niin mitä sitten. Kyllä se mun mielestä parempi vaihtoehto on, kun se että jäis nostamatta.

Ok. Komiasti menee ja kehitys on nopeaa. Jatkahan samaan malliin! Ootko muuten kilpailemista harkinnu?

En oo kilpailemista vakavissaan harkinnut, omaksi iloksi vaan jumppailen. Toisaalta, jos sattuis eteen jotkut pilipalikisat, niin voishan sitä lähteä kattelemaan.

Sitten niin, mutta olis kiva tietää, että miksi niin EI saisi penkata?

Jo pelkästään siksi, että runkkupenkki on aivan hirveää katseltavaa :lol2:
Hmm... Pääsyy lienee se, että nostomatka jää vajaaksi ja vielä rintojen kehityksen kannalta tärkeimmästä kohtaa. (10 - 15cm lähtö rinnalta)
Runkkupenkissä myös painot valahtavat helpommin olkapäille ja täten loukkaantumisriski kasvaa.

Eli: paat perseen penkkiin, kantapäät visusti maahan ja puristat selkää penkkiin (= lapaluita yhteen). Seonsiinä

Suositut

Back
Ylös Bottom