penkki kp. vs tanko

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Dalmar
  • Aloitettu Aloitettu

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Originally posted by Dalmar
kuinka penkkipunnerrus käsipainoilla o verrattavis normaaliin penkki punnerukseen ?? :confused:

Molemmissa nostetaan painoja ylöspäin. ;)

Ei vaan.. Tuloksellisesti niitä ei voi juurikaan vertailla. Jotkut ovat huonoja penkissä ja hyviä käsipainoilla..

Re: Re: penkki kp. vs tanko

Originally posted by Raven
Molemmissa nostetaan painoja ylöspäin. ;)

Ei vaan.. Tuloksellisesti niitä ei voi juurikaan vertailla. Jotkut ovat huonoja penkissä ja hyviä käsipainoilla..

nojoo :D eiku mulla o sellane ongelma et tällä hetkellä mulla o toi penkki käsi painoilla paljo paree ku tangolla ... :confused: mut markan kerho o kaukana vielä :itku:

Re: Re: Re: penkki kp. vs tanko

nojoo :D eiku mulla o sellane ongelma et tällä hetkellä mulla o toi penkki käsi painoilla paljo paree ku tangolla ... :confused: mut markan kerho o kaukana vielä :itku:

Tekniikka hakusessa?

Tee vaikka normaalisti käsipainoilla ja sen jälkeen tai treenin viimeisenä liikkeenä penkkiä pelkästään tekniikka mielessä. Lähet pikku hiljaa nostamaan painoja ylöspäin.

Ensimmäiseksi kannattaisi miettiä miten 23-vuotias voi kirjoittaa tällaista tekstiä.

Kovia treenejä:thumbs:

ite oon parempi käsipainoilla nostamaan ku tangolla, rintalihojen kasvussa penkki kp on parempi sillä supistuksen saa loppuun asti vedettyä...

Ensimmäiseksi kannattaisi miettiä miten 23-vuotias voi kirjoittaa tällaista tekstiä.

Kovia treenejä:thumbs:

27-vuotias?

väitän, että lihaskoordinaatiolle parempi on tehdä käsipainoilla. toisaalta heikommalla kädellä on sit tosi helppo varastaa ja tehdä vähän pienemmällä liikeradalla/muuten keventää toisen käden suoritusta.

varmuuden vuoks molempia tulee ite tehtyä. ei voi vertailla todellakaan tuloksia.

27-vuotias?

väitän, että lihaskoordinaatiolle parempi on tehdä käsipainoilla. toisaalta heikommalla kädellä on sit tosi helppo varastaa ja tehdä vähän pienemmällä liikeradalla/muuten keventää toisen käden suoritusta.

varmuuden vuoks molempia tulee ite tehtyä. ei voi vertailla todellakaan tuloksia.

ajattelin vaihtaa penkin tangolla käsipainopenkkiin, kun tuntuu että on vähän toispuoleisuutta, eikä penkkitulos sinänsä kiinnosta. siis kai käsipainoilla nostaa varmasti yhtä paljon molemmilla käsillä, kun taas tangolla tehdessä voi nostaa toisella enemmän, jos asento on jotenkin epäsymmetrinen. vai mitä ossipena tarkoitit.

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Kannattaa tehdä molempia, jos tekee pelkkää tankopenaa, kehittyy rinnan ulompi osa huomattavasti sisempää enemmän ja tämähän se vasta typerältä näyttää. Supistuksella käsipainopunnerruksessa saadaan rasitettua rinnan sisempää osaa. Vinoissa penkeissä sama juttu. Mm. ristikkäistalja on hyvä rinnan sisemmälle osalle myös.

Kannattaa tehdä molempia, jos tekee pelkkää tankopenaa, kehittyy rinnan ulompi osa huomattavasti sisempää enemmän ja tämähän se vasta typerältä näyttää. Supistuksella käsipainopunnerruksessa saadaan rasitettua rinnan sisempää osaa. Vinoissa penkeissä sama juttu. Mm. ristikkäistalja on hyvä rinnan sisemmälle osalle myös.
Olisiko heittää esimerkkikuvaa jostain henkilöstä, jolla tilanne on tämä? Itse aloittelin kotitreenillä, joka oikeastaan koostui vain käsipainoista ja siitä jäi tapa tehdä suurin osa liikkeistä käsipainoilla, jos siihen mahdollisuus vain on.

Jos uskoo tosiaan tietyn lihaksen osan kasvattamiseen niin sittenhän niitä lihoja tosiaan kannaattaa hakata jokaisesta suunnasta. Pätevää tutkimustietoa odotellessa. :zzzz:

ajattelin vaihtaa penkin tangolla käsipainopenkkiin, kun tuntuu että on vähän toispuoleisuutta, eikä penkkitulos sinänsä kiinnosta. siis kai käsipainoilla nostaa varmasti yhtä paljon molemmilla käsillä, kun taas tangolla tehdessä voi nostaa toisella enemmän, jos asento on jotenkin epäsymmetrinen. vai mitä ossipena tarkoitit.

meinasin jos esim kp-penkissä koukistaa toista kättä enemmän kun toista. mutta tuo epäsymmetrinen asentokin on toisaalta ihan totta.

Itselläni on aina toiminut parhaiten yhdistelmä penkki, vino penkki kp, dippi ja mielentilan mukaan pec deck/talja.

Täytysi varmaa kokeilla joskus ihan tavalliseen tapaan tehdä penkki kp:lla eikä vinoon.

Käsipainoilla saat vallittua mieleisemmän liikeradan kummallekin kädelle, sillä kädet eivät kuitenkaann täysin peilikuvat ole. Penkki saattaa ainakin itselläni toisinaan vääntää toista kättä olkapäätä rintaa vituilleen. :(Tekniikkani saattaa kyllä hyvinkin olla vituillaan.:wall:

Olisiko heittää esimerkkikuvaa jostain henkilöstä, jolla tilanne on tämä? Itse aloittelin kotitreenillä, joka oikeastaan koostui vain käsipainoista ja siitä jäi tapa tehdä suurin osa liikkeistä käsipainoilla, jos siihen mahdollisuus vain on.

Ihan ensimmäisenä tuli mieleen muuan Vince Gironda, joka teki lähinnä penkkiä tangolla, dippejä ja vipareita, joiden kaikkien uskotaan rasittavan enempi rinnan ulompaa osaa kuin sisempää:

http://www.mariostrong.com/muscleevolution/VINCEGIRONDA.jpg
http://dennisbweis.com/images/VinceGironda.jpg

Jos uskoo tosiaan tietyn lihaksen osan kasvattamiseen niin sittenhän niitä lihoja tosiaan kannaattaa hakata jokaisesta suunnasta. Pätevää tutkimustietoa odotellessa. :zzzz:

Hehe, niinhän se tosiaan vanha sananlasku menee, että kasvata ensin hauikset kuin rupeat murjomaan niitä jokaisesta suunnasta. :D

Mutta uskokoot ken haluaa, itselleni ainakin vaikea ihan maalaisjärjellä ajateltuna miettiä, että penkki tangolla rasittaisi rintaa täysin tasapuolisesti (Ote hartioita leveämpi).

oliko se nyt jhulmi tai joku vastaava, jolla oli linkki johonkin tutkimukseen, ja ihan faktaa aiheeseen liittyen että lihas voi kasvaa eri osistaan oikeasti. Ihan kiistattomat esimerkit on alarinta-ylärinta ja olkapään eri osat, molemmathan ovat yksi yhtenäinen lihas, mutta lihas ei välttämättä supistu tai kasva joka puolelta. ja periaatteessa ainakin hauiksen pitkä ja lyhyt pää, käytännössä niitä ei varmaan voi mitenkään treenata erikseen, hauiksen sisä-ja ulkosivuja?

oliko se nyt jhulmi tai joku vastaava, jolla oli linkki johonkin tutkimukseen, ja ihan faktaa aiheeseen liittyen että lihas voi kasvaa eri osistaan oikeasti. Ihan kiistattomat esimerkit on alarinta-ylärinta ja olkapään eri osat, molemmathan ovat yksi yhtenäinen lihas, mutta lihas ei välttämättä supistu tai kasva joka puolelta. ja periaatteessa ainakin hauiksen pitkä ja lyhyt pää, käytännössä niitä ei varmaan voi mitenkään treenata erikseen, hauiksen sisä-ja ulkosivuja?
Ylä- ja alarinta on ihan eri asia kun rintalihaksen sisä- ja ulkopuoli. Lihas on nääs kahdessa kohdassa kiinni ja kyse onkin voiko vaan sitä toista päätä reenata. Näin oon tän ymmärtäny.

Back
Ylös Bottom