penkkiä!! taas...

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
NGV sanoi:
Jos lihasärsykettä haluaa niin isot raudat+todellapuhdas tekniikka=mahdollisimman suuri ärsyke lihakselle.

Sen takia minäkin oon siirtyny vanhana runkkupenkkaajana melkein kokonaan tolle sotilaspenkkilinjalle. Ei kiinnostas enään paljon persettä nostella reeneissäni.

kaNi- sanoi:
epäilyttää vaa, et onko tossa mitää järkee.. 3 penkkitreenii viikossa failureen.. vie kaiken lisäks potkun ojentaja, rinta ja olkapääliikkeistä. kannattas varmaa ainaki se keskimmäinen penkkitreeni pudottaa ja niissä kahessa jättää aina pari toistoo varastoon. aloittelija kehittyy varmasti millä tahansa treenillä, mutta ei toi mun mielest silti oo millää tapaa järkevää, seinä tulee vastaan ihan liian nopeesti.

entäpä jos mä tekisin viikossa vaan kolme sarjaa loppuun. eli joka treenissä toinen loppuun ja toisessa pario kolme varastoon?

en tosiaan haluaisi että tulee seinä vastaan

Ei se perse tai jalat nouse ilmaan jos vie jalat tarpeeksi taakse (hyvä kaari) lavat yhteen ja jännittää lähes koko kropan.

edit jos reenaat kolme kertaa viikossa penkkiä en suosittele tekemään yhtään sarjaa failureen vaan kaikki omin avuin ylös. jos menet failureen joka treenissä niin hermosto rasittuu liikaa ja hermoston liika rasittuminen hidastaa painojen kasvua (->lihasten kasvua) ja painot saattavat jopa lähteä laskuun. tutkimusten mukaan failureen meneminen ei juurikaan lihaskasvun kannalta ole tärkeää.

joo oon mä kaikki jaksanu omin avuin sinne ylös nostaa. ei oo kaverin pitäny nostaa yhtään...

entä onko se failureen meneminen voiman saamisen kannalta tärkeää?

hölkkääjä sanoi:
Sillä on negatiivinen vaikutus voiman saantiin. Jos treenataan voimaa, niin ei saisi koskaan mennä failureen asti tai suorittaa pakkotoistoja. Korjatkaa joku jos olen väärässä.

Sahaaja sanoi:
Sillä on negatiivinen vaikutus voiman saantiin. Jos treenataan voimaa, niin ei saisi koskaan mennä failureen asti tai suorittaa pakkotoistoja. Korjatkaa joku jos olen väärässä.

Näin olen itsekin kuullut. Menee hermoston rasittamiseksi kun viedään failureen asti ja se taas vähentää voimaa.

Sahaaja sanoi:

näin se taitaa mennä

hölkkääjä sanoi:
ja failure oli? joku vois tarkentaa..

Teet vaikka sitä penkkiä painolla X 8 toistoa juuri ja juuri, yrität vielä pusertaa yhden toiston mutta se ei tule ylös saakka vaan tanko jää rinnalle.

EDIT: Ja sun ei pitäisi koskaan mennä failureen saakka tolla 1-jakoisella... ;) Jos oot näin tehnyt, se on voinut jarruttaa kehitystäsi.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
hölkkääjä sanoi:
joo oon mä kaikki jaksanu omin avuin sinne ylös nostaa. ei oo kaverin pitäny nostaa yhtään...

no sun tekstien perusteella sain sellasen kuvan, että oot saanu esim 6 viime treenissä ekassa sarjassa 12 ja tokassa 11, eikö se tarkota sitä, että oot yrittäny 12 mutta vika ei noussut? FAILURE

voimansaannin kannalta on tärkeää, ettei ikinä mene failureen asti, koska se vie hermoston ylikuntotilaan ja tulokset alkaa laskea.(korjatkaa jos olen väärässä). lisäksi se rasittaa olkapäitä, rintaa ja ojentajia ja nämä lihakset menevät jonkin näköseen ylirasitustilaan(oletan, että treenaat näitä vielä eristävillä tai dipeillä, pystypunnerruksilla jne.) ja kehitystä on varmasti turha toivoa.(korjatkaa jos olen väärässä).

taitaa olla sekavaa tekstiä väsyneenä ja kuumeessa, mutta kai siitä jtn tajuaa

rhp sanoi:
Just näin tein 8kk putkeen, penkki 80kg -> 115kg, minkä jälkeen olkapää meni, mutta onneks parani reilun kuukauen tauon jälkeen

ei millään pahalla...mutta.. aika huonoa kehitystä + olkapää rikki...

aijaa :O no siinä tapauksessa en enää tee failureen!

teen sillai et tiedän et viel menis 1 tai kaks toistoa......

yhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh ku en aikasemmi oo kysyny/tajunnu

Jos failure on voiman vihollinen nii millä tapaa tuo 2x6 on sitten toimiva?
Siinähän yritetään joka kerta saada hikiseen se 2x6 ja sit lisää ens viikolla..

Kun on tarkoitus tehdä 10 jollain painolla ja 9 tulee, mutta ei yritä enää viimeistä, sillä tietää ettei se nousisi = onnistunut sarja. Sitten kun on tarkoitus tehdä ne 10 toistoa ja viimeinen ei nouse ylös asti = failure. Näin mun käsityksen mukaan siis. Esimerkki omasta treenistä, viparit sivulle 10,9*x, ei tullut failurea vaikkei mennytkään 2*10. Ehkä kani- tarkoittikin tätä mutta teki mieli selventää.

Edit: Tortilla90, ei mun käsittääkseni 2*6 tehdäkään failureen asti.

Tortilla90 sanoi:
Jos failure on voiman vihollinen nii millä tapaa tuo 2x6 on sitten toimiva?
Siinähän yritetään joka kerta saada hikiseen se 2x6 ja sit lisää ens viikolla..

Eihän tuo 2x6 systeemi mikään puhdas voimaohjelma olekaan. Eikä se sitä tarkoita jos hikiseen vääntää, että pitää failureen mennä. Voi jättää sarjan kesken jos tuntuu ettei mene. Oon ainaki ite huomannu ettei toi 2x6 toimi, jos aina yrittää sata lasissa saada sen 2x6.

niklas86 sanoi:
Kun on tarkoitus tehdä 10 jollain painolla ja 9 tulee, mutta ei yritä enää viimeistä, sillä tietää ettei se nousisi = onnistunut sarja. Sitten kun on tarkoitus tehdä ne 10 toistoa ja viimeinen ei nouse ylös asti = failure.

ja jos voimaa haetaan niin toi sarja jätetään 7-8 toistoon

e- itse asias sillon ei ees tehä noin pitkää sarjaa jos sitä hakemalla haetaan

emmä ite mitää maximi voimaa hae vaa massaa ja sarjapainojen 6-12 nousua

hölkkääjä sanoi:
emmä ite mitää maximi voimaa hae vaa massaa ja sarjapainojen 6-12 nousua

silti jätät ne 1-2 toistoa varastoon per sarja, joka liikkeessä ja teet penkki max 2 krt vko

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom