Pelottavaa huumevalistusta

Kannabis pienempi riippuvuuden aiheuttaja kuin alkoholi

Alkoholi suurempi riippuvuuden aiheuttaja kuin kannabis...
Eli laitan nyt tän uudestaan eli sivulla 9 näkyy tämän hetkisiin tutkimuksiin perustuva yhteenveto riippuvuuksista,

http://www.medicina.fi/fato/26.pdf

Tämä kirja on myös sama opus jota jokainen opiskeleva lääkäri pitää "raamattunaan".

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Originally posted by igf1bp3
Ovatko muuten listanneet muskariinin myös huumausaineeksi? Harva nimittäin tietää, että vanha kunnon punainen kärpässieni ei itse asiassa ole kovinkaan myrkyllinen, vaan varsinkin kuivattuna, siitä saa todella kivan tripin. Fiilis on suunnilleen kannabiksen ja psilo-sienien välistä.

Mulle ne opetti koulussa, että punanen ja valkonen kärpässieni on myrkyllisiä. Tsk tsk taisivat taas vähän valehdella päin naamaa. Nimittäin yksi henkilö väitti, että maailmassa ei tunneta yhtään kuolemantapausta punaisesta kärpässienienestä. Yritin sitten itse ottaa selvää asiasta netistä, enkä löytänyt yhtään uskottavaa lähdettä, joka väittäisi punaisen kärpässienen tappanen jonkun. Sen sijaan löysin useita, joissa valaistiin kyseisen sienen käyttöä shamaanien keskuudessa, ja sitä, että maailmassa tosiaan ei tunneta yhtään sen aiheuttamaa kuolemantapausta.

Jos Torsti ja sen kaverit niuhottaa psilo-sienistä, niin ei kun punaista kärpässientä popsimaan. Sitä nyt kasvaa niin joka nurkassa, että aika vaikea ruveta kaikkia hävittämään...

Muskimooli ja bufoteenihappo ovat vaikuttavat ainesosat. Lainsäädäntö ei kiellä mutta kyllä poliisi pamputtaa ja jos näkee popsivan.

Pitää uuninlämmössä kuivata jotta myrkyt muuntuvat vaarattomaksi. Raakana syötynä pahoinvointi varmahko.

Siperiassa ei tunnettu muuta päihdettä ennekuin ruotsalaisia vankeja vietiin sinne ja he opettivat kiljun tekemisen jalon taidon.

Mutta en suosittele kärpässienen syöntiä, todella vahva psykedeeli/deliriantti.

Sieni sinänsä syötävä, venäjällä syödään ryöpättynä jossain päin. Vaikuttavat ainee punaisessa kuoressa ja sen alla.

Tämä puhtaasti informatiivisessa mielessä ei kannustuksena. Joten turha kenenkään alkaa keuhkoamaan.:jahas:

Originally posted by maximillian

Tämä puhtaasti informatiivisessa mielessä ei kannustuksena. Joten turha kenenkään alkaa keuhkoamaan.:jahas:

Pahoittelen ylläolevia virheita vaikuttavat aineet ovat :
iboteenihappo, muskimoli, muskatsoni ja muska-aurini

Alla on leike:

Punaisen kärpässienen vaikutus: voimakas humalatila, huimaus, kouristukset, motoriset lihashäiriöt, pulssin heikkeneminen, verenpaineen aleneminen, mielialan äkilliset muutokset (kiihko/raivo/sekavuus/masennus), persoonallisuuden häiriöt, ajan ja paikan tajun katoaminen, väri-illuusiot, hallusinaatiot, jopa tajuttomuus. Sienen psyykeen vaikuttavat aineet poistuvat kehosta lyhyessä ajassa (virtsan mukana, juotuna sientä nauttineen henkilön virtsa vaikuttaa kuten sieni itse), mutta niiden vaikutus kestää sen jälkeen vielä tuntikausia. Sienen vaikuttavat aineet (iboteenihappo, muskimoli, muskatsoni ja muska-aurini) ovat pääosin sen punaisessa lakissa, joten heltan voi leikata pois. Tuoreet sienet aiheuttavat syötyinä ikäviä sivuvaikutuksia, joten ne on syytä kuivata tai keittää, jolloin myös keitinvesi juodaan. Kuivaaminen puolestaan tulisi suorittaa mahdollisimman nopeasti, esimerkiksi pilkottuna uunissa 35 -asteen lämmössä. Annostus on keitettynä 150g tuoretta sientä, kuivattuna 5-15g. Kärpässientä voi myös polttaa piipussa, jolloin annostus on 1-2g. Näillä annostuksilla vaikutus kestää suunnilleen 7 -tuntia, vaikutus alkaa n.1/2 -tunnin kuluttua nauttimisesta. Annostusta ei kannata ylittää. Varhaisimmat punakärpässienen käyttäjät (tiedossa olevat) olivat Intiassa jo 1500 Ekr. jolloin se oli rituaalisessa huumekäytössä sekä palvonnan kohteena. Sieltä se levisi Siperian kansojen korjakien ja tšukšien keskuuteen ja lännemmäksi. Suomensukuiset ostjakit, vogulit, mordvalaiset ja samojedit olivat sienen tunnettuja käyttäjiä.

Viikingit käyttivät raivon nostattamiseen. Samaa raivoa kuin aiempi PCP thread. Ja ne NMDA-reseptorit.

Ja länsimaalainen lääketiede ei tunne tapausta jossa kukaan olisi kuollut kärpässieneen.

Tarkistin myrkytyskeskuksesta. 65kg kuvitteellinen henkilö syönyt yhden ison kärpässienen. Varmistus onko varmasti kärpässieni. Ja pitää seurata tilannetta mutta hätää ei kuulemma ole.

Olen itse tehnyt tuon soiton 2 vuotta sitten. Typerää mutta sitä se uteliaisuus tekee..

Mitä yrität kertoa tuolla riippuvuuden kovuudella. Sitäkö, että kannabista kannattaa käyttää alkoholin sijaan? Jos vastaus on kyllä mikä on mielipiteesi seuraaviin asioihin. Onko tuolla riippuvuuden kovuudella muulloin kuin aineesta eroon pyrittäessä, koska jos valitset aineen "virkistys" käyttöön, niin eikö silloin puhuta sellaisesta käytöstä missä ei olla riippuvaisia vielä, tässä tapauksessa katso myös aika minkä kuluessa riippuvuus muodostuu. Se on alkoholilla pitempi eli tässä mielessä alkoholi on parempi? Entä mitkä ovat terveyshaitat alkoholi voi pieninä annoksina jopa parantaa terveyttä, Kannabis sen sijaan "tarttuu" rasvasoluihin ja voi haitata ihmisen suoritusta pitkän ajan päästä kun pitäisi pystyä tarkkuutta ja/tai keskittymistä vaativaan tehtävään ja muutkin terveyshaitat kokoniasuudessaan tuo äskeinen oli vain esimerkki. Entä aineen hankinta, eikö aineet hankita jonkin sortin rikollisella keinolla ja tällöin edistetä järjestäytyneen rikollisuuden etenemistä. Se, että itse kasvattaa ei taida onnistua moneltakaan, koska jos haluat käyttää ainetta esim. kerran viikossa tilaa kasvattamiseen tarvitaan paljon, jotta saat säännöllisesti annoksesi.

Originally posted by mtk77
Kannabis sen sijaan "tarttuu" rasvasoluihin ja voi haitata ihmisen suoritusta pitkän ajan päästä kun pitäisi pystyä tarkkuutta ja/tai keskittymistä vaativaan tehtävään ja muutkin terveyshaitat kokoniasuudessaan tuo äskeinen oli vain esimerkki.

Esimerkeillekin pitäisi löytyä jotain perusteita. Tämä on sellainen keskustelu, joka on pakko käydä uskottavien ja melko puolueettomien referenssien turvin. Alkoholilla on kulttuurissamme hyvin suojattu asema.

Tarkoitatko tuota rasvasoluihin tarttumista ja sen todistamista, jos tarkoitat, niin sovitaanko, että saan 48h aikaa etsiä todisteita ja jos en löydä niin perun väitteeni, miten on? Vai tarkoititko jotain muuta?

Jos kysymys on tuosta rasvaan tarttumisesta, niin tämä on ensimmäinen. En tiedä kelpaako, mutta aion etsiä myös parempiakin.

http://www.edu.espoo.fi/~jrekila/tt/artikkelit/kannabiksentervong.htm

Heitetäänpä tähän oma käsitys. THC häipyy kropasta muutamassa päivässä, sen sijaan THC:n aineenvaihduntatuotteet voivat näkyä testeissä vielä pitkän ajan kuluttua, mutta noilla aineenvaihdunta tuotteilla ei ole mitään psykoaktiivista vaikutusta. Ja vaikka muutama THC-molekyyli olisikin jäljellä viikonkin kuluttua, niin se haittaa huomattavasti vähemmän aivojen toimintaa kuin ne n kpl tuhoutuneita aivosoluja jotka hajoavat ryypätessä.

Ja mitä tulee tuohon kotikasvatukseen. Ei ole mikään ongelma kasvattaa niin suurta määrää, että siitä riittäisi aktiiviseen käyttöön. Yhdestä kasvista on helpohko saada 100 g kukkaa ja yhden illan annos on yleensä 0.1-1.5 g riippuen toleranssista ja käytetystä nauttimistekniikasta.

Mitä yrität kertoa tuolla riippuvuuden kovuudella.

Sitä mitenkä vaikeaa aineen käyttö voi olla lopettaa jos riippuvuus on syntynyt. Se taas on yksilöllistä.

Mitä tarkoitat sillä että alkoholi parantaa terveyttä?

Itse kysyttyäni asiaa lääkäriltä totesi hän että alkoholin nauttiminen siksi että se edistää terveyttä on paska puhetta!

On kyllä totta, että veren kolestrolisuhde muuttuu ns.paremmaksi mutta jo pieni määrä aiheuttaa myös negatiivisia vaikutuksia, ja jos aletaan vertaamaan haittoja ja hyötyjä haitat ovat alkoholissa isommat.

Tämä sanoi tamperelainen lääkäri jolla oli vahva koulutus tausta farmakologian saralta.

Kävelylenkki paukun sijaan oli lääkärin supsitus jokaiselle joka ns."terveyssyistä" käyttää alkoholia.

En ole sitä mieltä että kannabis on huippu juttu, mutta olen kyllästynyt tähän jeesustelun tasoiseen narkofobiaan johon monet täällä syyllistyvät.

Aiemmin oli Jippii VS. Pakkotoisto nyt Päihdelinkki VS. Pakkotoisto.
Tupakasta löytyy pari syöpää hidastavaa/estävää ainesosaa mutta ei sitä kuitenkaan käsketä sen takia polttaa.

Itse en kannabista koskaan hanki ns. rikollisella tavalla. Tällä tarkoitan sitä etten osta koskaan keneltäkään narkkaridiilerinpaskalta. Kotikasvatus on yleistynyt räjähdysmäisesti ja se on mielestäni hyvä juttu jos tavaraa ei myytäisi.

Totta kai niin käy mutta mielummin niin että raha menee sähkölaitoksille, multa/lannoite/yms. myymälöille.

Se, että itse kasvattaa ei taida onnistua moneltakaan, koska jos haluat käyttää ainetta esim. kerran viikossa tilaa kasvattamiseen tarvitaan paljon, jotta saat säännöllisesti annoksesi. [/QUOTE]

Jos kyseessä on kohtuu käyttö eli esim. 1-2 kertaa/kk syömällä niin aivan varmasti jo hyvin pieni vaate huone riittää tuottamaan tavaraa pitkäksi aikaa. Eikä tarvitse tukea mitään järjestäytynyttä rikollisuutta.

Itse en osta hasista vaikka saisin miten hyvää/halvalla jne. koska en halua olla tekemisissä/tukea mitään runkkudiilaajaa.

Jos kannabista olen nauttinut olen sen tehnyt kotona rakkaan vaimoni seurassa katsoen jotain leffaa ja syöden hyvää ruokaa, treenattuani aiemmin illalla kuin hullu. Teen rikoksen lainkirjainta vastaan ja se tuntuu minusta pahalle.

Usko tai älä. En haluaisi lakia rikkoa mutta alkoholia en voi käyttää koska se tekee vain vittumaisen ja hermostuneen olon. En pidä siitä huumeena. Uuttamiseen ja puhdistukseen hyvää tavaraa niin kuin teollisuusliottimet aina ovat kun ovat puhtaita. Huumeena en sitä voi käyttää. Toisinaan kun on joku erikoisen mukava tapahtuma/merkkipäivä on kiva juhlistaa jo iloista mieltä jollain. Silloin sen kannabiksella teen.

Jos kannabista pitää nauttia päivittäine tai usein viikossa säännöllisesti on kyseessä mielestäni väärinkäyttö/ongelmakäyttö.

Herneitä ei kenenkään kannata nenään vetää tästä viestistä. En tule rähisemään tai keikkaamaan sun autosterkkoja :)

Korkeintaan saatat nähdä minut paikallisessa videovuokraamossa ostamassa karkkia ja hakemassa leffaa vaimoni kanssa.... Leveä hymy naamalla. Ja silmätkään ei punoita kun on keksitty tipat :)

Originally posted by maximillian

Itse en kannabista koskaan hanki ns. rikollisella tavalla. Tällä tarkoitan sitä etten osta koskaan keneltäkään narkkaridiilerinpaskalta. Kotikasvatus on yleistynyt räjähdysmäisesti ja se on mielestäni hyvä juttu jos tavaraa ei myytäisi.

Pakko viilata pilkkua. Mikä osa kotikasvatuksesta ei ole nykyisen rikoslain mukaan rikollista? :david:

Originally posted by hemmmo
Heitetäänpä tähän oma käsitys. THC häipyy kropasta muutamassa päivässä, sen sijaan THC:n aineenvaihduntatuotteet voivat näkyä testeissä vielä pitkän ajan kuluttua, mutta noilla aineenvaihdunta tuotteilla ei ole mitään psykoaktiivista vaikutusta. Ja vaikka muutama THC-molekyyli olisikin jäljellä viikonkin kuluttua, niin se haittaa huomattavasti vähemmän aivojen toimintaa kuin ne n kpl tuhoutuneita aivosoluja jotka hajoavat ryypätessä.

Ja mitä tulee tuohon kotikasvatukseen. Ei ole mikään ongelma kasvattaa niin suurta määrää, että siitä riittäisi aktiiviseen käyttöön. Yhdestä kasvista on helpohko saada 100 g kukkaa ja yhden illan annos on yleensä 0.1-1.5 g riippuen toleranssista ja käytetystä nauttimistekniikasta.

Kannabiksen vaikuttavat aineet ja niiden metaboliitit säilyvät elimistössä n viikon verran siitä kun ne on nautittu.

Tietenkin jos joka päivä kannabista nauttii sen vaikuttavat aineet kerääntyvät rasvakudokseen ja voivat pahimmillaan aiheuttaa pysyvän kannabispäihtymyksen.

Tällöin elimistössä olevat kannabiksen ainesosat ovat saavuttaneet huippupitoisuuden.

Alla on kannabis laskuri jolla voi katsoa miten pitkään poistuminen kestää.

Klikkaa tästä !!!!

Luotettava sivusto ei tartte pelätä mitään viruksia.

Originally posted by Sumu
Pakko viilata pilkkua. Mikä osa kotikasvatuksesta ei ole nykyisen rikoslain mukaan rikollista? :david:

Pelkäsinkin että joku sitä pilkkua nusaisee :)

Itse en kannabista koskaan hanki ns. rikollisella tavalla. Tällä tarkoitan sitä etten osta koskaan keneltäkään narkkaridiilerinpaskalta.

Lihavoitu on pointti. Eli en sillä tavalla rikollisesti. Kasvatus ei ole hankkimista vaan kasvattamista.

Ja luonnon valossa kasvatus on sallittua jos ei voida osoittaa että menee huumekäyttöön. Esim. piiput pöydällä, legalize it! t-paita päällä voi olla paha selittää että ihan koristeena vaan.

Täällä pääkaupunki seudulla on poliisit toisinaan jättäneet yhden kasvin ollessa kyseessä asian sikseen ja jättäneet kasvin lampun alle.

Porissa eräs vanhempi poliisi mies oli tokaissut "näiden puskien kantamisen olevan ajan hukkaa, tärkeämpääkin tekemistä olisi" , "kohtahan se on kuitenkin laillista".

Lamput usein jätetään ja oli lähtiessä vanhempi konstaapeli sanonut "laita seuraavaksi vähän näkymättömämpiin kun tuohon ikkunaan".

Eräässä huumeongelmia koskevassa konferensissa oli espanjalainen poliisi kysynyt ihmeissään suomalaiselta virkatoveriltaan että "annatteko te kannabiskaupan olla rikollisilla?" Ihmetellyt miksi kannabiskaupan rahat annetaan ohjautua suoraan rikollisille sen sijaan että kasvatus olisi laillista niin kuin espanjassa.

Pistetääs tänneki pari linkkiä kannabiksesta, jotka postasin jo tonne roinapuolelle. Mainittakoon vielä, että en ole mikään hupikäyttäjä, v*uttaa vaan kaikenlainen salailu ja kähmintä:

http://www.reuters.com/newsArticle.jhtml?type=topNews&storyID=2998961

http://www.uta.fi/laitokset/sospol/tutkimus/huumeet.pdf

http://www.hnrc.ucsd.edu/publications_pdf/348art2003.pdf

Oma 5 senttiäni huumausainelainsäädännön uudistamiseen olisi se, että kovien huumeiden kontrolli pidettäisiin ennallaan, kannabiksen käyttöä tai pienen määrän hallussapitoa, tai kotikasvatusta ei aluksi varsinaisesti laillistettaisi, mutta depenalisoitaisi. Tällä saataisi vapautettua vähäiset poliisivoimat vahtimaan "oikeita" rosvoja, tukkukauppiaita ja maahantuontiportaita.

Originally posted by hemmmo

En rupea tuosta väittelemään, koska ei ole oikein tietoa. Tuo minun arvio kasvatuksen vaikeudesta on sen verran epävarmasta lähteestä, että siinä voin kyllä antaa periksikin.

En rupea tuosta väittelemään, koska ei ole oikein tietoa. Tuo minun arvio kasvatuksen vaikeudesta on sen verran epävarmasta lähteestä, että siinä voin kyllä antaa periksikin.

Kustannukset:

Lamppu 70€
Lannoitteet, mullat, piuhat+muut sälät 60€

Yht. 130€

Sähkölaskuun koko sadon aikaan saamiseksi n.50-70€

yht. 180-200€

Aikaa 2,5 kk

Satoa 100-200g trimmattua kukkaa ja hitosti ruohoa.

Siitä voit laskea paljo tulee yhden illan hinnaksi, vaikka verraten tavalliseen baari iltaan.

Kukat kasvaa kun kastelee ja lannoittaa.

-------------------------------------------------------------------------------
Mutta en suosittele tai yllytä ketään kokeilemaan kannabista tai käyttämään mitään muutakaan päihdettä!!!
----------------------------------------------------------------------------------

Tämä oli vain puhtaasti info mielessä jos pohdit mitä se maksaa.

En halua käyttää koko 48 tuntia etsimiseen luin jo tarpeeksi pubmediä. Toteankin, että koska en kykene esittämään todisteita väitteitteni tueksi väitteeni voidaan lukea vääräksi tiedoksi. Eikä tämän lausunnon antaminen ole minulle vaikeaa, koska olen sitä mieltä, että pyydettäessä pitää todisteita esittää. Olen kuitenkin sitä mieltä, että alkoholista ja kannabiksesta on yhteiskunnalle haittaa, en ota kantaa kummasta on enemmän, mutta se liittyy liikakäyttöön.

Olen kuitenkin sitä mieltä, että alkoholista ja kannabiksesta on yhteiskunnalle haittaa, en ota kantaa kummasta on enemmän, mutta se liittyy liikakäyttöön.

Olet oikeassa. Päihdettä josta ei olisi haittaa ei ole olemassa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom