Pelottavaa huumevalistusta

Originally posted by tarkemo
Viihdekäyttäjät on jo terminä niin trendipelle - osastoa että oikein halveksituttaa.

Näille pelleille, jotka aina suu vaahdossa kertovat miten he eivät tee kenellekään mitään pahaa, on hyvä kertoa se tosiseikka että:

Joka kerta kun huumetta ostetaan, lisätään kaikenlaista rikollisuutta.

vaikka huumepäissään oltaisiin kuinka symppiksiä tahansa, eikä haastettaisiin riitaa.

Hyvin harva näistä pelleistä kuitenkaan kasvattaa omat huumeensa ja käyttävät niitä itse eivätkä myy eteenpäin.

Mutta jos ei löydä värejä maailmaansa ilman kemikaaleja niin sitten onkin kyse paljon vakavammasta asiasta eli junttiudesta.

Mites sitten sikakännit perjantaina, meneekö se samaan Juntti osastoon? Jonkilaista lisäväriä elämään silläkin kai haetaan?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Juu, en osaa halveksua ketään, sekun kääntyy aina helposti omaan nilkkaan. Kukaan meistä ei ole täällä niin täydellinen, ettei jotain halveksuttaaa jonkun muun vinkkelistä löytyisi.

Parempi kai vaan on elää omaa elämäänsä niinkuin parhaiten taitaa. Jos sen taitaa ilman päihteitä niin bravo ja hatunnosto, mutta jos joku toinen katsoo elämänsä olevan parempaa, kun välillä vähän pakkaa sekoittaa jollain päihteellä, niin ei sitäkään nyt voi suoraan tuomita.

Kuitenkin, jos päätyy tähän jälkimmäiseen vaihto-ehtoon, olisi varmasti viisasta minimoida haitat, niin itselleen kuin läheisilleen.

Alkoholin haitathan kaikki tiedetään, fyysiset ja sosiaaliset. Tässäkin on set ja setting pääroolissa, eli jos otetaan pari viinilasia, niin voidaan puhua taas jopa hyödyistä, niin fyysistä kuin sosiaalisistakin. Taas pullo viinaa niin mennään jo haitta-osastolle.

Niin on varmaan monen muunkin päihteen kohdalla. Kuitenkin mielihyvää voi hakea niin monesta muustakin asiasta kuin päihteistä, jokainen salitreenaja tietää varmaan tunteen kun rankan treenin jälkeen tulee löylyistä, kyllä olo on makoisa ja elämä laiffia..;)

Viihdekäyttäjät on jo terminä niin trendipelle - osastoa että oikein halveksituttaa.

Näille pelleille, jotka aina suu vaahdossa kertovat miten he eivät tee kenellekään mitään pahaa, on hyvä kertoa se tosiseikka että:

vaikka huumepäissään oltaisiin kuinka symppiksiä tahansa, eikä haastettaisiin riitaa.

Hyvin harva näistä pelleistä kuitenkaan kasvattaa omat huumeensa ja käyttävät niitä itse eivätkä myy eteenpäin.

Mutta jos ei löydä värejä maailmaansa ilman kemikaaleja niin sitten onkin kyse paljon vakavammasta asiasta eli junttiudesta.

Aika moni kannabiksen käyttäjä kasvattaa nyky Suomessa omat kasvinsa, jolloin ei tue minkäänlaista rikollisuutta,mutta tällöinhän valtio ei saa kyseiseltä henkilöltä perjantai pullosta veroja. Oot aivan oikeessa että monesti huumetta ostava tukee rikollisuutta ja siihen pitäisikin lainsäädännön muuttamisella vaikuttaa niin että valtio saisi siitä verotuloja. Sun mukaan koko Suomen kansa on junttimainen kun kemikaaleja kuluttivat jo yli kymmenen litraa puhdasta etanolia per vuosi,mutta selvästihän alkoholi ei ole kemikaali,mitä nyt muutaman tuhannen suomalaisen tappaa joka vuosi. :david:

Originally posted by MuayThai
Eihän noi päihteet hyvä asia ole,mutta ihmiset ja eläimet on vaan kautta historian ollu niihin kiinnostuneita ja käyttäneet niitä,eli haittojen minimointi on se tulevaisuuden juttu.

Miksei hyötyjen maksimointi myös? Tietysti nykyaikaiseen huumepolitiikkaan ei kuulu, että voitaisi missään tilanteessa puhua huumeiden eduista. :)

Aika moni on varmaan nämä jo lukenut, mutta mielenkiintoista juttua kuitenkin. Oden pisteet kyllä nousivat minun silmissäni, vaikuttaisi poikkeuksellisen täysijärkiseltä poliitikolta.

http://www2.eduskunta.fi/fakta/edustaja/265/Huumeministeri.pdf

Tässä vielä kiintoisaa analyysia totalitaarisen ideologian vaikutuksista politiikkaan. Myös amfetamiinin suosio tavallisten ihmisten keskuudessa oli yllättävää.

http://www.hppry.org/modules.php?name=News&file=article&sid=86

Miksi Jeppe piikittää? Juhani salakari yrittää selittää asiaa. Juttuja mm. addiktion syistä, seurauksista ja mahdollisista hoidoista.

http://www.kaapeli.fi/viridis/archive/kesa00/salakari.html

Originally posted by Nat_Ural
Aika moni on varmaan nämä jo lukenut, mutta mielenkiintoista juttua kuitenkin. Oden pisteet kyllä nousivat minun silmissäni, vaikuttaisi poikkeuksellisen täysijärkiseltä poliitikolta.

http://www2.eduskunta.fi/fakta/edustaja/265/Huumeministeri.pdf

Oli Osmolta todella hyvää tekstiä. Taisin ihan syyttä tuomita hänet vaalien alla.

Oma mielipide huumeita kohtaan on niin jyrkkä että en viitsi edes kirjoittaa sitä tähän.

Mun mielestä näistä särkylääkkeistä ainakin panadol ei tee hyvää juopotellessa, koska sekin tuhoutuu maksan kautta..
Burana ja muut samaa vaikuttavaa ainetta käyttävät lääkkeet eivät kyl tee mitään

Huumevalistuksesta tuli mieleen, mikähän sen todella tylyn intissä näytetyn valistusleffan nimi oli, kertoi Pietarin narkeista.

Originally posted by kilkkinen
Huumevalistuksesta tuli mieleen, mikähän sen todella tylyn intissä näytetyn valistusleffan nimi oli, kertoi Pietarin narkeista.
En muista nimeä, mutta aika karu..

Mä näin ton muistaakseni pari vuotta sitten ylä-asteella, ku se poliisi-äijä oli jotain esitelmöimäs.. (mikä vittu sen äijän nimi nyt olikaan)

Originally posted by Omna

Kannabiksesta puhuttaessa ei sovi unohtaa, että silläkin on omat haittavaikutuksensa pitkä-aikaisessa käytössä. Eli mm. hengityselinsairauksien riski, muistin huononeminen.

Tosin toi muisti palautuu, kun vähennät polttamista tai lopetat sen. Et toki muista poltteluputken aikaisia juttuja, vaan alat muistaa taas tapahtumia, jotka tulevat eteen. Jää vain ikäänkuin musta aika elämään, josta ei juuri muista mitään.

Näin sanoo siis useiden tuntemieni ihmisten kohdalla tehty empiirinen tutkimus. Joku Tohtori Sykerö jossain voi olla eri mieltä.

Originally posted by Hannibal
No kun nuo kyseiset sienet sisältävät ainesosia, jotka ovat Suomen lainsäädännön mukaan huumausaineita, niin onhan se ihan ymmärrettävää, että golf-osakkeen omistajia käy huolettamaan se, mihin ne huummehörhöt lähtevät sieniretkelle..:)

Ovatko muuten listanneet muskariinin myös huumausaineeksi? Harva nimittäin tietää, että vanha kunnon punainen kärpässieni ei itse asiassa ole kovinkaan myrkyllinen, vaan varsinkin kuivattuna, siitä saa todella kivan tripin. Fiilis on suunnilleen kannabiksen ja psilo-sienien välistä.

Mulle ne opetti koulussa, että punanen ja valkonen kärpässieni on myrkyllisiä. Tsk tsk taisivat taas vähän valehdella päin naamaa. Nimittäin yksi henkilö väitti, että maailmassa ei tunneta yhtään kuolemantapausta punaisesta kärpässienienestä. Yritin sitten itse ottaa selvää asiasta netistä, enkä löytänyt yhtään uskottavaa lähdettä, joka väittäisi punaisen kärpässienen tappanen jonkun. Sen sijaan löysin useita, joissa valaistiin kyseisen sienen käyttöä shamaanien keskuudessa, ja sitä, että maailmassa tosiaan ei tunneta yhtään sen aiheuttamaa kuolemantapausta.

Jos Torsti ja sen kaverit niuhottaa psilo-sienistä, niin ei kun punaista kärpässientä popsimaan. Sitä nyt kasvaa niin joka nurkassa, että aika vaikea ruveta kaikkia hävittämään...

Originally posted by Nat_Ural
Myös amfetamiinin suosio tavallisten ihmisten keskuudessa oli yllättävää.

Olen sanonut sen ennen, ja sanon sen uudestaan: amfetamiini on se huume, joka lähes takuuvarmasti yllättää ensimmäisellä kerralla kaikkein eniten. Se ei ole ollenkaan sitä, mitä luulisi sen olevan huume"valistuksen" pohjalta.

Originally posted by HooEee
Olisiko jonkinmoista linkkiä kiitos

Netistä löytyy ihan virallista tutkittua tulosta eri aineiden riippuvuus suhteista.

Eräs tapa tutkia oli laittaa jotain huumetta rotan saataville siten että kun se painaa nappia lattiassa se saa annoksen sitä.

Nämä huumeet olivat niitä joita rotat eivät suostuneet annostelemaan itseensä : LSD, kannabis ja alkoholi.

Heroiinia rotat annostelivat kunnes kuolivat yliannostukseen.

Psyykkisen ja fyysisen riippuvuuden raja on häilyvä. Psyyke voi aiheuttaa fyysisiä oireita kuten vatsavaivat jne.

Mikään huume ei ole vaaraton / haitaton.

Itse vastustan kaikkia muita huumeita kuin kotikasvatettua kannabista ja max 2 pulloa bisseä /ilta. Se on mun mielipide.

Mitään hasislätkää en osta koskaan, en halua tukea järj. rikollisuutta ja jonkun "virolaisen Olegin" aluvanteiden ostoa bemariinsa.

Olin juuri lomalla portugalissa jossa kaikki huumeet ovat laillisia käyttää ja loma oli turvallisempi kuin espoon yö. Ei örveltäjiä, neuloja lojumassa maassa....jne. varmasti pahoilla alueilla niitäkin on takuulla.

Eikä niitä vitun alkoholihörhöjä haastamassa riitaa. Ainoa kerta kun näin poliiseja oli se kun alkoholihörhöt (brittejä) tappelivat niin että veri lensi. Poliisit paikalle alkoholihörhöt pois ja taas oli rauhallista.

En tarkoita että portugalin esimerkki on täysin hyvä mutta kannabiksen osalta olen samaa mieltä. Muista huumeista tiukemmat rangaistukset ja myynti ylipäätään kielletty kokonaan kovilla rangaistuksilla.

Ja moni ei varmaan tiedä että ECA-stackia sanotaan "köyhän miehen ekstaasiksi" ja sitä moni myös siten käyttää eli hörhöinähän sitä kärjistettynä voitaisiin pitää myös monia täällä.

Narkofobia on vaarallinen sairaus. :( Niinkuin on narkomaniakin

Moni kasvattaisi kotona itselleen mielummin kuin ostaisi viro/venäjän sektorin hasista mutta kasvatuksesta kun tulee kovempi rangaistus kuin osto/käyttö/hallussapidosta.

Itse en osta koskaan rikollisilta mitään.

Alkoholi suurempi riippuvuuden aiheuttaja kuin kannabis...

Eli laitan nyt tän uudestaan eli sivulla 9 näkyy tämän hetkisiin tutkimuksiin perustuva yhteenveto riippuvuuksista,

http://www.medicina.fi/fato/26.pdf

Tämä kirja on myös sama opus jota jokainen opiskeleva lääkäri pitää "raamattunaan".

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom