Originally posted by HooEee
Olisiko jonkinmoista linkkiä kiitos
Netistä löytyy ihan virallista tutkittua tulosta eri aineiden riippuvuus suhteista.
Eräs tapa tutkia oli laittaa jotain huumetta rotan saataville siten että kun se painaa nappia lattiassa se saa annoksen sitä.
Nämä huumeet olivat niitä joita rotat eivät suostuneet annostelemaan itseensä : LSD, kannabis ja alkoholi.
Heroiinia rotat annostelivat kunnes kuolivat yliannostukseen.
Psyykkisen ja fyysisen riippuvuuden raja on häilyvä. Psyyke voi aiheuttaa fyysisiä oireita kuten vatsavaivat jne.
Mikään huume ei ole vaaraton / haitaton.
Itse vastustan kaikkia muita huumeita kuin kotikasvatettua kannabista ja max 2 pulloa bisseä /ilta. Se on mun mielipide.
Mitään hasislätkää en osta koskaan, en halua tukea järj. rikollisuutta ja jonkun "virolaisen Olegin" aluvanteiden ostoa bemariinsa.
Olin juuri lomalla portugalissa jossa kaikki huumeet ovat laillisia käyttää ja loma oli turvallisempi kuin espoon yö. Ei örveltäjiä, neuloja lojumassa maassa....jne. varmasti pahoilla alueilla niitäkin on takuulla.
Eikä niitä vitun alkoholihörhöjä haastamassa riitaa. Ainoa kerta kun näin poliiseja oli se kun alkoholihörhöt (brittejä) tappelivat niin että veri lensi. Poliisit paikalle alkoholihörhöt pois ja taas oli rauhallista.
En tarkoita että portugalin esimerkki on täysin hyvä mutta kannabiksen osalta olen samaa mieltä. Muista huumeista tiukemmat rangaistukset ja myynti ylipäätään kielletty kokonaan kovilla rangaistuksilla.
Ja moni ei varmaan tiedä että ECA-stackia sanotaan "köyhän miehen ekstaasiksi" ja sitä moni myös siten käyttää eli hörhöinähän sitä kärjistettynä voitaisiin pitää myös monia täällä.
Narkofobia on vaarallinen sairaus. :( Niinkuin on narkomaniakin