Pelkkä kyykky jalkatreeninä.

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Mitä mieltä olette jalkakyykystä jalkojen treenaamisessa niin, ettei muita liikkeitä jaloille tee ollenkaan? Itse olen nyt pari kuukautta tehnyt jaloille vain kyykyn ja selkeästi tullut sekä kyykkyyn potkua, että jalat kireemmiksi. Tarkoitus ei ole rakentaa kauniita lihaksia vaan raakaa voimaa jalkoihin. Tämän kahden kuukauden aikana tulos on noussut 20 kg mutta kyykyn suhteen taukoa oli melkein viisi vuotta enkä vielä ole päässyt aivan entisiin painoihin. Pitemmän päälle varmaan tarvii jotain muutakin tehdä mutta ajattelin jatkaa pelkällä kyykyllä niin kauan, kuin kehitystä tapahtuu. Sarjat ovat pitkälti painottuneet raskaisiin kakkosiin ja ykkösiin kerran viikossa ja lämmittelysarjat menee 10, 8, 8, 6. Sitten 4-5 kovaa kakkosta ja 2-4 kovaa ykköstä.
Kertokaapa mielipiteenne. :wanha:

Eikös niitä pohkeita ja takareisiäkin kannattaisi ainakin treenata vielä erikseen.

No takareidet hoituu aika hyvin maastavedossa. pohkeita ei tarvi mihinkään. Turhat laitteet koko pohkeet ja pirullisen tuskalliset treenata! :curs:

rautasydän sanoi:
No takareidet hoituu aika hyvin maastavedossa. pohkeita ei tarvi mihinkään. Turhat laitteet koko pohkeet ja pirullisen tuskalliset treenata! :curs:
Älä vikise. On varmaan tosi siistin näköstä ku pohje on 35cm ja reisi 70cm. Treenaa ne pohkees, ehkä vielä alat joku päivä tykkäämään siitä pohjetreenistä.

Se on se hyvä puoli, kun ikää tulee, ettei tartte aivan kaikkea tehdä mitä ei huvita, viitsi kautta jaksa. Tosin kyykystäkin aloin tuossa oikeesti uudestaan pitämään, joten ei kai olisi aivan mahdotonta pohkeidenkaan suhteen..Tällä iällä ei enää tuo näköpuoli oikein jaksa kiinnostaa, eikä aika riitä kaikkeen mutta 15 v. kannattaa kyllä tehdä mahdollisimman tasapuolisesti. Omat pohkeet saakoot rampaa sulkapallossa. Se riittäköön mutta kiitos kannustavasta viestistä! Ainiin! Reidet tällä hetkellä about 60 cm ja pohkeet 38 (mittasin juuri:), joten ei vielä ole hätää noiden suhteiden kanssa. Pitää huolestua sitten, kun (jos) saa tuon mainitsemasi 70 cm täyteen.

Ihan hyvältähän toi kuulostaa jos voimaa haet etkä massaa. Jos kehitystä tapahtuu niin miksi alkaa vaihtaa vielä?

Jotenkin tosiaan iän myötä alkanut aatteleen, että tekee sellasta treeniä mistä oikeesti nauttii ja tykkää tehä. Ainakin itellä vienyt ikävän pakkopulla treenaamisen pois ja salille on aina mukava lähteä.

Mäkin teen vaan kyykyn(ja maven) reisille. Hyvin toimii, koska en halua jalkoihin muuta kuin voimaa tällä hetkellä. Pohkeet on jääny tosi vähälle, joskus yritän muutaman sarjan vääntää, mutta kun ei oikeen kiinnosta. Myönnän kyllä, että on vähän tyhmännäköstä, kun pohkeet on nysät.
Reidet on jotain ~65 cm ja pohkeet vähän päälle 40 c mulla.

Mutta kyllä näinkin pärjää. Rautasydämmellä oikee periaate, että tekee sellasta treeniä, mistä nauttii. :thumbs:

Lämppärisarjoissa voi ottaa pientä pohjenousua liikkeeseen mukaan niin hoituu sekin homma häiritsemästä. Jos nyt edes on häiritäkseen. :thumbs:

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Mun mielestä näyttää ihan hyvältä treenitavalta. Brutaalia ja simppeliä.

Itse en myöskään pohkeita treenaa, koska haen voimaa ja kävelen ja lenkkeilen aika paljon. Silloin kun otin pohkeille sarjoja, niin tuntui että penikat alkoivat pikkusen vaivaamaan. Eli pohjetreeni ja lenkkeily ainakin minulla sulkevat toisensa jossain määrin pois.

Tämä varmaan naurattaa monia, mutta mielestäni sellaiset ohuet tikut näyttävät coolimmilta kuin isot möhkäleet.. Siis kun mennään polvesta alaspäin. :hyper:

Siis ainakin jos tekee rinnallevetoja/ tempauksia tai vauhtipunnerruksia, niin kannattaa IMO jättää pohjekoneet aika minimiin. Peruskaudella voi tietenkin niitä vähän vedellä. Mutta painonnostonomaiset nostot käyvät hyvin pohkeisiin... niinkuin myös hyvin syvä kyykky, joku on tästä varmaan toista mieltä, mutta totuus on että ei se liike millään onnistu ilman pohkeita.

Vedot takareisille on aika must, sanoisin. Oikeastaan vahvat takareidet ovat aika A ja O vähän kaikessa.

Itse en tässä meneillään olevassa periodissa ole tehnyt kyykkypäivänä mitään muita jalkoja rasittavia liikkeitä. On sen verran paljon volyymiä, ettei kärsi muuta tehdä. Pohkeita en tee koskaan.

Entä jos otat apuliikkeenä joskus penkille nousuja? Siinä pohkeet rasittuu tehokkaasti ihan vahingossa.

Pertti 123 sanoi:
Anteeksi huono käytökseni :nolo:

Mitä tuota pyytelemään. Siihen sortuu meistä jokainen aika-ajoin.

Pohkeiden treenaaminen aiheutti myös minulla aikoinaan penikkatuntemuksia ja jopa kävellessä alkoi aika pian vaivaamaan moinen. Olen samaa mieltä, että pohkeiden treenaaminen ei sovi esim. harrastamani suliksen kanssa oikein yhteen. Kunnon kyykkypäivän jälkeen on kyllä suliskin aika tuskaa 2-3:n päivän ajan mutta sillä yleensä vaiva helpottaa, kun kärsii ne ensi hetket.

Hyviä kyykkäys hetkiä kaikille!

Force sanoi:
Pohkeita en tee koskaan.

No huh. Jos tekee pohkeet edes kerran viikossa niin eihän siihen mene kuin 10 minuuttia. Hyöty on varmasti suurempi kuin treeniin käytetty aika. Ja jos pelkää penikkatautia niin laittaa pienet painot.

On varmaan tosi siistin näköstä...

Mun mielestä maailman huonoin syy treenata mitään lihasta. Vielä kun tietää, kuinka kovasti ne naiset ihailevat juuri kaikista lihaksista pohkeita. Aina saa raflassa olla käärimässä lahkeita varsinkin kun on naisten haku...

Jos nyt haetaan hyviä syitä treenata pohkeita muiden jalkalihasten ohella niin ponnistusvoima tulee ekana mieleen. Tosin tästäkin ollaan montaa mieltä kuinka paljon kannattaa panostaa juuri pohkeiden treenaamiseen. Tod.näk. ei kannata rakentaa ponnistusvoiman parantamisprojektia pelkän pohjetreenin varaan. Mielummin sen kyykyn varaan.

Toinen seikka mistä olen kuullut puhuttavan on, että pohkeiden treenaaminen seisten toisi tukea polven takaosassa oleviin lihaksiin ja näin ollen vahvistaisi polvia ja ennaltaehkäisisi jossain määrin polvivammoja.

Pienet painot ja pitkät sarjat ainakin mulla just sitä penikkaa aiheuttikin. Toisilla voi olla toisin. se on kyllä niin pirullinen vaiva, että kerran kärsittyään sitä pelkää aina. Esim. lenkkeily jäänyt täysin pois kokonaan jo vuosia sitten. Karseetahan se tosin tämmöselle "pötikälle" olis joka tapauksessa. Kuntopyörällä sen edestä.

Mulla on alkanu penikat lähteen ku olen alkanu venytteleen oikein raakasti. Ja pohjetreenitkin menee ilman kipuja 2xviikko. Kyykkyä ei kyllä pysty ottaan kuin kerran viikossa, nytkin on jalat ihan prkl kipeet.

Suositut

Back
Ylös Bottom