BB Pekka Kotipohja

Oon vähän pettynyt ettei vetoremmejä käytetty. :(
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Oot tehnyt sit juuri niin kuin ei pitäisi tehdä. Niveliähän tässä säästettään ja otetaan se rasitus niiltä pois. Olet tode näköisesti voinut tehdä oikeinkin liikkeen mutta olet käyttäny suhteessa lihasten vahvuuteen liian isoja painoja ja rasitus on kääntynyt nivelille. Paino kantapäillä , lantio oikeassa asennossa ja selkä suorana ilman että persus kääntyy taakse.

Millasia sarjapituuksia oot nyt sit hinkuttanu noita koipia?

Näissä on muuten hassuja variaatioita (niinkuin aina), kun katselee, mitä liikkeitä ja miten ne eristetään ne etureidet eri ihmisillä ja valmentajilla. Esim. toi smith-kyykyn olen ajatellut menevät silloin eniten etureisille, kun jalat ovat suoraan tangon alla. Ja sitä enemmän hanuri-osastolle, mitä kauempana edessä ne jalat ovat.

Ammattitaitoinen fyssari "korjaisi" heti tuollaiset pystykyykyt takaisin perseliikkeeksi, niinkuin mulla yritti tehdä, kun valitin polvista ja tämä katsoi kyykkytekniikan. Sanoi, että polviin kohdistuu liikaa painetta. Vaikka kuinka yritin selittää etureisipainotuksista. :) Mut hänkin totesi, että aika tyypistä on kiinni, mitä ne polvet kestää.

Kaipa sitä on vaan taas pudotettava painot alas ja aloitettava alusta jalkojen tekeminen...
 
Kiva katsella ja tutkia tämmöisiä erilaisia lähestymistapoja treenaamiseen. Ei ketään voi kiinnostaa katsella tusinabodari X:n treenivideoita, joissa tehdään niitä samoja tylsiä ja tuttuja perustekniikoita viikosta toiseen.
 
Pekan lihassurkastumista odotellessa, kun aloitti Uusitalon yhden levyn reisikoukistustreenit.

Ps. Jos ei aukea, niin käy Killen ketjussa.

Eikö se nyt oo ihan sama, että millä tyylillä sä uit järven yli. Loppu tulos ratkaisee. Eihän aloteta tähänkin ketjuun tätä metodit paska keskustelua. :piis:
 
Eikö se nyt oo ihan sama, että millä tyylillä sä uit järven yli. Loppu tulos ratkaisee. Eihän aloteta tähänkin ketjuun tätä metodit paska keskustelua. :piis:

Tuu leit!
 
Millasia sarjapituuksia oot nyt sit hinkuttanu noita koipia?

Näissä on muuten hassuja variaatioita (niinkuin aina), kun katselee, mitä liikkeitä ja miten ne eristetään ne etureidet eri ihmisillä ja valmentajilla. Esim. toi smith-kyykyn olen ajatellut menevät silloin eniten etureisille, kun jalat ovat suoraan tangon alla. Ja sitä enemmän hanuri-osastolle, mitä kauempana edessä ne jalat ovat.

Ammattitaitoinen fyssari "korjaisi" heti tuollaiset pystykyykyt takaisin perseliikkeeksi, niinkuin mulla yritti tehdä, kun valitin polvista ja tämä katsoi kyykkytekniikan. Sanoi, että polviin kohdistuu liikaa painetta. Vaikka kuinka yritin selittää etureisipainotuksista. :) Mut hänkin totesi, että aika tyypistä on kiinni, mitä ne polvet kestää.

Kaipa sitä on vaan taas pudotettava painot alas ja aloitettava alusta jalkojen tekeminen...

Saman pitusia kuin ennenkin. 8-20 ne on olleet nyt etenkin. Tottakai sen pitäisi olla ihan perustieto kun keskustellaan treenityyleistä ja muista että jokainen on yksilö eikä kaikki välttämättä sovellu kaikille. Mutta se on puhdas totuus että jokaisella terveellä ihmisellä lihas supistuu ihan samalla tavalla , mutta kehonrakennuksessa on löydettävä se oikea kropan asento ja tyyli miten se supistuu parhaiten ilman että muut lihasryhmät tulevat liikaa mukaan.

Oppia ikä kaikki.
 
Oliko teillä Eib puhetta Arin kanssa Smithissä tehdystä etukyykystä? Itellä tuntuu menevän parhaiten etureisille kyykyt kun tekee etukyykkyä smithissä.
 
Oliko teillä Eib puhetta Arin kanssa Smithissä tehdystä etukyykystä? Itellä tuntuu menevän parhaiten etureisille kyykyt kun tekee etukyykkyä smithissä.

Kyllä oli. Ite paskoin etukyykyllä 1½ vuotta sitten oman ryhtini ja solisluun pään tulehutin puoleks vuotta kun tuli tehtyä vähän liikaakin sitä.

Etukyykky on hyvä liike ja se pakottaa kropan oikeaan asentoon, mutta siinä tulee sitten ongelmaksi nuo olkapäävaivat ja kroppa saattaa rueta "kiertämään vinoon" kun tanko rupeaa kippailemaan eteenpäin jne.

Takakyykky tehtynä noin vapaalla tai smithissä korvaa täysin etukyykyn ja rasitus on aivan samanlainen.

Moni varmaan kuvittelee että tuo smithkyykky ottaa perseeseen kun sen tekee noin jalat eessä, VÄÄRIN. Kannatus on etureisillä, ei polvilla eikä perseellä eikä selällä.

Hyvää uutta vuotta muuten kaikille! :dance: Tänään voisi käydä viini-illoilla kun Mika kertoi että se ei haittaa kehitystä.
 
Itsekin tulee tehtyä takakyykkyä smithissä etureisille. Riippuu hyvin pitkälti jalkojen sijainnista ja kuinka alas menee ottaako perseeseen. Aika usein tulee tehtyä tota vielä kyykyn ja sumokyykyn jälkeen, niin siinä kyllä tuntus ottavan jopa pohkeet aikamoista hittiä vaikka etureisille sitä teen. Kannattaa aina kuitenkin pitää tai yrittää pitää se rasitus siellä etureisillä, niin menee huomattavasti paremmin kohteeseen, eikä vaan rojahdella painojen saattelemana pohjalle ja takaisin ylös. Päätä mukaan niihin toistoihin!

BTW. Ite oon paskonut etuolkäpään takakyykyssä.
 
Tuli ajatuksia yleisellä tasolla urheilumaailmasta eli...
Lajeissa kuin lajeissa näkee toisistaan poikkeavia suoritustekniikoita ja näkee myös eri tekniikoilla pärjäävän. Mutta kun suoritustekniikkat ovat optimaalisen puhtaat, niin ei tuhlata aikaa ja energiaa epäolennaiseen junnaamiseen. Myös vammautumisriski voi olla parhaimmillaan huomavattavasti pienempi käytettäessä mahdollisimman puhtaita tekniikoita. Kun opitut tekniikat ovat kohdillaan ja treenataan tarpeeksi kauan, niin suorituskykytaso paranee varmasti, mutta mille tasolle, niin se on monien eri asioiden summa.

Tähän loppuun lainaan Tommin ytimekkään selkeää vastausta, kuinka kehitystä esim. voi tapahtua.
Tästä se kehitys vasta alkaa. Se yksi levy on kuukauden päästä 10 levyä, mutta tekniikka ja rasitus lihaksella on tehokkaampi kuin koskaan.

P.S. Itse olen ollut hyvä esimerkki henkilöstä, joka ei malttanut omassa lajissaan hioa tekniikkaa kunnolla (kroppa kuormittui väärin ja energian kulutus oli sen mukaista), joten ei ihme, että en koskaan menestynyt edes kansallisella tasolla, vaikka esim. määrällisesti treenasin paljon. :D
 
Morjens Peksi!

Juttelit aikaisemmin blogissas noista tafferin kamoista. Mitä olet mieltä tarvikkeista? Itselleni tuli tänään postissa krippersit ja olisikin juuri sopivasti tarkoitus mennä runnomaan tänä pänä selkää. Kokeilin nopeasti kotona sileässä leuanvetotangossa ja vaikutti kyllä erittäin lupaavilta. Ei taida olla paluuta enää treenihanskoihin.
 
Morjens Peksi!

Juttelit aikaisemmin blogissas noista tafferin kamoista. Mitä olet mieltä tarvikkeista? Itselleni tuli tänään postissa krippersit ja olisikin juuri sopivasti tarkoitus mennä runnomaan tänä pänä selkää. Kokeilin nopeasti kotona sileässä leuanvetotangossa ja vaikutti kyllä erittäin lupaavilta. Ei taida olla paluuta enää treenihanskoihin.

Joo olen käyttänyt ja pitäisikin laittaa arvostelu vihdoin ja viimein kun on kokemusta niistä. Ylivoimasesti paras gripperi tähän mennessä ja versat tuntuu leluilta vrt noihin. tosin 4 v ollut versat ja ne on kyllä kestäneet ettei niistä oikein pahaakaan voi sanoa.
 
Joo olen käyttänyt ja pitäisikin laittaa arvostelu vihdoin ja viimein kun on kokemusta niistä. Ylivoimasesti paras gripperi tähän mennessä ja versat tuntuu leluilta vrt noihin. tosin 4 v ollut versat ja ne on kyllä kestäneet ettei niistä oikein pahaakaan voi sanoa.

Jepulis. Ja hintakin on melko lailla kohdillaan. Vois jopa olla melkein ilman niitä tarroja, et ois vaan tuollaiset muotoillut kumit, koska pysyvät ilmankin nätisti tuossa kämmenessä. Jos tunnet sieltä jonkun, niin pistä palautetta - puolet hinnasta pois pelkillä kumeilla ilman kiinnitysmekanismia!
 
Jepulis. Ja hintakin on melko lailla kohdillaan. Vois jopa olla melkein ilman niitä tarroja, et ois vaan tuollaiset muotoillut kumit, koska pysyvät ilmankin nätisti tuossa kämmenessä. Jos tunnet sieltä jonkun, niin pistä palautetta - puolet hinnasta pois pelkillä kumeilla ilman kiinnitysmekanismia!
aa sie tarkotit niitä muoviläpyköitä. mie puhuin noista gripseistä jotka on niinkuin versat. ne muoviläpykät on hyvät punnerruksissa ja tämmösissä. Joutuu ottaa vaan välillä pois käsistä kun hikoavat.
 
aa sie tarkotit niitä muoviläpyköitä. mie puhuin noista gripseistä jotka on niinkuin versat. ne muoviläpykät on hyvät punnerruksissa ja tämmösissä. Joutuu ottaa vaan välillä pois käsistä kun hikoavat.

No siis leuanvetoihin nuo muoviläpyskät ainakin toimivat hyvin. Mä luulin, että ne toiset olivat vaan jotkut perusvetoremmit, mutta näemmä ne onkin tuollaset versasysteemit elikkäs forkkueliminaattorit. Omaan käyttöön ostin siis tuotteen enimmäkseen suojaamaan noita kämmeniä kovettumilta, mutta myös vetoliikkeisiin avuksi.
 
Mulla kesti versat kaks vuotta ja joutu heittää roskiin. Kaikki saumat puhkes ja sisälmykset niistä läpysköistä tuli ulos
 
Miks muuten jengi vetää versagripseil esim maasta niin, että se kumiläpyskä on kämmenen ja tangon välissä, eikä niin, että läpyskä kiertää tangon? OT, mutta ihmettelen asiaa todella usein :)
 
Back
Ylös Bottom