BB Pekka Kotipohja

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Luin Pekan blogin. Haaparannan reissun jälkeen saat raottaa enemmän valmentajan vaihdosta. Miten vaikuttaa treeniin? Entä ruokavalio, kalorit/makrot/ruoka-aineet jne? Ihan sama minne kirjotat, kunhan kirjotat.

Tässä vaiheessa kehonrakennusuraa Ari voi ollakin hyvä valmentaja. Markon avulla otetaan sitten PRO-kortti. Eikö ni?
 
Luin Pekan blogin. Haaparannan reissun jälkeen saat raottaa enemmän valmentajan vaihdosta. Miten vaikuttaa treeniin? Entä ruokavalio, kalorit/makrot/ruoka-aineet jne? Ihan sama minne kirjotat, kunhan kirjotat.

Tässä vaiheessa kehonrakennusuraa Ari voi ollakin hyvä valmentaja. Markon avulla otetaan sitten PRO-kortti. Eikö ni?

Ensinnäkään eihän tässä ole ketään ollut valmentamassa virallisesti sitten viime kisojeni eli ei mitään vaihtumista sinänsä ole tapahtunut. Offilla mulla ei ole koskaan ollut valmentajaa. :)

Enköhän minä videoiden ja kirjoitusten muodossa jotain julkaisekin reissun jälkeen.

Ei sitä "prokorttia" kenenkään avulla oteta... ite siinä on tehtävä se työ ja omata maltti ja motivaatio niin kuin ammattilainen jos sinne meinaa joskus haluta.
 
Ensinnäkään eihän tässä ole ketään ollut valmentamassa virallisesti sitten viime kisojeni eli ei mitään vaihtumista sinänsä ole tapahtunut. Offilla mulla ei ole koskaan ollut valmentajaa. :)

Enköhän minä videoiden ja kirjoitusten muodossa jotain julkaisekin reissun jälkeen.

Ei sitä "prokorttia" kenenkään avulla oteta... ite siinä on tehtävä se työ ja omata maltti ja motivaatio niin kuin ammattilainen jos sinne meinaa joskus haluta.

Niin kyllä. Toi on niin totta, että valmentaja saa usein melko paljon suuntaan jos toiseen huomiota valmennettavan menestyksestä/epäonnistumisesta. Loppupeleissä se on kuitenkin itse kilpailija, joka on vastuussa omasta kunnostaan. Voi olla vaikka minkälainen huippusuperhyperguruvalmentaja, mutta jos valmennettava tekee asiat miten sattuu, syö ohi ja laiskottelee niin ei siinä valmentajalla ole osaa tai arpaa, kun valmennettava sitten nousee lavalle paskassa kunnossa. Sit on myös näitä tapauksia, joissa on huippulahjakas kisaaja, jolla melkoisen osaamaton valmentaja ja siltikin tämä kisaaja pääsee superkuntoon (ja olisis varmaan päässyt ilman valmentajaakin) vaikka koutsi ei osaa ku perusjutut. Voitetaan kisat ja koutsilla sulka hatussa vaikka osaaminen keskitasoa!? :D
 
Ei sitä "prokorttia" kenenkään avulla oteta... ite siinä on tehtävä se työ ja omata maltti ja motivaatio niin kuin ammattilainen jos sinne meinaa joskus haluta.

Tuo nyt oli vaan heitto. Tässä ketjussa ei lähdetä metodirunkkailuun, kuka on paras valmentaja jne. Moni haluaisi nähdä, että löytyisi se yksi potentiaalinen yksilö, jolla olisi samanlainen draivi kuin Markolla aikanaan. Valmentaja ei tee ammattilaiseksi, mutta hän potkii ne pikkukivet pois siltä tieltä. Urheilija saa ihan itse siirrellä ne isoimmat murkulat edestään.
 
Joillakin mestareilla jotka valmentaa ei valmenettava pääse edes lavalle saakka, ku on väärät metodit. Anyway, Ari on hyvä valmentaja ja symppis kaveri muutenkin.
 
Se pitää vielä mainita, että kaikista paras valmentaja olisi sellainen henkilö, joka pystyy ohjaamaan ja puskemaan toista eteenpäin myös siellä salilla. Emailit, puhelut ja yksittäiset treeniohjaukset eivät ole kaikista tehokkainta(Takamaan: tehokas, tehokkaampi, tehokkain-viittaus). Aikanaan Rännälän ja Savolaisen yhteistyö oli poikkeuksellista ja kehitys myös jotain käsittämätöntä. Tänä päivänä samanlainen duo löytyy Mayor's:lta, Wileniuksen ja Miken muodossa. Peter on jo vuosia pystynyt treenaamaan kuin ammattilainen, koska työnantaja ja työajat ovat joustavia. Mikeltä löytyy täysin vastaava joustavuus, ilman pakkotoiston tuomaa rahavirtaa sitä ei olisi. Tottakai siellä pitää olla myös lahjakkuutta takana, mutta nuo pienet ja suuret asiat vaikuttaa lopuutulokseen. Nykypäivänä vastaava yhteistyö on lähes mahdotonta.
 
Nimimerkki stubbornhan sanoi, että valmentajan avulla. Eikös se valmentaja juuri avuksi oteta? Jos ei siitä ole mitään hyötyä, niin turha kai sellasta on hommatakaan.
 
Nimimerkki stubbornhan sanoi, että valmentajan avulla. Eikös se valmentaja juuri avuksi oteta? Jos ei siitä ole mitään hyötyä, niin turha kai sellasta on hommatakaan.
Kyllä , mutta tuosta sai kuvan , ettei ole muuta vaihtoehtoa proookortin saamiseen kuin Marko. [emoji6] Ettei Ari osaisi metodeja sinne tasolle.

Eiköhän jokaisessa valmentajassa ole hyvät ja huonot puolensa.
 
yksi tärkeä myös valmentajan & valmennettavan yhteinen sävel.. myös sen uskon että ei yksi ihminen tee sitä saako prokorttia kuten eibbi sanoi.

Harvalle suomessa nykyään kuitenkin moinen myönnetää, tosin tällä hetkellä pari kolme nimeä tulee heti mieleen joilla siihen olisi mielestäni aihe olla kortti...
 
Olipahan muuten mainio "jippo" tuo pakaroiden jännittäminen istuen tehtävässä reidenkoukistuksessa:thumbs:

Nyt kun kävin Arin kanssa nuo läpi, niin en tarvihe enää sitä. Mulla todettiin että takareisissä on saatanan huono hermotus ja vaikka se tuntuukin siellä paremmin pakaraa puristaessa, niin se ei silti supistu niin hyvin kuin nyt "uudella" tavalla. Vaatii kuivaharjoittelua aika paljon. Selvisipähän syy, miksi suurimmalla osalla suomalaisista bodareista on todella paskat takareidet... Ei se mistään geeneistä johdu, vaan siitä ettei niitä osata reenata.

Mulla on tosi paljon hyödyllistä videomateriaalia reissulta ja semmoista tietoa, jota moni varmasti kaipaa. Ainoana ongelmana tulee se, että mitenhän järkevästi leikkaisin nuo videot ja editoisin kun videomateriaalia on parin tunnin verran eikä ihan kaikkea viitsi vielä näyttää... <_>
 
Nyt kun kävin Arin kanssa nuo läpi, niin en tarvihe enää sitä. Mulla todettiin että takareisissä on saatanan huono hermotus ja vaikka se tuntuukin siellä paremmin pakaraa puristaessa, niin se ei silti supistu niin hyvin kuin nyt "uudella" tavalla. Vaatii kuivaharjoittelua aika paljon. Selvisipähän syy, miksi suurimmalla osalla suomalaisista bodareista on todella paskat takareidet... Ei se mistään geeneistä johdu, vaan siitä ettei niitä osata reenata.

Mulla on tosi paljon hyödyllistä videomateriaalia reissulta ja semmoista tietoa, jota moni varmasti kaipaa. Ainoana ongelmana tulee se, että mitenhän järkevästi leikkaisin nuo videot ja editoisin kun videomateriaalia on parin tunnin verran eikä ihan kaikkea viitsi vielä näyttää... <_>

All In!
 
Back
Ylös Bottom