BB Pekka Kotipohja

Eikös se ota kun laittaa jalat mahdollisimman leveälle ja ylös?

Ei ota. Kantsii treenata takareisiä takareisiliikkeillä eikä etureisiliikkeillä :D

Video linkki jossa hyvät perustelut asiaan. Käsittämätöntä yleisesti ottaen, että niin monet kokeneetkin treenaajat sanoo tekevänsä takareisi painotteista prässiä tai jopa kyykkyä. Videon Paul Carterilla on muutenkin hyvää settiä hypertrofia treenaamiseen vaikka onkin luonteeltaan melko ehdoton kaikissa mielipiteissään. Mutta löytyy aina lähteet tutkimuksiin ja tietää anatomian ja lihasten funktiot helvetin hyvin.


View: https://www.tiktok.com/@liftrunbang/video/7145188370824678698?is_from_webapp=v1&item_id=7145188370824678698
 
Viimeksi muokattu:
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Pitää osata rentouttaa ojentaja ja litistää sitä hieman latsia vasten. Osaan ton tehdä vain vasemmalla kädellä ja se näyttää just kreisin pullealta kun sen tolla tavalla poseeraa. On se hienoa, kun joku oikeasti luulee mun käyttävän syntholia. Yhä tosin ihmettelen, että miksen sit olisi laittanut sitä muualle kroppaan myös? Hassua kun riittävän paljon joku hokee samaa mantraa niin joku pölvästi jossain kohtaa uskoo siihen.

Juurikin ottaa. Myös leveä sumoasento ottaa sekä esim yhden jalan prässi suoraan ylhäältä alas osuu takareiteen, kun jalka on prässin yläosassa.

Normaalissa maastavedossa takareidet työskentelee enemmän kuin sumossa joten se on parempi jos haluaa enemmän työtä takareisillä ja niinkuin tuossa aiemmin kirjoitin niin prässeillä ei takareisiä treenata ;)
 
Hyvin saa prässillä takareisille tehtyä vaikka mitä, toki vedot/koukistukset hyvien takareisien takana.

Ei saa semmoista mekaanista kuormaa sinne että saisi kehittävää työtä takareisille, mutta yritäpä tätä lihapäille selittää :D Katoitko ton videon minkä linkkasin ja tiedätkö mihin takareidet kiinniittyy? Miten ne työskentelee prässeissä, kerro?
 
Ei saa semmoista mekaanista kuormaa sinne että saisi kehittävää työtä takareisille, mutta yritäpä tätä lihapäille selittää :D Katoitko ton videon minkä linkkasin ja tiedätkö mihin takareidet kiinniittyy? Miten ne työskentelee prässeissä, kerro?
Ja tuo video on ainut oikea totuus asiaan? Pyhä video. Kaiken totuus. Ok.

Se on jännä miten joku päättää netin tuhansista videoista että juuri tämä ja tämä video on juuri ainoa oikeassa oleva. Oikeasti, et voi vittu tietää.
Taidat olla itse se lihapää.
 
Ja tuo video on ainut oikea totuus asiaan? Pyhä video. Kaiken totuus. Ok.

Se on jännä miten joku päättää netin tuhansista videoista että juuri tämä ja tämä video on juuri ainoa oikeassa oleva. Oikeasti, et voi vittu tietää.
Taidat olla itse se lihapää.

Ei mutta se on 1 perustelu enemmän kuin kellään tähän takareisi keskusteluun liittyneistä :D Perustelut on tähän mennessä ollut et kyl se on hyvä!! Samalla logiikalla varmaan sit kyykkykin on hyvä takareisiliike. Jännä miten monet on niin pihalla anatomian perusjutuista, takareisien työ on lähinnä staattista prässeissä. Perustelehan sinä nyt sitten kun liityit keskusteluun niin minä vastaan sit.
 
Viimeksi muokattu:
Hienoa että anatomia on lähellä sydäntä, jatka hyväksi valitulla tielläsi siinä yllä mikä sinulle toimii. Itse voin "lihapäänä" jatkaa pääni seinään hakkaamista.
 
Ihan kuinka vain, samapa se loppuunsa minulle vaikka joku treenaisi hauiksia penkkipunnerruksella. Näistä voi kuitenkin keskustella. Itsekkin kuulun lihapäiden joukkoon ja klubikypäräkin löytyy niin ei nyt kantsi loukkaantua pikku heitosta :D
 
Myyt bulkkia emailitse vaikka kaikille toimii eri jutut?
"Striktinä veto ei kaikilla toimi, kuten ei itsellänikään, vaikka selässä olisikin hyvät reseptorit. Vasta kun löysin oman tavan vetoihin"

Tässäkö ei ole syntholia: Ei minkäänlaista erottuvuutta,tuomonen pallero kisa uran jälkeen uhtä äkkiä,kuvia kun selaa niin paisui hetkessä tuollaseksi sileäksi möykyksi yhdessä kohtaa ojentajaa ja alaosa kuin treenamattomalla.Tulee kummeli mieleen tuosta.

Pitää osata rentouttaa ojentaja ja litistää sitä hieman latsia vasten. Osaan ton tehdä vain vasemmalla kädellä ja se näyttää just kreisin pullealta kun sen tolla tavalla poseeraa. On se hienoa, kun joku oikeasti luulee mun käyttävän syntholia. Yhä tosin ihmettelen, että miksen sit olisi laittanut sitä muualle kroppaan myös? Hassua kun riittävän paljon joku hokee samaa mantraa niin joku pölvästi jossain kohtaa uskoo siihen.

Juurikin ottaa. Myös leveä sumoasento ottaa sekä esim yhden jalan prässi suoraan ylhäältä alas osuu takareiteen, kun jalka on prässin yläosassa.
Niin ja se on tottakai totta jos sinä sen sanot ettei tuohon ole syntholia laitettu. Juuri tuollainen täysin epäluonnollinen käsi tuossa kuvassa jollaista ei treenaamalla synny, näyttää tyyliin joulukinkulta jonka päähän lyöty kepin pätkä jatkoksi. Synthol käsiä kun tubesta vaikka aiheena hakee niin juuri tuonnäköisiä muodottomia palloja siellä vastaantulee kun niitä verrataan/käydään lävitse millainen voi treenaamalla olla mahdollista ja mikä on rich piena meininkiä joka tuosta kuvasta heti ensimmäisenä mieleen tulikin.
 
Niin ja se on tottakai totta jos sinä sen sanot ettei tuohon ole syntholia laitettu. Juuri tuollainen täysin epäluonnollinen käsi tuossa kuvassa jollaista ei treenaamalla synny, näyttää tyyliin joulukinkulta jonka päähän lyöty kepin pätkä jatkoksi. Synthol käsiä kun tubesta vaikka aiheena hakee niin juuri tuonnäköisiä muodottomia palloja siellä vastaantulee kun niitä verrataan/käydään lävitse millainen voi treenaamalla olla mahdollista ja mikä on rich piena meininkiä joka tuosta kuvasta heti ensimmäisenä mieleen tulikin.
Mitä sä niin kuin haluat todisteeksi? Kerro? Pitääkö mun tehdä sulle video jossa jännittelen ojentajiani eri tavoilla jotta sun vammaset epäilyksesi hälvenee? 😂 Mä en ihan aikuisten oikeasti ole koskaan elämässäni edes nähnyt kyseistä Synthol ainetta enkä ikimaailmassa sellaiseen koskisi. Hormoonikeskusteluihin en osallistu koska sponssit ja aihe muutenkin on sellainen, ettei julkisesti sellaisiin ole mitään järkeä mennä mukaan. Syntholeita en käytä enkä koskaan tule käyttämään, koska sellaisten käyttäminen ei mun mielestäni ole enää kehonrakennusta, mitä itse harrastan. Jos ikinä muhun sattuisit törmäämään, niin saat tulla puristelemaan mun lihaksia ihan vapaasti ja tunnustelemaan onko siellä ihon alla ihan elastinen ja luonnollisesti jännittyvä lihas vai joku tulehtunut nestemöykky. Tervetuloa.
 
Kiinnostaisi itekin saada hyviä perusteluita miten prässistä saadaan takareisiliike.

Ja jotain muuta kuin "Et selkeesti ymmärrä vittuakaan" tai "Koita itse".

Jotain staattista pitoa tulee yhtä lailla kuin sivuolkapäistä pystypunnerrukseen tai forkuista maastavedossa
 
Mitä sä niin kuin haluat todisteeksi? Kerro? Pitääkö mun tehdä sulle video jossa jännittelen ojentajiani eri tavoilla jotta sun vammaset epäilyksesi hälvenee? 😂 Mä en ihan aikuisten oikeasti ole koskaan elämässäni edes nähnyt kyseistä Synthol ainetta enkä ikimaailmassa sellaiseen koskisi. Hormoonikeskusteluihin en osallistu koska sponssit ja aihe muutenkin on sellainen, ettei julkisesti sellaisiin ole mitään järkeä mennä mukaan. Syntholeita en käytä enkä koskaan tule käyttämään, koska sellaisten käyttäminen ei mun mielestäni ole enää kehonrakennusta, mitä itse harrastan. Jos ikinä muhun sattuisit törmäämään, niin saat tulla puristelemaan mun lihaksia ihan vapaasti ja tunnustelemaan onko siellä ihon alla ihan elastinen ja luonnollisesti jännittyvä lihas vai joku tulehtunut nestemöykky. Tervetuloa.

Aika avokätinen tarjous Mikalta, pääsisi tämä bulkkimies puristelemaan ojentajia.

Todisteeksi ei tässä tapauksessa taida riittää mikään mahdollinen ratkaisu, mutta käyhän bulkkaaja kokeileen millasen ojentajat on mahdollista tehdä kymmenien vuosien duunilla.
 
Olen varmaan käynyt "väärillä" saleilla, mutta mielestäni tuo "tuntumahomostelu" on täysin marginaalinen ongelma. Enemmän näkee treenausta, jossa ei tunnu olevan järkeä ja sitä repimistä huonolla tekniikoilla,
Sehän riippuu täysin salista. Varmasti on isoilla painoilla ryskäjiä enemmän jos käy voimailu luolissa. Itse käyn perus "laite salilla". Ylivoimaisesti eniten on pienillä painoilla kikkailijoita. Kaikki tehdään taljoilla kuudesta eri kulmasta. Ihan marginaali tapauksia yli isoilla painoilla riuhtovat.
 
Prässeissä ja enemmän vielä kyykyissä reisihauisosasto (pääosin biceps femoris, semimembranosus ja semitendinosus) tekee hieman hommia siellä yläosassa isoilla polvikulmilla, vaikkei millään tavalla ole primääriliikuttaja. Kyykyssä vähän enemmän juurikin, kun lantiota tuodaan eteen. Jos siis on voimaongelmia vedon ja kyykyn ihan loppuvaiheessa, osasyy on myös heikko reisihaba.

Hyvin iso vaikutus kyykyissä ja prässeissä kuitenkin on erityisesti adductor magnusiin ja se on yksi mm. kyykyn pääliikuttajalihas. Varsinkin pienillä polvikulmilla ja hieman leveämmillä asennoilla. Se on monipuolisesti ja laajasti luustoon kiinnittynyt lähentäjä, mutta näkyy isoksi osaksi yläreiden takana sisäpuolella. Sen takia se just bodymielessä/visuaalisesti voitais takareideksi kyllä laskeakin, vaikkei ns. anatomisesta sitä ole.
 
Ihmettelen myös kuka yrittää treenata takareisiä prässillä. Siis niin että pitää sitä takareisien pääliikkeenä. Tottakai se ottaa niihin väkisin vähän, mutta ei kyllä mitenkään niin paljon että voisi puhua takareisi treenistä. Perse tekee paljon suuremman työn kun jalat ovat ylhäällä levyä. Vähän jos sanoisi treenaan hauikset ylätaljalla tai pohkeet kyykyllä.

Ettei olisi niin että on treenannut takareidet ennen prässiä esim. koukistuksilla ? Silloin ne ovat pumpissa prässin aikana. Antaa virheellisen käsityksen että prässi ottaa niihin hirveästi.
 
Ihmettelen myös kuka yrittää treenata takareisiä prässillä. Siis niin että pitää sitä takareisien pääliikkeenä. Tottakai se ottaa niihin väkisin vähän, mutta ei kyllä mitenkään niin paljon että voisi puhua takareisi treenistä. Perse tekee paljon suuremman työn kun jalat ovat ylhäällä levyä. Vähän jos sanoisi treenaan hauikset ylätaljalla tai pohkeet kyykyllä.

Ettei olisi niin että on treenannut takareidet ennen prässiä esim. koukistuksilla ? Silloin ne ovat pumpissa prässin aikana. Antaa virheellisen käsityksen että prässi ottaa niihin hirveästi.

Ja myös prässissä saatu tuntuma adductor magnusissa voi tuntua henkilölle kuin takareidet työskentelisivät suuresti vaikka näin ei ole. Tässä esimerkki, että tuntuma on joskus heikko aspekti arvioidessa eri lihasten työskentelyä. Olisi mukava nähdä, kun custom carage tulisi perustelemaan miksi ne takareidet työskentelee niin suuresti prässeissä, kun tätä asiaa ei hänen mukaan voimasanoilla höystettynä voinut tietää.
 
Tässä palataan taas sinne keskustelun alkujuurille mistä tämä ketju heräsi eloon. Mikä on optimaalisin tapa tehdä jotain tiettyä lihasta. Niin kuin JTO tuossa mainitsi, että kyllä se prässi sinne takareisiosastoon ottaa, mutta onko sitä liikettä järkeä tehdä takareisille kun on vaihtoehtoina paljon optimaalisimpia tapoja rasittaa sitä kohdealuetta...

Ja sitten voittekin taas keskustella ylätaljasta ja suoritustavoista. Miksi tehdä ylätaljaa trapetsiukselle, hauiksille, alaselän lihaksille ja vaikka takareidelle kun on olemassa paljon optimaalisempiakin liikkeitä trapetsiukselle, hauiksille, alaselän lihaksille ja takareisille?

Tämä on se pointti mitä ei haluta ei millään ymmärtää. Kyseessä on kuitenkin kehonrakennus jossa pitäisi pyrkiä antamaan mahdollisimman kova rasitus kohdelihakselle ja samalla antaa muiden lihasten palautua. Tai ainakin pyrkiä siihen mahdollisimman hyvin mutta ei tietenkään liian pikkutarkasti kun se tekeminen menee muuten liian nysväämiseksi ja se ei ole pointti.
 
Back
Ylös Bottom