BB Pekka Kotipohja

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mutta kaikki voi varmaan olla samaa mieltä, että tästä on optimaalinen formi ylätaljaan:


Voiko puhua edes optimaalisesta treenaamisesta jossei ylätaljalla saa tehtyä 360 asteen käännöstä? Tuohan oli pröfessiönäl kädenvääntäjä niin kai tuollakin joku ajatus oli 😅
 
Niin, kyseessä on tosiaan Wagner Bortolato, yksi maailman parhaista kädenvääntäjistä. Suosittelisin kuitenkin itsekin häntä tekemään sellaisilla ylätaljoilla jotka on pultattu lattiaan kiinni 😅
 
Oma havainto selän kehityksestä. Ensin treenitaustaa voimanoston parista suht hyviin tuloksiin asti. Siitä vammojen yms takia lajivaihdos kehonrakennusreeneihin ja tekniikat uusiksi. Selkää tuli nylpytettyä siistillä tekniikalla ja pienehköillä painoilla mutta kehitystä ei alun jälkeen tapahtunut. Sit jo ns toivon menettäneenä päätin kokeilla agressiivista painojen kasvattamista alataljassa ja kulmasoudussa. Siihen yhdistyi muutos että en enää laske vihko kädessä montako sarjaa noita teen vaan rautaa liikkeelle niin monta sarjaa ku 1.5h aikaan kerkee. Ja just selän osalta tämä esimerkki, muiden lihasryhmien osalta en vammojen takia pystyis samaa toteuttaan. Tulos reilu vuodessa on suht hyvä
Juurikin näin, kuormilla se selkä kasvaa. Itse en maksaisi senttiäkään kenellekään hupiukolle siitä vaikka omaisi miten paljon nimeä valmentajana jos koko treenifilosofia perustuu pikkupainoilla hinkkaamiseen ja mahdollisimman "kauniiseen" suoritustekniikkaan. Voimanostopainotteisella salilla kun itse aina olen lähinnä treenannut niin nopeasti huomaa jos joukkoon eksyy tuntumahomoilija tai pari niin aiheuttavathan ne lähinnä muiden silmissä pientä hilpeyttä. Mitä tulee noihin lihasvammoihin niin sehän on juurikin lähinnä roinaajien ongelma eikä pitkään treenanneiden natujen että jänteet ja nivelet eivät ole kestäneet nuorempana sitä rasitusta paljolti juurikin doupin käytön seurauksena ja sitten myöhemmin joudutaan jo suht nuorella iällä ottamaan tuntumavalmentajia jotta saataisiin ja päästäisiin uudestaan treenaamaan selkää edes jollainlailla. Pekka on tästä esimerkki, selkä paskottu käytännössä hyvin nuorena niin ikävää kuin se onkin vaikka fysiikka muuten hieno.
 
Juurikin näin, kuormilla se selkä kasvaa. Itse en maksaisi senttiäkään kenellekään hupiukolle siitä vaikka omaisi miten paljon nimeä valmentajana jos koko treenifilosofia perustuu pikkupainoilla hinkkaamiseen ja mahdollisimman "kauniiseen" suoritustekniikkaan. Voimanostopainotteisella salilla kun itse aina olen lähinnä treenannut niin nopeasti huomaa jos joukkoon eksyy tuntumahomoilija tai pari niin aiheuttavathan ne lähinnä muiden silmissä pientä hilpeyttä. Mitä tulee noihin lihasvammoihin niin sehän on juurikin lähinnä roinaajien ongelma eikä pitkään treenanneiden natujen että jänteet ja nivelet eivät ole kestäneet nuorempana sitä rasitusta paljolti juurikin doupin käytön seurauksena ja sitten myöhemmin joudutaan jo suht nuorella iällä ottamaan tuntumavalmentajia jotta saataisiin ja päästäisiin uudestaan treenaamaan selkää edes jollainlailla. Pekka on tästä esimerkki, selkä paskottu käytännössä hyvin nuorena niin ikävää kuin se onkin vaikka fysiikka muuten hieno.
Kyllä ne välilevyt paukkuu ihan yhtälailla natuilla ja vaikka ei edes salilla kävisi lainkaan 🤣.
 
Lyö nyt sitä faktaa siitä mitä on vedetty, niin tiedän itse pistää samat setit ajoon. Kun oli sulla kerran faktaa.
En tiedä onko käytetty, vai ei. Siksi en laita noille ennen/ jälkeen - kuville minkäänlaista painoarvoa. Otan esimerkin menneisyydestäni:

Treenasin noin 15 vuotta natikkana. Sitten aloitin varovaiset ryssä only - kuurit. Puolessa vuodessa kahden maltillisen kuurin jälkeen olin lihasmassaltani kuin toinen mies. Olisin voinut ottaa ennen- jälkeen kuvat ja uskotella muille että nyt löysin oikeat treenimetodit, tuli hyvät massat.

No, kaveri meni samoilla nappisysteemeillä kuin minäkin. Lisäsi myöhemmin märkäteston mukaan. Muutos oli valtava. Hän olisi voinut tästäkin ottaa ennen-jälkeen kuvat ja kertonut, että treenisysteemien lisäksi löytyi hieno ruokavalio. Ei tehnyt niin.

Finninaamaiset teinipojat olisivat muna suorana huutaneet, että nyt on jätkät löytäneet oikeat treeni- ja ruokametodit.

Mua ei jaksa kiinnostaa em. kuvatodisteet, ei sitten pätkän vertaa. Muutos voi olla vaikka isomman voisilmän ja muuttuneen treenauksen yhteisvaikutusta. Tai mitä vaan.

Toivottavasti rautalankamalli meni käsitykseesi siitäkin huolimatta, että suhtaudut asiaan kummallisella kiihkolla. Ikäänkuin elämäsi olisi tuosta asiasta kiinni.
 
En ole varsinainen syväasiantuntija, mutta tulkitsen näin harrastelijana, että noissa Uusitalon ja Pekan ohjeissa treeniä ei kohdisteta geneerisesti selkään vaan eristetään yksi lihas selästä.

Esimerkiksi: Lavat ja olkapäät taakse noissa souduissa kokonajan, kun treenataan latseja, koska ei haluta treenata silloin suunnikaslihasta ja trapseja. Esim ylätaljassa siksi myös suht kapea ote, koska voi muuten osua vahingossa teres majoriin, joka ei ole latissimus dorsi. Toki ne kai siitä jatkuvasta supistuksesta jotain collateral damagea ottavat kuin myös infraspinatus ja vatsat kulmasouduissa väkisin staattisesta pidosta.
 
Juuri tämän takia kai yleensä suositaankin raskaita moninivelliikkeitä massan ja voiman rakentamisessa. Ymmärrän että lihaksille jotka ovat lepovuorossa halutaan todella antaa sitä lepoa, tai jos halutaan keskittyä tiettyyn ongelma-alueeseen, on loukkaantumisia tai mitä nyt vaan. Mutta normitilanteessa, jos asian kääntää toisinpäin, niin salillahan sais asua yötäpäivää jos sielä aina yhtä lihasta per liike kävis treenaamassa. Ei sekään oikein viisaalta levon kannalta tunnu noin niinkuin kärjistäen. Ei se isot painot - isot lihakset sanonta ihan tuulesta ole temmattu...
 
Varsin karua tekstiä mutta joukossa myös sellaista joka ihan yleisellä tasolla herättää keskustelua vaikka se erittäin herkkäaihe onkin että Nyyssölä olisi laittanut täyteainetta ojentajiinsa. Kuinka moni pakkiksen lukijoista on sitä mieltä että Nyyssölä on todennäköisesti laitattanut syntholit tms. ojentajiinsa tai kenen mielestä ne näyttävät ylipäätään sellaisilta että olisivat treenaamalla tuollaiseksi tulleet. Kun katsoo hieman vanhempia kuvia ja vertaa tuoreimpiin niin yhtäkkiä on erittäin iso ero havaittavista ojentajissa. Itse olen lajia kuitenkin jollainlailla seurannut reilut 20 vuotta niin luonnottomilta potkilta nuo nykyiset kädet näyttävät ja väitänkin että niihin on lykätty täyteaineita paljon todennäköisemmin kuin että ei olisi.

Sitä kutsutaan kehitykseksi.

Kerrotko vielä asiantuntijana millon ne muuttu yhtäkkiä radikaalisti isommiksi?
 
Sitä kutsutaan kehitykseksi.

Kerrotko vielä asiantuntijana millon ne muuttu yhtäkkiä radikaalisti isommiksi?
Otapa nyt babygay se kielesi edes hetkeksi pois sieltä syvältä peppureijän perukalta, kannattaisi sunkin jokin raja vetää tuolle suureelliselle perseennuolennallesi sillä häpäiset käytännössä vain itsesi. Voit itsekin käydä netistä kuvien ja videoiden muodossa toteamassa Nyyssölän käsien nykyisen tilanteen, herättävät ihan yleisestikin bodauspiireissä keskustelua eikä ole muutaman satunnaisen nikin nettijuttua. Ihan normaaliahan se on että ns. nimi bodarit käy jossain vaiheessa uraansa laittamassa täyteaineita ja sitten se herättää keskustelua.
 
Kyllähän Sihvonen on numero Uno, mutta Pekka on kova, siitä ei ole epäilystä. Nyt kun vain pääsee terveenä reenaamaan niin varmasti tulosta tulee.

Pekalta voisin kuvitella ostavani pt palveluita 😀
 
Otapa nyt babygay se kielesi edes hetkeksi pois sieltä syvältä peppureijän perukalta, kannattaisi sunkin jokin raja vetää tuolle suureelliselle perseennuolennallesi sillä häpäiset käytännössä vain itsesi. Voit itsekin käydä netistä kuvien ja videoiden muodossa toteamassa Nyyssölän käsien nykyisen tilanteen, herättävät ihan yleisestikin bodauspiireissä keskustelua eikä ole muutaman satunnaisen nikin nettijuttua. Ihan normaaliahan se on että ns. nimi bodarit käy jossain vaiheessa uraansa laittamassa täyteaineita ja sitten se herättää keskustelua.

Ootpas sä herkkänä :D mä esitin vaan kritiikkiä!

Kerrotko ne bodauspiirit missä tosta on keskustelua? Mä katsoin instagramista ja en kyllä huomannut mitään yhtäkkistä eroa ojentajien koossa. Onhan ne isot, ne on aina ollu hyvät Mikalla. Miksi se löis ojentajiin täytettä kun sillä on aina ollut hauikset huomattavasti heikommat? Kyllähän sun asiantuntijana on tiedettävä että lajissa haetaan balanssia.

Sulla on kyllä aina joku selitys miks jollakin on rahaa,lihaksia, mitä vaan. Ikinä ei ole ainakaan siitä kyse että on oikeasti tehty töitä, treenattu tavoitteellisesti, syöty,levätty jne

Toi vaan kertoo sun mielenmaisemasta. Kun ei itse ole koskaan onnistunut saavuttamaan mitään, eikä koskaan ole tehnyt töitä minkään eteen, niin asian on pakko olla näin muillakin. Joku kehittyy niin on kyseessä roina,täyteaineet,implantit you name it. Lahjotetaan rahaa niin kohde on väärä, ammutaan pyssyllä videolla niin nyt on riski että joku roinaava katsoja menee ampumaan jonkun jne :D
 
Ootpas sä herkkänä :D mä esitin vaan kritiikkiä!

Kerrotko ne bodauspiirit missä tosta on keskustelua? Mä katsoin instagramista ja en kyllä huomannut mitään yhtäkkistä eroa ojentajien koossa. Onhan ne isot, ne on aina ollu hyvät Mikalla. Miksi se löis ojentajiin täytettä kun sillä on aina ollut hauikset huomattavasti heikommat? Kyllähän sun asiantuntijana on tiedettävä että lajissa haetaan balanssia.

Sulla on kyllä aina joku selitys miks jollakin on rahaa,lihaksia, mitä vaan. Ikinä ei ole ainakaan siitä kyse että on oikeasti tehty töitä, treenattu tavoitteellisesti, syöty,levätty jne

Toi vaan kertoo sun mielenmaisemasta. Kun ei itse ole koskaan onnistunut saavuttamaan mitään, eikä koskaan ole tehnyt töitä minkään eteen, niin asian on pakko olla näin muillakin. Joku kehittyy niin on kyseessä roina,täyteaineet,implantit you name it. Lahjotetaan rahaa niin kohde on väärä, ammutaan pyssyllä videolla niin nyt on riski että joku roinaava katsoja menee ampumaan jonkun jne :D
Eetu jotain rajaa nyt ihan oikeasti tuolle niin ilminäkyvälle perseennuolennallesi, slurps, slurps. Se että joku on erimieltä lahjoituskohteesta tai kritisoi tuollaista ammuskelua jota ei välttämättä kannattaisi laittaa nettiin ei tee kenestäkään vihaajaa tms. paitsi sellaisen joka on 5/5 isäntänsä talutusnuorassa. Netissä on ihan riittävästi nykyään kuvattuna vastaavaa valkoneekeröintiä joten jos kyse ei ole metsästämiseen liittyvästä ammuskelusta tai videosta niin ei milläänlailla olisi ollut huono ratkaisu jättää nuo ammuskelut kuvaamatta. Oman elämäsi kovin saavutus toistaiseksi on kun pääsit viimeisimmän videon introon, avaat sen aina aamulla ensin herättyäsi ja kumarrat isäntäsi suuntaan jolloin muistat miksi olet taas olemassa. Mitä tulee omaan treenaamiseeni ja aikaansaamiseeni niin et tunne mua yhtään joten ei kannata louksuttaa turhaan leukojaan, päihitän sut erittäin todennäköisesti aivan kaikissa perusvoimaliikkeissä, tartuit itse jo erittäin varhain piikkiin ja nappiin ja käyt lähinnä vain kuvaamassa itseäsi salilla joten meidän ei kannata vakavisssaan jatkaa keskustelua aiheesta työnteko mitä treenaukseen tulee, ymmärrät varmasti tämän itsekin.
 
Eetu jotain rajaa nyt ihan oikeasti tuolle niin ilminäkyvälle perseennuolennallesi, slurps, slurps. Se että joku on erimieltä lahjoituskohteesta tai kritisoi tuollaista ammuskelua jota ei välttämättä kannattaisi laittaa nettiin ei tee kenestäkään vihaajaa tms. paitsi sellaisen joka on 5/5 isäntänsä talutusnuorassa. Netissä on ihan riittävästi nykyään kuvattuna vastaavaa valkoneekeröintiä joten jos kyse ei ole metsästämiseen liittyvästä ammuskelusta tai videosta niin ei milläänlailla olisi ollut huono ratkaisu jättää nuo ammuskelut kuvaamatta. Oman elämäsi kovin saavutus toistaiseksi on kun pääsit viimeisimmän videon introon, avaat sen aina aamulla ensin herättyäsi ja kumarrat isäntäsi suuntaan jolloin muistat miksi olet taas olemassa. Mitä tulee omaan treenaamiseeni ja aikaansaamiseeni niin et tunne mua yhtään joten ei kannata louksuttaa turhaan leukojaan, päihitän sut erittäin todennäköisesti aivan kaikissa perusvoimaliikkeissä, tartuit itse jo erittäin varhain piikkiin ja nappiin ja käyt lähinnä vain kuvaamassa itseäsi salilla joten meidän ei kannata vakavisssaan jatkaa keskustelua aiheesta työnteko mitä treenaukseen tulee, ymmärrät varmasti tämän itsekin.

Käytä kappalejakoja. Ei tollasta oksennusta pysty lukemaan.

Pelkkä katkera puheukko sä olet, et mitään muuta. Älä katso niitä Vatasen videoita kun lihakset ja raha on selkeästi sun heikolle itsetunnolle ihan liian kova pala purtavaksi.

Etkä sä päihitä yhtään ketään yhtään missään :D Ehkä rasvaprosentissa maksimissaan.

Vatanen vois sponssata sulle jonkun valmennuksen, niin ehkä olet ens kesänä siinä kunnossa ettei tarvitse muiden kropista itkeä 😙
 
Käytä kappalejakoja. Ei tollasta oksennusta pysty lukemaan.

Pelkkä katkera puheukko sä olet, et mitään muuta. Älä katso niitä Vatasen videoita kun lihakset ja raha on selkeästi sun heikolle itsetunnolle ihan liian kova pala purtavaksi.

Etkä sä päihitä yhtään ketään yhtään missään :D Ehkä rasvaprosentissa maksimissaan.

Vatanen vois sponssata sulle jonkun valmennuksen, niin ehkä olet ens kesänä siinä kunnossa ettei tarvitse muiden kropista itkeä 😙
Näköjään osui ja upposi kun meni noin tunteisiin:ROFLMAO:
 
Back
Ylös Bottom