BB Pekka Kotipohja

"Aamupalalla banaania, 150 grammaa hiutaleita, hydroisoa/promaxia, ohranorasta" Vedätkö Pekka noi hiutaleet ihan puurona :urjo: ?
Mulla menee samantyyppinen setti ja kyllähä tuo kannattaa blenderin kautta vetää. Meinaan aikamoinen mälli on toi 150g hiutaleita[emoji23]
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Pekalta toivoisin seuraavaksi näkeväni videota olkapäätreeneistä näin Uusitalon oppien myötä. Ihan ei varmaan kolmekymppiset murkulat enää vipareissa heilahtele? :D
 
Mulla menee samantyyppinen setti ja kyllähä tuo kannattaa blenderin kautta vetää. Meinaan aikamoinen mälli on toi 150g hiutaleita[emoji23]

Niin no, riippuu henkilöstä. Itse esimerkkinä:
"offin" alussa aamupalassa oli 110g kaurahiutaleita. (Tarkoituksena oli progressiivisesti nostella syömisiä, että aineenvaihduntaa saisi kovemmille kierroksille ja näin dieetillä saisi keikkua isommilla ruokamäärillä.) Kahdeksan massakausi kuukauden jälkeen, aamupalassa meni 240g kaurahiutaleita. Helpoimmassa muodossa eli mehukeiton kanssa kuivana. Nyt dieetillä hiutaleita on aamupalassa 160g, ja rasva tuntuu palavan. Joten järkevällä off-seasonilla pystyt vaikuttamaan siihen, mikä on sinulle "aikamoinen mälli". Tämä ei siis liittynyt mitenkään Pekkaan. Pekka tietää nämä jutut.

Anteeksi off-topic.
 
Pekan videoiden innostamana olen nyt kaksi viimeisintä selkätreeniä vetänyt tällä UK -treenisysteemillä (Uusitalo Kotipohja) ja voin oikeastaan samantien lähettää kovimmille kritisoijille sellaiset terveiset, että ennen kuin alatte näiden systeemien toimivuutta arvioimaan, kannattaa ihan oikeasti kokeilla niitä itse ensin käytännössä ;)

Vaikka suht hyvin se aiempikin treenityyli on selkää rasittanut, niin kyllä näiden tekniikoiden testailu melkoisen silmät avaava kokemus oli, siitäkin huolimatta, että painot olivat jotakuinkin kolmasosa entisistä :D

Mutta niinkuin Uusitalokin sen varsin osuvasti jollain videolla tokaisi, niin se on aikalailla se ja sama, minkä verran sitä painoa liikutetaan, jos se itse kohdelihas loppujen lopuksi tekee siitä kokonaistyöstä tyyliin vain sen 15%.

Eli ennen kuin menette tuomitsemaan minkäkin metodin toimivuutta, kannattaa oikeasti itse sitä kokeilla. Tietenkään kaikki ei toimi kaikkien kohdalla, mutta johtopäätösten vetäminen jonkin toimivuudesta vain sen perusteella, miltä se jonkun ulkopuolisen silmään näyttää, on mielestäni melkoisen typerää ;)

T: Alataljasoutu 30kg!
 
Pekan videoiden innostamana olen nyt kaksi viimeisintä selkätreeniä vetänyt tällä UK -treenisysteemillä (Uusitalo Kotipohja) ja voin oikeastaan samantien lähettää kovimmille kritisoijille sellaiset terveiset, että ennen kuin alatte näiden systeemien toimivuutta arvioimaan, kannattaa ihan oikeasti kokeilla niitä itse ensin käytännössä ;)

Vaikka suht hyvin se aiempikin treenityyli on selkää rasittanut, niin kyllä näiden tekniikoiden testailu melkoisen silmät avaava kokemus oli, siitäkin huolimatta, että painot olivat jotakuinkin kolmasosa entisistä :D

Mutta niinkuin Uusitalokin sen varsin osuvasti jollain videolla tokaisi, niin se on aikalailla se ja sama, minkä verran sitä painoa liikutetaan, jos se itse kohdelihas loppujen lopuksi tekee siitä kokonaistyöstä tyyliin vain sen 15%.

Eli ennen kuin menette tuomitsemaan minkäkin metodin toimivuutta, kannattaa oikeasti itse sitä kokeilla. Tietenkään kaikki ei toimi kaikkien kohdalla, mutta johtopäätösten vetäminen jonkin toimivuudesta vain sen perusteella, miltä se jonkun ulkopuolisen silmään näyttää, on mielestäni melkoisen typerää ;)

T: Alataljasoutu 30kg!

Juurikin näin. Oon ite todennut ihan saman, varsinkin selän kanssa. Vaikka en ole edes bodari, niin tykkään silti tehdä kohtuullisen siististi varsinkin näitä apuliikkeitä.
Ja kun "valmennan" niin laitan aika helposti tekemään liikkeet tuolla tekniikalla.
Aluksi ne painot on aika pienet, mutta aika nopeasti ne siitä lähtee nousuun taas. Ylätaljassa taisin hinkutella jollain 40 kilolla alkuunsa, nyt pystyy tekee aika helposti 70-80 kilolla. Niskan taakse vähän pienemmällä.
Alataljassa taisin aloitella jostain 40 kilon tienoilta, mutta aika pian siihenki sai alkaa laittaa levyjä lisää. En tiiä onko lihas kasvanu, mutta lihas ainaki on tuntunut työstetyltä huomattavasti vähemmällä työmäärällä, mitä aiemmin. Joskus tehny helposti kymmeniä sarjoja selkää, nyt saattaa helposti riittää joku reilu 10.
 
Pekan videoiden innostamana olen nyt kaksi viimeisintä selkätreeniä vetänyt tällä UK -treenisysteemillä (Uusitalo Kotipohja) ja voin oikeastaan samantien lähettää kovimmille kritisoijille sellaiset terveiset, että ennen kuin alatte näiden systeemien toimivuutta arvioimaan, kannattaa ihan oikeasti kokeilla niitä itse ensin käytännössä ;)

Vaikka suht hyvin se aiempikin treenityyli on selkää rasittanut, niin kyllä näiden tekniikoiden testailu melkoisen silmät avaava kokemus oli, siitäkin huolimatta, että painot olivat jotakuinkin kolmasosa entisistä :D

Mutta niinkuin Uusitalokin sen varsin osuvasti jollain videolla tokaisi, niin se on aikalailla se ja sama, minkä verran sitä painoa liikutetaan, jos se itse kohdelihas loppujen lopuksi tekee siitä kokonaistyöstä tyyliin vain sen 15%.

Eli ennen kuin menette tuomitsemaan minkäkin metodin toimivuutta, kannattaa oikeasti itse sitä kokeilla. Tietenkään kaikki ei toimi kaikkien kohdalla, mutta johtopäätösten vetäminen jonkin toimivuudesta vain sen perusteella, miltä se jonkun ulkopuolisen silmään näyttää, on mielestäni melkoisen typerää ;)

T: Alataljasoutu 30kg!

Tässä aletaan olla asian ytimessä!
 
Itse en oo koskaan sitä faktaa koittanu kiistää, etteikö tuntuma/tekniikka muutoksilla saataisi lihaa kasvaan paremmin. Lähinnä huvittanu ne perustelut, jotka ei sitten kovin vahvalla pohjalla tässä tredissä ole ollu :) Ei kannata yrittää vääntää rautalangasta, jos se rautalanka ei tahdo taipuu, vaan käskee kokeilemaan ko. liikkeitä.
 
Jaloillekin tosiaan ainakin omalla kohdalla toimii tuo jännittäminen ja se tuntuman haku ihan niinkun yläkropallekki. Huomannu kyl et porukka duunaa käsii enemmän tuntumahakuisesti ja pidempää sarjaa. Jaloille taas ainoo oikee tapa on kyykätä 3x5 ja mennä himaa. onhan se helpompaa tollai mut harvalla ne jalat pysyy mukana kehityksessä vaikka kyykkytulos lähentelee kahtasataa muutaman vuoden reenin jälkee. Toisaalta kaikki saa reenata just niinkun ite kokee parhaaks/mmieluisimmaks ja niin että se treeni palvelee omia tavotteita, oli ne mitkä tahansa. Eikä Pekkakaan oo tainnu sanoo että tuo "UK"-systeemi ois ainoo oikee tapa tässä lajissa.
 
Miten usein Pekka käyttää erikoistekniikoita? Onko Arin kanssa ollut mitään puhetta niistä?

Pudotussarjoja olen ottanut ja jotain pieniä supersarjoja (pohkeet). Erikoistekniikat on hyvä lisä aina silloin tällöin, muttei reenin runkoa pidä niiden pohjalle tehdä. Siihen asti kun normaali suorasarjatreenaus toimii niin eipä niille ole kyllä tarvetta.
 
Nykysin taitaa olla muotia että pitää jatkuvaan käyttää erikoistekniikoita. Jopa aloittelijat saattaa vääntää joitain pudotussarjoja joka liikkeessä..
 
Nykysin taitaa olla muotia että pitää jatkuvaan käyttää erikoistekniikoita. Jopa aloittelijat saattaa vääntää joitain pudotussarjoja joka liikkeessä..
Ei ne pelkät pudotussarjat, mutta kyllähän siinä tulee välilä sellainen WTF-fiilis, kun vasta-alkaja ilmoittaa varanneensa smithin ja 3 rintakonetta giant setiin. Aloittelija voisi kysyä viimeistään sen neljänneen liikkeen kohdalla itseltään, että "mitä helvettiä noissa kolmessa ekassa tapahtui, kun jaksan vielä neljännen?"
 
Ei ne pelkät pudotussarjat, mutta kyllähän siinä tulee välilä sellainen WTF-fiilis, kun vasta-alkaja ilmoittaa varanneensa smithin ja 3 rintakonetta giant setiin. Aloittelija voisi kysyä viimeistään sen neljänneen liikkeen kohdalla itseltään, että "mitä helvettiä noissa kolmessa ekassa jäi tapahtumatta, kun jaksan vielä neljännen?"

Korjattu.
 
^
Aivan totta!
Mutta onko osa aloittelijoista unohtanut/epätietoisia mistä kaikki tulisi aloittaa ja mahdollisesti voi vuosikausia treenata,
Pekkaa lainate "Siihen asti kun normaali suorasarjatreenaus toimii niin eipä niille ole kyllä tarvetta".

Taas tultu siihen että, elä matki PRO ukkoja kopioimalla heidän videoita tai tekemisiä. Melkein pitäisi laittaa kaikkien videoitten alkuun teksti:


warning.jpg
Kyseinen video sisältää liikkeitä ja tekniikoita jotka ovat suorittaneet ammattilaiset tai ihmiset jotka ovat ammattilaisen valvonnan alaisia.
Ohjelman tekijät ja tuottajat haluavat painoittaa että, kenenkää ei tulisi suorittaa tai testata kyseistä harjoitetta sekä näitä erikoistekniikoita. Varsinkaan jos olet salilla VASTA-ALOITTELIJA.
 
Back
Ylös Bottom