Pekan videoiden innostamana olen nyt kaksi viimeisintä selkätreeniä vetänyt tällä UK -treenisysteemillä (Uusitalo Kotipohja) ja voin oikeastaan samantien lähettää kovimmille kritisoijille sellaiset terveiset, että ennen kuin alatte näiden systeemien toimivuutta arvioimaan, kannattaa ihan oikeasti kokeilla niitä itse ensin käytännössä ;)
Vaikka suht hyvin se aiempikin treenityyli on selkää rasittanut, niin kyllä näiden tekniikoiden testailu melkoisen silmät avaava kokemus oli, siitäkin huolimatta, että painot olivat jotakuinkin kolmasosa entisistä :D
Mutta niinkuin Uusitalokin sen varsin osuvasti jollain videolla tokaisi, niin se on aikalailla se ja sama, minkä verran sitä painoa liikutetaan, jos se itse kohdelihas loppujen lopuksi tekee siitä kokonaistyöstä tyyliin vain sen 15%.
Eli ennen kuin menette tuomitsemaan minkäkin metodin toimivuutta, kannattaa oikeasti itse sitä kokeilla. Tietenkään kaikki ei toimi kaikkien kohdalla, mutta johtopäätösten vetäminen jonkin toimivuudesta vain sen perusteella, miltä se jonkun ulkopuolisen silmään näyttää, on mielestäni melkoisen typerää ;)
T: Alataljasoutu 30kg!