BB Pekka Kotipohja

Hetkeäkään en ole Pekan rahkeita epäillyt ja aika varma olen siitä, että melkoisen myrskyvaroituksen tulee antamaan debyytissään kilpakumppaneille :)
Go Pekka!

Niin ja uutta videoo kaivataan jo eetteriin!
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Siinä on paljon tehty asioita oikein.
On kyllä kadehdittavan kova kunto kerta kaikkiaan. Voi pojat jos jonain päivänä edes etäisesti tuollaiselta näyttäisi :)
 
Vielä tästä kalsium- ja maitoasiasta. Sanotaan nyt aluksi, että en ole ravitsemuksen tai lääketieteen asiantuntija. Minä sain asiasta sellaisen kuvan, että keho yrittää suojella itseään liialliselta kalsiumilta varastoimalla sen luihin. Tämä ylimääräinen kalsium ilmeisesti lisää luun tiheyttä ja kiihdyttää luun uusiutumista. Luu ei kuitenkaan voi uusiutua loputtomasti, joten liika kalsium ajaa luun loppuun ennenpitkää. Verenkierrossa liika kalsium taas näyttäisi aiheuttavan mm. sydänkohtauksia. Ei eib ehkä ollut ihan pihalla tuosta liian kalsiumin haitoista ;) Korjatkaa vain jos olen väärässä.

Runsas maidonkulutus tai kalsiumin saanti ei vähennä naisten lonkka- tai kyynärvarsimurtumia. Maidonkulutus lisäsi lonkkamurtuman riskiä naisilla 45 % Higher consumption of milk among women is associated with increased 1997

Kalsiumlisäravinteet lisäävät lonkkamurtuman riskiä naisilla: Calcium supplementation without vitamin D is associated with 2008

Kalsiumin saanti maitotuotteista tai muista lähteistä ei vähennä miesten lonkka- tai kyynärvarsimurtumia: Calcium Intake and the Incidence of Forearm and Hip Fractures among Men 1997

Kalsiumin saanti ei vähennä lonkkamurtuman riskiä miehillä tai naisilla: Calcium intake and hip fracture risk in men and women: a meta-analy... - PubMed - NCBI 2007

Maidon juonti lisää kuolleisuutta miehissä ja naisissa sekä lisää naisten luun murtuman riskiä: Milk intake and risk of mortality and fractures in women and men: cohort studies | The BMJ 2014

Maitotuotteet ja kalsiumin saanti lisäävät eturauhassyövän riskiä: Dairy products, calcium, and prostate cancer risk in the Physicians' Health Study 2001

Kalsiumlisäravinteet (ilman D-vitamiinia) lisäävät sydänsairauksien riskiä: Effect of calcium supplements on risk of myocardial infarction and cardiovascular events: meta-analysis | The BMJ 2010

Kalsiumlisäravinteet D-vitamiinin kanssa tai ilman lisäävät sydänsairauden riskiä: Calcium supplements with or without vitamin D increase the risk of 2011

Elinikäinen korkea kalsiumin saanti lisää luun murtuman riskiä vanhana: http://www.medical-hypotheses.com/article/S0306-9877(05)00209-4/abstract 2005

Liika kalsiumin saanti lisää luun tiheyttä, mutta kuluttaa luun uudistumiskyvyn loppuun ennenaikaisesti: How Too Much Calcium Can Break Your Bones | GreenMedInfo | Blog Entry 2012
 
Vielä tästä kalsium- ja maitoasiasta. Sanotaan nyt aluksi, että en ole ravitsemuksen tai lääketieteen asiantuntija. Minä sain asiasta sellaisen kuvan, että keho yrittää suojella itseään liialliselta kalsiumilta varastoimalla sen luihin. Tämä ylimääräinen kalsium ilmeisesti lisää luun tiheyttä ja kiihdyttää luun uusiutumista. Luu ei kuitenkaan voi uusiutua loputtomasti, joten liika kalsium ajaa luun loppuun ennenpitkää. Verenkierrossa liika kalsium taas näyttäisi aiheuttavan mm. sydänkohtauksia. Ei eib ehkä ollut ihan pihalla tuosta liian kalsiumin haitoista ;) Korjatkaa vain jos olen väärässä.

Runsas maidonkulutus tai kalsiumin saanti ei vähennä naisten lonkka- tai kyynärvarsimurtumia. Maidonkulutus lisäsi lonkkamurtuman riskiä naisilla 45 % Higher consumption of milk among women is associated with increased 1997

Kalsiumlisäravinteet lisäävät lonkkamurtuman riskiä naisilla: Calcium supplementation without vitamin D is associated with 2008

Kalsiumin saanti maitotuotteista tai muista lähteistä ei vähennä miesten lonkka- tai kyynärvarsimurtumia: Calcium Intake and the Incidence of Forearm and Hip Fractures among Men 1997

Kalsiumin saanti ei vähennä lonkkamurtuman riskiä miehillä tai naisilla: Calcium intake and hip fracture risk in men and women: a meta-analy... - PubMed - NCBI 2007

Maidon juonti lisää kuolleisuutta miehissä ja naisissa sekä lisää naisten luun murtuman riskiä: Milk intake and risk of mortality and fractures in women and men: cohort studies | The BMJ 2014

Maitotuotteet ja kalsiumin saanti lisäävät eturauhassyövän riskiä: Dairy products, calcium, and prostate cancer risk in the Physicians' Health Study 2001

Kalsiumlisäravinteet (ilman D-vitamiinia) lisäävät sydänsairauksien riskiä: Effect of calcium supplements on risk of myocardial infarction and cardiovascular events: meta-analysis | The BMJ 2010

Kalsiumlisäravinteet D-vitamiinin kanssa tai ilman lisäävät sydänsairauden riskiä: Calcium supplements with or without vitamin D increase the risk of 2011

Elinikäinen korkea kalsiumin saanti lisää luun murtuman riskiä vanhana: http://www.medical-hypotheses.com/article/S0306-9877(05)00209-4/abstract 2005

Liika kalsiumin saanti lisää luun tiheyttä, mutta kuluttaa luun uudistumiskyvyn loppuun ennenaikaisesti: How Too Much Calcium Can Break Your Bones | GreenMedInfo | Blog Entry 2012

Ja sitten voidaan Suomessa hylätä edellä olevat tutkimukset, koska maitoon lisätään D-vitamiinia. No joo, ei nyt sentäs noin suoralla kädellä, mutta hokasitte kuitenkin. Minkään elintarvikkeen liiallinen nauttiminen nyt harvemmin on hyväksi.
 
Tässäkohtaa voi heittää perunan kattilaan ja todeta että pakkohan sen kunnon on oltava paineisempi ja ylipäätänsä parempi. Pekkahan oli tuossa ylemmissä kuvissa CBB miehiä, nykyisin Kehonrakentaja ;)
 
Paljon täällä nillitettään kyllä nykyään ja yritetään heitellä henkisiä kapuloita rattaisiin mutta mä kanssa uskon että kuoriutuu taas kovaa kovempi ukko lämmikkeen alta..
Monikaan kun vertailee esim. Nyyssölään ei oikeasti taida tajuta esim tota ikäeroa ?!? Mites vaikuttaa tuohon lopputulokseen kun kroppakin toimii HIEMAN eri tavalla tossa puolet nuoremmalla kaverilla

Jos Nyyssölä olis vaikka samoissa rasvoissa nyt Pekan kanssa niin saattasin olla epäillä mitähän helvettiä ukko puuhaa ja meinaako olla kunnossa kisoissa
 
Kalsiumin liikasaanti ei varsinaisesti osteoporoosiin liity, mutta se tekee liikasaannilla luuston liian kovaksi ja hauraaksi jolloin sekään ei ole hyvä. Jos tutkimukset ovat muuttuneet viimevuosina niin pahoittelen asiaa.
Ei tässä pahoitteluille ole kellään tarvetta - me ollaan täällä varmaan kaikki oppimassa. Minä ainakin olen.

Asiaan: mikään esille tuotu lähde ei kyllä ole tukenut tuota väitettä uskottavasti. Joten mitä on tämä tutkimustieto, joka kertoo luiden muuttuvan joustamattomaksi? Itse olen kyllä ymmärtänyt liian kalsiumin (ja myös C-vitamiinin !) saannin voivan johtaa virtsakiviin. Veren kalsiumpitoisuuden noustessa sitä sidotaan luihin ja eritetään virtsan mukana. Se miksi kalsiumia sidottaisiin luihin jotenkin erikoisella tavalla, joka tekisi luista liian kovat ja hauraat ei kyllä normaalitilassa ole todellisuutta. Osteopetroosi on tauti, jossa kyseinen tilanne on päällä, mutta ei se meitä ei-mutantteja koske:)

Vielä tästä kalsium- ja maitoasiasta. Sanotaan nyt aluksi, että en ole ravitsemuksen tai lääketieteen asiantuntija. Minä sain asiasta sellaisen kuvan, että keho yrittää suojella itseään liialliselta kalsiumilta varastoimalla sen luihin. Tämä ylimääräinen kalsium ilmeisesti lisää luun tiheyttä ja kiihdyttää luun uusiutumista. Luu ei kuitenkaan voi uusiutua loputtomasti, joten liika kalsium ajaa luun loppuun ennenpitkää. Verenkierrossa liika kalsium taas näyttäisi aiheuttavan mm. sydänkohtauksia. Ei eib ehkä ollut ihan pihalla tuosta liian kalsiumin haitoista ;) Korjatkaa vain jos olen väärässä. - -

Liika kalsiumin saanti lisää luun tiheyttä, mutta kuluttaa luun uudistumiskyvyn loppuun ennenaikaisesti: How Too Much Calcium Can Break Your Bones | GreenMedInfo | Blog Entry 2012

Ajatuksena mielenkiintoinen, mutta koko homma vaikutti perustuvan tähän:Telomere Shortening @ Accelerated Aging of Osteoblasts eli "melko" hataraan teoriaan. Minusta todella mielenkiintoisia juttuja kalsiumista ja hurjalla liikasaannilla on taatusti haittoja, mutta se onko se tilanne päällä, kun syödään pari maitorahkaa ja juodaan muutama lasi maitoa? Tuskin. Lisäksi nuo korrellaatiotutkimukset ovat kyllä hurjan näköisiä, mutta lähinnä herättävät kysymyksiä eivätkä tarjoa vastauksia aiheeseen. Kiitos kuitenkin iltalukemisesta:)
 
Mites olet Pekka ajoittanut hiilarit ja rasvat päivän mittaan? Tuleeko hiiltä tasaisesti joka aterialla? Entäs rasvaa?
Hiilarit tasasesti päivän mittaan iltaan kohti vähenee. Rasvoja tulee enimmäkseen iltapalalla, siis erikseen otettua rasvaa.
Mitä pekalla oli painoa cbb-lavalla jos saa kysyä? Ei jaksa ruveta selailemaan, laiska kun olen.

Suomen kisan puntarilla olin hieman ylipainoinen, mutta saatiin se himpun alemmaksi kuin raja oli (68kg). Espanjan kisassa jouduttiin vedättämään sitä varman päälle, niin puntarilla oli 65.8kg. Kisoissa se paino oli 68kg sitten mutta olihan sitä syötykin jo siihen ja juotu. Pari-kolme kiloa kireämpikin olisin voinut olla. Sitä ei usko, miten alas se paino vaan menee.
 
Back
Ylös Bottom