BB Pekka Kotipohja

And the d award goes to....

No siellä tuli juuri kaksi nimeä heti alkuun jolla se nimenomaan oli sitä ihteään. :D Kato ronnien penkkivideot ja katso se asento sieltä. Kato missä asennossa olkapäät on jo luonnostaan ja missä asennossa kyynärpäät on ja miten pitkä lihaksen liikerata on. = Kohdelihastreeniä.

Nyt minä jätän tämän aiheen pysyvästi ja palaan asiaan joskus tulevaisuudessa. : )

Jep, olen katsellut kaikki ronsun treenit ja jo 90-luvulta asti paljon treenivideoita. Se nyt vaan on niin niinkuin sanoin. tottakai se treenaa lihaksia, esim penkin kohdistaa rinnalle, minne sitten? Mutta tarkotin että jos nyt vain keskittyy tekemiseen ja lopettaa sen kaikkein syvimmän miettimisfilosofian.. Ei ne ronsunkaan 350kg takakyykyt mitään vatsasisään peppu tiukkana kyykkyjä olleet! Toki ne silti reisille menee. Tarkotin että ainahan liike kannattaa lihakselle kohdistaa, mutta se viimmeinen viilaus ja hömpötys on turhaa. Äh, antaa olla, et ymmärrä kuitenkaan. Jatkakaa.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Esimerkit eivät paskempia voisi olla. Geneettisiä friikkejä jotka olisivat olleet siellä maailman huipulla ihan sillä Heathin tuntumapumppailulla.
 
Uskaltaakohan tuota ennää ees salille. Kuiteki joku tullee valittaamaa, että vittu nuo liikkeet ei mee ees perille :D Ku lukee näitä nii tuntuu, että tää bodihomma on helvetin vaikeeta professorien hommaa :)
 
Kannanpas oman korteni kekoon tähän tuntuma taisteluun. Oma mielipiteeni on että traanaamista pitää katsoa kokainaisuutena. Tuntuma treeni sopii ehkä parhaiten joko pieni jakoisiin treeneihin tai sitten siihen että vedetään perus 4-5 jakoisella aamuin illoin kroppa kahteen kertaan läpi viikossa. Perustelut kun lähdetään voimakaasti eristämään lihasta muut lihakset eivät saa epäsuoraa rasitusta yhtään niin paljon kuin runtaavilla tyyleillä. Eli suomeksi jos treenaat kerran viikossa kropan läpi saattaa olla hyväkin asia, että ne toistot vähän epäsuorasti rasittavat muitakin lihasryhmiä, Jos taas hakkaat himotreenaajana useampaan kertoja vikkoon läpi samaa lihasta voisi sanoa että on hyvä mennä näihin eristävempiin liikkeisiin, niin muut lihasryhmät saavat tarvittavan levon epäsuorasta rasituksesta.

Toinen seikka että nuo runtaavamat rumemmat tyylit todennäköisesti kuluttavat enemmän kaloreita kuin nämä erittäin puhtaasti tehdyt tuntuma treenit. Siinä kuitenkin fysiikan lait tulevat vastaan, eli massaa kun liikutellaan paikasta a paikkaan b niin työtä tehdään, eikä siihen vaikuta onko se nyt tehty juuri sillä oikealla lihaksella.
 
Nyt on Pekalla oikea asenne tekemiseen! Tuossa iässä kun jo asennoituu treenaamaan oikein ja aina kohdelihaksella, on mitä parhaimmat mahdollisuudet pitkään ja menestyksekkääseen uraan. Anna vastarannan kiiskien kärsiä tyhmästä päästä ja loukkaantumisista.
 
Mitä järkeä sitä on riehua isojen romujen kanssa jos kehitystä tuntuu saavan pienemmilläkin. Kehonrakennusta Pekka nyt ilmeisesti edelleenkin harjoittaa. Jos nyt on ajamassa sisään tekniikoita jotka tuntuu menevän perille treenattavaan lihakseen, niin tottahan ne malmit siitä kasvaa ajastaan. Lavalla sitten näkee kannattiko.
 
Paljonkos peku käytit aikoinasi osmopurea treenin yhteyksissä bulkilla tai/ja dieetillä? Kiinnostaisi tietää kun itekki on tuota osmoo tullu vedeltyä hetulaan jo aikapäivät :thumbs:
 
Hauska seurata kun tuntumatyypit tykkäilee kilpaa toistensa kommenteista ja voimailijat omiensa kommenteista :D Kukin tehköön omalla tyylillään, se tyyli toimii jonka on itselle sisäistänyt toimivaksi.
 
Hauska seurata kun tuntumatyypit tykkäilee kilpaa toistensa kommenteista ja voimailijat omiensa kommenteista :D Kukin tehköön omalla tyylillään, se tyyli toimii jonka on itselle sisäistänyt toimivaksi.

Niin kauan kun ite oon täällä pyörinyt, eli kohta 10 vuotta, niin jo omina alkuaikoina täällä oli karkeasti jaoteltuna kaksi eri treenikuntaa: tuntumatreenaajat ja voimabodaajat. Tämä on sellainen ikuisuustaistelu eikä tämä väittely tule varmasti koskaan loppumaan.
 
Niin kauan kun ite oon täällä pyörinyt, eli kohta 10 vuotta, niin jo omina alkuaikoina täällä oli karkeasti jaoteltuna kaksi eri treenikuntaa: tuntumatreenaajat ja voimabodaajat. Tämä on sellainen ikuisuustaistelu eikä tämä väittely tule varmasti koskaan loppumaan.

Näin se tuntuu menemän.
 
En ole syvällisemmin näihin viimeisimpiin kinasteluihin perehtynyt, joten saattaa mennä osittain asian vierestä.
Onko nyt siis tosiaan niin, että tässä kehoilussa ei ole muuta vaihtoehtoa kuin a) voimaryskäys paskalla tekniikalla ja b) tuntumapumppailu keijukaispainoilla.
Eikö tosiaan ole mitään välimuotoa, se on siis joko tai?

Itse olen sitä mieltä, että aina tulisi pyrkiä nostamaan niin isoja painoja kuin se itselle on mahdollista. Mielestäni siinä vaiheessa, kun painoja aletaan nostamaan vain painon nostamisen tarkoituksessa tekniikasta välittämättä, mennään vähän metsään. Jos lajina on kehonrakennus se painon nostaminen ja kuorman kasvattaminen tulisi kuitenkin ensisijaisesti tapahtua kohdelihaksen ehdoilla, eikä sillä, että esim. opetellaan suorittamaan liike "taloudellisimmin".

Ja kuten Heinosen Tommikin sanoi, niin ei se lihas tajua monta kiloa siinä tangossa on.
Mitä pienemmillä painoilla sen kohdelihaksen saa tuhottua, niin sitä parempi se on harrastuksen pitkäikäisyyttä ajatellen.
 
Niin kauan kun ite oon täällä pyörinyt, eli kohta 10 vuotta, niin jo omina alkuaikoina täällä oli karkeasti jaoteltuna kaksi eri treenikuntaa: tuntumatreenaajat ja voimabodaajat. Tämä on sellainen ikuisuustaistelu eikä tämä väittely tule varmasti koskaan loppumaan.

Tämä on kuin paskatautiaalto. Se tulee ja menee joka vuosi.
 
Joillekkin se käy itsetunnon päälle niin pahasti , kun poikkeaa vähän massasta.

Itse en ole enää miesmuistiin jaksanut välittää sarjapainojen koosta. Jos joku kokee sen tarpeelliseksi tulla huomauttamaan siitä kuinka heikko kuikelo olen ja sarjapainoni ovat neitimäisen pienet, niin be my guest :D
Ei se minun itsetuntooni kuitenkaan lovea tee...











...ainakaan isoa :D
 
No joo mäpäs selitän teille tätä ilmiötä vähän.

Stringipullistelu öljyttynä on lajina sen verran tuore, ettei siihen liittyviä treenitapoja oo vielä hirveesti keritty miettiä. Lisäks tässä ei hirveesti auta se, että ne jotka on asioita miettiny ei oo ihan niitä penaalin terävimpiä kyniä. Tähän soppaan kun lisätään vielä se, että kehitykseen eniten vaikuttava tekijä on lääkkeitten väärinkäyttö, niin tarviiko ihmetellä jos ei oo ihan selvää miten sitä pattia kannattas kasvattaa? :hyper:

Kiinan painonnostomaajoukkueen päävalmentaja tietää enemmä patin kasvatuksesta kun suomen amis salimaket yhteensä

E: nii ja Eibille tsemppiä reeneihi :)
 
Back
Ylös Bottom