Pedofiiliskandaali Oulussa

Status
Viestiketju on suljettu.
ehec sanoi:
Puhutko nyt tästä kyseisestä tapauksesta vai yleensä ottaen kaikista tilanteista missä on vaikkas 15v tyttö ja 25v mies..?

Jos puhut yleisesti nin mun mielestä on ymmärrettävää että 25v mies pitkällisen tyttösen vonkailun jälkeen tälle lämpenee ja päättää tätä napsauttaa. Jos hommeli lähtee iha puhtaasti tyttelin aloitteesta niin ei siinä sillo kyl ole minkään valtasuhteen väärinkäyttöä, olettaen että tyttö ei ole esim kännissä tai muutenkaan sekasi. Tollasessa tilanteessa toi ei olis mun mielestä mitenkää tuomittavaa. Tosin harvemminpa se tilanne varmaan noin menee, ja johonki se raja on lakiin täytyny säätää, ymmärrän sen kyllä. Jostain se vonkaava 15v liisa sitä patukkaa kuitenki saa, tuski ne henkiset traumat siitä on mitenkää erilaiset antaako sille sitä 25v mies vai 17v miehenalku.

Edelleenkin, ei ole mitään merkitystä, kumpi aloitteen tekee. Vastuu on aina aikuisella. Ihan aina.

Liikutaan aika vaarallisella alueella, jos lasta naidaan sen vuoksi, että "kyllähän sen kuitenkin joku varrastaisi."

Mitä traumaattisuuteen tulee, niin totta helvetissä sillä on väliä, onko seksikumppanina raavas 25 vuotias mies vai 17 vuotias poika. Kyse on vallasta. 25 vuotias on täysin eri lailla tilannetta dominoiva, kuin 17 vuotias. Lisäksi 25 vuotiaalla on todennäköisesti alla kymmeniä tai satoja seksikokemuksia, ja voi painostaa nuorta tyttöä tekemään jotain sellaista, mitä hän ei normaalisti tekisi.

En ymmärrä, miten joku ei voi ymmärtää sitä, minkälainen vastuu aikuisella on lapsesta. Ei hyvältä näytä...

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Tomppa85 sanoi:
Edelleenkin, ei ole mitään merkitystä, kumpi aloitteen tekee. Vastuu on aina aikuisella. Ihan aina.

Liikutaan aika vaarallisella alueella, jos lasta naidaan sen vuoksi, että "kyllähän sen kuitenkin joku varrastaisi."

Mitä traumaattisuuteen tulee, niin totta helvetissä sillä on väliä, onko seksikumppanina raavas 25 vuotias mies vai 17 vuotias poika. Kyse on vallasta. 25 vuotias on täysin eri lailla tilannetta dominoiva, kuin 17 vuotias. Lisäksi 25 vuotiaalla on todennäköisesti alla kymmeniä tai satoja seksikokemuksia, ja voi painostaa nuorta tyttöä tekemään jotain sellaista, mitä hän ei normaalisti tekisi.

En ymmärrä, miten joku ei voi ymmärtää sitä, minkälainen vastuu aikuisella on lapsesta. Ei hyvältä näytä...

Tämä pikkasen pelastaa minun mielialaa, etten usko kaikkien miehien olevan sexuaalisuutensa kanssa eläimiä, niin etteivät kykene hallitsemaan sitä.

Omasta elämästä pikkuinen ikävä episodi: ex-mies lähenteli silloista 17-vuotiasta pikkusiskoani (vastoin hänen toiveitaan/tahtoaan), hän oli kolmikymppinen silloin itse, siinä joutui sisko että minä hakemaan apua henkiseen hätään, näinpä näin, aikuisella on AINA vastuu!!!!!!!!!!!!!

Älkää perkele puollustelko tekoja ja siivotkaa ajatuksenne sieltä eläimien tasolta.

hannelek22 sanoi:
Tämä pikkasen pelastaa minun mielialaa, etten usko kaikkien miehien olevan sexuaalisuutensa kanssa eläimiä, niin etteivät kykene hallitsemaan sitä...............

Älkää perkele puollustelko tekoja ja siivotkaa ajatuksenne sieltä eläimien tasolta.
Olik tää "eläimet"-juttu ny osoitettu tämän tredin miehille..? Jos näin niin hyvin olet onnistunut kaikki jutut ymmärtämään :thumbs:

Tomppa85 sanoi:

Sillä ikäerolla toki VOI olla väliä, mutta ei pakosti. Tuolta löytyy keskustasta notkumasta näin perjantai-iltana sellasiaki 15v tyttöjä joilla on enemmän seksikumppaneita takanaan kuin minulla. Älä ny piirtele siellä päässäsi sellasta kuvaa että mies on 150 naista laitellut 120 kiloinen ahmeddi ja tyttö neitsyt ja reppana. Entäs jos tilanne on niin että se 25v poika onkin neitsyt ja tytöllä onki ollu vaikka 10 seksipartneria? Rakastelun tuoksinnassa miestä pelottaa niin että itkua tuhertaa ja tulla lurahtaa noin 10 sekunnin leikkien jälkeen.

Sanot varmaan tohon että aikuisella on vastuu tässäkin tapauksessa kun noin kaameasti hyväksikäyttää.... no niin onkin, meinaan se juridinen vastuu. Mun mielestä ei moraalisella puolella ole tossa kuitenkaan mitään maailmaa järisyttävää vääryyttä tehty kellekään.

ehec sanoi:
En tiedä mitä miellät nyt pikkutytöksi, mutta jos monissa esim 15v tytöissä ei ole mitään mikä sinua seksuaalisesti kiinnostaa, niin sinä olet salettiin se joka kuuluu vähemmistöön miehistä. Eli ehkäpä kannattaa lopettaa se taivastelu miten kummia nuorten tyttöjen perään kattelevat miehet on.

Meisheng, kannattaa laittaa vähä jäitä hattuun, vaikkakin ymmärrän jos vähä hermostuttaa ku tiedät tapauksen henk koht. Ei tässä kukaan tota miestä taida puolustella. Sitä vaan koitetaan tolkuttaa että se on normaalia että vanhemmat miehet tuntee vetoa nuoriin tyttöihin. Tollanen järjestelmällinen alaikäisten pamputtaminen ja törkee kouluttajan aseman väärinkäyttö on selkeesti tuomittavaa.

Millä perusteella kuuluisin vähemmistöön ja millä perustelet, että vanhemmat miehet (yleisesti ottaen) tuntisivat vetoa nuoriin tyttöihin?

(Taas näitä kaveriporukkajuttuja... "No kavereitten kans juteltiin...") :jahas:

Ja eteenkin, mistä tiedät, että suurimmalla osalla on yhtä sairaat ajatukset ja mielipiteet kuin sinulla? Aivan salettiin kuulut mielipiteinesi (nimenomaan omine mielipiteinesi) aivan marginaaliosaan...

hannelek22 sanoi:
Tämä pikkasen pelastaa minun mielialaa, etten usko kaikkien miehien olevan sexuaalisuutensa kanssa eläimiä, niin etteivät kykene hallitsemaan sitä.

Omasta elämästä pikkuinen ikävä episodi: ex-mies lähenteli silloista 17-vuotiasta pikkusiskoani (vastoin hänen toiveitaan/tahtoaan), hän oli kolmikymppinen silloin itse, siinä joutui sisko että minä hakemaan apua henkiseen hätään, näinpä näin, aikuisella on AINA vastuu!!!!!!!!!!!!!

Porukka tahallaan provosoi... En usko, että täällä nyt kukaan olisi niin sairas kuin antavat tekstien perusteella ymmärtää...

Ja tuo yleistys on just se ase, millä provosointia saadaan pidettyä yllä...

Juseman sanoi:
Millä perusteella kuuluisin vähemmistöön ja millä perustelet, että vanhemmat miehet (yleisesti ottaen) tuntisivat vetoa nuoriin tyttöihin?
Kuten tossa jo jollekin sanoinkin, ei mulla ole mitään tutkimustulosta aiheesta vetää. Mut jos vaikka tota "ihkut ihmiset" trediä selaat, nin kyllähän sielä kovin nuoria tyttösiä kuolaillaan ja sitten päivitellään kun ei olekkaan laillista tavaraa. Kyllä se pappa-mustikin kattelee sitä naapurin juuri sukukypsyyteen ehtinyttä puudelia sillä silmällä. Sama se on ihmisillä. Me ei vaan tehdä asian eteen mitään koska se on väärin. Mun mielestä tää on enempi luonnonlaki että sukukypsät yksilöt kiinnostaa kuin että ei kiinnostaisi.
Juseman sanoi:
Ja eteenkin, mistä tiedät, että suurimmalla osalla on yhtä sairaat ajatukset ja mielipiteet kuin sinulla? Aivan salettiin kuulut mielipiteinesi (nimenomaan omine mielipiteinesi) aivan marginaaliosaan...
Tuskinpa vain, vaikka aika monelle varmasti asioiden laidan ääneen myöntäminen onkin hankalaa. Mut voisitko kertoa että mistä kohtaa tarkemmin mun mielipiteet ovat oikein vallan sairaita?

ehec sanoi:
Mut voisitko kertoa että mistä kohtaa tarkemmin mun mielipiteet ovat oikein vallan sairaita?

Etkö todellakaan itsekään käsitä?!!! :eek:

Kertoo/kuvastaa täysin, mikä olet miehiäsi (tai naisiasi, mikäli olet nainen) ja milllaista marginaaliporukkaa edustat.

edit. korjailua...

Juseman sanoi:

Kertoo/kuvastaa täysin, mikä olet miehiäsi (tai naisiasi, mikäli olet nainen) ja milllaista marginaaliporukkaa edustat.

edit. korjailua...
Kerro nyt ihan suoraan, missä esitän sellaisen mielipiteen mikä on sairas? Ei muuta kuin tarkkaan lukemaan mun tekstit uusiks ja poimi sieltä. Ja jos vielä viitsit kertoa millaista marginaaliporukkaa edustan ja mikä olen miehiäni? Ihan suoraan vain, älä ujostele. Luen tätä seuraavan kerran ehkä huomenna iltapäivällä, joten saat reilusti aikaa kiteyttää ajatuksesi.

Juseman sanoi:

edit. korjailua...

Milloin viimeeksi olet käynyt ulkona, siis pihalla? Katseleppa joskus huviksesi niitä 15-17v tytsyjä vaikka ja jos pysty rehellisesti ajattelemaan että "tuota en laittaisi vaikka olisin autiolla saarella jne..." niin kyllä se olet sinä joka edustaa vähemmistöä. Eikä siinä ole mitään sairasta että tykkää enemmän kauniimmista kuin rumemmista tytöistä.

ehec sanoi:
Kerro nyt ihan suoraan, missä esitän sellaisen mielipiteen mikä on sairas? Ei muuta kuin tarkkaan lukemaan mun tekstit uusiks ja poimi sieltä. Ja jos vielä viitsit kertoa millaista marginaaliporukkaa edustan ja mikä olen miehiäni? Ihan suoraan vain, älä ujostele. Luen tätä seuraavan kerran ehkä huomenna iltapäivällä, joten saat reilusti aikaa kiteyttää ajatuksesi.

:hyper: :D Taitavastippa yrität kääntää asian ja taitavastippa yrität muutenkin, mutta enpä jaksa lähteä tuohon mukaan...

Juseman sanoi:
:hyper: :D Taitavastippa yrität kääntää asian ja taitavastippa yrität muutenkin, mutta enpä jaksa lähteä tuohon mukaan...

Ihan vain koska huomasit että olet heikoilla?

ehec sanoi:
Sillä ikäerolla toki VOI olla väliä, mutta ei pakosti. Tuolta löytyy keskustasta notkumasta näin perjantai-iltana sellasiaki 15v tyttöjä joilla on enemmän seksikumppaneita takanaan kuin minulla. Älä ny piirtele siellä päässäsi sellasta kuvaa että mies on 150 naista laitellut 120 kiloinen ahmeddi ja tyttö neitsyt ja reppana. Entäs jos tilanne on niin että se 25v poika onkin neitsyt ja tytöllä onki ollu vaikka 10 seksipartneria? Rakastelun tuoksinnassa miestä pelottaa niin että itkua tuhertaa ja tulla lurahtaa noin 10 sekunnin leikkien jälkeen.

Sanot varmaan tohon että aikuisella on vastuu tässäkin tapauksessa kun noin kaameasti hyväksikäyttää.... no niin onkin, meinaan se juridinen vastuu. Mun mielestä ei moraalisella puolella ole tossa kuitenkaan mitään maailmaa järisyttävää vääryyttä tehty kellekään.

Aina löytyy poikkeuksia. Kyse on enemmänkin siitä, että näitä ei-poikkeuksia on 1000 kertaa enemmän. Tuomioistuin ottaa kyllä huomioon sitten, jos miehen ja tytön tosiasiallisessa kypsyydessä ei ole kauheasti eroa.

Rajatapauksiin on vaikea ottaa moraalista kantaa. Mennään mielipiteiden ja elämänkokemusten puolelle silloin. Lain on taas otettava tiukempi kanta asiaan, ja sen on piirrettävä raja johonkin. Siinä on turha venkoilla "moraalin" kanssa, kun kyse on lain rikkomisesta. Lakiahan voi tietysti yrittää muuttaa, mutta tuolle nimenomaiselle laille on niin vankka tutkimuksellinen pohja, ja kansan tuki, että onnea yritykselle. Aivan sama asia on, kun jokainen rattijuoppo väittää osaavansa ajaa kännissä turvallisesti. Silti rysähtää turhan usein. Ja "onnettomuusriski" alaikäisen kanssa harrastetussa seksissä on huomattavasti suurempi. Niin suuri että on parempi kieltää moinen toiminta kokonaan.

veijari sanoi:
Milloin viimeeksi olet käynyt ulkona, siis pihalla? Katseleppa joskus huviksesi niitä 15-17v tytsyjä vaikka ja jos pysty rehellisesti ajattelemaan että "tuota en laittaisi vaikka olisin autiolla saarella jne..." niin kyllä se olet sinä joka edustaa vähemmistöä. Eikä siinä ole mitään sairasta että tykkää enemmän kauniimmista kuin rumemmista tytöistä.

Voi kuule, olen päivittäin tekemisissä tuollaisten "tytsyjen" kanssa ja näen (ja kuulen) jatkuvasti mitä erilaisimpia asioita ja tekemisiä, mutta eipä ole käynyt edes mielen vieressä mitkään naimapuuhiin liittyvät jutut.

Siitä olen samaa mieltä monen muun kanssa, että oikeastaan kaikki nuo (15-20v tytsyt) ovat todella kauniita ja osalla on ulkoisetkin avut enemmän kuin kohillaan. ;) :rolleyes: :)

veijari sanoi:
Ihan vain koska huomasit että olet heikoilla?

Minä heikoilla?!! :hyper: !!!!

Nytpä kyllä vitsin murjasit... :hyper:

Viesteissäni ei ole tämän asian tiimoilta muuta heikkoa kuin ehkä se, että nuo mainitsemani asiat olisi kenties pystynyt kertomaan paremminkin...

Saksassa ja Kanadassa muuten ikäraja on 14 v..että repikää siitä jotka väitätte että nämä ikärajat on niin eksakteja ja "tutkimustietoon perustuvia". Tietysti maassa maan tavalla ja häkki heilahtaa jos alkaa noudattamaan toisen maan lakeja omassa maassaan heheh :lol2:

Dean Kuntz sanoi:
Saksassa ja Kanadassa muuten ikäraja on 14 v..että repikää siitä jotka väitätte että nämä ikärajat on niin eksakteja ja "tutkimustietoon perustuvia". Tietysti maassa maan tavalla ja häkki heilahtaa jos alkaa noudattamaan toisen maan lakeja omassa maassaan heheh :lol2:

Juurikin näin. Noi on aina enemmän tai vähemmän yhteiskunnan määrittelemiä nuo lait. Ei sillä että tää nyt olis jotenkin paska systeemi suomessa.

Sellanen laki tekis kyllä poikaa että kahta vuotta nuorempaa ei saa käydä laittamassa, eikä myöskään kahta vuotta vanhempaa sillä silloin toinen osapuoli tekisi rikoksen. Papat ja mummot joutuis bylsimään keskenään ja 15 ja 17 v keskenään jne.

Ja jos laki olisi tuollainen näkyisi se myös mahdollisesti tämän palstan kirjoituksissa kahtena ääripäänä asiasta.

Tomppa85 sanoi:
Lakiahan voi tietysti yrittää muuttaa, mutta tuolle nimenomaiselle laille on niin vankka tutkimuksellinen pohja, ja kansan tuki, että onnea yritykselle.

Mitkäs tutkimukset muuten noin sanoo? Jos se todella on hyvinki selvä, että juuri se 16 on hyvä raja, niin miksi muissa sivistysvaltiossa se saattaa olla hyvinkin paljon alhaisempi. Esim Espanjassa taitaa olla 13 vuotta. Muistaakseni suomessa on myös keskusteltu rajan siirtämisestä 15 vuoteen, kun nykyään kuitenkin niin moni nuori alkaa harrastamaan seksiä aikaisessa vaiheessa.

Ja muutenkin jotenki kauhistelen ajatusmallia, että vanhempi ihminen syyllistyisi automaattisesti johonkin hirveään tekoon jos harrastaa seksiä teinin kanssa. Ihan pohjaan omat ajatukseni kokemuksiin omilta teiniajoilta. Silloisen tyttökaverin kaverit kyllä panivat ihan surutta vanhempien kanssa ja nyt vanhemmalla iällä lähinnä nauroivat niille jutuille, eikä kukaan oikeasti ole sanonut että olisi jotain traumoja saanut tai että niitä oikeasti olisi hyväksikäytetty. Ja väittäisin kyllä, että aivan ylivoimaisesti suurin osa noista vanhemman henkilön ja teinin sädöistä, ei tuo mitään isompaa pahaa kenellekkään. Ne tapaukset tietenkin erikseen, joissa toinen selkeästi painostaa, mutta ei sitä voi pitää oletuksena, että painostusta tapahtuisi. Ja luultavasti tuollainen painostuskin vaan on enemmän opettava kokemus, eikä niinkään sellainen jonka takia pitäisi ihmisiä alkaa vankilaan tai saunantaakse viemään.

Siis ihan oikeasti mua kiinnostaa, että mitä konkreettista haittaa tuollaiselle teinille voi tulla siitä, että on omasta tahdostaan pannut jonkun vanhemman ihmisen kanssa ja myöhemmin osoittautuukin, että vanhempi henkilö on vaan ollutkin nuoremman lihan perässä ja muu ei kiinnosta. Sydän särkyy? Mitä muuta?

Niin en nyt sitä sano, että se moraalisesti oikein jos on suuri ero kypsyydessä, mutta en minä vaan keksi mitään syytä mikä tekisi siitä niin älyttömän isoakaan asian. Mitään muuta ainakaan kuin että seksi on osittain vielä tabu.

hemmmo sanoi:
1) Ja luultavasti tuollainen painostuskin vaan on enemmän opettava kokemus, eikä niinkään sellainen jonka takia pitäisi ihmisiä alkaa vankilaan tai saunantaakse viemään.

2) Siis ihan oikeasti mua kiinnostaa, että mitä konkreettista haittaa tuollaiselle teinille voi tulla siitä, että on omasta tahdostaan pannut jonkun vanhemman ihmisen kanssa ja myöhemmin osoittautuukin, että vanhempi henkilö on vaan ollutkin nuoremman lihan perässä ja muu ei kiinnosta. Sydän särkyy? Mitä muuta?

3) Niin en nyt sitä sano, että se moraalisesti oikein jos on suuri ero kypsyydessä, mutta en minä vaan keksi mitään syytä mikä tekisi siitä niin älyttömän isoakaan asian. Mitään muuta ainakaan kuin että seksi on osittain vielä tabu.

1) Kertoisitko mitä tuollaisesta painostamisesta oppii? Että miehet eivät ole kiinnostuneita tasapainoisesta ihmissuhteesta tasavertaisen kumppanin kanssa, vaan seksistä nuoren tytön kanssa? Tämä asia on varmaan tosiaan hyvä oppia vaikkapa jo 13-vuotiaana, ettei sitten myöhemmin tule ihmissuhteissa pettymyksiä. Kerro ihmeessä lisää tästä oppimisasiasta.

2) Oman työni kautta olen huomannut, että voi johtaa esimerkiksi itsetuntovaikeuksiin, itsekunnioituksen puutteeseen (näitä on usein ollut jo aiemmin, mutta ongelmat pahentuvat), luottamuksen menetykseen aikuisiin, vaikeuksiin tasavertaisen suhteen muodostamiseen myöhemmin, itsemurha-ajatuksiin jne.

3) Tarkoitit varmaan, että aikuisten ja lasten/nuorten välinen seksi on osittain vielä tabu. Minun mielestäni olisi erittäin hyvä, että tämä asia säilyisikin ihan kokonaan tabuna.

noh

hemmmo sanoi:
1) Ja luultavasti tuollainen painostuskin vaan on enemmän opettava kokemus, eikä niinkään sellainen jonka takia pitäisi ihmisiä alkaa vankilaan tai saunantaakse viemään.

2) Siis ihan oikeasti mua kiinnostaa, että mitä konkreettista haittaa tuollaiselle teinille voi tulla siitä, että on omasta tahdostaan pannut jonkun vanhemman ihmisen kanssa ja myöhemmin osoittautuukin, että vanhempi henkilö on vaan ollutkin nuoremman lihan perässä ja muu ei kiinnosta. Sydän särkyy? Mitä muuta?

3) Niin en nyt sitä sano, että se moraalisesti oikein jos on suuri ero kypsyydessä, mutta en minä vaan keksi mitään syytä mikä tekisi siitä niin älyttömän isoakaan asian. Mitään muuta ainakaan kuin että seksi on osittain vielä tabu.

1) Kertoisitko mitä tuollaisesta painostamisesta oppii? Että miehet eivät ole kiinnostuneita tasapainoisesta ihmissuhteesta tasavertaisen kumppanin kanssa, vaan seksistä nuoren tytön kanssa? Tämä asia on varmaan tosiaan hyvä oppia vaikkapa jo 13-vuotiaana, ettei sitten myöhemmin tule ihmissuhteissa pettymyksiä. Kerro ihmeessä lisää tästä oppimisasiasta.

2) Oman työni kautta olen huomannut, että voi johtaa esimerkiksi itsetuntovaikeuksiin, itsekunnioituksen puutteeseen (näitä on usein ollut jo aiemmin, mutta ongelmat pahentuvat), luottamuksen menetykseen aikuisiin, vaikeuksiin tasavertaisen suhteen muodostamiseen myöhemmin, itsemurha-ajatuksiin jne.

3) Tarkoitit varmaan, että aikuisten ja lasten/nuorten välinen seksi on osittain vielä tabu. Minun mielestäni olisi erittäin hyvä, että tämä asia säilyisikin ihan kokonaan tabuna.

Kai sitä väkisinkin nuorempi on aina alistuneessa tilassa ja kaikinpuoli epävarmempi, eikä niin tietoinen itsestään kuin se vanhempi ihminen on.

Sehän tässä kaiketi kiihottaakin, kun on ns. koskematon nainen, epävarma yms. ja samalla vanhemmalla miehellä on valtaa käytössä ja saa ns. toteuttaa itseään.

Toisaalta paljon kiinnostavampaa mun mielestä on hiukan vanhempi itsetietoinen nainen, joka osaa sanoa mielipiteensä ja osaa paljon muutakin...

Vai onko tämäkin tabu;).

edit:

Tavallaan joudun pitämään miehen henkisenä heikkoutena, että panee jotain 15-17 kesäistä, kun ei pääse käyttämään valtaa oman ikäistensä naisten kanssa. Heikko mikä heikko;).
Tai voihan se olla, että paneminen on vaan panemista joillekin, mihin ei liity mikään tunne sen kummemmin.
Ainahan silti on "jokin" syy, mikä saa kiihoittumaan. Tässä tapauksessa valta on kova sana.

Status
Viestiketju on suljettu.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom